[XP] Taakbalk start niet na Servicepack 2

Pagina: 1
Acties:

• screenspider
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb XP professional geinstalleerd en al enkele keren geprobeerd de updates uit te voeren. Eerst komt er een hele serie (41) kleintjes en vervolgens (na herstart) XP2. Alles lijkt goed te gaan.
Bij het opnieuw opstarten komt het scherm met melding van al of niet voortaan automatische updates halen (stond uitgeschakeld), het bureaublad wordt zichtbaar. Maar dan noppes niets meer.
D.w.z geen taakbalk, geen opstartproggies.
Via Ctrl-Alt-Del heb ik een venster geopend (cmd) en vervolgens explorer gestart. Ik kan alle programma's wel bereiken (anders was ik hier niet).
In msconfig zie ik op het laatste tabblad (opstarten) wel dat de lijst kleiner is dan voorheen. O.a. mis ik NVidea (of hoe dat ook al weer heette, grafische kaart).
Kan iemand een tip geven waar ik het zoeken moet?
bedankt vast!

Mart

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je het wel precies op [url=http://]deze[/url]GOD DAMN, KAN DE GOEDE LINK NIET MEER VINDEN... manier gedaan?

Ik heb er ook een groot probleem mee gehad, had geen goede backups gemaakt, en tijdens de install liep hij vast, en omdat microsoft het nodig vond 'Professional' bij het bootscreen weg te halen, was de originele bootscreen al verwijderd, en de nieuwe er nog niet bijgeschreven toen hij hing :X |:(

Heb het toen opnieuw gedaan op die manier gedaan na een format en dat werkte wel..

[ Voor 37% gewijzigd door TheZeroorez op 23-02-2006 21:17 ]

• screenspider
Benieuwd welke link je dan bedoelt!
Wat betreft Backup: dat is geen probleem. Terug kan ik dus zo. Maar ik wil verder.

Mart

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja, ik ook 8)7 Zal nog eens wat zoeken...

Kan hem echt niet meer vinden, het was ook de 2e week nadat sp2 uit was dat ik hem gebruikte (zo ongeveer) Het was in ieder geval geen oplossing voor jouw probleem, maar gewoon een goede guide die je verteld wat allemaal handig is om de backuppen (op jouw eigen zooi na dan hè)

[ Voor 78% gewijzigd door TheZeroorez op 23-02-2006 21:29 ]

• screenspider
Bedankt voor het zoeken althans.
Nog een aanvulling: ik schreef dat het bureaublad alleen opstartte. Ik bedoelde eigenlijk alleen de wallpaper.De icons op het bureaublad verschijnen niet. Dus ergens stopt het startritueel.
Vanuit cmd/explorer.exe kan ik wel gewoon alle bereiken.

Mart

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens of de "Shell" variabele nog wel naar "Explorer" wijst :)

• screenspider
Waar? In het register? Kun je even wat preciezer aangeven waar ik dat vind?
bedankt vast,

Mart

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:57
Staat je taakbalk niet toevallig op je andere scherm/tv?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

screenspider schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:36:
Waar? In het register? Kun je even wat preciezer aangeven waar ik dat vind?
bedankt vast,
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon en dan rechts de key Shell. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• DigiK-oz
  • Laatst online: 20:17
Rariteiten in de eventlog(s)?

Whatever

• screenspider
_the_crow_ schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:42:
[...]
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon en dan rechts de key Shell. :)
OK, bedankt vast. Ik denk dat ik nu iets zie: Ik heb nl in mijn explorer.exe enkele wijzigingen aangebracht en start altijd met explorer1.exe. Kennelijk gaat het daarom mis bij de update, want M$ MS accepteert natuurlijk niet dat er aan haar bestanden iets gewijzigd wordt.
In de eventlogs was niets bijzonders te zien.
Bedankt voor alle tips!

[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 25-02-2006 20:12 ]

Mart

• DigiK-oz
  • Laatst online: 20:17
Oke, hou er dan rekening mee dat je explorer1.exe natuurlijk niet is geupdate door SP2. Dus misschien even de nieuwe explorer.exe "wijzigen" en weer als explorer1 in gebruik nemen.

Whatever

Pagina: 1