Geen beeld met Radeon 8500

Pagina: 1
Acties:

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 17:39
Goedemiddag iedereen.

Ik zit met een probleem. Ik heb net de nodige nieuwe hardware geinstalleerd (mobo + processor). Mijn oude videokaart heb ik weer teruggezet op het nu nieuwe moederboard. Bij de eerste keer aanzetten start hij gelijk, maar ik krijg geen beeld.

Hij krijgt wel gewoon stroom, en is goed aangesloten. Enkele maanden geleden had ik (volgens mij) exact hetzelfde probleem, en toen heeft m'n broer het opgelost. Hij heeft daar iets meer verstand van dan ik. Ik weet niet precies wat hij toen gedaan heeft, maar het werkte.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je in de bios gezet dat ie van agp moet opstarten inplaats van pci-e ?
als je een bios clear doet met de jumper krijg je dan wel beeld ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Brasher
Hoe kom ik zonder beeld in de bios? |:(

• Brasher
Ik heb een andere kaart getest, geen effect.

EDIT: Even een andere vraag: Hoe test ik of een processor overleden is?

[ Voor 47% gewijzigd door Brasher op 20-02-2006 14:45 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
als ik jou was zou ik je broer ff bellen..

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Nieuwe hardware geinstalleerd, laat me raden, je hebt de 4-pollige stroomkabel (P4 stekkertje) van je voeding naar je moederbord er niet ingedaan? Ik weet bijna zeker dat dat je probleem is. Zonder die kabel gaat alles draaien maar krijg je geen beeld namelijk. De aansluiting zit vlak naast je processor en is vierkant.

Zon stekkertje dus:
Afbeeldingslocatie: http://images.gruntville.com/images/hardware/antec_newopower/np18.jpg

Alleen bij jou is het stekkertje grijs waarschijnlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door WillemJanJansen op 21-02-2006 12:02 ]

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 16:57
geeft je pc een aantal piepjes ?
zo ja dan is misschien er meer aan de hand dan alleen je video kaart dus bijv. mem of processor.
Als hij een paar piepjes geeft kan je vaak in de handleiding het probleem terug vinden.
Als hij gewoon 1 piep geeft maar geen beeld dan is het waarschijnlijk je kaart :S ..

• Brasher
Laat maar, ik weet het probleem al. Het is hetzelfde probleem als talloze andere mensen hebben met het moederboard dat ik nu heb (zie signature).

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Brasher schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:44:
Laat maar, ik weet het probleem al. Het is hetzelfde probleem als talloze andere mensen hebben met het moederboard dat ik nu heb (zie signature).
Vertel dan ook wat voor probleem, iemand anders kan op hetzelfde stuiten, leest jouw topic en vindt dan de oplossing, anders worden ze hier ook niks wijzer van. Ik zou het ook wel willen weten.

• Brasher
WillemJanJansen schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:17:
[...]

Vertel dan ook wat voor probleem, iemand anders kan op hetzelfde stuiten, leest jouw topic en vindt dan de oplossing, anders worden ze hier ook niks wijzer van. Ik zou het ook wel willen weten.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1109397

Dat topic volg ik op het moment, volgens mij heb ik dat nu ook.
Pagina: 1