Toon posts:

Cisco 876 router en Planet ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik probeer een Cisco 876 router verbinding te laten maken met Planet ADSL. Ik heb de router rechtstreeks op de lijn aangesloten, maar krijg op de een of andere manier geen IP adres. Heeft iemand wellicht een voorbeeld configuratie van een Planet ADSL verbinding en deze Cisco 876 ?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Via wat voor protocol maak je verbinding ? Moet je router in bridge mode, of PPPoA, of ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 01:11

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Is het wel een ISDN lijn?

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

dank voor jullie snelle hulp. Ik gebruik PPPoA, maar ik vraag me dus ook af of dit überhaupt werkt, volgens mij is de 876 een ADSL over ISDN router...kan ik deze wel rechtstreeks op een ADSL lijn aansluiten (er zat voorheen een Linksys met een modem van Planet, dat werkte gewoon goed). Volgens de documentatie heeft de 876 een ingebouwd modem, dus zou ik hem rechtstreeks op de lijn aan kunnen sluiten...

Verwijderd

Heb je wel een line sync? Je kunt idd gewoon direct je lijn op de router aansluiten, als je ook spraak op de lijn hebt, gebruik dan een splitter.

Check eens een config op http://www.xs4all.nl/~hermanb die gaan dan wel over xs4all maar de setup zal vrijwel identiek zijn (alleen even goed opletten wat je bij 'pvc' invult).

Indien je al line sync hebt, dan kan het ook dat je je user/wachtwoord verkeerd hebt ingetypt. Zet even je ppp debuger aan, dan zie je dat zo voorbij komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 10:50 ]

• flippper
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
heb je een versatel lijn erachter liggen ..
Cisco 87X hebben daar wel een problemen mee omdat de Cisco te nieuw is ..
je krijgt dan geen line sync ..
er is geen oplossing voor ..

Verwijderd

We doen hier niet aan standaard configs en dergelijke. Het is hier nadrukkelijk wél de bedoeling zelf ook enigszins moeite te steken in je probleem en dat blijk nou niet bepaald uit je topic. Neem http://gathering.tweakers.net/forum/faq eens door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.