Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welk materiaal (zoals bij Doom 3 Casemod)

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Zoals jullie vast al wel eens gezien hebben, de Doom3 Casemod. Klik. Ik vraag me nog steeds af, uit wat voor materiaal is het gemaakt? Die soort rotsen blijken een soort rubber te zijn en die panelen plastic. Wie heeft tips bij het maken van zoiets, ik wil waarschijnlijk een soort spacemod maken met kraters en meer van dat spul, maar zou niet weten uit wat voor een materiaal ik dit het best kan maken.

Ik zat te denken om een standaard bigtower te bewerken en hier en daar een krater oid te maken (eventueel met window :P ) Daarvoor moet ik iets hebben wat makkelijk in vorm te boetseren/vijlen is, bespoten kan worden met verf en ook nog een beetje moet blijven zitten.

Wat ik zelf in gedachten had is PUR-schuim (ja, dat spul wat ze gebruiken in de bouw). Het zet uit en wordt hard. Dan zou je het waarschijnlijk nog kunnen gladwerken met plamuur oid.

Wat denken jullie?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stopverf? Bondo? Klei? Gips? PUR is echt rommel en niet echt geschikt om iets voor 'vast' te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verder geen verstand van stopverf of bondo, maar het moet iig hard worden maar meer zo dat het niet afbreekt als er iets tegenaanstoot. Ben ik onduidelijk in geweest in mijn topic. Ik zoek eigenlijk iets met de eigenschappen zoals rubber dat heeft. Of ik moet op de een of andere manier rubber in vorm kunnen gieten oid. Thnx voor de replies.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Hmm, je kan vloeibaar rubber gebruiken. Ook kan je wel PUR gebruiken als basis, alleen dit is alleen nuttig om grote hoogteverschillen te maken. Verder is misschien het chirurgisch gips wat ze in ziekenhuizen gebruiken ideaal of polyester?

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Er wordt ook wel eens millyput of "putty" gebruikt. Hier bijvoorbeeld door Ferry gebruikt, heb het ook wel eens gezien bij doom- of halflife-mods en dergelijke.

Klik mee voor GoT!........

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Het spul heet PLASTRUCT.

http://www.plastruct.com/Pages/RetailDisplays.html

Ik heb deze casemod van Crimson Sky ook als bron van inspiratie gebruikt voor mijn Machine CiP.
Het spul is aardig aan de prijs, ik hoop op mijn vakantie in mei in canada wat winkels te bezoeken waar ik het kan kopen tegen een -normale- prijs.

Succes gewenst verder!

Frenkie

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Verwijderd

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:25:
Hmm, je kan vloeibaar rubber gebruiken. Ook kan je wel PUR gebruiken als basis, alleen dit is alleen nuttig om grote hoogteverschillen te maken. Verder is misschien het chirurgisch gips wat ze in ziekenhuizen gebruiken ideaal of polyester?
Idd er moet wel een redelijk hoogteverschil komen (denk aan ong. 10 cm.) Vloeibare rubber is ook een optie alleen wat lastig uit te voeren zonder de geschikte werkplaats/gereedschappen. Chirurgisch gips lijkt me daarnaast wel erg makkelijk.

Dan bedenk ik opeens dat het ook met papier maché mogelijk is. eerst een soort open krater maken van hout en die mooi schuin afschuren en dan met papier maché er wat meer hobbels en ribbels in maken. Of direct het hout bewerken en er hobbels en ribbels in maken en dan met een soort hardwordende pasta oid de boel afwerken en gelijkmaken aan de andere oppervlakken.
Ikke! schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:37:
Er wordt ook wel eens millyput of "putty" gebruikt. Hier bijvoorbeeld door Ferry gebruikt, heb het ook wel eens gezien bij doom- of halflife-mods en dergelijke.
Thanks, geeft weer inspiratie. :9
Frenkie123 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:03:
Het spul heet PLASTRUCT.

http://www.plastruct.com/Pages/RetailDisplays.html

Ik heb deze casemod van Crimson Sky ook als bron van inspiratie gebruikt voor mijn Machine CiP.
Het spul is aardig aan de prijs, ik hoop op mijn vakantie in mei in canada wat winkels te bezoeken waar ik het kan kopen tegen een -normale- prijs.

Succes gewenst verder!

Frenkie
Bookmarked, je weet maar nooit of het van pas komt :)

Offtopic:
Suc6 met je mod, ziet er al strak uit! ;)

Oke, mijn laatste vraagje; met wat voor pasta/kit/middel kan ik het hout/PUR vloeiend laten overlopen? (als laag eroverheen zodat het 1 geheel lijkt)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ikke! schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:37:
Putty is een merk welke diverse soorten plamuur maakt. Dat kom je veel op engels talige fora tegen als algemene naam voor plamuur, maar er vallen vele type plamuur onder (heel hun product assortiment.)

Het echte milliput is een soort 2 componenten klei, kun je dus alles mee doen eigenlijk :) dunne lagen gaat lastiger, maar vormen kneden gaat perfect! Het is na 2 dagen redelijk hard, maar je drukt er dan nog wel je nagel in. Na 2 weken is het echt gewoon keihard, en kun je er met geen mogelijkheid een kras in maken. Ook daardoor geschikt voor reparaties aan oud serviesgoed waar je wat hoekjes wilt bijwerken. Je moet het nat verwerken, dus je handen/mesje tellkens natmaken, anders plakt het overal aan vast, behalve je werkstuk ;)

Hier nog wat voorbeeld foto's:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/41135/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/41136/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/41141/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/41142/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/43721/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/43723/thumb.jpg

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

En waar is dat 2 compnenten Putty-spul of Plastruct onderdelen dan in Nederland te koop?Weet iemand dat misschien?
(of anders een manier om het gemakkelijk uit buitenland te krijgen zonder een kapitaal aan verzendkosten neer te hoeven leggen)

Verder kun je voor grote dingen ook gebruik maken van mallen en kunsthars.

Je maakt je vorm in bijvoorbeeld klei. Daaroverheen vloeibaar rubber en dan gipsverband om de vorm beter te behouden. Het geheel van de klei afhalen. Nu heb je een rubberen mal waar je vloeibaar kunsthars in kunt gieten. Let wel op dat je niet te veel kunsthars per keer in de mal giet - want bij grote hoeveelheden in 1 keer kan het erg heet worden (zelfs tot temps waarbij de rubberen mal smelt!) en eventueel lelijk opdrogen. Giet je in meerdere lagen wacht dan telkens tot de voorgaande laag bijna (maar niet helemaal) droog is!
Lastig klusje - maar als je het goed doet wordt het erg mooi... Deze techniek wordt ook veel gebruikt in de filmwereld. (maar heb het wegens beperkt budget zelf nooit geprobeerd... :|)

[ Voor 126% gewijzigd door kazz1980 op 02-03-2006 13:59 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:26:
[...]

Putty is een merk welke diverse soorten plamuur maakt. Dat kom je veel op engels talige fora tegen als algemene naam voor plamuur, maar er vallen vele type plamuur onder (heel hun product assortiment.)

Het echte milliput is een soort 2 componenten klei, kun je dus alles mee doen eigenlijk :) dunne lagen gaat lastiger, maar vormen kneden gaat perfect! Het is na 2 dagen redelijk hard, maar je drukt er dan nog wel je nagel in. Na 2 weken is het echt gewoon keihard, en kun je er met geen mogelijkheid een kras in maken. Ook daardoor geschikt voor reparaties aan oud serviesgoed waar je wat hoekjes wilt bijwerken. Je moet het nat verwerken, dus je handen/mesje tellkens natmaken, anders plakt het overal aan vast, behalve je werkstuk ;)
Thanks Ferry, mijn reactie beetje aan de late kant. Als ik dat zo zie lijkt het erop dat je daar nog prachtig mee kan afwerken. :Y) Weet je toevallig een shop in nederland die het verkoopt? Ik google vanavond nog even verder over dit spul.
kazz1980 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:50:
En waar is dat 2 compnenten Putty-spul of Plastruct onderdelen dan in Nederland te koop?Weet iemand dat misschien?
(of anders een manier om het gemakkelijk uit buitenland te krijgen zonder een kapitaal aan verzendkosten neer te hoeven leggen)

Verder kun je voor grote dingen ook gebruik maken van mallen en kunsthars.

Je maakt je vorm in bijvoorbeeld klei. Daaroverheen vloeibaar rubber en dan gipsverband om de vorm beter te behouden. Het geheel van de klei afhalen. Nu heb je een rubberen mal waar je vloeibaar kunsthars in kunt gieten. Let wel op dat je niet te veel kunsthars per keer in de mal giet - want bij grote hoeveelheden in 1 keer kan het erg heet worden (zelfs tot temps waarbij de rubberen mal smelt!) en eventueel lelijk opdrogen. Giet je in meerdere lagen wacht dan telkens tot de voorgaande laag bijna (maar niet helemaal) droog is!
Lastig klusje - maar als je het goed doet wordt het erg mooi... Deze techniek wordt ook veel gebruikt in de filmwereld. (maar heb het wegens beperkt budget zelf nooit geprobeerd... :|)
Zou ook kunnen, maar ik ga denk ik voor putty. Ik probeer nog even te googlen vanavond en hopelijk kan ik dan een paar linkjes posten :Y) Hopelijk heeft het ook nog een redelijke prijs want ik heb het budget ook niet zo groot. (ben pas 14 :D )

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hier heb ik het toen vandaan: http://www.keramikos.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks. Ik denk dat hier nu wel een slotje op kan. :9

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Slotje hoeft alleen als een topic "verkeerd"is ;) als je vraag beantwoord is zakt hij vanzelf af. Dan is hij toch nog open, wat van pas kan komen als iemand anders nog eens een vraag heeft wat betreft dit onderwerp :)

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:08:
Slotje hoeft alleen als een topic "verkeerd"is ;) als je vraag beantwoord is zakt hij vanzelf af. Dan is hij toch nog open, wat van pas kan komen als iemand anders nog eens een vraag heeft wat betreft dit onderwerp :)
Beantwoord :)

Ik wil over een paar maand waarschijnlijk weer eens echt modden, een allu case bouwen met planetenlandschap (met putty :P ) met als inhoud waarschijnlijk een leuk servertje en een custom blikjesautomaat, heel misschien later zelfs nog alle 2/4 proc's watergekoeld als er koelblokjes voor te vinden zijn :9 Fantastisch voor lan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 17:37 ]

Pagina: 1