Toon posts:

[XP] start na ghost niet meer volledig op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me HAD de volgende hdd-config:

hdd 1 (Maxtor 40 Gb): partitie 1: Windows XP Pro, partitie 2: Documenten
hdd 2 (WD 250 Gb): partitie 1: Windows XP Pro, partitie 2: Documenten

Dit aangezien de eerste XP voor thuisgebruik (downloaden, internet, msn) is en de tweede XP voor zijn werk (GEEN internet dus en dus GEEN troep).

Nu wilde de pc niet meer opstarten. Vlak na het 'checking for boot sector on cd-rom' startte de pc opnieuw op. De eerste harde schijf bleek beschadigd te zijn.

Deze is inmiddels vervangen door een nieuwe (WD 160 Gb). Gelukkig had ik een ghost-backup op DVD van de eerste partitie. Na het partitioneren heb ik deze dus teruggezet. Het bootmenu verschijnt (keuze tussen 'internet' of 'werk') en ik kies voor 'internet' (1e partitie XP dus). Alles start prima op. Tot na het welkomsscherm. Dan verschijnen er de iconen en verder niets. Geen taakbalk dus. Het vreemde is dat er op de tweede XP precies hetzelfde gebeurt, terwijl daar in principe niets mee is gebeurd.

Wat kan er hier aan de hand zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 22:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:07:
Dan verschijnen er de iconen en verder niets. Geen taakbalk dus. Het vreemde is dat er op de tweede XP precies hetzelfde gebeurt, terwijl daar in principe niets mee is gebeurd.

Wat kan er hier aan de hand zijn?
Als je alleen iconen ziet en verder niets, betekend het dus dat de explorer niet start. Druk de toetsen Ctrl + Shift + Esc tegelijk in om Windows Taakbeheer te starten. Ga naar het tabblad toepassingen, klik op de button Nieuwe taak... en typ daar Explorer(.exe) in, gevolgd door een enter.

Komt nu je taakbalk wel tevoorschijn? En staat explorer.exe in de processenlijst, voordat je deze opnieuw start?

Verwijderd

Topicstarter
explorer.exe staat al in de lijst van processen voordat deze handmatig wordt opgestart

Verwijderd

Deze Tweaker heeft hetzelfde probleem :'(

Vreemd dat explorer.exe niet automatisch opstart.

Kan zowel een hardware als Windows probleem zijn.
Schakel eens alles uit in Msconfig >> tabblad Opstarten en via steeds herstart ééntje inschakelen tot het probleem optreedt.
Dan weet je waar je moet zoeken.
Start >> Uitvoeren >> msconfig >> OK

NB neem wel internet los, want je "beveiliging" start ook niet op.

Controleer "Apparaatbeheer" op foutmeldingen en update drivers.
Controleer ook je logboeken op fouten.. 8)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 23:29 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Tik toch eens in dat je explorer wil starten
Ga naar het tabblad toepassingen, klik op de button Nieuwe taak... en typ daar Explorer(.exe) in, gevolgd door een enter.

[ Voor 62% gewijzigd door aZuL2001 op 24-02-2006 23:25 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
met 'explorer.exe' wordt Mijn Documenten opgestart, maar nog steeds geen taakbalk.

wat ik helemaal vreemd vind, is dat

1) het hier een ghost backup betreft, dat gemaakt is toen het systeem perfect functioneerde
2) de andere xp-installatie exact hetzelfde probleem heeft

misschien toch iets hardwarematigs?

Verwijderd

Topicstarter
ook wanneer alles bij msconfig - opstarten is uitgeschakeld, krijg ik nog steeds geen taakbalk!

bij apparaatbeheer is alles goed geinstalleerd

hoe kom ik bij de logboeken? ik kan het configuratiescherm namelijk niet vinden!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 23:46 ]

Verwijderd

Probeer de pc eens in veilige modus op te starten en bekijk het resultaat. Heb je dan wel gelijk een taakbalk?

Verwijderd

Topicstarter
ja, dan wel!

maar nu gaat deze jongen eerst wat welverdiende rust krijgen! morgen pruts ik weer verder!

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 23:48 ]

Verwijderd

Probeer ook eens http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm en kijk naar regel 117 links of regel 164 links. :r

Bij Microsoft is het ook een bekend probleem en ze geven wat tips.

De taakbalk word daar ook niet weergegeven en in de veilige modus wel. Exact hetzelfde probleem als jij hebt. >:)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
de eerste url wilde niet lukken, morgen maar eens Bill's oplossingen proberen!

Bedankt voor je hulp!

Verwijderd

Topicstarter
helemaal top! ik had de tweede oplossing van de eerste url (164) over het hoofd gezien en laat die nu wél uitkomst bieden! Thanx!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:00:
helemaal top! ik had de tweede oplossing van de eerste url (164) over het hoofd gezien en laat die nu wél uitkomst bieden! Thanx!
Oké, mooi zo. :) Gelukkig geen hardware probleem, maar een simpele wijziging in de HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\LocalUser\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\"
die het probleem oplost.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 00:09 ]

Pagina: 1