Toon posts:

Telefoonlijn naar andere wijkcentrale. Hoe aanpakken?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.035 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij zitten 7km van de wijkcentrale. Heel ver dus. Zo ver zelfs dat een 512 kbit lijn met pijn en moeite gehaald wordt. Hoger is niet mogelijk. Dit hebben we bij verschillende providers geprobeerd.

Nu is het zo dat er op een paar honderd meter afstand een andere wijkcentrale staat (op Schiphol). Ik heb KPN gebeld om te vragen of we niet daarop aangesloten konden worden. Ze gingen heel moeilijk doen en vertelden dat het gewoon niet kon PUNT. Uiteraard willen ze niet een nieuwe kabel in de grond leggen voor een enkeling (te duur). Maar ik wil het wel heel graag en bleef doorzeuren. Na een bijna ruzie door de telefoon met de tig-ste KPN gast liet er een los dat ik het maar via een aannemer moest proberen.

Heeft iemand ervaring hiermee? Hoe kan ik het beste zoiets aanpakken?

Ik ben bereid om flink wat (mee) te betalen (graafkosten, aansluitkosten, etc).

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Volgens mij kan dit gewoon niet zonder toestemming van kpn. Als zei je toestemming geven om alles zelf te regelen, dan zou het wel kunnen. Maar de kosten kunnen makkelijk lopen in de duizende euros denk ik.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Gaat je niet lukken omdat die aannemer die kabel niet de centrale in kan/mag leggen. Hier zijn ook allemaal specificaties en voorschiften voor bij KPN. Als KPN het niet wil doen krijg je het niet voor elkaar. Graafvergunningen krijg je al niet van gemeente en zeker niet van KPN op het terrein rond de centrale. En aansluiten binnen is nog iets heel anders weer. Begin er niet aan...

Kabel internet?

En als je laat graven en je woont vlakbij Schiphol/Hoofddorp/Amsterdam graaf dan glasvezel in naar een punt waar je kan koppelen met vezels van andere partijen of een datacentrum waar je bandbreedte kan inkopen.

Ik houdt nog in de gaten of het topic open moet blijven, interessant is het. Maar onhaalbaar als KPN niet wil ook.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 21-02-2006 22:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben geen kabel hier, dus internet daarover lukt al helemaal niet...

Ik wil het zelf niet ingraven, maar waarom zou KPN het niet willen doen als ik alles betaal. Ik heb er persoonlijk wel duizenden euro's voor over. Niet dat ik rijk ben ofzo, maar ik wil gewoon internet op een snelheid dat door iedereen normaal gevonden wordt. Op deze manier zou een klein gedeelte van Nederland minder basisvoorzieningen hebben dan de rest. Is toch raar dan dat KPN mag beslissen of jij het krijgt of niet? Helemaal als je de aanlegkosten zelf betaalt.

Als je een nieuw huis bouwt ergens waar nog geen kabels liggen, worden die toch ook (uiteraard tegen vergoeding) getrokken?

Ik heb ook gevraagd aan COLT telecom of ze niet een glasvezel aansluiting kunnen maken bij ons. Er lopen namelijk glasvezel van hun door ons stuk land. Dit wilden ze wel, maar voor een internetverbinding van 1 Mbit betaal je dan 785 euro ex btw per maand en voor een 10Mbit lijn 2590 ex btw per maand. Dat wordt wat te gortig als het iedere maand terug komt. Gewoon adsl willen ze niet aanbieden over die lijn...

Iemand ideeën?

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:50:
Waarom vraag je niet of die het willen aanleggen?
Ik wil het zelf niet ingraven, maar waarom zou KPN het niet willen doen als ik alles betaal. Ik heb er persoonlijk wel duizenden euro's voor over. Niet dat ik rijk ben ofzo, maar ik wil gewoon internet op een snelheid dat door iedereen normaal gevonden wordt. Op deze manier zou een klein gedeelte van Nederland minder basisvoorzieningen hebben dan de rest. Is toch raar dan dat KPN mag beslissen of jij het krijgt of niet? Helemaal als je de aanlegkosten zelf betaalt.
Omdat het niet alleen de aanleg is, maar ook veel achterliggend werk en administratie. KPN beslist niet over je primaire voorzieningen, ze bieden je alleen geen ADSL op dat adres aan.
Als je een nieuw huis bouwt ergens waar nog geen kabels liggen, worden die toch ook (uiteraard tegen vergoeding) getrokken?
Wordt gezamelijk betaald door de project ontwikkelaar vaak en zie je terug in de kostprijs. Bouw je zelf een huis zal je het zelf moeten regelen inderdaad met KPN en de kosten betalen. Je zou die ingang moeten proberen te vinden bij KPN wellicht ipv de 'voorkant'?
Ik heb ook gevraagd aan COLT telecom of ze niet een glasvezel aansluiting kunnen maken bij ons. Er lopen namelijk glasvezel van hun door ons stuk land. Dit wilden ze wel, maar voor een internetverbinding van 1 Mbit betaal je dan 785 euro ex btw per maand en voor een 10Mbit lijn 2590 ex btw per maand. Dat wordt wat te gortig als het iedere maand terug komt. Gewoon adsl willen ze niet aanbieden over die lijn...
Prijzen zijn tegenwoordig heel anders geworden. Een partij als COLT (zeker ook gezien ze vlakbij en door jouw land heen liggen) moet je best 10/10 of 100/100Mbps ethernet voor een meer schappelijke prijs kunnen leveren per maand. Maar richting een €1000 per maand zal het wel gaan zeker, misschien met meerdere huizen te delen bijvoorbeeld die kosten.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:50:

True, maar het is nu eenmaal een feit dat KPN ja moet zeggen. Zolang je dat niet voor elkaar krijgt, is de "wie betaalt issue" helemaal niet van toepassing :). Zie je denk je nog opties bij KPN om een "ja" te krijgen? Even buiten het betalen om uiteraard
Jep, maar bij jou liggen die kabels er al, alleen je bent er niet tevreden mee (buiten het feit of dat terecht is of niet)
Dat is idd een beetje te duur, zou het er nooit voor over hebben
Iemand ideeën?
Sateliet? Geen ervaring mee, maar zal zeker betaalbaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 21-02-2006 23:01 ]

Verwijderd

http://www.aasterudweb.com/satintro.asp?pagename=satintro :)

of je moet iemand in de andere wijk hebben wonen die via een richtantenne iets op wil zetten

je hebt er geld voor over ,dan zal zo iets ook wel te regelen zijn .

8 km is te doen volgens dit tabel
http://home.wanadoo.nl/erwin.gijzen/wifiomni/bereik.htm

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 23:06 ]

• DaannO
Je zou ook van iemand die mischien wel in de buurt adsl heeft een regeling kunnen treffen dat jullie samen de adsl lijn delen. Dan neem je een 10mbit lijn en daar hebben jullie allebei wel genoeg aan en delen de kosten per maand. Da kabeltje trekken van zijn huis naar de joue moet je natuurlijk zelf betalen.

Overgins het grote nadeel van sateliet is, is dat je upload gigantisch traag is. Dus grote maisl duren soms wel even voor dat ze weg zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door DaannO op 21-02-2006 23:04 ]

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 19:43

greatgonzo

schit-te-rend!

voorbeeld:

kijk, ik wil ook wel een landingsbaan voor een deltavlieger in mijn tuin.. betaal zelf de aanleg, maar als dat niet in het bestemmingsplan ligt, komt dat er nooit.

ik kan mijn huis verbouwen als ik dat wil, maar als de gemeente niet accoord gaat, gaat het niet door.

Mijn punt is: ze kunnen het niet iedereen naar de zin maken, ook al zou de KPN willen, dan moet altijd de gemeente nog accoord gaan.

Maar is een zakelijk abbo niet veel goedkoper? stel dat je het voor mekaar krijgt, lijkt me dat je echt duizenden euro's kwijt bent. Een 12000/1024 XS4ALL abbo kost je 67 euro per maand, is dat niet beschikbaar?

En een ander alternatief, weet niet of dat hier in NL beschikbaar is: internet via sateliet, schijnt toch ook goede snelheid te hebben, upload weer wat minder, maar ik weet niet wat je het belangijkste vind

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:31

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je kunt het natuurlijk ook op een accoordje gooien met Colt. Je geeft aan dat er van Colt kabels door jullie grond lopen. Haal even die overeenkomst uit de kast. Er staat vast wel iets van een termijn oid. in. Vertel dan Colt dat je voornemens bent de kosten voor gebruik van de grond te verhogen naar 2500 per maand. Of ze leveren jou als tegenprestatie een DSL lijn.... Kost je misschien een advocaat, en misschien zal Colt besluiten de lijn te verleggen, maar het is natuurlijk altijd het proberen waard.....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, op zich is het best logisch dat KPN bij schiphol niet zomaar even voor een particulier een lijntje aanlegt. Je wilt niet weten hoeveel kabels daarin de grond liggen voor de luchthaven zelf. Draadloos zal dan denk ik ook niet gaan werken - teveel storing door schiphol zelf.
Internet via satteliet zou kunnen, maar da's wel erg duur. Bovendien heb je dan nog steeds (tenzij je echt geld teveel hebt en ook een uplink via sat wilt :P ) een uplink via een normale ISDN / telefoonlijn nodig. Kost je dus ook nog de tikken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Waarom vraag je niet of die het willen aanleggen?{/quote]
Omdat de KPN wijkcentrale enkele honderden meters verderop staat en de kabelmaatschappij enkele kilometers.
Omdat het niet alleen de aanleg is, maar ook veel achterliggend werk en administratie. KPN beslist niet over je primaire voorzieningen, ze bieden je alleen geen ADSL op dat adres aan.
Klopt en de lijn is daar ook niet geschikt voor, dit betekend dat het nooit mogelijk zal zijn.
Wordt gezamelijk betaald door de project ontwikkelaar vaak en zie je terug in de kostprijs. Bouw je zelf een huis zal je het zelf moeten regelen inderdaad met KPN en de kosten betalen. Je zou die ingang moeten proberen te vinden bij KPN wellicht ipv de 'voorkant'?
Ja vroeg ik dus in de OP of iemand daar ervaring mee heeft.
Prijzen zijn tegenwoordig heel anders geworden. Een partij als COLT (zeker ook gezien ze vlakbij en door jouw land heen liggen) moet je best 10/10 of 100/100Mbps ethernet voor een meer schappelijke prijs kunnen leveren per maand. Maar richting een €1000 per maand zal het wel gaan zeker, misschien met meerdere huizen te delen bijvoorbeeld die kosten.
Dat is interessant! Die figuur van COLT zij dat het hele concurrerende prijzen waren. We zouden dan rechtstreeks aangesloten worden op de AMS-IX. Maar daar zit ik helemaal niet op te wachten. Heb je enige bron van die prijzen misschien...?

Verwijderd

Topicstarter
greatgonzo schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:04:
Mijn punt is: ze kunnen het niet iedereen naar de zin maken, ook al zou de KPN willen, dan moet altijd de gemeente nog accoord gaan.
De gemeente zal akkoord gaan met een ondergronds telefoonkabeltje die overal al ligt. Is niet te vergelijken met een landingsbaan... De gemeente moet binnenkort bij ons ook een riool aanleggen, dus mochten ze niet meewerken, kunnen wij ook lastig doen.
Maar is een zakelijk abbo niet veel goedkoper? stel dat je het voor mekaar krijgt, lijkt me dat je echt duizenden euro's kwijt bent. Een 12000/1024 XS4ALL abbo kost je 67 euro per maand, is dat niet beschikbaar?
De lijn kan de snelheid niet aan. Het feit dat ze het etiket zakelijk erop plakken veranderd niets aan de fysieke lijn die in de grond ligt.
En een ander alternatief, weet niet of dat hier in NL beschikbaar is: internet via sateliet, schijnt toch ook goede snelheid te hebben, upload weer wat minder, maar ik weet niet wat je het belangijkste vind
Zat ik ook aan te denken. Maar is érg duur (4Mbit niet gegarandeerde snelheid, 302 per maand)

Verwijderd

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:12:
Je kunt het natuurlijk ook op een accoordje gooien met Colt. Je geeft aan dat er van Colt kabels door jullie grond lopen. Haal even die overeenkomst uit de kast. Er staat vast wel iets van een termijn oid. in. Vertel dan Colt dat je voornemens bent de kosten voor gebruik van de grond te verhogen naar 2500 per maand. Of ze leveren jou als tegenprestatie een DSL lijn.... Kost je misschien een advocaat, en misschien zal Colt besluiten de lijn te verleggen, maar het is natuurlijk altijd het proberen waard.....
Dat zal ik zeker doen. Echter wel in het uiterste geval. Dreigen met een heipaal door de glasvezel heen te jagen kan ook. Eens zien hoe leuk ze dat vinden.

Klinkt misschien bijdehand, maar heel nederland zit op supersnel internet voor weinig en ik niet :( (=heel héél HEEL frustrerend)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:33:

Klinkt misschien bijdehand, maar heel nederland zit op supersnel internet voor weinig en ik niet :( (=heel héél HEEL frustrerend)
Nu weet ik niet wat voor internet-gebruiker je bent, maar 512kb is imo prima te doen. Heb zelf thuis 3mbit maar nu komende 4 maanden 512kb op mijn tijdelijke woonplek, en dat is prima te doen. Tuurlijk duurt het downloaden wat langer, maar als je het vergelijkt met inbellen is het super. Kortom, is het echt zo erg :) ? Download je verschrikkelijk veel en moet je het snel hebben?

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je hebt er duizenden euro's voor over? Je wil het blijbaar dus héél graag, misschien een domme vraag, maar waarom ga je dan niet verhuizen?

• DaannO
Llanorant schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:38:
Je hebt er duizenden euro's voor over? Je wil het blijbaar dus héél graag, misschien een domme vraag, maar waarom ga je dan niet verhuizen?
Nja denk niet dat gelijk zn hele leven op de kop hoeft voor een adsl lijntje, er zijn vast wel andere mogelijkheden. Maar dat buurman aftap idee is ook niet iets?

• lemming_nl
  • Niet online
Llanorant schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:38:
[bijdehand-modus]Das iets duurder dan duizenden euros he?[/bijdehand-modus]

Je kan proberen iets te regelen met de hele wijk maar ik denk dat je redelijk kansloos bent. Vooral als jij de enige bent in je buurt die een apart kabeltje wilt.

[ Voor 21% gewijzigd door lemming_nl op 21-02-2006 23:46 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Misschien moet je een gestuurde horizontale grondboring overwegen.
Zo heb ik vorig jaar een buis van 110 mm van mijn bedrijf naar mijn huis, onder de openbare weg door, laten aanleggen.
Was een afstand van 100 meter en het koste € 3000,- (excl.)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:29

Wildfire

Joy to the world!

DaannO schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:40:
[...]

Nja denk niet dat gelijk zn hele leven op de kop hoeft voor een adsl lijntje, er zijn vast wel andere mogelijkheden. Maar dat buurman aftap idee is ook niet iets?
Die zal op dezelfde telefooncentrale zitten dus dat schiet ook niet op voor de TS.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:18

Whuzz

Dodgeball!

Je onderschat denk ik ook de kosten van een aannemer een beetje. Ik werk dagelijks met verschillende aannemers en 'even' een kabeltje ingraven van jouw huis naar een centrale (waarbij wellicht straten opengebroken moeten worden en andere obstakels overwonnen kost je écht duizenden euro's. Dan ga je al gauw in de richting van 5- tot 10-duizend euro...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Technisch / Financieel onhaalbaar.

Vanuit de wijkcentrale gaat een dikke kabel met veel aderpaartjes naar een kastje bij jou op de hoek van de straat.

Je krijgt kpn nooit zover, om 7 km kabel te gaan verleggen.

Ze zullen dan namelijk ALLE op de straatkast aangesloten aansluitingen lam moeten leggen om speciaal voor jou een andere kabel 1KM in de laten graven.

Je snapt zelf ook wel dat dit nooit gedaan wordt.

Er een tegen de 10000+ Euro uitgeven hieraan om alleen sneller internet te halen wil je zelf ook niet....

edit:

Zelf naar kpn gaan en zeggen dat snelheden niet gehaald worden, en eisen dat je daarom een lager tarief wil betalen kun je natuurlijk wel proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door rdfeij op 22-02-2006 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:10:
Technisch / Financieel onhaalbaar.

Vanuit de wijkcentrale gaat een dikke kabel met veel aderpaartjes naar een kastje bij jou op de hoek van de straat.
Hoe ziet zo'n kastje eruit trouwens?
Je krijgt kpn nooit zover, om 7 km kabel te gaan verleggen.

Ze zullen dan namelijk ALLE op de straatkast aangesloten aansluitingen lam moeten leggen om speciaal voor jou een andere kabel 1KM in de laten graven.

Je snapt zelf ook wel dat dit nooit gedaan wordt.

Er een tegen de 10000+ Euro uitgeven hieraan om alleen sneller internet te halen wil je zelf ook niet....
]
Ik denk dat je de situatie verkeerd ziet. Ze hoeven niets met die 7km lange kabel die er nu al ligt. Ik wil alleen een andere kabel naar een andere wijkcentrale...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:44:
Ik denk dat je de situatie verkeerd ziet. Ze hoeven niets met die 7km lange kabel die er nu al ligt. Ik wil alleen een andere kabel naar een andere wijkcentrale...
Zo werkt telefonie niet. Simpel, duidelijk, klaar. Als je echt vlak bij Schiphol woont zou je in de buurt van Schiphol Telematics kunnen zitten. Dat zou de aannemer kunnen zijn waar KPN het over had. Dat lijkt leuk, maar is het niet. Alleen als jij bedrijf bent en op het terrein van de luchthaven zit doen ze wat voor je. En dan nog. Behalve een toezegging dat ze je aansluiten heb je meer nodig. Een graafvergunning. Graven zelf. 100 euro per meter. 750 meter kabel is 75.000 euro. Weet je wat voor dikke satellietverbinding je daarvoor kunt krijgen? Of anders: Verkoop je huis, leg er 75.000 euro bij, en je kunt naast een centrale gaan wonen.

Kortom: zoek een oplossing die wel zinnig is. Tevreden zijn met 512Kbit/s is het meest eenvoudige. Zoek een vriend met een snelle lijn als je eens een keer iets groots wilt downloaden en daar niet twee dagen op wilt wachten. Klaar. Je moet rare dingen doen wil je aan de 150Gbyte die je per maand met 512Kbit/s kunt downloaden niet genoeg hebben.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kansloos dit, KPN helpt je echt niet. Probeer een overeenkomst met Colt af te sluiten..die 700 euro is waarschijnliijk peuanuts voor ze :Y) Het enige wat ze kunnen doen als jij zegt dat je hun kabels niet meer door je land wil hebben is verhuizen, en dan nog heb je niets verloren.

Daarnaast is die 700 euro de prijs voor bedrijven waarschijnlijk, de kostprijs ligt waarschijnlijk stukken lager.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Burne schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 01:14:
Zo werkt telefonie niet. Simpel, duidelijk, klaar.
:O
Sjonge, moet ik het uittekenen voor je?
Situatie nu:
code:
1
TEL------------7km-----------Huis

Situatie gewenst:
code:
1
                             Huis-----------1km---------TEL

Zo simpel is het duidelijk klaar.
En dat graven zit bij de gemeente wel goed ivm dat riool dat ze ook nog vanuit die richting deze kant op komen graven.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:01:
[...]

En dat graven zit bij de gemeente wel goed ivm dat riool dat ze ook nog vanuit die richting deze kant op komen graven.
Ik denk dat je een heel erg geromantiseerd beeld hebt van hoe kabels voor nutsvoorzieningen worden aangelegd. Dat gaat echt niet "even bij het riool erbij", al vooral niet omdat het riool midden onder de weg ligt en nuts onder het trottoir.
Het geheel wordt ook nog eens vergezeld van een overmaat aan vergunningen en meetwerk vooraf (omdat je moet weten waar de bestaande kabels zijn).

Voor één persoon gaat de KPN echt niet een kabel van 1 km leggen door een wijk die al aangesloten is. Daar hoef je absoluut niet op te rekenen.

Je zult genoegen moeten nemen met 512 kbit (of hoeveel ze over die lijn krijgen) of moeten verhuizen. En ADSL is echt nog geen basisvoorziening. Telefonie wel, KPN heeft de verplichting je telefoon te leveren, maar zeker niet de verplichting je ADSL (of sterker: megabit ADSL) te leveren.

[ Voor 17% gewijzigd door Maasluip op 22-02-2006 09:11 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:09:
[...]
Ik denk dat je een heel erg geromantiseerd beeld hebt van hoe kabels voor nutsvoorzieningen worden aangelegd. Dat gaat echt niet "even bij het riool erbij", al vooral niet omdat het riool midden onder de weg ligt en nuts onder het trottoir.
Het geheel wordt ook nog eens vergezeld van een overmaat aan vergunningen en meetwerk vooraf (omdat je moet weten waar de bestaande kabels zijn).
Niet dat ze naast het riool moeten liggen, maar meer met vergunningen. Dat riool moet door ons land, dus wij kunnen ook lastig zijn bij geen vergunning, dat was mijn punt.
Verder hebben we geen straat of trottoir. (wel een 1 baanswegggetje hoor..) De hele zooi moet door een ruiterpad. Is makkelijk graven en weer dichtgooien. Daarbij komen er welgeteld nul obstakels in de weg... (ja we zijn een paarden manege)

Ik zal zo voor de duidelijkheid een situatieschets plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.stalwennekers.nl/overig/kabels.jpg
De gewenste telefooncentrale staat aangegeven op de tekening.
Het groene gebied is ons land.
Ik heb een sterk vermoeden dat er al kabels vanaf die centrale onder de ringvaart (het water tussen ons en schiphol oost) door liggen. Dit is omdat er op de hoek van de takkade 2 gsm zendmasten staan en omdat er een hotel komt (die toch ook snel internet moet hebben). Maargoed dat weet ik niet zeker. Weet iemand hoe ik daar achter kom?

Verder is het niet zo als in een stad dat alles verhard is. Waarschijnlijk dachten de meesten dat hier, maar dat geeft niet, ik had ook duidelijker kunnen zijn. Om iets aan te leggen is dit eigenlijk de ideale situatie omdat, zoals ik in mijn vorige post al aangaf, er alleen in ruiterpad gegraven hoeft te worden. (mits die kabel al onder de ringvaart door ligt natuurlijk)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:01:
Sjonge, moet ik het uittekenen voor je?
Ik doe al een tijdje het een en ander met telefonie. Een jaar of 20. Het toontje kan vast wat vriendelijker.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:30:
[...]

De gemeente zal akkoord gaan met een ondergronds telefoonkabeltje die overal al ligt. Is niet te vergelijken met een landingsbaan... De gemeente moet binnenkort bij ons ook een riool aanleggen, dus mochten ze niet meewerken, kunnen wij ook lastig doen.
Het aansluiten van de resterende huizen zonder riolering aan het riool is een wettelijke verplichting waarbij de gemeente ook nog van de bewoner kan eisen dat ze de aanleg (gedeeltelijk) zelf betalen. Daar lastig bij gaan doen of dat als pressiemaatregel te gebruiken om iets anders voor elkaar te krijgen heeft totaal geen zin. Je zult door de rechter gedwongen worden mee te werken.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
Een heel andere situatie: In De Kwakel (wel bekend bij TS) hebben ze bij de basisschool in 2000 een aparte kabel getrokken alleen maar voor internet!
Probeer anders te regelen dat je eindelijk kabel krijgt daar in de buurt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

denk dat je zeker wel 20-30 anderen moet vinden dan om het te delen, dan pas kun je concureren met de gewone KPN. Denk namelijk niet dat 3 a 4 huizen 250 euro op willen hoesten voor adsl, de meesten willen niet meer dan 50 euro kwijt zijn. Bovendien verwachten ze dan de service van Colt, en willen niet afhankelijk zijn van één "wijkhoofd" die de betaling regelt en het contact met Colt

Daarbij komt: ik denk niet dat er veel mensen zo'n extreme gebruiker als TS zijn, die vinden 512 kb meer dan genoeg.
Ballebek schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:02:
Een heel andere situatie: In De Kwakel (wel bekend bij TS) hebben ze bij de basisschool in 2000 een aparte kabel getrokken alleen maar voor internet!
Probeer anders te regelen dat je eindelijk kabel krijgt daar in de buurt.
voor publieke voorzieningen worden meestal uitzonderingen gemaakt, één particuliere gebruiker zal dat niet zo snel voor elkaar krijgen

[ Voor 33% gewijzigd door greatgonzo op 22-02-2006 10:42 ]

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:33:
[...]
Da's niet bijdehand, maar zielig. Je leidt aan het Nederlandse probleem van "ik heb het niet goed genoeg en ik word gediscrimineerd". Kom op een dorp wonen buiten de randstad en bekijk de keuzemogelijkheden daar eens. Je bent echt de enige niet.

In het kader van werkzame tips: als je zo dicht bij Schiphol woont: T-Mobile Hotspot abo en dan vaak naar de McDonald's?

Verwijderd

Topicstarter
martin2005 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:00:
Da's niet bijdehand, maar zielig. Je leidt aan het Nederlandse probleem van "ik heb het niet goed genoeg en ik word gediscrimineerd". Kom op een dorp wonen buiten de randstad en bekijk de keuzemogelijkheden daar eens. Je bent echt de enige niet.
De kabels liggen door -mijn- land heen, dus waarom geen aansluiting afdwingen dan? En leg eens uit waarom het zielig is, want die volg ik niet helemaal.
Overigens vind ik wel dat er een belachelijke situatie ontstaat. Er gaat steeds meer 'via internet'. En alle datastromen worden steeds groter. Alleen al de informatievoorziening van de overheid staat op internet. Als iemand die toevallig te ver van de centrale woont niet bij die informatie kan komen is het belachelijk. Ja het kan altijd via een satelliet ja, maargoed, das heel duur momenteel.
In het kader van werkzame tips: als je zo dicht bij Schiphol woont: T-Mobile Hotspot abo en dan vaak naar de McDonald's?
Zat ik ook aan te denken :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-02 09:31
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:22:
[...]

[...]

Zat ik ook aan te denken :)
Nee, dan is met 50kb/s thuis zitten niet relaxter nee |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Martijn schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:35:
Nee, dan is met 50kb/s thuis zitten niet relaxter nee |:( |:(
Bij wijze van... Zucht...

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

De kabels liggen door -mijn- land heen, dus waarom geen aansluiting afdwingen dan?
Ik weet niet precies hoe de rechtspositie rond nutsvoorzieningen of leidingen die onder je land door lopen is, maar ik kan me goed indenken dat wettelijk is afgedekt dat je geen gebruiksrecht hebt.
Per slot van rekening lopen er her en der ook gas en olieleidingingen door het land, en die liggen echt niet allemaal op rijksgrond.
Ik zal mijn pa eens vragen hoe dat ging, hij zat in dat wereldje.
Overigens vind ik wel dat er een belachelijke situatie ontstaat. Er gaat steeds meer 'via internet'. En alle datastromen worden steeds groter. Alleen al de informatievoorziening van de overheid staat op internet.
Ja, nu begint het zeuren worden (8> Er zijn genoeg mensen die basic ADSL hebben, wat tot voor kort ook niet sneller dan 512 kbit/sec ging. Me dunkt dat je alle overheidssites met zo'n verbinding vlekkeloos kunt bekijken. Zoals gezegd: ADSL is geen basisvoorziening, bevalt jou situatie je niet, kun je altijd verhuizen.

Misschien nog een optie: ik zie op het kaartje dat je langs een vaart woont met aan de andere kant een bedrijventerrein? Spreek een van die bedrijven aan en vraag of er iets met een Wifi verbinding te regelen is.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 21:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

512 kb is best redelijk, ken een aantal mensen die het nog met een 56K lijntje moeten doen... |:(

Kan je niet op de grens van je land een sterke wifi richtantenne op schiphol richten? zat onbeveiligde Ap's daar....

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[...]

Overigens vind ik wel dat er een belachelijke situatie ontstaat. Er gaat steeds meer 'via internet'. En alle datastromen worden steeds groter. Alleen al de informatievoorziening van de overheid staat op internet. Als iemand die toevallig te ver van de centrale woont niet bij die informatie kan komen is het belachelijk. Ja het kan altijd via een satelliet ja, maargoed, das heel duur momenteel.

[...]
Je *kan* internetten, eventueel met telefoontikken dus aan informatie kan je komen. Alleen door de lage bandbreedte kan jij bepaalde toepassingen niet doen (filmpjes kijken, tv kijken, enzovoort).

Trouwens, satelliet is duur vergeleken met ADSL. Mear als je bereid bent duizende euros te betalen voor een aanleg naar een centrale, dan is satelliet daarmee erg goedkoop.

Verder denk ik dat je erbij moet neerleggen dat dit een onmogelijke opgave gaat worden. Wacht op goede WiFi verbinding of nieuwe technieken. En wat al eerder is verteld, je bent echt niet de enige. Sommige kunnen uitsluitend internetten met telefoontikken.

• martin2005

De kabels liggen door -mijn- land heen, dus waarom geen aansluiting afdwingen dan? En leg eens uit waarom het zielig is, want die volg ik niet helemaal.
Dit wordt OT, maar heel even dan: ik dacht dat ik middels de aanvullende tekst voldoende aangeduid had waarom ik de term zielig beter vind passen dan bijdehand. Als aanvulling: al je posts klinken alsof jou groot onrecht is aangedaan. Ik kan me best voorstellen dat het een Tantalus kwelling is, iets zo dichtbij en toch onbereikbaar. Maar als je enige afstand neemt, is het geen uniek probleem. De voorgestelde oplossingen zijn dan ook buiten proporties voor het "leed" dat jou zou zijn aangedaan.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 22:42
Sowieso is ADSL over die telefoonlijn een extratje, geen recht. Die koperlijn is er toen toch echt neergelegd om jou telefonie aan te kunnen bieden, geen ADSL.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

volgens mij heeft de topicstarter zelfs gewoon een smalband dsl aansluiting werkend (256kbps is soepel internetten en alle info opzoeken). Ik denk alleen dat onderschat wordt hoeveel het kost om een telefoonaansluiting aan te leggen en ik weet wel zeker dat kpn aanbiedingen als " ik betaal het allemaal wel" nietserieus neemt van particulieren. Ik zie bijvoorbeeld dat er een kanaaltje loopt naar die wijkcentrale en er is ook nog eens een dikke kans dat het helemaal geen standaard kpn centrale is, maar eentje speciaal voor bedrijven op schiphol.

Ik denk dat je maar moet accepteren dat je buiten het dekkingsgebied woont, dat je last hebt van een luxe probleem en eventueel een alternatieve oplossing kan bedenken hiervoor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-02 21:13
Een draadloos netwerkje met iemand op die centrale zo dicht bij je, dat is de enige realistische mogelijkheid die je hebt.

Je kunt wel als een gek gaan zitten te jammeren maar het is nu eenmaal niet. Denk je dat ik het 2 jaar geleden grappig vond dat ik nog geen kabel of adsl kon krijgen? Even een glasvezelverbinding rechtstreeks op de ams-ix afdwingen klinkt wel erg belachelijk, ik begrijp je situatie maar probeer gewoon ergens iemand te vinden die internet met je wil delen via een draadloos netwerk. Zo niet dan heb je pech.

Je zou overigens ook op een andere plek een servertje neer kunnen zetten met een extern schijfje eraan, gebruik dat ding remote en ga 1x per dag ofzo daarnaartoe om die schijf op te halen.

En als deze oplossingen je te veel zijn gevraagd dan moet je maar leven met 512 kbit's.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 21:34
Volgens mij zijn de bedragen welke voor "graaf" werkzaamheden worden verteld een beetje erg overschat. want tegenwoordig spuiten ze de kabels door de grond waardoor je maar 2x hoeft te graven in het ideale geval.

Je kunt natuurlijk wel in de buurt vragen of er meer mensen interesse hebben in sneller adsl en hiermee naar kpn toe gaan om te vragen of jullie wijkkastje niet via de andere centrale kan worden gevoed.

Voor kpn kwestie van oude kabel ontkoppelen en een nieuwe naar de andere centrale.

Je kunt trouwens ook kijken op schuuring.nl dit bedrijf is gespecialiseerd in coax, glas, koper en draadloze verbindingen (lees GSM etc..)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Gé Brander
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

1. Je hebt internet via ADSL met een snelheid van 512kb. ==> Je kan bij alle informatie komen waar jij hierboven op doelt.
  2. Je kan ook overstappen naar ISDN ==> Dat is alleen geen vooruitgang, maar achteruitgang. Je kan echter wel ISDN30 aanvragen en daar met bijna 2Mbit overheen surfen. Echter, dat is nog steeds geen 8Mbit of sneller, dus vraag je er dan maar 4 aan. 8)7
  3. Je kan ook overstappen naar analoog ==> Dat was de beginvorm van internet voor de massa. Ik herinner mij nog dat ik met 2400baud (anyone) naar Compuserve inbelde en via daar het Internet op ging. Dan is 512kb toch echt niet te harden natuurlijk.
Ja ik heb makkelijk praten met mijn 12Mbit lijn van Caiway in Kudelstaart (vlakbij jou B) ).

Niet om je te bashen of zo, maar je bent vreselijk aan het zeuren als een klein kind in de snoepwinkel die 1 snoepje krijgt en niet meer.
JvS schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:00:
Ik zie bijvoorbeeld dat er een kanaaltje loopt naar die wijkcentrale en er is ook nog eens een dikke kans dat het helemaal geen standaard kpn centrale is, maar eentje speciaal voor bedrijven op schiphol.
Dat kanaaltje is de ringvaart om de Haarlemmermeer. Is niet met een polstok over te springen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Gé Brander op 22-02-2006 15:10 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• martin2005
c70070540 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:05:
[...]
• Je kan ook overstappen naar ISDN ==> Dat is alleen geen vooruitgang, maar achteruitgang. Je kan echter wel ISDN30 aanvragen en daar met bijna 2Mbit overheen surfen. Echter, dat is nog steeds geen 8Mbit of sneller, dus vraag je er dan maar 4 aan. 8)7
Niet dat het zin heeft in deze discussie, maar ISDN30 draait niet over koperkabels.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eh, volgens mij wel hoor:
Een ISDN-30 verbinding gaat meestal over 2 koperparen. Bij het gebruik van koperkabel bij ISDN-30 wordt er gekozen tussen PDL of HDSL. Deze begrippen zullen kort hieronder worden toegelicht.
http://www.telecomwereld.nl/isdn230.htm
Dat kanaaltje is de ringvaart om de Haarlemmermeer. Is niet met een polstok over te springen ;)
Ja precies mijn punt, dan weet je nooit waar in dat kanaal een "overweg" is voor bekabeling, het is niet zo dat je er zomaar ff onderdoor graaft :).

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

van het kaartje uitgaande, en gepuzzel met de postcode die daar uitkomt (Jac. Takkade is 1432 Aalsmeer? -> dus 1432 AA nr 1 gedaan), kun je kiezen uit deze abbo's

KPN InternetPlusBellen Extra 12000/1024 Geen ? 79,95

Planet Internet ADSL Advanced 12000/1024 Geen ? 79,95

XS4ALL Fast ADSL 12000/1024 Geen ? 79,95

Dat is toch sneller dan 512 kb? Oftewel, sneller adsl moet wel beschikbaar zijn op jouw adres?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 10:47

Dido

heforshe

^^^ Hij zit zo ver van de centrale af dat hij die snelheiden nevernooit gaat halen. Dan kan hij er wel voor betalen, maar daar heeft ie weinig aan ;)

Wat betekent mijn avatar?

• martin2005
JvS schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:26:
Eh, volgens mij wel hoor:
[...]
I stand corrected.....

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 23:49
Volgens mij is het verreweg het goedkoopst om gewoon een paar extra telefoonlijnen aan te vragen.

3 extra lijnen (zonder telefonie) met een abo-tje (incl. koper kosten) van 25E kost je 75E per maand. 150E (3x 50) aansluitkosten en een goede router/loadbalancer (? E) en je bent klaar.

Dan heb je 2Mbit internet voor een redelijke prijs. Alle andere opties zijn vele malen duurder.

edit> als er een van die gsm masten een T-mobile HSDPA mast is, kan je misschien 1,8 Mbps UMTS krijgen. Dat gaat in de toekomst zelfs naar 3,6 en 7,2Mb

[ Voor 17% gewijzigd door Rrob op 22-02-2006 17:41 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 10:47

Dido

heforshe

Rrob schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:35:
Volgens mij is het verreweg het goedkoopst om gewoon een paar extra telefoonlijnen aan te vragen.
Maar dan moet je de mazzel hebben dat KPN die levert.
iirc hoeft KPN maar 1 lijn te leveren, en mogen ze iedere volgende lijn weigeren als ze er geen zin in hebben.

Wat betekent mijn avatar?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Dido schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:03:
^^^ Hij zit zo ver van de centrale af dat hij die snelheiden nevernooit gaat halen. Dan kan hij er wel voor betalen, maar daar heeft ie weinig aan ;)
maar als je zo'n abbo neemt, is de KPN dan niet verplicht dit ook te leveren? Oftewel, moeten ze de TS dan niet op die andere centrale aansluiten?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

greatgonzo schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:32:
[...]

maar als je zo'n abbo neemt, is de KPN dan niet verplicht dit ook te leveren? Oftewel, moeten ze de TS dan niet op die andere centrale aansluiten?
Nee. Bij alle ADSL verbindingen krijg je te lezen dat de snelheden maximum zijn en er geen garantie is dat je die snelheid daadwerkelijk haalt.

Verwijderd

Afgezien van de naiviteit van de gedachte dat er misschien wel iemand is te vinden die een dedicated trog kan 1 km gaat graven (onder allerlei objecten door) tegen redelijke kosten heb ik 3 opmerkingen/vragen:

1) Hoever woont het dichtstbijzijnde kabel-abbo bij jou vandaan?

2) De up van je ADSL kan best goed zijn omdat die in een lage frequentieband zit. Als je een relatief hoge up kan krijgen (bijv. 512 kbit) dan kan je deze misschien combineren met een goedkoop satteliet down abbo?

3) Je kan een 2e KPN lijn aanvragen als je 2 aderparen hebt (alle oudere huizen hebben dat). Je kan dus nog een x je 512 kbit abbootje nemen, heb je iig al de dubbele snelheid.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Dido schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:41:
[...]

Maar dan moet je de mazzel hebben dat KPN die levert.
iirc hoeft KPN maar 1 lijn te leveren, en mogen ze iedere volgende lijn weigeren als ze er geen zin in hebben.
Dat hoeft ook geen heel groot probleem te zijn. Als ik het zo lees hebben ze een eigen bedrijfje dus kan je er eentje prive aanvragen en eentje voor het bedrijf. (Maar dan kan je jammer genoeg die kosten niet op het bedrijf zetten.)

Het laten spuiten van kabels over een 1km afstand kost je wel een paar duizend euro met mantelbuis en kabel er bij. Maar er zijn zeker bedrijven die dat wel willen doen voor je. (Toen kpn enkele jaren een beetje onderuit is gegaan is die markt erg verzadigd geraakt. En nu werken ze met kleinere marges om de machine's en de kosten er iig uit te houden.)

Probleem is dan wil kpn je wel aansluiten, dit is lijkt mij een kwestie van de juiste mensen kennen of opzoeken. Maar dan als nog lijkt het mij moeilijk omdat voor elkaar te krijgen. Zoek iig uit of die andere wijkcentrale daadwerkelijk adsl levert aan wat voor abbo's daar worden aangeboden.

Ook een tweede lijn aanvragen is misschien geen heel gek idee. Theoretisch zou ik hier thuis drie adsl lijnen aan kunnen vragen aangezien wij drie aansluitingen hebben. (Vanwege ons bedrijf hebben we een vaste lijn tussen ons huis en het bedrijf met de nodige service contracten.)
Toen wij hier kwamen wonen heeft de kpn voor ons de oude lijn weer ingebruik moeten nemen die een paar jaar daar voor was vervangen maar waar niet genoeg aders in zaten voor ons.
Punt dat ik hier mee wil maken is dat er soms tegen bedrijven heel anders gereageerd wordt dan tegen particulieren.

No signature found

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

martin2005 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:15:
Niet dat het zin heeft in deze discussie, maar ISDN30 draait niet over koperkabels.
Eveneens zinloos: ISDN30 (in ieder geval van KPN) is een 2Mbit baseband HDSL-modem over een vierdraads koperlijn. Van de andere kant is de maximale afstand vanaf een nummercentrale tot je modem 12.000 feet ofwel 4 kilometer.

Andere telco's leveren via andere technieken als coax of glasvezel. Maar ja, Versatel gaat geen duiker in de vaart leggen voor een particulier verbindinkje, als ST ze ueberhaupt al toelaat in hun centrales op het schiphol-terrein.

Da's een aspect wat nog een beetje onderbelicht is gebleven, maar de Topicstarter wil een bedrijf (Schiphol N.V.) dingen 'm internet te leveren, en dat gaat sowieso niet lukken. Ook al ziet hij de centrale, de luchthaven mag 'm van het terrein afmeppen als 'ie in de buurt komt. Want het is eigen terrein. Schiphol Telematics heeft geen enkele verplichting naar wie dan ook.

• bjck
'k Denk toch dat je bij COLT nog de beste kans maakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:20:
[...]
Omdat de KPN wijkcentrale enkele honderden meters verderop staat en de kabelmaatschappij enkele kilometers.
Over kabelinternet: Deze hebben niet de afzwakproblemen van signaal zoals ADSL op langere afstanden, ik zou toch eens bij een lokale kabelboer gaan kijken. Je zit in Schiphol e.o., dus dat zou dan UPC gebied zijn (zo uit me hoofd) en hun internet is niet echt traag te noemen. Denk dat dat voor vaste aansluiting meest reele optie is. Alhoewel zo'n aansluiting ook een bom duiten kost.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 00:44:
'k Denk toch dat je bij COLT nog de beste kans maakt.
Colt richt zichzelf duidelijk op middelgrote en grote bedrijven, dus met zeg meer dan 100 man in dienst. Als je belt als bedrijf met 20 man personeel en 10.000.000 euro jaaromzet sturen ze je gewoon door naar een ander. Pas na de derde keer bellen wilde men praten, en dat terwijl ik op dat moment een offerte zocht voor een 622Mbit circuit tussen twee grote steden. De offerte die ik kreeg kwam overigens neer op zeg een half miljoen euro voor aanleg en vijf jaar verbinding. Over korter of meer flexibele oplossingen viel niet te praten.

Ik gok dat Colt geen betaalbare optie is voor de topicstarter. Als ze al willen leveren, want de 'presence' op het Schiphol-terrein is weer een joint-venture met een dochter van Schiphol N.V. en die zal niet buiten het terrein klanten aan willen sluiten.

En wat chello/upc betreft:

Alle overige UPC producten zijn alleen in het UPC verzorgingsgebied beschikbaar. Helaas valt uw adres hier buiten.

[ Voor 9% gewijzigd door burne op 23-02-2006 01:10 ]

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-02 21:07
Ik snap eigenlijk niet, als je toch 1000en euro's hiervoor over hebt, waarom je geen professionele rechtshulp of technisch onderzoek inschakeld hiervoor. Het lijkt me dat er genoeg professionals zijn die je wel 'n handje willen helpen voor zo'n zak duiten :)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Gummbahla schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 01:09:
Ik snap eigenlijk niet, als je toch 1000en euro's hiervoor over hebt, waarom je geen professionele rechtshulp of technisch onderzoek inschakeld hiervoor. Het lijkt me dat er genoeg professionals zijn die je wel 'n handje willen helpen voor zo'n zak duiten :)
Wat zou die nou met rechtshulp moeten? Topic starter kan ADSL krijgen, is alleen niet tevreden met zijn downloadsnelheid, wat direkt te koppelen is aan de afstand tot de centrale die meer dan 7km weg staat. Dit is een technisch aspect wat geen enkele rechtshulp kan verhelpen. Nergens in de voorwaarden staat dat er 12Mbit gegarandeerd wordt in welke ADSL aansluiting je ook neemt.

En natuurlijk kan je een technisch onderzoek laten uitvoeren. Wat komt daaruit?

TS moet dan een duur abo nemen op een professionele aansluiting die voor de zakelijke markt bedoelt is, van minimaal enkele duizenden per maand en nog meer voor eenmalige aansluitkosten.

Goed we zijn dus net zo ver als al benoemd was in alle posts... Wat was je punt van je opmerking, want dat is mij dus waarschijnlijk ontgaan...

Het valt mij trouwens op, dat de TS niets meer van zich heeft laten horen. Is hij/zij gaan nadenken en tot de conclusie gekomen dat er geen andere optie is of zo? (behalve dan de satelliet)

[ Voor 11% gewijzigd door Gé Brander op 23-02-2006 07:29 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

(jarig!)
Ik wil je enthousiasme niet al te veel temperen de centrale die je aangeeft. Is het KPN CyberCenter. Dit is geen telefooncentrale maar een Datacentre ik betwijfel zeer sterk dat er uberhaupt een telefooncentrale/DSLAM staat waar jij wat aan aan hebt. Bandbreedte genoeg komt er binnen alleen allemaal op glas en weer naar buiten op glas.

• bjck
COLT glas naar die locatie en KPN bandbreedte afnemen. En je hebt nog wat apparatuur nodig om het glas te belichten, wellicht dat je dit nog door COLT kan laten doen.

Maar als je toch voor glas gaat laat het dan op een ander datacentre uitkomen met meer partijen/ISP's voor bandbreedte als keuze.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

(jarig!)
op die pop die de TS meldt zitten alle providers wel.

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik weer...

Ik heb alles door zitten lezen en ik kom tot de volgende mogelijkheden:
- Satelliet; op dit moment duur, maar canal+ is bezig met een proef tegen normale prijzen. We hebben nu al canal+ voor de tv, dus is een reële optie. Nadelen zijn alleen: komt pas eind dit jaar, maximale snelheid is 0,5 Mbit (en dat heb ik dus al) en niet geschikt voor alle internettoepassingen.
- COLT telecom deal. Die kans is klein denk ik.
- Wachten op UMTS. Maar zal altijd duurder en met datalimiet zijn.
- KPN zo ver krijgen. Ik zal eens gaan zoeken naar de juiste personen viavia.
- Andere hobby zoeken (zucht).

Overigens hebben we al een extra aansluiting op het bedrijf. Daar hebben we ISDN op. Ook al eens geprobeerd een extra verbinding daarop aan te vragen. Het irritante is dat daar HELEMAAL GEEN adsl signaal meer op te herkennen is (schijnt gevoeliger te zijn).

Verder ga ik eens kijken wat of die schiphol centrale echt zo speciaal is. Ik denk het niet overigens. Het is 'gewoon' schiphol oost daar. Dat ligt op enkele kilometers van het 'centrum' van schiphol. Hij staat ook gewoon tussen alle andere centrales in deze lijst: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/all.cfm Naam is 'Asd-Spl' ik zit nu op 'Asmr'

Ook ga ik eens praten met die aannemer die het hotel gaat maken bij ons op de hoek.
Oja, ik herinner me dat bij die boring van COLT onder de ringvaart nog een paar lege buizen zaten. Misschien dat ze nog niet allemaal vol met glas gespoten zitten. Anders kaap ik er daar 1 van.

Jullie kunnen me nog zo voor gek verklaren met jullie 'dat lukt je nooit'. Ik leg me er niet zomaar bij neer... :P

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:02:
Verder ga ik eens kijken wat of die schiphol centrale echt zo speciaal is. Ik denk het niet overigens. Het is 'gewoon' schiphol oost daar. Dat ligt op enkele kilometers van het 'centrum' van schiphol. Hij staat ook gewoon tussen alle andere centrales in deze lijst: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/all.cfm Naam is 'Asd-Spl' ik zit nu op 'Asmr'
Ja die is zo speciaal 2 weken geleden nog geweest. Het datacenter is relatief nieuw en puur opgezet als datacenter. Waarschijnlijk hebben ze het nooit nodig gehad om er ook telefonie en adsl vandaan te gaan leveren

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Hier ben ik weer...

- Satelliet; op dit moment duur, maar canal+ is bezig met een proef tegen normale prijzen. We hebben nu al canal+ voor de tv, dus is een reële optie. Nadelen zijn alleen: komt pas eind dit jaar, maximale snelheid is 0,5 Mbit (en dat heb ik dus al) en niet geschikt voor alle internettoepassingen.

Overigens hebben we al een extra aansluiting op het bedrijf. Daar hebben we ISDN op. Ook al eens geprobeerd een extra verbinding daarop aan te vragen. Het irritante is dat daar HELEMAAL GEEN adsl signaal meer op te herkennen is (schijnt gevoeliger te zijn).

Ook ga ik eens praten met die aannemer die het hotel gaat maken bij ons op de hoek.
Oja, ik herinner me dat bij die boring van COLT onder de ringvaart nog een paar lege buizen zaten. Misschien dat ze nog niet allemaal vol met glas gespoten zitten. Anders kaap ik er daar 1 van.

Jullie kunnen me nog zo voor gek verklaren met jullie 'dat lukt je nooit'. Ik leg me er niet zomaar bij neer... :P
heb je nu al evt die bedrijven in de buurt benaderd? iets met een wifi verbinding?

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
wat je kan proberen is Quicknet, kan je sataliet krijgen alleen is traag als dikke stront.

512/50 voor 60 euro per maand.

kijk maar

succes

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Lennart26 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:54:
wat je kan proberen is Quicknet, kan je sataliet krijgen alleen is traag als dikke stront.

512/50 voor 60 euro per maand.

kijk maar

succes
TS heeft nu ook al 512, maar dat vind tie te langzaam, kan ie geen sites van de overheid mee downloaden zegt ie Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

Verwijderd

Topicstarter
greatgonzo schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:58:
TS heeft nu ook al 512, maar dat vind tie te langzaam, kan ie geen sites van de overheid mee downloaden zegt ie [afbeelding]
Neej, die sites van de overheid haalde ik aan in mijn mening over het feit dat het belachelijk is dat je op sommige plekken helemaal geen adsl kunt krijgen. Dat van de overheid ging er om dat ook openbare, voor iedereen toegankelijke informatie blijkbaar niet voor iedereen (normaal) toegankelijk is... (ja voor mij wel)

En dat wi-fi is nog een kleine optie... Maar als je veel download zetten ze hem zo stop. Of ik moet op hun locatie een abo aanvragen en die doorlinken. Hoezo afhankelijk? Ik denk dat ik nog eerder verhuis dan dat dat een echte optie is...

En de eerste kabel aansluiting is pakweg 3 km verderop. Ja ik woon lekker afgelegen in de randstad.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:06:
[...]

Neej, die sites van de overheid haalde ik aan in mijn mening over het feit dat het belachelijk is dat je op sommige plekken helemaal geen adsl kunt krijgen. Dat van de overheid ging er om dat ook openbare, voor iedereen toegankelijke informatie blijkbaar niet voor iedereen (normaal) toegankelijk is... (ja voor mij wel)

En dat wi-fi is nog een kleine optie... Maar als je veel download zetten ze hem zo stop. Of ik moet op hun locatie een abo aanvragen en die doorlinken. Hoezo afhankelijk? Ik denk dat ik nog eerder verhuis dan dat dat een echte optie is...

En de eerste kabel aansluiting is pakweg 3 km verderop. Ja ik woon lekker afgelegen in de randstad.
als je hen 100 euro in de maand geeft, zullen ze het niet zo snel blokkeren denk ik, tis dan een mooie inkomstenbron voor ze, en het lijkt me dat je vooral in de avond gebruik ervan zal maken. Dan zijn de meesten toch dicht, en druk je hun verkeer ook niet

maar denk dat het vervelender wordt als je gaat p2p-en met je verbinding, het bedrijf blijft verantwoordelijk voor het dataverkeer, en als jij dan warez binnen gaat halen, zijn zij verantwoordelijk

[ Voor 20% gewijzigd door greatgonzo op 23-02-2006 13:13 ]

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Binnenhalen niet, verspreiden wel.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 23:49
Nog even over het aanvragen van meerdere telefoonlijnen, hoeveel aders komen er je huis binnen en hoeveel daarvan zijn er in gebruik?

Ik vermoed namelijk dat er minimaal 8 aders je huis binnenkomen (2 kabels), waarvan er maar vier worden gebruikt (zowel pots als isdn2 gebruiken 2 aders). In dat geval zijn er dus 4 aders over waarop je dus 2 extra lijnen aan zou kunnen vragen.

Het lijkt me sterk dat KPN die lijnen niet aan wil sluiten, de kabels liggen er immers al dus het zal ze weining moeite/geld kosten.

Verwijderd

Burne schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 01:07:
[...]
En wat chello/upc betreft:

Alle overige UPC producten zijn alleen in het UPC verzorgingsgebied beschikbaar. Helaas valt uw adres hier buiten.
Nou goed, van wie is dat verzorgingsgebied dan? Verder is die ding op de site van UPC zwaar kut. Maar zoek eens uit wie in de omgeving daar kabel tv verzorgt (ik meende toch wel UPC in Amsterdam/schiphol en omstreken). En kijk wat een offerte daar kost voor een kabelaansluiting (als dat mogelijk is, zal zowieso wel prijzig zijn).

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

bij p2p verspreid je vaak automatisch

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Volgens mij is het goedkoopste nog een Loadbalancer kopen (goedkoopste is ca. €180), en heel simpel op je 2e aderpaar nog een 512k pakket aanvragen. Bij een provider als TweakDSL ben je dan ca. €30 p/m extra kwijt. Downloaden zal wel max. 53 KB/sec zijn net als nu, maar je kan dan iig. soepel pagina's blijven opvragen.

Verwijderd

Offtopic:
"Warez" (=software) binnenhalen is wel strafbaar, muziek en films daarentegen (nog) niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 14:43 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:40:
Nou goed, van wie is dat verzorgingsgebied dan?
Denk je dat dat hoekje het enige is wat wel in het 'verzorgingsgebied' van UPC valt maar geen kabel kan krijgen?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

...
Is het geen mogelijkheid om daar pots van te maken als je het echt wilt.
Denk niet dat het echt een mogelijkheid is omdat je dan natuurlijk je extra telefoonnummers kwijt raakt voor je fax ed.
Probleem is denk ik je net nummer.
Op de centrale Asmr (Aalsmeer) zit het net 0297 op de Asd-Spl (Amsterdam Schiphol) hangen telefoon nummers met het net nummer 020. Je zou dan een heel ander nummer krijgen.

Je hebt best kans dat ze een paar loze buizen er onder hebben gespoten dit is vaak prijs technisch gezien erg intressant. (Er wordt gespoten met aantallen van max. 4 omdat anders de buizen gaan draaien tot een soort prop onder de grond. Als Colt er bijv. 5 nodig had dan is het niet onverstandig om er meteen 8 te laten spuiten.)
Echter vraag ik mij af hoe er gereageerd wordt als je er eentje kaapt denk niet dat ze je dat in dank af zullen nemen en wellicht de kosten bij uitbreiding op jouw zullen proberen te verhalen als je er eentje hebt gekaapt.

Beste kans maak je denk ik met de aannemer of meerdere adsl lijnen bundelen en een loadbalancer er aan knopen.

Maar misschien een ander gek idee hang/huur anders ergens een colo van 1u of 2u ben je net zo veel kwijt per maand en je hangt aan een snelle verbinding en eens per week ga je langs om je data op te halen. (Hotswap disk die je telkens omwisselt oid.) Kan je meteen site en alles hosten, game server zou ook geen probleem moeten zijn. En via ssh, rdp of vnc log je in en kan je doen wat je wilt. Dat gaat makkelijk over een 512 lijntje.

No signature found

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:06:
[...]

Op het gemeentehuis, provincie, belastingdienst, alle ministeries en via Postbus 51 is alle informatie te verkrijgen die jij nodig hebt. Er is niets op Internet te vinden qua overheid informatie wat niet via de telefoon te verkrijgen is. Dus daar heb je geen ADSL of andere internet aansluiting voor nodig. Sorry als ik deze ballon nu voor je doorprik.
Ik begrijp je wens om hogere snelheden en grotere datahoeveelheden, maar je kon verwachten, op het moment dat je zo afgelegen ging wonen, dat je niet alle voorzieningen zo makkelijk zou kunnen krijgen. Nu niet mekkeren dat je qua omgeving mooi woont, maar niet alles kan krijgen zoals jij het zou willen. Dan is verhuizen echt de enige optie.
Woon je in de molen? Of ernaast ergens. (oh, nee de molen staat meer naar de Oosteinderweg toe...)

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 08:38:
Op het gemeentehuis, provincie, belastingdienst, alle ministeries en via Postbus 51 is alle informatie te verkrijgen die jij nodig hebt. Er is niets op Internet te vinden qua overheid informatie wat niet via de telefoon te verkrijgen is. Dus daar heb je geen ADSL of andere internet aansluiting voor nodig. Sorry als ik deze ballon nu voor je doorprik.
Ja... Maargoed, al was het wel zo had nog niemand geluisterd
Ik begrijp je wens om hogere snelheden en grotere datahoeveelheden, maar je kon verwachten, op het moment dat je zo afgelegen ging wonen, dat je niet alle voorzieningen zo makkelijk zou kunnen krijgen. Nu niet mekkeren dat je qua omgeving mooi woont, maar niet alles kan krijgen zoals jij het zou willen. Dan is verhuizen echt de enige optie.
Toen ik er ging wonen was ik een jaar of nul.
Woon je in de molen? Of ernaast ergens. (oh, nee de molen staat meer naar de Oosteinderweg toe...)
Tussen de molen en ons zit één iemand. Maar staat wel een kilometer verderop :P

Verwijderd

Topicstarter
Schapie schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:13:
Maar misschien een ander gek idee hang/huur anders ergens een colo van 1u of 2u ben je net zo veel kwijt per maand en je hangt aan een snelle verbinding en eens per week ga je langs om je data op te halen. (Hotswap disk die je telkens omwisselt oid.) Kan je meteen site en alles hosten, game server zou ook geen probleem moeten zijn. En via ssh, rdp of vnc log je in en kan je doen wat je wilt. Dat gaat makkelijk over een 512 lijntje.
Ik denk dat ik dat voorlopig maar ga doen. Abo aanvragen bij mijn moeder, daar computer neerzetten en op afstand beheren. Maargoed, wel vervelend als je meteen iets nodig hebt...

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 22:42
TS kan het beste zijn lijn om laten zetten naar PSTN, het modem zou iets hogere linesync waardes moeten kunnen halen.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 22:33

sphere

Debian abuser

Ligt er geen kabel "op rol" van jouw kabelaar? Wie is uberhaupt de kabelaar voor jouw verzorgingsgebied? Heb je hen al eens gevraagd om een kabel aan te leggen?

http://www.kabelbedrijf.nl/resultaat_wie_is.asp

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

sphere schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:48:
Ligt er geen kabel "op rol" van jouw kabelaar? Wie is uberhaupt de kabelaar voor jouw verzorgingsgebied? Heb je hen al eens gevraagd om een kabel aan te leggen?

http://www.kabelbedrijf.nl/resultaat_wie_is.asp
Hij woont volgens mij in de gemeente Aalsmeer, alhoewel het ook anders kan zijn, de Jac. Takkade heeft een gemeentegrens liggen daar. Dus wellicht Amstelveen of Amsterdam? Dat hij op de telefooncentrale van Aalsmeer zit aangesloten, betekend helaas niet automatisch ook dat je voor de kabel dus voor Aalsmeer in aanmerking komt.

In geval van Aalsmeer: Caiway (12Mb voor 39,90 vanaf 1 april geloof ik)
In geval van Amstelveen: Casema

Ergens vindt ik het wel raar dat de TS niet meer dan 512kb door zijn lijntje krijgt. Ik had met Demon in Kudelstaart (6,3km vanaf dezelfde centrale als de TS) bijna de volle 8Mb. Dus dat de 7km maar 512kb oplevert, dat doet mij vermoeden dat de kabels die naar zijn huis liggen niet helemaal top zijn. Let op, ik had wel een analoge lijn. Dat scheelt zeker in de beschikbare bandbreedte.

[ Voor 32% gewijzigd door Gé Brander op 24-02-2006 13:50 ]

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 09:38
Een vriend van mij heeft een tijd gewerkt met satelliet omdat hij helemaal geen breedband kon krijgen. Nadeel is de hoge investeringskosten, maar je gaf aan er wel aardig wat voor over te hebben.

Inmiddels heeft 'ie gewoon ADSL, dus zijn schotel + groundstation zijn te koop voor eur 1000,- (nieuwprijs 2500,-)

Voordeel is normale maandbedragen voor hoge(re) snelheden (dan je nu hebt.)
Voorbeeld: 4 Mbps / 1 Mbps voor € 70,- per maand

Voor abo info zie www.sbysky.nl

stuur maar een mailtje naar:
L {punt] dorpmans [apestaart} sure (punt) nl
als je interesse hebt

[ Voor 3% gewijzigd door Eldee op 24-02-2006 17:39 ]

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 15:06
Ok, postcode checks geven op jouw adres aan dat je alle abo's kan krijgen? Dan is het toch gewoon een ander abo afsluiten (sneller) en gewoon gaan klagen dat je de snelheden niet haalt?

Misschien dat dat wat uithaalt :D.

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 12:51
Wat je kan doen is even naar www.tiscali-business.nl gaan en daar een ADSL lijntje aanvragen.
Ik zie dat ik vlakbij jou werk (Aalsmeer, Legmeerdijk 291) en dat is ook meer dan 7 km van de centrale.

Wij hebben een Tiscali verbinding van 2mbit. Het is redelijk stabiel voor deze afstand en het beste wat wij kunnen krijgen.
Als je meer wil weten mag je me zeker wel even contacten (gegevens zal je wel kunnen vinden in profiel ofzo)

Volgens hun postcode check is het allemaal wel leverbaar bij jou (ja ik weet je postcode en huisnummer)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

sorted.bits schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:58:
Ok, postcode checks geven op jouw adres aan dat je alle abo's kan krijgen? Dan is het toch gewoon een ander abo afsluiten (sneller) en gewoon gaan klagen dat je de snelheden niet haalt?

Misschien dat dat wat uithaalt :D.
Dat gaat je niets helpen. Die isp's hebben zich prima ingedekt. Het enige dat je er eventueel mee gaat krijgen is hoofdpijn van het feit dat je elke keer gaat zeuren dat je je snelheid niet haalt en dat je isp je niet kan helpen (want als het niet kan, dan kan het niet en wordt het contract gewoon ontbonden).

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JvS schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:20:
[...]

Dat gaat je niets helpen. Die isp's hebben zich prima ingedekt. Het enige dat je er eventueel mee gaat krijgen is hoofdpijn van het feit dat je elke keer gaat zeuren dat je je snelheid niet haalt en dat je isp je niet kan helpen (want als het niet kan, dan kan het niet en wordt het contract gewoon ontbonden).
Het enige wat je kunt zeggen is: kijk wat de SNR verhouding, de noiseMargin en de rel capacity is. Aan de hand daarvan kun je een uitspraak doen of de lijn nu aan het maximum van zijn capacitieit zit.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Mr_gadget schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:51:
512 kb is best redelijk, ken een aantal mensen die het nog met een 56K lijntje moeten doen... |:(

Kan je niet op de grens van je land een sterke wifi richtantenne op schiphol richten? zat onbeveiligde Ap's daar....
was mijn eerst idee ook toen ik het kaartje zag

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Hier ben ik weer...

Ondanks mensen die het wat minder waarderen waardeer ik je instelling wel.

Onthoud "mensen met een grote bek hebben de halve wereld."
maar DOE daarintegen ook wat.. bellen.. maandag meteen..

zit jou hele wijk met dit probleem ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

xychix schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:58:
[...]

Ondanks mensen die het wat minder waarderen waardeer ik je instelling wel.

Onthoud "mensen met een grote bek hebben de halve wereld."
maar DOE daarintegen ook wat.. bellen.. maandag meteen..
Mjah, ik kan het me voorstellen, maar je hebt gewoon haalbare en niet haalbare zaken met een grote bek. Er hebben genoeg mensen gereageerd die redelijk 'dicht op het vuur' zitten qua kennis over aansluitingen op telefooncentrales.
Dit willen dat kpn je op een andere centrale aansluit is (als je niet echt de juiste contacten en imago hebt en gewoon gezellig op 0900 0244 je verhaal doet) is gewoonweg onhaalbaar.
zit jou hele wijk met dit probleem ?
Bestudeer het kaartje eens ;). Hij woont een redelijk grote afstand van de wijk vandaan, daar waar de TS woont is niet echt sprake van een wijk als ik zo zijn eigen grond lapje zie en lees dat die andere centrale 1km verderop zit...

• kevertje1977
  • Laatst online: 05-02 06:14
Als ik hem was had ik al meerdere DSL lijnen aangevraagd. Heb je toch wat meer snelheid.
Desnoods neem je een gebundelde setup (zakelijk kan dit)

Daarnaast heb je het over COLT. Maar ik gok maar zo dat er meer partijen vlakbij zitten als:
Versatel, MCI (Verizon), BT, KPN, ST, Eurofiber.

Je zou kunnen overwegen om bij KPN bijvoorbeeld een 4 draads 2megabit lijn te bestellen. Naar ik me kan herinneren kost dat 390 euro per maand volgens Interconnect Local Loop. (prijzen op de wholesale site van KPN). Je zou bijv een 2megabit kunnen nemen naar iemand anders of evt naar een ISP (maar dan dok je weer voor de poort + bandbreedte prijs)

Fiber zou ik vergeten. Je betaald vaak al per maand voor de 'onnet-site' en daarnaast is de mbit prijs vaak veel hoger dan jij wil betalen.

Wat je nog kan proberen als je op centrale aalsmeer zit is:

Ethernet over koper. Het is al een tijdje leverbaar. MCI en Versatel leveren het zover ik weet.
Je krijgt dan bijvoorbeeld 4 koperparen, er wordt aan beiden kanten een doosje aangehangen en daarover krijg je 10mbit. Als je de andere kant bijv bij je moeder koppelt of evt bij een ISP (let op: hoge mbit prijs komt weer om de hoek) kan je goedkoop uit zijn.
Nadeel: gezien je afstand misschien geen SLA's mogelijk of veel te veel koperparen nodig: dus hoge kosten.

Persoonlijk zou ik KPN een brief sturen en aardig doen en anders meerdere DSL lijnen aanvragen en iets proberen te bundelen.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 22:33

sphere

Debian abuser

Ik snap niet dat mensen serieus durven voor te stellen dat TS het maar via een fiber lijn moet proberen. Allemaal hartstikke leuk, maar de apparatuur voor zo'n glasverbinding is echt niet gratis.

Gezien het feit dat TS wil betalen, zou ik mijn pijlen richten op de plaatselijke kabelaar. Gewoon de betreffende klantenservice bellen en vragen om een offerte voor de aanleg van coax naar jouw huis. Hebben de naaste buren wel kabel TV?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• bjck
Brainwaste schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:01:
Wat je kan doen is even naar www.tiscali-business.nl gaan en daar een ADSL lijntje aanvragen.
Ik zie dat ik vlakbij jou werk (Aalsmeer, Legmeerdijk 291) en dat is ook meer dan 7 km van de centrale.

Wij hebben een Tiscali verbinding van 2mbit. Het is redelijk stabiel voor deze afstand en het beste wat wij kunnen krijgen.
Als je meer wil weten mag je me zeker wel even contacten (gegevens zal je wel kunnen vinden in profiel ofzo)

Volgens hun postcode check is het allemaal wel leverbaar bij jou (ja ik weet je postcode en huisnummer)
Opzich kan je dan ook bij Tiscali particulier terecht, maar de support zal wellicht beter/persoonlijker zijn bij business aansluitingen.

Ook Tiscali kan niets garanderen per koperlijn op lange lengtes. De afstand per lijn kan al verschillend zijn, al woon je niet ver van elkaar. En de kwaliteit is een onberekenbare factor die je vooraf niet weet. Zo kan een lijn van 5000 meter nog 2 tot 4Mbps geven en een andere net aan 512kbps of helemaal niet gaan werken zelfs.

Je kan het wel proberen natuurlijk. Tiscali hanteert vooraf geen beberkingen op de bestelbaarheid bij mijn weten. En zo wel kan je het bij een ISP die via het Tiscali DSL netwerk levert proberen zoals Demon, Solcon, TweakDSL etc.

Iets wat je zeker niet moet doen is ADSL over ISDN aanvragen, dat is op lange lijnen zeker een vergeten zaak of de snelheid zal nooit hoog worden. Een lijn zonder KPN telefonie (voor dsl alleen) of een ADSL verbinding over Analoog/PSTN.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 25-02-2006 00:55 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kevertje1977 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:10:
Je zou kunnen overwegen om bij KPN bijvoorbeeld een 4 draads 2megabit lijn te bestellen.
Is al ter sprake geweest. Krijg je niet voor elkaar. 4 kilometer maximaal.
Naar ik me kan herinneren kost dat 390 euro per maand volgens Interconnect Local Loop. (prijzen op de wholesale site van KPN). Je zou bijv een 2megabit kunnen nemen naar iemand anders of evt naar een ISP (maar dan dok je weer voor de poort + bandbreedte prijs)
Heb ik verkocht in een vorig leven. Topicstarter zit niet te wachten op een huurlijn van 1000 euro per maand, gok ik. Nog even los van die 4 kilometer.
Ethernet over koper.
Is niets anders dan 1, 2, of 4 gebundelde 2Mbit of 2.3Mbit G.SHDSL-verbindingen. Een bundel van 4 kost 1600 euro per maand. Geen oplossing dus.
Persoonlijk zou ik KPN een brief sturen en aardig doen
Met aardig doen lul je jezelf de colo van Schiphol Telematics niet in. Dat is gewoon geen KPN, en hoe aardig je ook tegen KPN doet, ST blijft nee zeggen en daarmee uit en over.

• kevertje1977
  • Laatst online: 05-02 06:14
[...]
Heb ik verkocht in een vorig leven. Topicstarter zit niet te wachten op een huurlijn van 1000 euro per maand, gok ik. Nog even los van die 4 kilometer.
Maar als je bij KPN een huurlijn aanvraagt moeten ze die leveren dacht ik en zullen ze een repeater de grond in graven om bij je te komen.
Is niets anders dan 1, 2, of 4 gebundelde 2Mbit of 2.3Mbit G.SHDSL-verbindingen. Een bundel van 4 kost 1600 euro per maand. Geen oplossing dus.
Mjah, dat is wat de telco ervoor vraagt. Kopertjes zijn maar 1 of 2 % van wat je hier aangeeft :)
Pagina: 1 2 Laatste