edit: en dat haal ik meestal ook wel, behalve tussen 7 en 10 's avonds, dan zit ik meestal rond de 7/8
Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Verwijderd
Ligt er maar net aan of ik even iets moet uppen naar iemand
Best wel makkelijk als je bij Chello werkt
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
omdat upload meer centjes kost voor de provider dan download.Op maandag 22 januari 2001 23:37 schreef thefirstikke het volgende:
Ook hier:
weet iemand wat de rede is van die lage upstream snelheid?
Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!
Verwijderd
groet Pierre
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
128 kBIT upload, dus zo'n 15 kBYTE/s.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Hoe kom je achter de snelheid van je auto zonder er in te gaan rijden?? Duh...Op dinsdag 23 januari 2001 01:17 schreef pierrecafe het volgende:
Ik laat het graag weten, maar hoe kom je achter je uploadsnelheid zonder daadwerkelijk iets te uploaden??
groet Pierre
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Dubbellijns levert dat 128kbit/s, 16kb/s op. Up en down.
Hoor ik ook eindelijk eens bij de snelsten (naja, qua upload dan...)
en upload heb ik wel eens op 900 kB/sec zien staan
en theoretisch kan het beide kanten op met 1,2 MB/sec
Choose life
Wat is dat voor verbinding dan? Bij jouw thuis?Op dinsdag 23 januari 2001 21:50 schreef E-Rick het volgende:
Hee ik wil niet lullig doen, maar ik haal met een vaste TUDelft verbinding makkelijk 400 kB/sec(bytes, dus)
en upload heb ik wel eens op 900 kB/sec zien staan
en theoretisch kan het beide kanten op met 1,2 MB/sec
They made me do it.
In de flat ligt 10 Mbit ethernet en daarbuiten alleen maar sneller
en binnenkort wordt dat bij een aantal flats 100 Mbit intern en 1 Gbit naar de backbone toe
Choose life
Verwijderd
hmm vriend van woont ook in zo'n flat maar die haalt dat never nooit niet. Alleen up/downloaden in de flat gaat afentoe zo snel. Dus dat telt eigenlijk niet want als ik iets upload in mijn netwerk (wat ik niet heb maar stelOp dinsdag 23 januari 2001 22:23 schreef E-Rick het volgende:
ja in Delft zijn er een aantal studentenflats rechtstreeks op de backbone van de TU Delft aangesloten
en binnenkort wordt dat bij een aantal flats 100 Mbit intern en 1 Gbit naar de backbone toe
niet slecht vind ik.
Verwijderd
ehm.. cistron is toch 8mbit down en 1mbit up?Op maandag 29 januari 2001 22:37 schreef Mordax het volgende:
Hier een upload van ruim 800 Kbps met Cistron ADSL in Rotterdam West.
Elke maandagavond trage verbinding omdat ze weer aan het netwerk werken (vandaar de naam netwerk
Ik haal buiten de flat af en toe wel snelheden van 600-800 kbyte/s, maar dat is dan alleen bij xs4all of tucows servers in NL:(
Verwijderd
om te voorkomen dat er servers gedraaid wordenOp maandag 22 januari 2001 23:37 schreef thefirstikke het volgende:
Ook hier:
weet iemand wat de rede is van die lage upstream snelheid?
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
hoeveel is wat meer dan?Op dinsdag 30 januari 2001 02:06 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Ik heb een bakkie bij ROTIX (Rotterdam Internet Exchange - ook wel 'de kubus') staan. Haal ik toch iets meer upload.
Verwijderd
In principe is de bandbreedte niet gelimiteerd. 100 Mbit/s dus maximaal in theorie. Helaas heb ik het tellertje nooit voorbij de 6.5 Mbyte/s gezien.Op dinsdag 30 januari 2001 17:25 schreef Snap het volgende:
hoeveel is wat meer dan?
Verwijderd
Verwijderd
eeuh heb jij geen icq?Op dinsdag 23 januari 2001 22:23 schreef E-Rick het volgende:
ja in Delft zijn er een aantal studentenflats rechtstreeks op de backbone van de TU Delft aangesloten
Verwijderd
TUE dus..
upload = 1,2Mb per sec
download = 1,2MB per sec
binnenkort wordt het allemaal 100Mbit WOOHOO!!
wat dacht je dan van 8MB per sec ofzo??
zit ik hier maar met me 32Kb upload..
Hier een 6mbit/1mbit lijn, in de praktijk trek ik gewoon die 650kbyte/sec download en ongeveer 110kbyte/sec upload.
En hoe staan jullie er nu voor?
Verwijderd
toen al...Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2001 @ 23:08:
[...]
ehm.. cistron is toch 8mbit down en 1mbit up?
hier trouwens 12/1, een megaverschil van 4 mbit down dus in vergelijking met een verbinding uit 2001
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 16:08 ]
Waar is 'hier', daar wil ik ook heen verhuizenVerwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:08:
Glasvezel hier met 100mbit down en 100mbit up.
.
Zal wel een studentenflat zijnSnowwie schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:21:
[...]
Waar is 'hier', daar wil ik ook heen verhuizen![]()
![]()
Zelf moet ik het doen met de 1,5Mbit upload van Chello Power.
[ Voor 36% gewijzigd door Mathijs1 op 09-12-2007 16:25 ]
Oh, degene die 100 Mb up heeft (ciris), hoeveel haal je echt?
[ Voor 19% gewijzigd door pinockio op 09-12-2007 16:27 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
upload via FTP geeft me zelfs 170 kB/s
[ Voor 37% gewijzigd door QinX op 09-12-2007 16:35 ]
same here,Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:08:
Glasvezel hier met 100mbit down en 100mbit up.
onsnet eindhoven, nu alleen nog een 100mbit wan router kopen (duur
No worries m8
Is bij de jou de snelheidsverhoging al actief? Hier is het nog steeds (maarDeoDupke schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:36:
[...]
same here,
onsnet eindhoven, nu alleen nog een 100mbit wan router kopen (duur) om de snelheid ook daadwerkelijk te halen. De linksys die we nu hebben trekt max 20mbit up en down.
Verwijderd
Amersfoort zit ik. Geen student, gewoon een appartement. Loopt via xms. Glasvezel heeft zo goed als geen overhead. 100 is dus ook gewoon 100. Testen is lastig want er zijn weinig sites die die snelheden daadwerkelijk kunnen meten. Ik heb wel een ftp'tje draaien en daar word de volle snelheid gewoon gehaald.pinockio schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:26:
Telfort ADSL 20 Mbit, upload 105 kB/s (840 kbits per seconde) - officieel 1 Mb/s. Ongeveer twee keer wat ik bij @home (goedkoopste abonnement) had, en wat ik bij DirectADSL 3000/512 heb.
Oh, degene die 100 Mb up heeft (ciris), hoeveel haal je echt?
Zit alleen goedkoper abo te zoeken met zelfde (liefst hoger maar níet lager) upload. Zijn die er uberhaupt wel? En nee glasvezel ligt hier nog niet, zou wel komend jaar gebeuren maar wanneer is niet bekend.
( 7512GP 11 )
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 09-12-2007 17:11 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Sja, zelfs in een LAN haal je vaak de 100 Mbit niet. Haal je dus constant 12,5 MB (megabyte) per seconde?Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:59:
[...]
Amersfoort zit ik. Geen student, gewoon een appartement. Loopt via xms. Glasvezel heeft zo goed als geen overhead. 100 is dus ook gewoon 100. Testen is lastig want er zijn weinig sites die die snelheden daadwerkelijk kunnen meten. Ik heb wel een ftp'tje draaien en daar word de volle snelheid gewoon gehaald.
Een simpele P2 met Linux of een speciale router-distributie haalt wel ca. 100 Mbit doorvoer, daarvoor hoef je geen dure Cisco of zo aan te schaffen.DeoDupke schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:36:
[...]
same here,
onsnet eindhoven, nu alleen nog een 100mbit wan router kopen (duur) om de snelheid ook daadwerkelijk te halen. De linksys die we nu hebben trekt max 20mbit up en down.
[ Voor 18% gewijzigd door pinockio op 09-12-2007 17:53 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
had het idee van wel, maar goed, nog niet zonder router getest._Ernst_ schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:42:
[...]
Is bij de jou de snelheidsverhoging al actief? Hier is het nog steeds (maar) 10/10 MBit, vorige week even een uitschieter gehad, maar sindsdien niet meer...
No worries m8
Compleet uit verhouding met 1061.5KB/s download volgens Speedtest
gemiddeld zo'n 2MB/s. Ik vind t zat.
De meeste kwijlen bij jouw verbinding, en jij noemt het zatDanfoss schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:22:
Glasvezel 20mbit/ 20mbit.
gemiddeld zo'n 2MB/s. Ik vind t zat.
ik zit hier met casema 4200/1000, en gemiddeld haal ik 120-125 KB\s upload
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Een verbinding met de TU/e... Hoe werkt dat dan als ik vragen mag?Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2001 @ 23:12:
maat van mij heeft ook een verbinding met de TU... alleen in eindhoven
TUE dus..
Upstream: 512 kbit/s begin volgend jaar upstream: 768 kbit/s.
Haal tijdens het ftp-en naar m'n server 65KB/s (Filezilla)
Jammer dat de upload snelheid vrij laag is, maar ik ben tevreden met m'n pakketje.
Verwijderd
Om toch maar deel te nemen, ik heb @Home regelmatig, met 128KByte upload.
Ik vind dat de download wel wat hoger mag, 500KByte down en 128KByte up, vind ik niet echt samen gaan.
10/1 mbit lijkt me dan logischer, maar dat kan aan mij liggen
160kb/s download
25kb/s upload
Ik zou wel meer willen, maar hetnet rekent onze kosten niet mee. Al 3 jaar hetzelfde abbonnement en GEEN rekening
Verwijderd
Lastig meten omdat ik hier 5 verschillende gameservers, een ftp, usenet downloads en een teamspeakserver heb draaien. Je moet ook niet alles via 1 harde schijf laten lopen uiteraard.pinockio schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:52:
[...]
Sja, zelfs in een LAN haal je vaak de 100 Mbit niet. Haal je dus constant 12,5 MB (megabyte) per seconde?
[...]
Een simpele P2 met Linux of een speciale router-distributie haalt wel ca. 100 Mbit doorvoer, daarvoor hoef je geen dure Cisco of zo aan te schaffen.
Ja ik red de 100mb wel ja. Nee niet constant nee, maar dat is meer omdat dat afhankelijk is van de users die gebruik maken van de verbinding.
Ik vind een 1/4 verbinding eigenlijk een stuk beter, goed... 500KB down is niet zoveel maar dat staat los van het 128KB upVerwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:44:
Dit topic kan jaren door blijven gaan, en dat valt ook wel te zien. Het is gewoon een opsom-topic, over een jaar staat er 30mbit upload in plaats van 20mbit wat is het nut hiervan?
Om toch maar deel te nemen, ik heb @Home regelmatig, met 128KByte upload.
Ik vind dat de download wel wat hoger mag, 500KByte down en 128KByte up, vind ik niet echt samen gaan.
10/1 mbit lijkt me dan logischer, maar dat kan aan mij liggen
Ik heb zelf een 8/1Mbit abbo en ik zou er toch echt geen problemen mee hebben om hier een 8/2 voor in de plaats te krijgen.
Verwijderd
Ik ben af en toe eens naar een LAN-Party geweest met een dual 1Gbit verbinding, maar niemand kwam daar boven de 5MByte uit, dus in principe heb je er vrij weinig aan.
Ik had dan wel weer het "Geluk" dat ik met 100MB/s op een aantal servers tegelijk kon downloaden, dit omdat ik een Raid-0 config heb met 2 andere aparte schijven, dan ben je binnen 5 minuten klaar met alle data, kun je daarna lekker gaan gamen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik denk dat die maat inmiddels wel is afgestudeerd aan de TU/eEmperoR88 schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:27:
[...]
Een verbinding met de TU/e... Hoe werkt dat dan als ik vragen mag?
Lekker nuttig opsom topic dit, er is dus wel wat verandert in de policy in 6 jaar tijd
85KB/s up, 400KB/s down
Hoort eik 1mbit up/6mbit down te zijn, maar ik woon nét iets te ver van de wijkcentrale, balen
[ Voor 10% gewijzigd door Bitage op 09-12-2007 20:34 ]
Dit topic is gesloten.
![]()