Ik schrijf dit draadje namens mijn zwager, omdat hij zelf geen account heeft op GoT. En ik het idee heb dat hier wel mensen zitten die er meer kaas van hebben gegeten, dan ik dat doe!
Mijn zwager is werkzaam in een commercieel bedrijf. Dit bedrijf werkt volledig legaal. Ze organiseren uitstapjes voor iedereen die er geïnteresseerd in is. Voor de rest geen nader informatie nodig volgens mij.., ander hoor ik het wel!
Anyway, zijn baas heeft hem dus een voorstel gedaan, namelijk het volgende:
Mijn zwager zet een bedrijf op hier, in Nederland. Het bedrijf van z’n baas neemt het bedrijf van hem weer in dienst.
De redenen waarom hij dit vraagt zijn de volgende:
* Z'n baas gaat verhuizen naar het buitenland.
* Mijn zwager hoeft niet betaald te worden in vakanties. (Gaat om grote bedragen!!)
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar wat is wijsheid?
* Eenmanszaak? (Zitten veel risico's aan toch?)
* BV?
Is het voor de baas van mijn zwager lucratief om zo'n constructie op te zetten?
Waar moet mijn zwager rekening mee houden financieel gezien? (BTW, etc, hoe werkt dat allemaal precies? Moet er ook BTW worden betaald over personen die in dienst zijn?)
Of zouden jullie überhaupt hier aan beginnen?
Als jullie er aan zouden beginnen, zouden jullie ook bepaalde voorwaarden op laten nemen in eventuele contracten die tussen beide partijen gemaakt gaan worden?
Ik hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is en hoop ook zeker dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, met ideeën en/of opmerkingen.
Mijn zwager is werkzaam in een commercieel bedrijf. Dit bedrijf werkt volledig legaal. Ze organiseren uitstapjes voor iedereen die er geïnteresseerd in is. Voor de rest geen nader informatie nodig volgens mij.., ander hoor ik het wel!
Anyway, zijn baas heeft hem dus een voorstel gedaan, namelijk het volgende:
Mijn zwager zet een bedrijf op hier, in Nederland. Het bedrijf van z’n baas neemt het bedrijf van hem weer in dienst.
De redenen waarom hij dit vraagt zijn de volgende:
* Z'n baas gaat verhuizen naar het buitenland.
* Mijn zwager hoeft niet betaald te worden in vakanties. (Gaat om grote bedragen!!)
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar wat is wijsheid?
* Eenmanszaak? (Zitten veel risico's aan toch?)
* BV?
Is het voor de baas van mijn zwager lucratief om zo'n constructie op te zetten?
Waar moet mijn zwager rekening mee houden financieel gezien? (BTW, etc, hoe werkt dat allemaal precies? Moet er ook BTW worden betaald over personen die in dienst zijn?)
Of zouden jullie überhaupt hier aan beginnen?
Als jullie er aan zouden beginnen, zouden jullie ook bepaalde voorwaarden op laten nemen in eventuele contracten die tussen beide partijen gemaakt gaan worden?
Ik hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is en hoop ook zeker dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, met ideeën en/of opmerkingen.