Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat is wel _erg_ mager hoe je het hier steltY3LLoW schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:34:
Zie sig voor mijn systeem nu, zal het veel zin hebben om een 7800GS te kopen?

• Wat zijn je precieze specs
• Wat wil je ermee kunnen
• Welke core van je CPU
• Enz. ?
meer info dus
overigens heb ik me kaart nog niet binnen
Weet je waar ik moe van word? Die tienduizende mensen die continue vragen "of hun PC een 7800GS wel aankan"Notna schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:38:
offtopic:
overigens heb ik me kaart nog niet binnenwordt er moe van

No offence Yellow, maar we krijgen die vraag echt 8 keer per dag!
Zullen we eens met zn alle gaan vaststellen wat de ondergrens is van wat een 7800GS aankan?
Ik zeg; tenminste een Pentium4 2.6ghz, of een AMD XP 2500+ met minstens 512mb DDR RAM en AGP 4x.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Geen flauwekulletjes
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Technisch gezien kan elk systeem met een een agp port en een 500 mhz proc de kaart aan. Performance laat alleen te wensen overXanderDrake schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:42:
[...]
Weet je waar ik moe van word? Die tienduizende mensen die continue vragen "of hun PC een 7800GS wel aankan".
No offence Yellow, maar we krijgen die vraag echt 8 keer per dag!
Zullen we eens met zn alle gaan vaststellen wat de ondergrens is van wat een 7800GS aankan?
Ik zeg; tenminste een Pentium4 2.6ghz, of een AMD XP 2500+ met minstens 512mb DDR RAM en AGP 4x.
Seriously tho, heb je gelijk met je eisen van het systeem. moet iig een systeem zijn (voor een beetje goede performance) dat niet meer dan een 1 á 1,5 jaar oud is
Ps.
* Da_maniaC zit zometeen weer met XFX Geforce 6600TV voor een poosje, maja we worden er wel beter van hopelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Da_maniaC op 09-03-2006 09:27 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Is jou kaart niet op voorraad bij Salland? VervelendDJ_The_SP schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:27:
Ja goed, we zagen alleen bij mij al dat toen ik mijn proc (Northwood) OCde van 2,66 GHz naar 3,20 Ghz dat ik er al ongeveer 1000 punten op vooruit ging in 3DMark05, dus dat zegt genoeg.
Ps.
* XanderDrake zit zometeen weer met XFX Geforce 6600TV voor een poosje, maja we worden er wel beter van hopelijk.
BTW, hoogste sub-7000 score tot nu toe
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1865302
6932 punten
473/1450mhz, and we're still going
Koop NIET een Club3D.
Die dingen zijn echt slecht leverbaar

Balen

Verwijderd
- PoV 7800GS (83.90drivers)
- FX-53 @stock
- OCZ PC4000 2gig Plat.
- OCZ Powerstream 520w.
- 2x Raptor.
In ieder geval gaan de kaart en processor nog hoger geclocked worden. Resultaten post ik hier. Welke drivers zijn tot nu toe eigenlijk het meest geschikt om de beste scores te halen voor 3d mark 2005? En ik gebruik tot nu toe gewoon ATi Tray Tool om over te clocken en te testen voor Artifacts, zijn er betere programma's of is dit goed genoeg?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 10:55 ]
Wow.... Wat heb jij een killer systeem zegVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:54:
Ik ga ook maar eens een gooi doen in de buurt van de hoogste scores. Tot nu toe haal ik 6795 (480/1350), maar aangezien er nog voldoende rek in zit moet ik wel boven de 7100 in ieder geval uit komen. Tot nu toe is mijn systeem verder ook nog standaard, maar daar komt dus ook even verandering in. Specs:
- PoV 7800GS (83.90drivers)
- FX-53 @stock
- OCZ PC4000 2gig Plat.
- OCZ Powerstream 520w.
- 2x Raptor.
In ieder geval gaan de kaart en processor nog hoger geclocked worden. Resultaten post ik hier. Welke drivers zijn tot nu toe eigenlijk het meest geschikt om de beste scores te halen voor 3d mark 2005? En ik gebruik tot nu toe gewoon ATi Tray Tool om over te clocken en te testen voor Artifacts, zijn er betere programma's of is dit goed genoeg?
Ik dacht dat de allernieuwste Beta 84.12 het beste werkt. Daar zitten ook weer G70's verbeteringen in. Rivatuner kan je ook wel es proberen
Verder, ik denk dat ik nog niet op een sweetspot zit, maar ik ben al wel boven de 7000 3dmarks
486/1450mhz, http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1865428
[ Voor 12% gewijzigd door XanderDrake op 09-03-2006 11:22 ]
Hoe bedoel je kerel?XanderDrake schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:55:
[...]
Is jou kaart niet op voorraad bij Salland? Vervelend![]()
BTW, hoogste sub-7000 score tot nu toe
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1865302
6932 punten
473/1450mhz, and we're still going
Mijn kaartje gaat toch RMA.
ja jongens nu valt Drake door de mand, het is een demente man van 80 jaar.
LolbroekDJ_The_SP schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:21:
Hoe bedoel je kerel?
Mijn kaartje gaat toch RMA.
offtopic:
ja jongens nu valt Drake door de mand, het is een demente man van 80 jaar.
Nee ik dacht dat je je 7800GS terugstuurde onder de "niet goed, geld terug" oid actie. Ik neem aan dat je dan je kaartje terugstuurt en je geld terug krijgt of direct een nieuwe kaart krijgt. En je zei dat je een tijdje moest wachten, waardoor ik dacht dat ze geen kaarten meer op voorraad hebben daaro.
Dus nee, ik ben geen 80
Waarna ik ergens anders een kaart ga kopen.
Ik weet echter nog steeds niet welke aangezien ik nu al 1 keer pech heb gehad en de volgende keer eigenlijk toch wel zeker een kaart wil die gegarandeerd over zal clocken.
BFG was hier in NL niet te krijgen of wel?
[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 09-03-2006 11:39 ]
Verwijderd
Ik baal eerder dat ik nu gebonden zit aan een (te) klein budgetXanderDrake schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:11:
[...]
Wow.... Wat heb jij een killer systeem zegJe zal wel balen dat je gebonden zit aan AGP!
Verwijderd
ja je bios ziet er idd goed uit, voorzover ik dat kan beoordelen. ik was echter wat voorbarig, want na wat meer tests liep ie weer vast! in Rome: Total War. Heb toen die 84.12 drivers gedownload/downgeload, en die werken voorlopig goed. durf er echter geen vergif op in te nemen dat het goed blijft: ga nog meer testen vanavond. ik laat wel weten hoe het afloopt. begreep ik uit jouw voorlaatste post dat je bij die nieuwere (beta)drivers ook geen problemen meer hebt, maar wel minder performance?tjtristan schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:06:
[...]
wat moet ik hier dan veranderen om hem goed te krijgen want hij staat al op AGP..
[afbeelding]
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=175637
* XanderDrake doet een overwinningsdansje
BTW je moet ff je sig aanpassen
BTW er staat bij core 12 mhz ?
Ik wil me kaart nu ook, kijken welke scores ik met oc-en kan halen in 2006 /2005
[ Voor 59% gewijzigd door Notna op 09-03-2006 13:25 ]
Ik zit stock rond de 2800 punten..ga denk ik volgende maand 6800GS SLI draaienXanderDrake schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:30:
[...]
Ik haal stock bijna 3000 punten @ 3dmark2006. Wat haal jij daar t!n0, stock?
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 13:37 ]
Doe dat, en kan je AUB ook mijn andere vraag beantwoorden in het 6800GS topict!n0 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:26:
Ik zit stock rond de 2800 punten..ga denk ik volgende maand 6800GS SLI draaien
Dank jeNotna schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:24:
Feli man
BTW je moet ff je sig aanpassen
BTW er staat bij core 12 mhz ?beetje laag niet ?
Ik wil me kaart nu ook, kijken welke scores ik met oc-en kan halen in 2006 /2005
Mn sig is ook weer up to date! Ik laat mn 7800GS standaard gewoon 440mhz/1.4ghz draaien. Ik zie geen reden om verder te gaan op het moment, Al die rekenkracht gebruik ik toch niet
Resultaat : 6777 3DMarks
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1865687
Tis inderdaad nog geen 7000+ score, maar voor mijn processor ben ik er tevreden mee
.-=Mijn Specs...=-.
Kan niet wachten om hem erin te knallen
.-=Mijn Specs...=-.
Netjes, precies dezelfde score als ik.;). Maar ik zou wel is willen weten waarom de één hogere geheugensnelheden kan selecteren met coolbits/rivatuner dan de ander (ik). Ik haal nu wel scores boven de 7000, maar dat is met het geheugen op max. Ik denk dus dat er nog iets meer in zit. Waarschijnlijk maar een paar puntjes, maar toch.XanderDrake schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:11:
Verder, ik denk dat ik nog niet op een sweetspot zit, maar ik ben al wel boven de 7000 3dmarks![]()
486/1450mhz, http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1865428
Het ziet er naar uit dat Atitool een beetje overgevoelig is qua artifacts.... Ik weet nog dat ik bij mn vorige kaart op stocksnelheden al zware artifacts kreeg. Wonderlijk is ook dat ingame ik nergens arties kon vinden, hoe vaak of hoe goed ik ook keek.... Ik zou er niet zo veel zorgen over makenLoadshit schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:23:
Even een vraagje over artifacts... Ben nu namelijk even aan het testen met Atitool en ik merk dat op mn 473 / 1400 ik zo ongeveer elke 10 sec een artifact krijg. Kan dit kwaad ?? In 3DMark valt me namelijk niets op omtrent artifacts.
Bijzonder. Ik kan met Rivatuner (zie fix op vorige pagina) helemaal tot 1.8ghz clocken als ik dat wil.sander-sp schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:27:
[...]
Netjes, precies dezelfde score als ik.;). Maar ik zou wel is willen weten waarom de één hogere geheugensnelheden kan selecteren met coolbits/rivatuner dan de ander (ik). Ik haal nu wel scores boven de 7000, maar dat is met het geheugen op max. Ik denk dus dat er nog iets meer in zit. Waarschijnlijk maar een paar puntjes, maar toch.
Lijkt me een goede tip

Weet iemand of deze ergens in NL te krijgen is?DJ_The_SP schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:39:
BFG was hier in NL niet te krijgen of wel?
Verwijderd
De lauch van de 7900 serie drukt jullie natuurlijk een beetje weg. Het zou tof zijn als er ook een 7900GS komt, geruchten gaan iig over de 7600GT die volledig AGP compatible is. Maar aangezien het met 7800 kan zal het ook wel met 7600 en 7900 mogelijk zijn.
Keep up the good work. 7000 punten is toch behoorlijk lekker, 2x zoveel als mijn kaartje op stockspeeds

Melde ik eerder dat me kaart pas volgende week komt, krijg ik net een T&T nummer en is hij al verstuurd
Wat wel kan is dat ze onderverwacht een levering hebben gehad of dat hun voorraad niet klopte en ze nog een kaartje hebben gevonden.
Als de doos straks onbeschadigd is en nog met originele plakkers dichtzit zou het heel mssn kunnen dat een klant hem ongeopend heeft geretourneerd, maar daar is niks mis mee lijkt me.
Mocht ie het niet goed doen heb je altijd nog je garantie.
Verwijderd
haha kep em ook bestelt van Club3D, volgens de webwinkel issie binnen week of 2 binnen, ben benieuwdNotna schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:22:
Voor mensen die nog een 7800 GS gan ebstellen, één tip:
Koop NIET een Club3D.
Die dingen zijn echt slecht leverbaar. Krijg ik net te horen dat die dingen pas volgende week binnekomen
. Dus ik krijg het pas 20 a 21 maart op zijn vroegst binnen
(en dan sta ik dus al sinds 15 februarie in de wachtrij (ja wel met 1 cancel op de 21ste na die leuke type van 100 euro op een site
![]()
). Dus ik w8 eingelijk sinds 21 feb.
Balen
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 19:36 . Reden: typo -_- ]
Zal wel liggen aan het feit dat ik niet kan Ocen met mijn kaart en nu op een andere wacht.
Xanderdrake: Hoe staat ie met je kaart? heb je 500/1500 kunnen bereiken by any chance?
HeheDJ_The_SP schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:32:
Dit topic is veel te stil.
Zal wel liggen aan het feit dat ik niet kan Ocen met mijn kaart en nu op een andere wacht.
Xanderdrake: Hoe staat ie met je kaart? heb je 500/1500 kunnen bereiken by any chance?
Ik wou even tussendoor nummer 1 van de planeet worden, maar tijdens de CPU 2 test vloog 3dmark2006 eruit
Verwijderd
Ik heb wel de 1500 gehaald, maar de 500 en 1500 samen nog nietDJ_The_SP schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:32:
Dit topic is veel te stil.
Verwijderd
Waarom die stomme CPU benchmarks weer persee moeten voor een valide score begrijp ik niet helemaal. Ok, het gaat om algemene game performance en daar is de CPU natuurlijk ook van belang, maar daar tegen over over is 3dMark05/06 toch niet te vergelijken met games en dus volkomen nutteloos. Volgens mij zijn ze een beetje arrogant aan het worden bij FM. Ze doen alsof ze een bruikbare benchmark hebben om te vergelijken met games, maar dat valt best tegen imo.
Wel erg bruikbaar om je OC te benchen uiteraard.
Netjes, welk merk kaart heb je?Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:13:
[...]
Ik heb wel de 1500 gehaald, maar de 500 en 1500 samen nog niet
Verwijderd
Point of View, ik heb het geheugen zelfs op boven de 1500 gekregen, alleen krijg ik de core zelf niet hoger dan 486

Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:14:
Point of View, ik heb het geheugen zelfs op boven de 1500 gekregen, alleen krijg ik de core zelf niet hoger dan 486
Echt, elke keer als ik het getal 486 terug zie komen in een topic als dit, moet ik lachenVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:19:
Net even weer getest, geheugen wil wel boven de 1500, maar de core krijg ik niet verder dan 486. De core op 494 zou ook een 'sweet-spot' zijn, maar die werkt hier ook niet. Heeft iemand anders nog 'sweet-spots' weten te vinden? Enigste wat ik nu nog moet doen is mijn cpu even overclocken, maargoed daarvoor moet ik eerst uitvinden hoe dat werkt. *DeathClock is ervaren CPU overclocker *kuch*![]()
Die clock is zon ongelofelijke sweetspot
Doe is een wilde gok welke coresnelheid deze kaart had
De heilige graal van nVidia, het getal 486!
ja ik heb wat bier op.... ja....

Dit topic heb ik lange tijd gevolgd en ziehier, nu heb ik een 7800gs in mijn bezit. Ik heb alleen een paar bescheiden vragen:
- Bij de webwinkel ging het allemaal heel makkelijk; hoewel de xfx extreme edition volgens de site niet op voorraad was, had ik m toch na 2 dagen binnen. Prima, alleen de plakkertjes op de verpakking waren duidelijk al doorgesneden. Dat geeft me nu toch een beetje te denken. Ik wil voor die minder bescheiden prijs toch een nieuwe kaart, is ie wellicht dan retour geweest?
- Want ik ben er dan wel blij mee en overklokken interesseert me niet zo, maar feit is dat hl2 het goed doet, maar serious sam2 en farcry vallen zonder waarschuwing opeens uit. Gewoon: een tijdje spelen en dan opeens no signal op de monitor en een harde reset om de pc weer op weg te helpen. Na wat ik erover lees zou het natuurlijk ook gewoon een driverprobleem kunnen zijn: de op de cd meegeleverde drivers herkenden de hardware niet eens. Ik gebruik de laatste drivers van nvidia en met een eerste installatie startte windows (64bit) niet door, maar een tweede poging deed het wel. Ik heb driver cleaner gebruikt. Onder linux doen ze het trouwens perfect, maar daarop speel ik geen spellen.
Ik wil een driverprobleem natuurlijk wel aanvaarden, maar ook een goede kaart hebben.
Specs:
AMD64 3000+ (Opteron)
1 GB Ram
Antec sonata 380W
Iiyama E431 TFT
1 x 250GB hd, 1x 80GB hd
Ik ga er niet vanuit dan het aan de voeding ligt.
Ik heb toch geen brakke, '2e hands' kaart opgestuurd gekregen?
Bvd.
Bij welke webschop heb jij die dan bestelt?r_mnk schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 03:31:
Beste tweakers,
Dit topic heb ik lange tijd gevolgd en ziehier, nu heb ik een 7800gs in mijn bezit. Ik heb alleen een paar bescheiden vragen:
- Bij de webwinkel ging het allemaal heel makkelijk; hoewel de xfx extreme edition volgens de site niet op voorraad was, had ik m toch na 2 dagen binnen. Prima, alleen de plakkertjes op de verpakking waren duidelijk al doorgesneden. Dat geeft me nu toch een beetje te denken. Ik wil voor die minder bescheiden prijs toch een nieuwe kaart, is ie wellicht dan retour geweest?
- Want ik ben er dan wel blij mee en overklokken interesseert me niet zo, maar feit is dat hl2 het goed doet, maar serious sam2 en farcry vallen zonder waarschuwing opeens uit. Gewoon: een tijdje spelen en dan opeens no signal op de monitor en een harde reset om de pc weer op weg te helpen. Na wat ik erover lees zou het natuurlijk ook gewoon een driverprobleem kunnen zijn: de op de cd meegeleverde drivers herkenden de hardware niet eens. Ik gebruik de laatste drivers van nvidia en met een eerste installatie startte windows (64bit) niet door, maar een tweede poging deed het wel. Ik heb driver cleaner gebruikt. Onder linux doen ze het trouwens perfect, maar daarop speel ik geen spellen.
Ik wil een driverprobleem natuurlijk wel aanvaarden, maar ook een goede kaart hebben.
Specs:
AMD64 3000+ (Opteron)
1 GB Ram
Antec sonata 380W
Iiyama E431 TFT
1 x 250GB hd, 1x 80GB hd
Bvd.
bij azerty?
Want daar heb ik precies het zelfden mee op de site staat/stond niet dat die op vooraad was aleen hadde ze hem wel dus ik krijg hem thuis gelevert en hij is ook open geweest en het vliesje op de koeler was er al vanaf en je kon zien dat die al ingebouwt was geweest.
Veder heb ik er geen problemen mee gehad en kan gewoon goed overklokken (440@510/1300@1450)
ik heb ook een xfx 7800 gs extreme
dus ik weet ook niet hoe het zit maar jij bent dus niet de enige die het zo heeft en mss bij de zelfde winkel
Mijn XFX 7800GS Extreme Edition van Azerty heeft geen 'vliesje'
Vanwege dit topic een bestelling geplaatst voor de Sparkle, maar helaas niet direkt leverbaar ... wel een snelle email reaktie trouwens.Geachte heer .....,
Helaas hebben we deze item niet in voorraad, verwachting is begin april te kunnen leveren.
Mochten we voor die tijd toch een extra zending binnen krijgen dan zullen we het u laten weten.
Excuses voor all ongemak!
Mvg,
Verkoopteam
Dollarshop
[ Voor 5% gewijzigd door RwinG op 10-03-2006 09:54 ]
Je voeding levert 18 Ampere op de 12v lijn. Dat is minder dan voorgeschreven, maar ik ga er ook niet vanuit dat daar het probleem zit. Mijn vraag is dus, welke drivers gebruik je nu? En hoezo heb je een opteron 3000+r_mnk schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 03:31:
Beste tweakers,
Specs:
AMD64 3000+ (Opteron)
1 GB Ram
Antec sonata 380W
Iiyama E431 TFT
1 x 250GB hd, 1x 80GB hd
Bvd.
Ook kan je proberen om Speedfan te draaien en te letten op je 12v lijn. Als die erg wisselt, of onder de 11.4v gaat dan weten we zeker dat het daar aan ligt.
Ikzelf heb ook een beetje last van dit probleem. Het is al twee keer voorgekomen dat mn PC eruit vloog en dat ik een zwart scherm kado kreeg

Dus, als ik er nog veel last van ga krijgen dan ga ik een nieuwe voeding regelen. Wel maf toch, want gister heeft een huisgenoot echt urenlang Battlefield2 gespeeld, zonder problemen?
Ik heb dit probleem dus ook. de eene keer kan ik uuren gewoon wow of battlefield2 spelen en de andere keer vliegt ie er zomaar uit.XanderDrake schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:34:
[...]
Je voeding levert 18 Ampere op de 12v lijn. Dat is minder dan voorgeschreven, maar ik ga er ook niet vanuit dat daar het probleem zit. Mijn vraag is dus, welke drivers gebruik je nu? En hoezo heb je een opteron 3000+?
Ook kan je proberen om Speedfan te draaien en te letten op je 12v lijn. Als die erg wisselt, of onder de 11.4v gaat dan weten we zeker dat het daar aan ligt.
Ikzelf heb ook een beetje last van dit probleem. Het is al twee keer voorgekomen dat mn PC eruit vloog en dat ik een zwart scherm kado kreegDe ene keer gebeurde tijdens 3dmark2006, bij de CPU test (waarbij de videokaart nagenoeg niet gebruikt werd) en een keer tijdens het spelen van FarCry. Maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat het ligt aan mn voeding.... Deze draait standaard op 11.65v, en doet regelmatig uitstapjes naar 11.39v
. En dat laatste is dus veelste weinig!
Dus, als ik er nog veel last van ga krijgen dan ga ik een nieuwe voeding regelen. Wel maf toch, want gister heeft een huisgenoot echt urenlang Battlefield2 gespeeld, zonder problemen?
zal me specs even neer zetten:
asus p4c800e deluxe
pentium4 3,4 ghz
als voeding gebruik ik een antec neopower 480 watt
m'n xfx extreme zit direct op de voeding aangesloten zonder andere devices er tussen
verder zitten er nog 4 schijven in me pc. brander en lezer.
m'n 12v lijn zit op 12.04 met soms een uitstapje naar 11.98.
[ Voor 4% gewijzigd door Hubert op 10-03-2006 11:48 ]
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
De 81.98, en terwijl die als whql geboekt staat maakte windows er wel bezwaar tegen als zou het een 'ongecertificeerde' driver zijn. Vreemd vreemd vreemd.Mijn vraag is dus, welke drivers gebruik je nu?
Klopt.Bij welke webschop heb jij die dan bestelt?
bij azerty?
Geen flauw idee? Was de uitvoer van lspci onder linux. Laten we het maar op een amd64 houdenEn hoezo heb je een opteron 3000+ ?
Ik ben wel blij dat het een 'gekend' probleem is dat ook met zwaardere voedingen voorkomt.
Het aansluiten van de kaart zoals dat volgens het boekje moest was ook nogal cryptisch. In ieder geval was het een onduidelijke afbeelding. Je moest de meegeleverde stekker in de kaart steken en die dan dubbel aansluiten op de voeding?
Nahja, misschien is er gewoon nog een driver-probleem, de kaart is tenslotte nog erg nieuw.
die aansluiting methode is voor pci-e kaarten. dat laat het boekje ook zien van m'n xfx extreme.r_mnk schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:32:
[...]
De 81.98, en terwijl die als whql geboekt staat maakte windows er wel bezwaar tegen als zou het een 'ongecertificeerde' driver zijn. Vreemd vreemd vreemd.
[...]
Klopt.
[...]
Geen flauw idee? Was de uitvoer van lspci onder linux. Laten we het maar op een amd64 houden.
Ik ben wel blij dat het een 'gekend' probleem is dat ook met zwaardere voedingen voorkomt.
Het aansluiten van de kaart zoals dat volgens het boekje moest was ook nogal cryptisch. In ieder geval was het een onduidelijke afbeelding. Je moest de meegeleverde stekker in de kaart steken en die dan dubbel aansluiten op de voeding?
Nahja, misschien is er gewoon nog een driver-probleem, de kaart is tenslotte nog erg nieuw.
met de bijgeleverde kable kan je hem ook niet eens dubbel aansluiten.
gebruik trouwens zelf op dit momment 84.20 forceware drivers
[ Voor 5% gewijzigd door Hubert op 10-03-2006 13:37 ]
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Heb hier een soort gelijk vaag probleem ! heb een 7800GS die ook na 10 min in game stopt
Krijg dan dat mijn monitor uitschakeld en geluid schokkend kom hier alleen uit via de reset knop
Systeem hardware
Asus P4P800-Deluxe
Intel 2,8GH HT @ 3.33GH
2G intern DDR3200
160GB Hitachi Raid 0 via de intel onboard
Soundblaster X-fi Fatality
Coolermaster 550watt Real Power
Ja dan de 7800GS
Heb al vanalles geprobeerd drivers, Nieuwe voeding .
Word er een beetje moei van, Wie weet er meer
Heeft de 7800GS 1 keer 12v nodig of meer ?
Groetjes Trunks
Probeer je processor eens lichtelijk terug te clocken en kijken wat ie dan doet.Trunks81 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:08:
Goede dag allemaal
Heb hier een soort gelijk vaag probleem ! heb een 7800GS die ook na 10 min in game stopt
Krijg dan dat mijn monitor uitschakeld en geluid schokkend kom hier alleen uit via de reset knop
Systeem hardware
Asus P4P800-Deluxe
Intel 2,8GH HT @ 3.33GH
2G intern DDR3200
160GB Hitachi Raid 0 via de intel onboard
Soundblaster X-fi Fatality
Coolermaster 550watt Real Power
Ja dan de 7800GS
Heb al vanalles geprobeerd drivers, Nieuwe voeding .
Word er een beetje moei van, Wie weet er meer
Heeft de 7800GS 1 keer 12v nodig of meer ?
Groetjes Trunks
[ Voor 82% gewijzigd door Da_maniaC op 10-03-2006 14:23 ]
maar ik kon nog wel zien dat er een vliesje op gezeten heeft vanwegen dat er bij een van de schroefjes nog een klijn beetje zat...LeGato23 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:27:
Indien er geen 'vliesje' op de koeler zit, is niet per definitie een bewijs dat de kaart niet nieuw is. Dit schijnt bij een aantal vroege kaarten het geval te zijn en is een foutje van de fabrikant. Latere modellen zouden hier geen last van hebben.
Mijn XFX 7800GS Extreme Edition van Azerty heeft geen 'vliesje'
maja hier werkt die dus maakt mij niet vele uit dat die al open en ingebouwt is geweest
En ik kon ook zien waar jij heb vast schroeft aan de kast en de videokaart dat daar al een schoef had gezeten (ronde krasjes)

Ik heb trouwens het vermoeden dat het toch echt driver gerelateerd is, dit probleem, en dat de huidige driver versies niet instaat zijn om het probleem op te lossen.
Ik vertelde laatst over de hoeveelheid moeite die ik moest doen om de 7800GS sowieso aan de praat te krijgen. De hele tijd gebeurde dus dat zodra Windows ging booten, en dus de drivers werden geladen, dat het booten stopte en dat het beeld zwart werd en uitging. Nadat ik een PCI vidkaartje had geinstalled, kon ik ineens wel booten

Battlefield2 en 3dmark05 zijn tot nu toe totaal geen probleem. Allebei uren achter elkaar gespeeld en gedraait, nix aan het handje.
Ik hoop dat jullie ermee kunnen leven "for the time being", ik wel iig. Ik heb zo het gevoel dat nVidia snel nieuwe drivers gaat lanceren.
Het enige nadeeltje dat mijn XFx Xtreme Edition had was dan toch echt het lage overclockpotentieel.
Ik heb echt totaal geen klachten ondervonden met dat dingetje.
En heb toch verschillende drivers geprobeerd: 81.98 WHQL, 83.90, 84.12
Verwijderd
Kaart loopt op 500/1400 en heb 28A op de 12 volt lijn. De rest van het systeem, zie eerdere berichten.
Heb de meest recente driver geinstalleerd (84.20) Hoewel ik erg tevreden ben over deze drivers aangezien ik het idee heb dat de IQ omhoog gegaan is, liep het nogsteeds vast.
Vervolgens in tabblad "probleem oplossen" bij geavanceerde beeldschermde eigenschappen functie "gecombineerd schrijven inschakelen" uitgeschakeld en het lijkt erop dat het probleem opgelost is, heb geen vastlopers meer gehad.
Performance loss is 0, haal nogsteeds 7029 3D05 Marks
Misschien dat iemand anders het ook kan proberen en eventueel kan bevestigen dat dit het vastloper probleem oplost?

Mijn systeem is nu:
Shuttle SN41G2V3, AMD XP 3000+, 1 gb ram, 6600GT
Mijn processor zou dus een bottleneck zijn als ik het hier zo lees ?
Of is het tog de moeite waard om nog te upgraden, ik haal nu (als ik mn 6600GT overclock) zo'n 4000 punten
Bij AMD gebeurt dit veel minder snel omdat die architectuur veel beter met grafische belasting overweg kan.
Een sempron 2800+ bottlenecked al niet of nauwelijks meer.
Als laatste upgrade zou de 7800GS dus prima bij je PC passen.
Verwijderd
Wat ik een beetje vreemd vind is dat ze zo'n hoog amperage vragen op de 12V lijn. De meeste A-merken leveren dat toch niet?
[ Voor 92% gewijzigd door SaN op 10-03-2006 19:02 ]
Kan het niet echt vinden op tweakers.net. of ik heb een bril nodig
Verwijderd
Makkelijk joh.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:55:
Wat ik een beetje vreemd vind is dat ze zo'n hoog amperage vragen op de 12V lijn. De meeste A-merken leveren dat toch niet?
OCZ Modstream
Coolermaster Real Power
(Deze net maar heeft wel 2 voltlijnen).
Tagan U01
Ja dat maakt niet zo veel uit blijft hangen en het is voornamelijk bij 1 spel CnC Zero hourDJ_The_SP schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:22:
[...]
Probeer je processor eens lichtelijk terug te clocken en kijken wat ie dan doet.
de rest bf2 doen dit niet!
heb nu ook ff een hele aansluitgroep gebrukt voor de vga alleen
kijken wat dit gaat doen, Drivers zijn trouwens 83.90
maar tot nu toe alle drivers die ik heb geprobeerd doen dit
Mooi dat ook iemand met 28a op de 12volt lijn dit heeft. blijkt het idd dus niet een voedings probleem te zijnPeeGee81 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:22:
Heb zelf ook het probleem dat tijdens sommige games het scherm ineens op zwart gaat en een "looping sound crash". Voornamelijk in DOD:S (met HDR aan) en Far Cry.
Kaart loopt op 500/1400 en heb 28A op de 12 volt lijn. De rest van het systeem, zie eerdere berichten.
Heb de meest recente driver geinstalleerd (84.20) Hoewel ik erg tevreden ben over deze drivers aangezien ik het idee heb dat de IQ omhoog gegaan is, liep het nogsteeds vast.
Vervolgens in tabblad "probleem oplossen" bij geavanceerde beeldschermde eigenschappen functie "gecombineerd schrijven inschakelen" uitgeschakeld en het lijkt erop dat het probleem opgelost is, heb geen vastlopers meer gehad.
Performance loss is 0, haal nogsteeds 7029 3D05 Marks
Misschien dat iemand anders het ook kan proberen en eventueel kan bevestigen dat dit het vastloper probleem oplost?
heb de optie geprobeert en nu na 5 sec in wow meteen al weer zwart beeld en sound loop.
InderdaadTrunks81 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:08:
de rest bf2 doen dit niet!
Volgens mij heb ik standaard Fast Writes uitstaan in mn BIOS, ik zal het nog es proberen.
Ik denk ook niet dat 82.40 het oplost. Je moet es kijken in de changelog kijken of ze het hebben opgelost.
Had zelf fast writes ook uitgezet in bios. Dacht dat ik de oplossing gevonden had maar liep toch weer vast in DOD:S. Toch maar even wachten op nieuwe drivers van Nvidia.....
Zijn er al third party coolers voor dit kaartje?
Verwijderd
DJ_the_SP, je hebt het wel over voeding van meer dan 400W. Ik doelde eigenlijk op voedingen die meer bij deze kaart aansluiten kwa vermogen. Een Aopen 350W bijv is toch een goed merk met "maar" 15-16 A op de 12V. Zou toch echt wel genoeg moeten zijn voor een dergelijk systeem.
Bevolen ze bij een 6800GT/Ultra dan ook zoveel Ampere op 12V lijn aan?
Het kan best mogelijk zijn dat deze kaart de stabiliteit van het hoge Amperage eist. Want niet het vermogen maar juist de leverbare stroomsterkte zorgt voor die stabiliteit in het stroomsignaal. De voeding kan immers sneller stroom leveren, de kaart heeft nooit zoveel ampere nodig, maar mss wel snelheid. Deze ervaring heb ik uit een andere hobby.
Heb een Antec smartpower 350W gehad met 21A op de 12V, is nie duur, mss is da wa
Mijn enermax 465w van bijna 3 jaar oud heeft 33A op +12v lijnVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:55:
...
en is ook nog eens makkelijk te modden via sens lijnen
Ik lees hier veel over zwarte schermen enzo, heb ik zelf (nog) niet gehad maar ik zag net dit topic op xtreme forums over de 6800le en black screens:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59391
Ik heb het niet gelezen dus ik weet niet of het relevant is:)
Verwijderd
Zelf nooit BS gehad met mijn NV40 en op mijn asus zitten volgens mij niet zo'n quality caps,als bijv op de XFX 6800GS van me broer zitten. Alleen maar de bekende infinte loop van NV4_dspl.dll gehad of hoe dat ding heet in 3dmark05. Fastwrites uitzetten verhelpt het probleem bij mij.
Ik kan me herinneren dat ik daar in het begin geen last van had, ik weet niet met welke aanpassing het probleem bij mij op trad.
Iemand een idee of het bij het installeren van de drivers uitmaakt of je FW aan of uit hebt staan in de bios? En daarna dus gaat veranderen. Lijkt me in eerste instantie niet. geloof dat mijn bios (modded) standaard FW uit heeft staan
Mocht er een 7900GS oid uitkomen, dan hebben jullie iig een goede reden om deze terug te sturen en voor de nieuwe gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 20:09 ]
Ooooooooh geloof me, ik heb met die Black Screen Sydrom zwaar veel ervaring en ik weet dat dit iets totaal anders is.Soul_ schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:56:
Mijn enermax 465w van bijna 3 jaar oud heeft 33A op +12v lijn
en is ook nog eens makkelijk te modden via sens lijnen
Ik lees hier veel over zwarte schermen enzo, heb ik zelf (nog) niet gehad maar ik zag net dit topic op xtreme forums over de 6800le en black screens:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59391
Ik heb het niet gelezen dus ik weet niet of het relevant is:)
Point of view dus... hrmm.
Ik zit nu te twijfelen...
Niemand heeft nog een PNY geprobeerd dus ik zit nu te twijfelen welke kaart ik moet pakken.
Heb eigenlijk nog maar weinig mensen gezien die ooit met een PNY kaart dik aan het overclocken waren, maarja misschien worden ze wel gewoon zwaar onderschat.
Een antwoord waar ik wat aan heb, bedanktDJ_The_SP schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:55:
Nee joh, CPU's zoals een Pentium 3 GHz zonder HT bottlenecken.
Bij AMD gebeurt dit veel minder snel omdat die architectuur veel beter met grafische belasting overweg kan.
Een sempron 2800+ bottlenecked al niet of nauwelijks meer.
Als laatste upgrade zou de 7800GS dus prima bij je PC passen.
Ga hem binnekort maar is bestellen dan
hmm t lijkt dus wel een specifiek 7800gs probleem wat niet alleen bij 1 merk voorkomt.XanderDrake schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:10:
[...]
Ooooooooh geloof me, ik heb met die Black Screen Sydrom zwaar veel ervaring en ik weet dat dit iets totaal anders is.
hoop dat het daadwerkelijk een driver fout is.
hewt stomme is dat het ook weer niet op bepaalde punten gebeurt, soms kan ik een dag wow spelen en geen probleem. of bf2. en de andere keer vliegt ie er binne 1 min uit.
Verwijderd
heb de 84.12 drivers geinstalleerd en tot nog toe geen crash gehad.
enkele ophelderingsvragen:
zijn die nieuwe 84.20-drivers een verbetering voor mensen met 7800 GS-problemen of zal ik wachten op 'officiele' drivers?
hoe zit dat trouwens met de status van drivers: bij nvidia.com hebben ze nog steeds 81.98 als laatste staan; is dat dan de laatste officiele?
Heb je deze map ook al geprobeert 'lokaal' te spelen om te kijken of dat verbeterd?sander-sp schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:43:
Ik heb nu voor het eerst een probleem met de kaart. Ik speel hl2: Deathmatch, en ik krijg ineens hele lage fps.
[afbeelding]
Hier met alle settings op low, en geen aa of vs. Ik sta gewoon stil en de fps is 25. resolutie 1280x960 Andere maps kan ik beter spelen, maar hij komt gewoon vaak "in het rood"
Zo ja dan ligt het aan de server en je online game.con bestand waar alle sprays en gekkigheid in gecached zit. (Dat wil nog al eens veel resources vreten).
Wat ik daarnaast ook doe in alle source spellen in mijn heapsize onwijs vergroten.
Dat is het geheugen wat het spel aan kan spreken.
Daarnaast kan het ook gewoon aan de map liggen, ik weet iig dat dat een onwijs grote map is met veel gekkigheid erin.
Ik heb deze map ook zeer vaak gespeeld maar heb nooit een performance drop gehad.
(Speelde HL2DM altijd bij mijn neef op een Intel P4 630 + XFX 6800GT).
Suc6
Dat zijn de laatste certified drivers inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:41:
over de 7800 gs-problematiek:
heb de 84.12 drivers geinstalleerd en tot nog toe geen crash gehad.
enkele ophelderingsvragen:
zijn die nieuwe 84.20-drivers een verbetering voor mensen met 7800 GS-problemen of zal ik wachten op 'officiele' drivers?
hoe zit dat trouwens met de status van drivers: bij nvidia.com hebben ze nog steeds 81.98 als laatste staan; is dat dan de laatste officiele?
Alhoewel had ik wel het probleem dat de 81.98 drivers van nvidia mijn 7800GS niet kende maar de drivers op de cd-rom van XFX wel.
[ Voor 33% gewijzigd door Da_maniaC op 10-03-2006 22:05 ]
Verwijderd
Is het niet mogenlijk om gewoon de videokaart dan te RMA'en? (als het echt brakke onderdelen zijn)
maar hopen dat het dus een Driver probleem is, jammer dat er nog geen officiele reactie is van Nvidia er over...
Verwijderd
slaapstand? bedoel je gewoon dat hij crasht.. de bekende BS probleem dusTrunks81 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:24:
die drivers 84.20 lossen hier niet het probleem op dat mijn systeem,monitor in slaapstand gaat !
Uiteraard valt zon vage klacht onder garantie.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:22:
Nu ik dit allemaal lees over die BS, begin ik toch angstig te worden (heb een Club3D 7800GS besteld).
Is het niet mogenlijk om gewoon de videokaart dan te RMA'en? (als het echt brakke onderdelen zijn)
maar hopen dat het dus een Driver probleem is, jammer dat er nog geen officiele reactie is van Nvidia er over...
Het nadeel is dat als het een klacht is die moeilijk te achterhalen valt het bedrijf onderzoekskosten gaat rekenen om de kaart na te kijken.
Ik zou dus als er iets gebeurd de klacht zo duidelijk mogelijk omschrijven en een beetje courant bedrijf zal dan uit voorbaat alvast een kaart omruilen in de garantie waarna ze het verder zelf uit zoeken met de kaart die je daarvoor hebt opgestuurd.
Maar laat je nou alsjeblieft niet gek maken.
Niet iedereen heeft deze klachten, ik had zelf totaal geen klachten en heb alleen maar genot beleefd van mijn 7800GS behalve het feit dat hij niet ver overclockte.
En tot dusver was de klacht iedere keer te vinden bij wat instellingen (Fastwrites) of compatibiliteitsproblemen (met ev. de drivers als oorzaak).
Dat kan meerdere dingen betekenen.Trunks81 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:24:
die drivers 84.20 lossen hier niet het probleem op dat mijn systeem,monitor in slaapstand gaat !
Kun je hem ook weer uit slaapstand krijgen?
Zoja kijk dan eens bij de Energie instellingen bij windows en anders bij de APM / Power configuration in je bios.
Er is een of andere vage setting in de bios die er voor kan zorgen dat als je een agp kaart gebruikt deze de zaak in slaap stand knalt. (Ben alleen de naam vergeten).
Komt geloof ik ook alleen voor op moederborden die ook nog eens onboard video hebben maar dat weet ik niet zeker.
[ Voor 24% gewijzigd door Da_maniaC op 10-03-2006 22:38 ]
Bedankt voor je moeite, maar ik denk dat ik de oorzaak al gevonden heb. Je moet voor steam veeeel poorten open zetten. En dat gaat niet zo makkelijk met een speedtouch 510, ik moet dan alle poorten apart open zetten... Ik hoop dus dat het daar aan ligt, ik ga er wel van uit eigenlijk.DJ_The_SP schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:03:
[...]
Heb je deze map ook al geprobeert 'lokaal' te spelen om te kijken of dat verbeterd?
Zo ja dan ligt het aan de server en je online game.con bestand waar alle sprays en gekkigheid in gecached zit. (Dat wil nog al eens veel resources vreten).
Wat ik daarnaast ook doe in alle source spellen in mijn heapsize onwijs vergroten.
Dat is het geheugen wat het spel aan kan spreken.
Daarnaast kan het ook gewoon aan de map liggen, ik weet iig dat dat een onwijs grote map is met veel gekkigheid erin.
Ik heb deze map ook zeer vaak gespeeld maar heb nooit een performance drop gehad.
(Speelde HL2DM altijd bij mijn neef op een Intel P4 630 + XFX 6800GT).
Suc6
Ja, ik weet dat het mogelijk is om een portrange open te zetten, maar daarvoor moet de modem getweaked zijn, of je moet betalen voor een programmatje van een medetweaker. Andere opties zijn wel welkom
[ Voor 13% gewijzigd door SaN op 10-03-2006 23:22 ]
Graag gedaan.
geen artifacts in atitool? want ik krijg ze al best snel maarja ik heb ook zo'n onbekent merk voeding )mercury) 400watt met 17A op 12v lijn dus ik denk dat het daaraan ligtVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:11:
Nieuwe score: 7036! Heb de kaart de nu draaien op 486/1500![]()
[afbeelding]
(ik was alleen zo slim om een *kuch*illegale*kuch*key te gebruiken, dus kan niets uploaden. Ik zal komende week het even aanschaffen, raak er namelijk wel aardig verslaafd aan
)
[ Voor 11% gewijzigd door XNightmare op 10-03-2006 23:46 ]

[ Voor 9% gewijzigd door SaN op 11-03-2006 00:26 ]
R. muisknop op de game
Properties
Set launch options...
en dan als parameter: -heapsize xxxx
Waar xxxx een waarde in werkelijke mb's moet zijn!
Mijn heapsize is bijvoorbeeld 700 mb (Ik heb 2 x 512 mb intern geheugen), dat word dan:
700x1024 = 716800
Dus: -heapsize 716800
Scheelde bij mij een hele hoop.
Ps.
Ik heb de 7800GS van PNY maar vast besteld bij Alternate.
Heb het geld van Salland nog niet terug maar dan ligt ie alvast apart.
(Heb toch 14 dagen voor het overmaken).
Ben benieuwd wat dat dingetje gaat doen.
[ Voor 46% gewijzigd door Da_maniaC op 11-03-2006 00:38 ]
Ik hoop echt voor jou dat je nu geen kaart hebt die nog niet eens xfx extreem snelheden haaltDJ_The_SP schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:34:
In Steam :
R. muisknop op de game
Properties
Set launch options...
en dan als parameter: -heapsize xxxx
Waar xxxx een waarde in werkelijke mb's moet zijn!
Mijn heapsize is bijvoorbeeld 700 mb (Ik heb 2 x 512 mb intern geheugen), dat word dan:
700x1024 = 716800
Dus: -heapsize 716800
Scheelde bij mij een hele hoop.
Ps.
Ik heb de 7800GS van PNY maar vast besteld bij Alternate.
Heb het geld van Salland nog niet terug maar dan ligt ie alvast apart.
(Heb toch 14 dagen voor het overmaken).
Ben benieuwd wat dat dingetje gaat doen.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Gezien mijn wat matige resultaten in 3dmark05 met mijn XFX 7800GS Extreme Edition begin ik me af te vragen of mijn Zalman ZM400A-APF voeding met z'n 15A op de 12v wel toereikend zijn. (voor specificaties zie: http://www.zalman.co.kr/e...t/view.asp?idx=3&code=015)
Wie maakt er gebruik van hetzelfde type voeding en krijgt wel goede 3dmark05 resultaten met z'n XFX 7800GS XT?
Het is verder een erg mooie kaart; mooie beeldkwaliteit, stil, snel.
Verwijderd
Nope, geen Artifacts, en het geheugen zou opzich zelfs nog iets hoger kunnentjtristan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:42:
[...]geen artifacts in atitool? want ik krijg ze al best snel maarja ik heb ook zo'n onbekent merk voeding )mercury) 400watt met 17A op 12v lijn dus ik denk dat het daaraan ligt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 01:55 ]
In game na 5,10min monitor slaapstand schokkend geluid
Schijnt het zo te zijn dat de 7800GS XT van XFX in board met garantie 01/06 en 02/06 met H/W rev 1.0, Dit probleem zit !
Dit is alleen op te lossen door je kaart terug te clocken naar de standaard snelheid waar de normale 7800GS op draait.
Heb het hier ook uitgetest alle core speeds terug naar origineel en had geen problemen meer met de games.
het is het zo dat XFX hiervoor al een nieuwe H/W rev heeft uitgebracht 1.3 waar dit probleem niet meer in zit, ga natuurlijk niet een dure kaart kopen om die terug te clocken.
Nu zijn er dan wel mensen in geslaagd om dit kaart werkend te krijgen door de Fastwrites uit te zetten en ook door de bios te laden van de sparkle 7800GS. Maarja hiermee los je niet echt het probleem op
ik ga dan ook mijn kaartje maar op de rma doen en mogelijk geld terug zodat ik een 7900GS kan halen
Hopelijk hebben jullie een kleine beetje aan deze info
hier een link met het forum van xfx http://www.xfxforce.com/forums/forum.jspa?forumID=28
Groetjes Trunks
Mijne had er echter geen last van en ik dacht dat wel ergens op de pcb had gezien dat het ook Rev. 01 was.
Verwijderd
Verwijderd

Dit topic is gesloten.