Toon posts:

Internet Veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn vader wil onze adsl-lite verbinding van kpn omzetten naar een internet+bellen abonnement met adsl.
Dan krijg je een zogenoemde experia box erbij en daar kan je de telefoons op aansluiten om gratis te bellen..

Zelf heb ik dit liever omdat ik net een gloednieuw linksys wirelles g netwerkkaart heb gekocht en een linksys wa54g wat al genoeg koste..

Mijn vraag is heeft linksys ook vervangeres van de experia box?

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Met het bereike van die kpn box, of de verbinding als je belt vaak wegvalt?

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-04 23:44

L0g0ff

omg

Wat is precies je probleem? Je kunt die linksys toch gewoon achter die experia box zetten? Dan heb je alleen 2 boxen ipv 1. Maar ik denk dat bijna iedereen dat wel heeft met een thuis netwerk.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

Topicstarter
OhMyGod schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:16:
Wat is precies je probleem? Je kunt die linksys toch gewoon achter die experia box zetten? Dan heb je alleen 2 boxen ipv 1. Maar ik denk dat bijna iedereen dat wel heeft met een thuis netwerk.
Mmmm tsja dat kan natuurlijk ook..

Maar dan heb je ook 2 draadloze netwerken toch? :X

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:19

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:31:
[...]

Mmmm tsja dat kan natuurlijk ook..

Maar dan heb je ook 2 draadloze netwerken toch? :X
Je kunt er dan toch 1 uitschakelen.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 17:05

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik snap je probleem volgens mij niet. Wat ik ervan begrijp is:
1) Je hebt nu een draadloos netwerk, geinstalleerd met onderdelen van het merk Linksys
2) Je papa wilt een ander abbonnement, waarbij hij een Experia-box, welke ook een draadloos netwekmogelijkheid heeft

Jouw Linksys-netwerk kaart zal waarschijlijk(waarom niet?) gewoon samenwerken met de Experiabox. Je houdt dan je AP over, die moet je dan maar op marktplaats plaatsen.

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Lolhozer schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:42:
Ik snap je probleem volgens mij niet. Wat ik ervan begrijp is:
1) Je hebt nu een draadloos netwerk, geinstalleerd met onderdelen van het merk Linksys
2) Je papa wilt een ander abbonnement, waarbij hij een Experia-box, welke ook een draadloos netwekmogelijkheid heeft

Jouw Linksys-netwerk kaart zal waarschijlijk(waarom niet?) gewoon samenwerken met de Experiabox. Je houdt dan je AP over, die moet je dan maar op marktplaats plaatsen.
Ja okee die wireless kaart kan ik gewoon nog gebruiken..

Maar linksys is gewoon fijn om mee te werken :*) Goede verbinding enzo..

en heb gehoord dat die experiabox niet zo goed bereik heeft..

Maar daar kan ik nog die linksys achter zetten ga dat dan doen :D

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:44

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als je de Expedia in één van de lanpoorten steekt van de Linksys en het geheel in hetzelfde subnet zet, dan hoef je geen twee IP ranges te configureren.
Correct me if I'm wrong. ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 17:05

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:18:
[...]

Ja okee die wireless kaart kan ik gewoon nog gebruiken..

Maar linksys is gewoon fijn om mee te werken :*) Goede verbinding enzo..

en heb gehoord dat die experiabox niet zo goed bereik heeft..

Maar daar kan ik nog die linksys achter zetten ga dat dan doen :D
Ja hoor, en dan kun je het wireless-gebeuren van je Experia-box gewoon uitzetten.

Waarom? Omdat het kan!!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je vergeet 1 ding.

De DHCP server in de linksys uit gooien.

Gooi de wireless van je Experia box uit, de DHCP van je linksys uitzetten, ip van de linksys in de range van de expreia box zetten, Experia box in de lan poort van de linksys prikken en klaar ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

OhMyGod schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:16:
euh spreek voor jezelf.
ik heb alleen een livebox, die ook nog eens in bridge stand staat.
ik heb liever en goede firewal inplaats van de brakke onboard prut van de meeste routers/modems

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt voor alle reacties _/-\o_

Nu maar wachten tot dat apparaat binnenkort

Verwijderd

Mja, hierover is ook vrij veel te vinden met de search: [search=router achter router]. Bovendien voldoet je topictitel absoluut niet aan onze eisen. Neem http://gathering.tweakers.net/forum/faq eens door zou ik zeggen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.