[DICE] Beginnen met dry-ice, tips en advies gevraagd

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ola,

Ik wil eens gaan proberen met dri-ice te spelen, ik heb net een OCZ powerstream besteld, en met mijn waterkoeling kom ik tot nu toe niet hoger als 3,3 Ghz (2,8 northwood)

Ik wil op 2 manieren kennis gaan maken met dri ice.

1. op de manier die hier staat. Het enige wat ik hiervoor hoef aan te schaffen is een cpu blokje zonder plexie, en wat koperen buis. Dit word meer om wat te verkennen wat de cpu doet onder -0c temps.

2. Met een container. hiervoor heb ik jullie hulp nodig. het probleem is namelijk dat ik niet weet hoe ik aan een container kan komen. Ik heb misschien iemand die er 1 voor me kan maken, maar dan heb ik eerst een ontwerp/tekening nodig.

Ik heb zelf de volgende tekening gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0e00ed1e989b422b098a0ea38bb3611d/full.jpg
Is dit een goed ontwerp? Ik heb wat rond zitten neuzen op XtremeSystems forums. En ik denk dat dit best een goed ontwerp is...

Het kan natuurlijk zijn dat het niet doorgaat en mijn buurjongen de container niet voor mij kan draaien. In dat geval, weet iemand dan waar ik een container kan kopen? of wil iemand er 1 voor mij draaien? (tegen betaling off course)

Natuurlijk zal ik al mijn ervaringen en resultaten hier posten als alles goed gaat.
Het halen van dri ice is overigens geen probleem.

Bedankt voor de hulp alvast.

[ Voor 4% gewijzigd door Extera op 21-02-2006 20:54 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Zon container wordt altijd volledig van koper gemaakt he?
Wat ik niet snap is dat niet alleen de base van koper wordt gemaakt en de rest van staal oid.
Dan is er minder koudeverlies via de zijkant en het is goekoper (koper is duur).

Just my 2 cents

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 21:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:09:
Zon container wordt altijd volledig van koper gemaakt he?
Wat ik niet snap is dat niet alleen de base van koper wordt gemaakt en de rest van staal oid.
Dan is er minder koudeverlies via de zijkant en het is goekoper (koper is duur).

Just my 2 cents
Maar zijn ontwerp is van massief koper. En daardoor is de hele container het koelelement ;)
En de temps zijn veel stabieler. Met name bij LN2 :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35

sapphire

Die-hard pruts0r

Meer kou opname lijkt me zo, en hoe wilde je 2 delen effectief an elkaar bevestigen ?

Gabriël AM5

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:24:
Meer kou opname lijkt me zo, en hoe wilde je 2 delen effectief an elkaar bevestigen ?
Solderen lijkt me he ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 21:25 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35

sapphire

Die-hard pruts0r

staal solderen :S
Staal meot je lassen, koper kun je solderen
Dus waarom moeilijk doen als je een massieve container kunt maken ;)

[ Voor 37% gewijzigd door sapphire op 21-02-2006 21:31 ]

Gabriël AM5

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Staal solderen ja ;)

Koper kun je niet aan ijzer vast lassen, dat zal je moeten solderen. Je moet wel veel zilver gebruiken (45% ofzo) om het vast te krijgen.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Extera
Dat is de vraag nog maar. Daarom ook al jullie de vraag of iemand een container wil maken of weet waar ik er 1 kan kopen (in nederland)

Een container uit 2 koperen delen maken is dan misschien een alternative oplossing, maar het zou natuurlijk het beste zijn als ik een container heb die gelijk geschikt is voor LN2 mocht het ooit zover komen. (en dus massief is en zoals hierboven gezegd uit 1 massief deel is)

• DaWaN
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Maak een mousepot, kost 100 euro ofzo maar ben je gelijk klaar

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

blank staal kan je zelfs solderen met silfos 15% zilver als je maar flux gebruikt. Staal gebruiken is overigens nergens voor nodig.

wat betreft het design: 11mm is wel erg dik. 5mm is genoeg. De "verdunning" kan je beter aan de binnen kant van de container doen, maakt het isoleren makkelijker en heb je iets meer contact oppervlak. 3mm is genoeg voor die rand. Overigens weet ik niet of je er bij na gedacht hebt hoe je 30cm diep wilt komen met een draaibank. De meeste beitels zijn niet zo lang namelijk.

Een optie lijkt mij om 10cm solid container te maken en daarop een buis solderen. Koper draaien is trouwens niet zo makkelijk. Kost erg veel tijd.

• Extera
Kijk daar kan ik wat mee :)

De verdikking aan de buitenkant heb ik gedaan zodat ik makkelijker een mounting kon maken.
Ik heb nog nooit een draaibank in het echt gezien :P ik zal even een ander ontwerp maken en als mijn buurjongen vanavond tijd heeft met hem overleggen.

Verwijderd

Het meest ideale is als iemand een 50mm metaal boor kan vinden. ;)

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 09:29

oshiro

Chill, dude.

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:35:
Het meest ideale is als iemand een 50mm metaal boor kan vinden. ;)
50mm freeskop ook goed? :P (geen idee hoe diep je daarmee komt, waarschijnlijk geen 30cm, maar boren vind je ook niet zo snel in lengtes in de orde van 30cm)
Als je echt de middelen hebt is gieten en dan de onderkant affrezen, vervolgens lappen de beste optie :+

Ik weet wel dat een kennis van mij koetslantaarns maakt, het begin doet hij door een koperen schijf in een draaibank te zetten en vervolgens met een stok het koper weg te duwen en uit te rekken. Dan kun je een soort cola-blik (of HJ als je wilt :+) zonder deksel maken. Of dat gaat met 3mm dikte betwijfel ik echter...

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• Extera
Als ik het zo zie word het moeilijker als ik dacht.
Ik ga 2 dingen proberen:

- Een koperenbuis van 2 duim in diameter halen met een eind-dop. deze aan elkaar solderen en dan de onderkant vlakken.
- Een tekening maken van een kleinere container en overleggen met mijn buurjongen.

20 cm hoog moet toch lukken uit een massief blok. Ik zie genoeg containers (die van waus toch) die uit 1 stuk bestaan.

Waus wat zijn jou maten als ik vragen mag?

Verwijderd

een eindkap is wel erg dun hoor. Dan krijg je hele onstabiele(en slechte) temps.

kijk hier maar is naar : http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=74481
Dat cnc apparaatje heeft een flinke beitel ter beschikking :D

oshiro: hoe ziet die freeskop eruit? Koper gieten is trouwens niet zo makkelijk. Dat moet in een beschermde atmosfeer gebeuren anders corrodeert het als een gek. En zilver container gieten kwam op 700euro heb ik laatst uitgerekend :D

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 13:55 ]

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 09:29

oshiro

Chill, dude.

Freeskop is een mantelfrees, daar zul je dus niet bijzonder veel mee kunnen. Freesbank bij WB @ TU D ;)

Maar ik bedenk me net wel iets. Bij mijn vaders werk (truckgarage) hebben ze een remmendraaibank om remtrommels uit te draaien. Ze takelen er een compleet wiel met remtrommel en al in en machine draait de remtrommel uit. Enige kleine plaatje wat ik kon vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.centrevilletrailer.com/trailerRepairs/images/trailer_repairs_brake_drums.jpg
We routinely machine brake drums to make sure the drums are round and true. This photo shows the magnet surface of the drum being machined. Rough magnet surfaces are a common cause of poor brake performance on electric brake trailers. This perpendicular surface requires the special lathe shown. The same unit also machines the brake lining surfaces.
Het is niet precies hetzelfde, maar het is wel een big ass draaibank. Feit is alleen dat je er niet mee kunt boren. Met zo'n ding kun je wel een container van een cm of 40-50 maken, en een diameter ter grootte van de remtrommel van een truck :+ De minimum diameter is echter te groot om praktisch te zijn voor een container. Of je moet er een Power5+ MCM op -150 mee willen krijgen :X

Misschien is het het slimst om zelf een beitel aan te schaffen. Kost wel wat tijd om telkens een mm of 3 dieper te gaan en dan zo een gat maken, maar toch. Het zou wel lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door oshiro op 24-02-2006 00:14 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• Extera
Ik ga toch maar een container solderen.
maatje van me zou 44mm koperbuis meenemen, maar was helaas 34mm

van de week maar bij de groothandel proberen. En een stuk koper van 8mm dik als ze dat hebben.
een solid container komt miss nog wel als de kans voorbij komt.

Verwijderd

wel hardsolderen he ;)

• Extera
Maatje van me doet het met silversoldeer. Hij is installateur

Verwijderd

Even een n00b-vraag: Kan je er geen schroefdraad in draaien? :X
Bodem + buis inelkaar schroeven en klaar.

Verwijderd

Kan inderdaad ook.. Is alleen erg veel werk om te maken. Tegen die tijd heb je voor de kosten een massieve koperen container kunne maken.

• Extera
Ik heb nu een stuk 35mm koperbuis liggen, maar heb liever 54mm (op aanraden van waus) ik zie mezelf ook niet echt dri ice in dat buisje scheppen.

Is nog rot aan te komen ook. Alle groothandels hebben lengte's van 3meter wat je moet afnemen.
Ik heb nu 1 bedrijf gevraagd of ze willen kijken voor een rest stuk van 30cm en daar bellen ze me over terug. Hierna nog een plaatje koper zien te krijgen van +- 1 cm dik. en dan kan ik aan de slag.

Mocht iemand nog wat over hebben, houd ik me natuurlijk aan bevolen. Er zit iig nog geen haast achter (nooit goed, haast) ik moet eerst nog wachten tot de OCZ powerstream binnen komt en een voltmod uitvoeren.

• Extera
De OCZ Powerstream gaat helaas niet door, deze is overal uitverkocht en is EOL.
Heb alleen de 600watt versie gevonden, maar 200 euro voor een voeding gaat me wat te ver :)

Ik krijg over 2 weken 50cm 54mm buis van een aannemer via me pa.
Weet iemand van jullie waar ik aan een stuk koper komen om de base van te maken? 8-10mm dik koper is moeilijk te vinden, ik kan alleen een bedrijf vinden die hele platen leverd. Andere alternatief word een eind-dop gebruiken en in de toekomst een solid container kopen.

edit// Ik moet beter zoeken voor ik post

bij http://www.metaalwinkel-metalen.nl hebben ze erg veel stukken koper leverbaar, veel kleine maten en bijna alle maten zijn bestelbaar.

Voor een stuk van 8mm dik, 60x60mm kom ik 5 euro :D
ik rijd morgen even langs.

[ Voor 23% gewijzigd door Extera op 03-03-2006 14:33 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01

Epsilon

Als je 54mm buis wilt hebben:

www.wildkamp.nl

Vestigingen door heel Nederland, daar heb ik het destijds ook gehaald :).

het kost wat, maar dat doet het overal :)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:54

Exigence

dnkroz

Aan heel weinig dingen kan ik komen, maar aan koperen buis van 54 millimeter heel eenvoudig. Voor ongeveer 8 euro per meter, en vaak nog wel minder :)

• Extera
Buis was geen probleem, stuk koper wat als base moet dienen was een probleem, de koperen strippen die ik tegenkwam bij verschillende webshop's waren allemaal minimaal x meter. Nu heb ik een bedrijfgevonden, www.metaalwinkel.nl die elke gewenste maat levert. Ook 54mm buis.

Als ik alles heb kan mijn moederbord eruit zodat ik wat ideen kan opdoen qua maten en mounting.
Ik ga ook dit weekend even kijken voor een nieuwe voeding, de OCZ powerstream is nergens meer leverbaar. (vraag me af waarom deze niet meer word gemaakt) Dan nog armaflex regelen en een voltmod uitvoeren. En dan ben ik klaar om te gaan >:)

nog even een vraagje,

Bij de UEI DT 200 staat:
Measures from -328° to 2498 °F (-200 ° to 1370 °C).
Supplied with 2 type K wire-bead thermocouples which measure -40 ° to 500 °F (-40 ° to 260 °C).

Houd dit nu in dat de sensoren maar tot -40C kunnen meten?

[ Voor 21% gewijzigd door Extera op 03-03-2006 18:51 . Reden: typo ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01

Epsilon

Je moet ze niet meer gaan buigen bij die temps, maar ze kunnen echt wel kouder meten. Die "sate-prikker" temp probes op K-type kunnen vaak wel kouder dus ligt niet aan het thermokoppel zelf :).

[ Voor 60% gewijzigd door Epsilon op 04-03-2006 00:06 ]

Verwijderd

wat is eigenlijk de optimale dikte buis voor een gebraseerde container?

btw, weet iemand toevallig ook waar je goedkoop mapp branders / patronen kunt krijgen (online zaak)?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 12:58 ]

Verwijderd

optimale dikte? gewoon wat je kan krijgen :D het zal niet zoveel uitmaken aangezien de soldeer verbinding toch niet zo goed geleid. 2mm ofzo.

mapp heb ik geen idee van.

• Extera
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e89162d1b3754e5a37138ccb3be04a7f/full.jpg

de buis is een 34mm, deze word vevangen voor een 54mm doorsnede buis.
van de 34mm kan ik evt. in de toekomst nog een GPU container maken.
Als ze gesoldeerd zijn polijst ik ze natuurlijk wel (of belangrijker, ik vlak ze)

Nu nog wachten op de buis :)

[ Voor 15% gewijzigd door Extera op 05-03-2006 22:12 ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:55:
wat is eigenlijk de optimale dikte buis voor een gebraseerde container?

btw, weet iemand toevallig ook waar je goedkoop mapp branders / patronen kunt krijgen (online zaak)?
Ik heb tegenwoordig al mapp/oxi branders bij de lokale praxis gespot. Bij de Hornbach hebben ze ze ook.

Verwijderd

Syzzer schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:19:
[...]
Ik heb tegenwoordig al mapp/oxi branders bij de lokale praxis gespot. Bij de Hornbach hebben ze ze ook.
Kan hier ook bij de praxis Gosystem Mapp branders krijge alleen is het nogal prijzig wat ze daar voor vrage.

Propaan/Oxy brander zou idd het beste zijn maar heb alleen nog niet gevonden waar ik hier de Oxy fles kan late vullen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 12:31 ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Ik heb gewoon zo'n setje gekocht en een losse oxi xiliner met drukregelaar erbij. Werkt als een trein :) .

• Extera
joepie, de buis is er, en het moederbord uit m'n kast.
lijkt bijna startklaar, maar er is nog een hoop te doen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/419de6fa22356b83ef51d04ddb47d42c/full.jpg
  • Voltmod uitvoeren.
  • Testen op water, windows 2000 op een IDE zetten met de bekende tools.
  • Container solderen en isoleren.
  • Mounting verzinnen (heb al een idee, alleen nog dik plexie halen)
  • Moederbord isoleren.
  • Waterkoeling alleen op de NB zetten.
Daarna is hij klaar voor de start. Ik ga niet voor de hoogste klok oid. tis puur om te leren en te lachen.
Op mijn tempo duurt het nog wel even, maar dat maakt niet uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Extera op 07-03-2006 22:49 ]

Verwijderd

Extera schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:45:
joepie, de buis is er, en het moederbord uit m'n kast.
lijkt bijna startklaar, maar er is nog een hoop te doen:

• Mounting verzinnen (heb al een idee, alleen nog dik plexie halen)

Daarna is hij klaar voor de start. Ik ga niet voor de hoogste klok oid. tis puur om te leren en te lachen.
Op mijn tempo duurt het nog wel even, maar dat maakt niet uit :)
check hier.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/jortcollijn/project%20dry%20ice/holddown_completed.JPG

die ring diende ervoor dat condensators niet in de weg zouden zitten.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/jortcollijn/project%20dry%20ice/container+feet+holddown.JPG

en gebruik GEEN plexi, dit barst.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 12:36 ]

• Extera
Wat voor materiaal is dat? Kunststof?
Ik kan ook een rvs mounting maken, maar dit moet weer geisoleerd worden (maakt het isoleren alleen maar moeilijker.)

[ Voor 5% gewijzigd door Extera op 08-03-2006 10:44 ]

Verwijderd

dat witte is HMPE

rvs is big nono

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 10:49 ]

• Extera
Ik denk dat MDF ook niet zo gek is eigenlijk, hier heb ik nog genoeg van liggen.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Extera schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:38:
Ik denk dat MDF ook niet zo gek is eigenlijk, hier heb ik nog genoeg van liggen.
Ik zou daar geen trekkracht op willen zetten. Zoek bij je moeder in de keuken zo'n witte kunststof snijplank, da's HPME en erg geschikt hiervoor. Enorm taai spul :)

En anders dan ga je naar de blokker en koop je daar zo'n kunststof snijplankensetje :) En anders kun je altijd nog een stuk plaat op http://www.bouwplastics.nl/ bestellen :) Succes!

• Extera
Exigence schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:05:
[...]
Zoek bij je moeder in de keuken zo'n witte kunststof snijplank, da's HPME en erg geschikt hiervoor. Enorm taai spul :)
_/-\o_
Succes!
bedankt! word toch even naar de blokker/xenos, whatever.

Edit 10-03-2006

Ik heb de Vdrop mod uitgevoerd en heb nu een maximale Vcore wisseling van 0,032 V. Helaas kom ik nogsteeds niet verder als 3,2 Ghz wat al niet stabiel is, de 32M Superpi red hij niet. (heb 3,3 Ghz instabiel gehaald voor de mod)

Nu denk ik dat dit komt door een slechte voeding. Ik ga vanavond een nieuwe voeding halen. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen een OCZ Modstream en een Tagan TG480-U15. Denk toch liever de Tagan. Nu maar hopen dat ik hierna wel hoger kom. Het is zoiezo nog te vroeg om al conslusie's te gaan trekken, ik heb amper anderhalf uur tijd besteed waar veel stressen en primen bijkwam.

Wel erg jammer als blijkt dat 3,3 Ghz nu al de max is op waterkoeling. Dan zou het een slechte overklokker zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Extera op 10-03-2006 10:10 . Reden: foutje & toevoeging ]

• Extera
Het moederbord is overleden :)
ik wilde de Vcore meten @ moederbord toen ik 2 puntje's aanraakte.

Moederbord viel uit en ging niet meer aan.
Ik ga maandag even de CPU testen bij een maatje van me met een eigen webshop.

Zijn ze beide kapot duurt even voor me salaris word gestort en ik nieuwe hardware kan kopen. >:)

wel wat geleerd: wil ik een volgende keer meten op me moederbord, ik neem even rustig de tijd om er een draadje op te solderen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Extera op 10-03-2006 22:02 ]

Verwijderd

gelukkig blijf je er blij bij kijken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 22:41 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:41:
[...]

gelukkig blijf je er blij bij kijken :P
De goede instelling _/-\o_

• Extera
Ik zeg eerlijk dat ik niet veel ervaring heb met overklokken, ik ben altijd beperkt geweest door mijn hardware omdat ik geen Vdrop mod had.

Het punt was dat in de bios 1,575 (geloof ik) Vcore op de cpu stond. CPU-Z gaf 1,680 oid, aan.
Omdat ik met een Northwood bezig ben, die bij 1,7v nog wel eens willen overlijden wilde ik dus de exacte Vcore op mijn moederbord meten. En daar ging het fout :(

Als de cpu nog heel blijkt te zijn ga ik even rondneuzen welk bordje ik ga halen. Mocht de cpu dood zijn moet ik nog even kijken of ik bij intel blijf of een AMD haal (met vrij grote kans op een coldbug)

De instelling is goed inderdaad :P want ik ga door

Verwijderd

Wel jammer van je mobo enzo. Hoop niet voor je dat je cpu dood is. Heb het zelf ook een keer gehad dat ik bij het meten 2 puntjes met elkaar verbond. Mobo was dood wat ik niet al te erg vond aangezien deze vrij brak was (340 max htt) Maar toen ik hem later terug kreeg van rma bleek de cpu ook dood te zijn. Was gelukkig een heeeele brakke venice 3200+ (2640 MHz max pifast stable :X ) Heb daar iets heel leuks voor terug gehad (NBBWE 0601 EPMW) en deed 2950 MHz pifast stable en sub 40 score mee gehaald door Desertshooter :)

Succes er mee en hopen dat je cpu niet dood is :7
Amd zou ik niet doen als je niet zeker bent of de cpu die je koopt een coldbug kan hebben ;)

Verwijderd

RMA? Je hebt hem zelf kapot gemaakt, jij fraudeur.

• Extera
CPU getest :) hij is nog heel blijkbaar.

even een nieuw bordje bestellen en dan kan ie weer >:)

Verwijderd

Waarom steek je dat geld niet in een nieuwe setup :) yonah is niet duur :)

• Extera
70 euro voor een nieuw bordje vond ik wel ok :)

Eind dit jaar komt er pas een nieuwe pc, en misschien dat ik in de zomer een nieuw bordje met nieuwe cpu koop. Het is eigenlijk niet zo relax om je werkstation over te klokken eigenlijk.

Dus ik denk dat er van de zomer een nieuwe setup komt puur om over te klokken.

• Extera
De tube´s zijn klaar

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9927bdf9cc8eb3dc10f2aae1024fe508/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4c4d81369462257bbe4adfb95ff956c3/thumb.jpg

Ook is het nieuwe moederbord binnen. Ze hebben me een P4P800 SE opgestuurd ipv. een P4P800
ik kan geen verschillen ontdekken hier op GoT, op het oog en op google die van belang zijn.

Het systeem draait weer. Van het weekend nog even de Vmod uitvoeren en draadje´s op het Vcore meetpunt zetten. Daarna nog wachten op het pakje van waus. En beginnen met isoleren.

[ Voor 14% gewijzigd door Extera op 16-03-2006 22:18 ]

Verwijderd

Nice :D
Ga je de containers nog lappen of niet? Ik zie wel schuurpapier in die linkse container zitten of zie ik dat nou verkeerd :P

• Extera
Dat zie je goed :)
heb al 1 van de containers half gepolijst, daar ga ik straks mee verder.

Wel heb ik net de mounting gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/df98255191de57703cbafda1235d8f92/thumb.jpg

Ben net klaar met het polijsten... vind het wel mooi gelukt voor een 1e keer polijsten

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2492322223e61fa554dbcb8339b880f6/thumb.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Extera op 20-03-2006 13:20 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Extera schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:37:
Dat zie je goed :)
heb al 1 van de containers half gepolijst, daar ga ik straks mee verder.

Wel heb ik net de mounting gemaakt.

[afbeelding]

Ben net klaar met het polijsten... vind het wel mooi gelukt voor een 1e keer polijsten

[afbeelding]
Mooi gedaan, leuk topic ook :)

Hopenlijk komt er een leuke score uitrollen _/-\o_

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Extera
Ik heb het idee dat de cpu niet zo hard gaat. Op water krijg ik hem niet stabiel op 3,3 tot nu toe.
Ik moet nog een draadje op het meetpunt van m'n bord solderen.
Dan weet ik zeker wat de spanning is, CPU-Z geeft een veel hogere spanning aan dan de bios ingesteld (CPU-Z en Hardware monitor is de bios komen wel overeen), en hoger als 1,7 durf ik nog even niet te gaan (Northwood Sudden Death Syndrome)

tot nu toe 3,2 Ghz Stabiel @ 1,664 Vcore :(

[ Voor 16% gewijzigd door Extera op 20-03-2006 14:42 ]

Verwijderd

Die mounting ziet er heel erg goed uit zeg :D
Lijkt trouwens op die van de vapochill of zie ik dat verkeerd ?
Mooi gelapt, keep going :)

• Extera
De schroeven, duimschroeven en busje's zijn van het asetek waterblok :)

Edit: zou ik trouwens voor isolatie vloeibare pakking kunnen gebruiken? Dat trek je zo weer van het bord denk ik...

[ Voor 48% gewijzigd door Extera op 20-03-2006 21:27 ]

• Extera
Net een pakje gekregen van waus,

de isolatie zit erop

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/108f48a9fdafaedfbe60b0da02716711/thumb.jpg
Isolatie van het moederbord, ik heb eerst alles met nagellak ingesmeerd, en daarna de isolatie erop geplakt

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f535f5988f70c96b225f18a0b038fdac/thumb.jpg
De backplate, hier heb ik ook eerst alles met nagellak ingesmeerd, daarna vaseline en toen de backplate erop gezet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7685ad42f3499d0c7dfb5c4d04855b63/thumb.jpg
foto van de zijkant

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68b0227204bf1490fc16ac0deb00a536/thumb.jpg

en alles klaar voor gebruik.
Volgende week word het koud :)

Verwijderd

3cm dik pure ownage armaflex :D

• DaWaN
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Hoeveel kost dat de meter ?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waar haal je goedkoop zo'n echt goede dice/LN2 buis voor graka en CPU

Verwijderd

laten maken door een expert

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dan kosten die dingen ongeveer....?

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:01:
[...]

Dan kosten die dingen ongeveer....?
ligt er maar net aan wat je wilt solid/brazed. prijzen zijn zeer verschillend wat bij de een 100euro kost kan bij de andere 200euro kosten, vooral een solid container laten maken kan duur uitkomen bij een machinewerkplaats.

• Extera
Voor mijn containers heb ik bijna nix betaald. De buizen heb ik gekregen van een aannemer via mijn vader. De koperen plaatje's heb ik gekocht voor 11 euro. En een maatje van me heeft ze gesoldeerd voor een 12 pack bier.

Voor een solid ben je aardig wat kwijt denk ik. Maar imo heb je pas een solid nodig als je met LN2 gaat werken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bf26082a2650146a3c1fcb6d11ec4e8f/thumb.jpg

Zo staat alles erbij nu. Klaar voor volgend weekend :)

[ Voor 26% gewijzigd door Extera op 26-03-2006 18:35 ]

Verwijderd

Ziet er netjes uit man :D
Die armaflex is echt chill volgens mij. 3cm :)
Succes en we horen het wel neem ik aan.

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Ik wil ook beginnen met dry-ice, maar ik hoe moet de plaat aan de buis gesoldeerd worden? Ik wil het niet zelf gaan doen, dus bij wat voor bedrijven zou je dit kunnen laten doen?

Hoe heb je je moederbord ge-isoleerd? Is die nagellak genoeg? Ik zag ergens een tutorial waar ze het wel heel grondig deden.

[ Voor 17% gewijzigd door gambr0 op 28-03-2006 19:12 ]

Verwijderd

gambr0 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:09:
Ik wil ook beginnen met dry-ice, maar ik hoe moet de plaat aan de buis gesoldeerd worden? Ik wil het niet zelf gaan doen, dus bij wat voor bedrijven zou je dit kunnen laten doen?

Hoe heb je je moederbord ge-isoleerd?
Moet je hardsolderen ;)
En ja wat voor bedrijven. Ik denk dat je bij een metaalbewerkingsbedrijf al in de buurt komt. Met een beetje geluk lukt het op een technische school ook ;)

• gambr0
Goed, voor een container enzo, ben ik aan het kijken en lezen op XS.

Maar kan iemand mij vertellen wat DI kost bij droogijs.nl, want ik kan geen prijzen op hun site vinden. Enne, als het geleverd wordt, zit het dan in isolatie en hoe lang kun je het nog bewaren in de geleverde isolatie?

Verwijderd

gambr0 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:04:
Goed, voor een container enzo, ben ik aan het kijken en lezen op XS.

Maar kan iemand mij vertellen wat DI kost bij droogijs.nl, want ik kan geen prijzen op hun site vinden. Enne, als het geleverd wordt, zit het dan in isolatie en hoe lang kun je het nog bewaren in de geleverde isolatie?
Ik heb laatst bij ICS-droogijsexpress in kaatsheuvel droogijs gehaald en daar koste het 50 euro voor 10 kg, ontzettend duur imo. En daar zag isolatie omheen en kon er makkelijk 2 dagen mee doen.

En bij droogijs.nl kost het volgens mij 40 euro voor 10 kg en krijg je dezelfde soort isolatie mee ;)

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:36:
[...]

Ik heb laatst bij ICS-droogijsexpress in kaatsheuvel droogijs gehaald en daar koste het 50 euro voor 10 kg, ontzettend duur imo. En daar zag isolatie omheen en kon er makkelijk 2 dagen mee doen.

En bij droogijs.nl kost het volgens mij 40 euro voor 10 kg en krijg je dezelfde soort isolatie mee ;)
hoekloos was geloof ik ook goedkoop.. als ik het niet mis heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:36:
[...]

:X 40euro voor 10Kg, Ik betaal hier 16.50 voor 10KG (Incl verpakking).

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:48:
[...]

:X 40euro voor 10Kg, Ik betaal hier 16.50 voor 10KG (Incl verpakking).
Waar is dat dan? En welk bedrijf?

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:49:
[...]

Waar is dat dan? En welk bedrijf?
In Maastricht bij Mathieu Dumoulin (Beatrixhaven) ;)

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik had bij hoekloos voor 38euro 12kg met isolatie

[ Voor 16% gewijzigd door ikman op 28-03-2006 21:09 ]

• Extera
Droogijs.nl zit nu in spijkenisse, (10 km "onder" Rotterdam)
Ik ben ze van de week gebeld, 10 kg kost daar 26 euro met verpakking.

De verpakking kan je daarna weer laten vullen voor iets van 17 euro geloof ik. (ga vrijdag halen, dan weet ik de exacte prijzen)

Nagelak is puur om kortsluiting te voorkomen, het plak neopreen (toch?) zorgt voor de isolatie.
Verder kan je proberen wat installatie bedrijven af te gaan. Niet alle bedrijven kunnen hardsolderen, misschien heb je geluk :)

[ Voor 28% gewijzigd door Extera op 28-03-2006 21:15 ]

Verwijderd

een doos met gebak: 15kg DI
een doos met gebak: 30 liter ln2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 21:26 ]

• gambr0
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:25:
een doos met gebak: 15kg DI
een doos met gebak: 30 liter ln2
Haha, en waar is dat dan af te halen?

Wat moet je precies isoleren en wat alleen insmeren met nagellak? Ik heb wel gezocht, maar de een doet bijna niets en de ander pakt alles in.

@hupo: waar is dat bedrijf?

Ik heb rond gekeken op XS enzo, maar hoeveel ethanol (dat was het toch?) moet je toevoegen? en hoe vaak?

[ Voor 18% gewijzigd door gambr0 op 28-03-2006 22:22 ]

Verwijderd

gambr0 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:02:
[...]
@hupo: waar is dat bedrijf?
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:53:
[...]
In Maastricht bij Mathieu Dumoulin (Beatrixhaven) ;)

• gambr0
Sorry, overheen gelezen.

Via Google kom ik ook uit bij droogijs.nl, als ik die naam intyp. Is het dus een vesting van droogijs.nl? Zo jah, hanteren ze in elke vesting dezelfde prijzen, want Breda is een stuk dichter bij.

Ok, nog een noob-vraag, in welke vorm moet het droogijs zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door gambr0 op 28-03-2006 22:26 ]

Verwijderd

Ik denk dat jij beter eerst is wat kan gaan rond kijken alvorens zoveel vragen te stellen :)

Verwijderd

gambr0 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:24:
[...]

Sorry, overheen gelezen.

Via Google kom ik ook uit bij droogijs.nl, als ik die naam intyp. Is het dus een vesting van droogijs.nl? Zo jah, hanteren ze in elke vesting dezelfde prijzen, want Breda is een stuk dichter bij.

Ok, nog een noob-vraag, in welke vorm moet het droogijs zijn?
Als officieel Air Products depot en -verkoopcentrum levert MDM vanuit Maastricht, Roermond en Helmond een compleet assortiment hoogwaardige gassen, gasmengsels en industriële beschermgassen. De gassen zijn leverbaar in vele maten cilinders, cilinder pakketten en bulk opslag, zodat er voor elke behoefte een geschikte vorm is. Ook de producten van Böhm & Gottschalk (droogijs) behoren tot ons leveringsprogramma.
Ja maar dat wilt niet zegge dat ze tegen de zelfde prijs leveren dit zijn de prijzen van Dumoulin, een ander bedrijf dat ook DI levert van Böhm & Gottschalk, kan natuurlijk een veel hogere/lagere prijs vragen. Zoals je kunt lezen zijn er 3 vestigingen van Dumoulin waar DI word geleverd.

Pelletvorm lijkt me het handigst ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 22:36 ]

• gambr0
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:35:
[...]

[...]

Ja maar dat wilt niet zegge dat ze tegen de zelfde prijs leveren dit zijn de prijzen van Dumoulin, een ander bedrijf dat ook DI levert van Böhm & Gottschalk, kan natuurlijk een veel hogere/lagere prijs vragen. Zoals je kunt lezen zijn er 3 vestigingen van Dumoulin waar DI word geleverd.

Pelletvorm lijkt me het handigst ;)
Alle 3 die plekken van Dumoulin zijn nogal uit de richting voor mij.

Ik had al begrepen dat het pellet vorm moest zijn, maar grof of fijn?

Is die 16.50 trouwens inclusief een ge-isoleerde verpakking?

• Extera
Dice/LN2 disscusie forum

lees die ook even door als je dat nog niet hebt gedaan :)

• gambr0
Extera schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:47:
Dice/LN2 disscusie forum

lees die ook even door als je dat nog niet hebt gedaan :)
Dat heb ik inderdaad nog niet gedaan, wel alle draadjes op XS enzo, maar deze had ik nog niet gezien.

(waarom staat ie niet gewoon in de lijst van DOC :P)

• Extera
net gezocht naar een shop: http://www.jacosol.nl 18 euro bruto per meter

Verwijderd

gambr0 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:43:
[...]
Is die 16.50 trouwens inclusief een ge-isoleerde verpakking?
yes :)

Verwijderd

Even ter info :)

neem je droogijs... neem dan gewoon blok vorm.. geen pallet. pallet is iets duurder en minder efficient.
wat je doet:

een handdoek + groot blok droogijs.. en een moker e.d. goed rammen totdat je alleen maar sneeuw over hebt. en dan de sneeuw voor in je container :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:54:
Even ter info :)

neem je droogijs... neem dan gewoon blok vorm.. geen pallet. pallet is iets duurder en minder efficient.
wat je doet:

een handdoek + groot blok droogijs.. en een moker e.d. goed rammen totdat je alleen maar sneeuw over hebt. en dan de sneeuw voor in je container :)
Op die manier gaat er wel weer een grote hoeveelheid verloren. Maar het werkt idd als je geen pellets kunt krijge maar alleen blokken/schijven.

Ik heb laats vrij grove pellets gehad van dumoulin omdat ze geen fijnere hadde ligge toen heb ik ze toch ook fijn moeten slaan, ik had maar een tube van 40mm en er zaten pellets tussen die wel +5cm waren.

Verwijderd

hoezo zou er dan veel verloren gaan?

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik had pellets met een diameter van 10/15mm die verschillende lengtes hadden. de langste was 70mm.

het duurd wat langer voor dat de temperatuur bereikt is maar je doet er wel langer mee dan met gruis.

maar ik denk dat het meer persoonlijke smaak is voor pellets of gruis.

[ Voor 17% gewijzigd door ikman op 29-03-2006 14:19 ]

• DaWaN
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:55:
hoezo zou er dan veel verloren gaan?
Meer oppervlakte = sneller verdampen

Verwijderd

Is geen persoonlijke smaak.. ruimte dat aceton moet koelen is minder efficient dan droogijs ;)

Sneeuw zal veel meer raken dan pallets ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:02:
Is geen persoonlijke smaak.. ruimte dat aceton moet koelen is minder efficient dan droogijs ;)

Sneeuw zal veel meer raken dan pallets ;)
hun hebben het meer over als je het niet gelijk gebruikt denk ik.

• Extera
Ik heb een ontwerp gemaakt voor een gpu container.
mijn 9800pro moet er ook maar aan geloven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6272c824168c14bd521c46fc21e614ab/full.jpg

• FiXeR.nl
  • Niet online
Mag ik vragen waar jullie wonen? (mensen MET container)
Zodat ik mijn hopelijk lekkere cellie eens onder het sneeuw gooi!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
FiXeR.nl schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:26:
Mag ik vragen waar jullie wonen? (mensen MET container)
Zodat ik mijn hopelijk lekkere cellie eens onder het sneeuw gooi!
Baarle-Nassau
Maar vanaf morgen heeft mijn Cpu container tijdelijk een ander plekke he Lex ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

El Snorro schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:31:
[...]

Baarle-Nassau
Maar vanaf morgen heeft mijn Cpu container tijdelijk een ander plekke he Lex ;)
Yep, vanaf morgen wordt het DI Fun ;). Morgen eerst alleen 7900GT op Dry Ice en vrijdag/zaterdag X2 en 7900GT op DI! _/-\o_

Psssst, heb neophrane/armaflex nodig voor de CPU container. Anyone?

[ Voor 11% gewijzigd door DesertShooter op 29-03-2006 20:35 ]

• Extera
Ik woon in Hoogvliet Rotterdam

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/431ec67134ab64fcfb57bf691aa57cec/full.jpg

dit zijn beide containers, de CPU heb ik al af (en 1 over)
stuur anders even een mail of msn.

@ dessertshooter: Ziek :D succes!
armaflex wilde ik morgen bestellen bij http://www.jacosol.nl

[ Voor 29% gewijzigd door Extera op 29-03-2006 20:49 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Extera schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:36:
Ik woon in Hoogvliet Rotterdam

[afbeelding]

dit zijn beide containers, de CPU heb ik al af (en 1 over)
stuur anders even een mail of msn.

@ dessertshooter: Ziek :D succes!
armaflex wilde ik morgen bestellen bij http://www.jacosol.nl
hoe dik is zo'n wand?

• Extera
2mm, gewoon standaard buis

[ Voor 80% gewijzigd door Extera op 29-03-2006 21:18 ]

Pagina: 1 2 Laatste