Toon posts:

unmountable_boot_disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Gotters,

Zit hier graag op forum maar ben zelf niet een echte held met pc's, ds bij deze.

Zoals topic al aangeeft, heb ik het blauwe scherm met de melding unmountable_boot_disk(edit: unmountable_boot_volume geeft het nu aan) met mijn WIN XP. Kom er totaal niet uit meer. Zodra je pc opstart kan je proberen windows in veilige modus opstarten op met MS DOS etc. Maar geen van de functies werken niet geven daarna vrijwel meteen dezelfde fout. Ook met winxp cd krijg ik helemaal niet aan de praat. Tot hier loopt mijn computer kennis.

Heb al hier in forum zitten zoeken en uiteraard diverse dingen gezocht in google. Maar daar staan allemaal oplossingen dat ik met veilige modus het wel aan de praat krijg, dus niet... :(

Hebben jullie een idee?

bvd

Bart

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 12:54 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
Heb dit deze week ook bij een klant voorgehad.
Je moet zorgen dat je met je windows xp cd opstart, eerste maal dat je kunt repairen moet je dat ook doen... dan ga je een dosprompt te zien krijgen en daar kun je dan normaal gezien chkdsk /r typen. Ga dan rustig iets anders doen want dit kan wel een tijdje duren. Met een beetje geluk kun je je hdd nog redden... Als je daarna in windows geraakt, maak een backup van je gegevens want of je hdd het nog lang gaat rekken is maar de vraag.

Als de chkdsk /r niet werkt, heb je niet veel meer te verliezen... Dan kun je dezelfde procedure volgen, maar kun je fixboot gebruiken om je bootrecord een beetje te herstellen. (is even uit het hoofd, weet niet of dit het juiste commando is...)

Have fun with it.

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Topicstarter
Ok iets verdergevorderd nu.

Krijg/kreeg windows cd gewoon neit opgestart. Ook op advies dus opstartdiskette geprobeerd. Daar kon ik uiteindelijk ook niks mee.
Nu me harddisk eruit gehaald en naar andere pc gedaan. Besloten deze toch gewoon te formatteren. fdisk /mbr (wat dat mag zijn, geen idee. was een tip) te draaien. Dan nogmaals formatteren. Daar ben ik nu mee bezig dus.
Daarna moet ik harde schijf terug plaatsen en proberen windows opnieuw installeren(als het kan hopelijk)

Zit ik zover goed?

edit: fdisk werkt niet, kan niet worden gevonden.
Vraag: heeft nu chkdsk /r nog zin? Als ik dat wil doen geeft aan dat het NTFS is en volume ergens anders wordt gebruikt. of ik dit wil forceren vraagt het? OF moet ik dit helemaal vergeten.

Als ik gewoon geformatteerd heb moet ik toch ook gewoon windows opnieuw kunnen installeren?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 13:51 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het beste is om de schijf _helemaal_ leeg te halen en het partitioneren/formatteren gewoon tijdens de Windows setup te doen :)

edit:

Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers dus.

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 22-02-2006 14:01 ]

• c00kie
BalusC schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:00:
Het beste is om de schijf _helemaal_ leeg te halen en het partitioneren/formatteren gewoon tijdens de Windows setup te doen :)
maar dan ben je alles kwijt wat erop stond natuurlijk...
Maar als het gaat om bad sectors, ben je dan niet beter om deze gewoon te vervangen? (of zit ik er hier duur naast )

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als hij toch al bezig was met formatteren, dan kan het toch geen kwaad? B) En dat over bad sectors had hij vast wel begrepen als hij het linkje van Turkish van A tot Z had doorgenomen ;)

• c00kie
BalusC schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:18:
Als hij toch al bezig was met formatteren, dan kan het toch geen kwaad? B) En dat over bad sectors had hij vast wel begrepen als hij het linkje van Turkish van A tot Z had doorgenomen ;)
ik geef je volledig gelijk 8).

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:42:
Ok iets verdergevorderd nu.

Krijg/kreeg windows cd gewoon neit opgestart. Ook op advies dus opstartdiskette geprobeerd. Daar kon ik uiteindelijk ook niks mee.
Nu me harddisk eruit gehaald en naar andere pc gedaan. Besloten deze toch gewoon te formatteren. fdisk /mbr (wat dat mag zijn, geen idee. was een tip) te draaien. Dan nogmaals formatteren. Daar ben ik nu mee bezig dus.
Daarna moet ik harde schijf terug plaatsen en proberen windows opnieuw installeren(als het kan hopelijk)

Zit ik zover goed?

edit: fdisk werkt niet, kan niet worden gevonden.
Vraag: heeft nu chkdsk /r nog zin? Als ik dat wil doen geeft aan dat het NTFS is en volume ergens anders wordt gebruikt. of ik dit wil forceren vraagt het? OF moet ik dit helemaal vergeten.

Als ik gewoon geformatteerd heb moet ik toch ook gewoon windows opnieuw kunnen installeren?
fdisk, is dat niet gewoon fixdisk? Mijn dos is ook niet helemaal meer wat het geweest is...

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Tettie schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:16:
[...]

fdisk, is dat niet gewoon fixdisk? Mijn dos is ook niet helemaal meer wat het geweest is...
Fdisk is ouwe dos shit, je kon er partities mee aanmaken, verwijderen of activeren, met disk /mbr schreef je een nieuwe master boot record op je schijf, maar je kunt alles nu in de recovery console van windows xp doen mocht dat nodig zijn en partities aanmaken kun je nu gewoon in de windows xp setup doen.Dat is aan te raden boven fdisk omdat die nogal eens fouten maakt bij schijfgrooten die nog niet beschikbaar waren ten tijde dat fdisk gangbaar was :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank voor al u reacties :)

Inmiddels heb ik weer goed draaiend windows.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja? Wat was de exacte oplossing? Wel zo leuk ter referentie voor de Search :Y)

Verwijderd

Had hier vorige week ook een Unmountable_Boot_Volume, maar dan op een raid0. Na de recovery console te hebben gestart, kon ik geen chkdsk meer draaien. Heb FIXBOOT en FIXMBR gebruikt, waarna chkdsk /r wel wilde draaien. Vervolgens een image gemaakt disk tot disk naar 1 enkele schijf. Het enige probleem wat ik nu heb: die enkele schijf met raid-image is niet te gebruiken. Hopelijk kunnen anderen hier wat mee.
Pagina: 1