[ADSL] Speedlinq goed in Enschede?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:17

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ik woon in Enschede, postcode 7522. Ik zit nu nog bij @home maar wil overstappen naar ADSL om de totale kosten van internet + telefonie te verlagen. Mijn huidige kosten zijn €47,95 (@home BB) + €18,16 (KPN BelBasis abo) = €793,32 abo / jaar. (~ €1033,32 incl KPN gesprekskosten).

Als ik zou overstappen naar @home Telefonie, en gooi KPN helemaal de deur uit: €47,95 (@home BB) + €4,95 (@home Telefonie) = €634,80 abo / jaar. (~ €874,80 incl KPN gesprekskosten). Besparing = €158,52.

Als ik overstap naar Speedlinq All-in 5120 MEGADEAL: €12,50 * 6 + €25 * 6 (Speedlinq ADSL) + €4,95 * 12 (Speedlinq Telefonie) + €9,67 * 12 (KPN BelBudget) = €404,44 abo / jaar. Besparing = €392,88 (~ €632,88 incl KPN gesprekskosten).

Mijn vragen zijn nu:
- In het Speedlinq topic zie ik zowel positieve als negatieve reakties. Kan iemand een indicatie geven wat ik kan verwachten in mijn regio/postcode?
- Zijn er nog andere Providers die ik kan overwegen? Of die ik per se moet vermijden?
- Online gamen (PING) is belangrijk. Ter vergelijking, ik haal nu in CS:S pings van 7 - 30mS. Wat kan ik bij Speedlinq verwachten? (Is het topic zei iemand dat 12mS normaal was).
- En als laatste: volgens www.internetten.nl wordt het netwerk voor dit abo geleverd door Tiscali. Volgens de website van Speedling zelf, door BabyXL. Welke is juist, en maakt het uit?

P.S. Ik was bij Speedlinq uitgekomen na www.internetten.nl te raadplegen, aldaar de verschillende abo's te vergelijken, de websites van de Providers te raadplegen, GoT search gebruikt voor gebruikerservaringen... en Speedlinq lijkt een goed product te zijn. Ik wil toch nog graag een bevestiging van ervaringsdeskundigen voordat ik de grote stap ga nemen en abonnementen ga opzeggen, veranderen, en aanvragen bij de diverse bedrijven.

[ Voor 32% gewijzigd door lordsnow op 19-02-2006 15:00 ]

Verwijderd

Ik heb Speedlinq nadat ik @home heb verlaten.

Qua download is 't een goed produkt dat voor @home niet onder doet, alleen is de upload iets aan de lage kant (max. 1024 toch?). Maar dat up is een euvel van adsl tov kabel. Verder heb ik één keer de helpdinges gebeld door een stomme fout van mijzelf.

Verder alleen gebruikservaringen die positief zijn.
Geen downtime gehad en altijd een vrij hoge download.

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

frappant, want hier staat het vol met negatieve gebruikservaringen.

Just frame, wheels and engine

Verwijderd

macpaddy schreef op zondag 19 februari 2006 @ 06:44:
frappant, want hier staat het vol met negatieve gebruikservaringen.
Dit is in mijn ogen niet echt frappant.

Zoals altijd met producten van leverancier X hoor je altijd meer van de mensen waarbij het klote is dan dat je de mensen hoort waar het vlekkeloos werkt. Ik heb zelf ook een abbonement bij Speedlinq, ik moet zeggen dat mijn aansluitprocedure ook niet helemaal als rozengeur en manenschijn is verlopen, maar toen het eenmaal werkte heb ik weinig problemen gehad. Zie ook mijn reactie's in bovengenoemd topic.

Over jouw postcode kan ik weinig vertellen. Misschien dat je bij je keuze in provider nog wat meer dingen dan de prijs voor tel + inet combinatie moet meenemen. Zoals gesprekskosten van de helpdesk, nieuwsgroepen (mocht je dat willen gebruiken?), de geleverde modems en hoe de ervaringen daarmee zijn.

Dit zijn dingen die ik zelf ben vergeten bij het uitzoeken van mijn laatste provider, waardoor ik nu al een aantal best leuke telefoonrekeningen heb gekregen (de prijs/min van speedlinq is best hoog, als er gelijk opgenomen zou worden is dit geen probleem, echter kun je dit vergeten), en voor nieuwsgroepen eigenlijk genoodzaakt ben ergens anders een abbo'tje te nemen. Waardoor ik als ik eigenlijk al mijn wensen wil vervullen net zo goed een duurdere ISP had kunnen nemen waarbij wel alles inbegrepen zit.

Verder zou je eens op Speedtest(klikkerdeklik) kunnen kijken of je iemand in jouw regio kunt vinden die een speedtest met speedlinq heeft gedaan. Dit kun je vinden bij resultaten van de provider.

Verwijderd

Ik heb speedlinq in amsterdam (niet helemaal je regio ;) en ben best tevreden erover.
mijn ping tijden zijn meestal goed, maar soms heb ik dat ze ff een minuutje ofzo de pan uit rijzen (maar dit zou ook door de gameserver kunnen komen of de connectie daar, daar ben ik nog niet over uit)
Ik speel eigenlijk geen shooters online, maar bij een diablo2 ofzo let ik toch wel op de ping en zit die typisch rond 60 - 80

en de modem of de connectie ligt er ongeveer 1x per maand een halve dag uit danwel disconnects elke minuut wat op zich ook wel naar is.. maar ja.. dan kan je is met je studie bezig ;)

in short: 't werkt meestal prima

maar waarom ik eigenlijk wou reageren.. die megadeal van 6x12,50.. ik zou verwachten dat ze dat alleen de 1e keer doen, dus dan wordt je per jaar bedrag iets anders (behalve voor het eerste jaar)
houd daar wel ff rekening mee in je financiele plaatje

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 05:56:
Ik heb Speedlinq nadat ik @home heb verlaten. Qua download is 't een goed produkt dat voor @home niet onder doet, alleen is de upload iets aan de lage kant (max. 1024 toch?).
Ja, de upload is 1024. Maar @home BB is Down tot 5000 kbit/s en Up tot 750 kbit, dus lager dan Speedlinq.
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 08:02:
Over jouw postcode kan ik weinig vertellen. Misschien dat je bij je keuze in provider nog wat meer dingen dan de prijs voor tel + inet combinatie moet meenemen. Zoals gesprekskosten van de helpdesk, nieuwsgroepen (mocht je dat willen gebruiken?), de geleverde modems en hoe de ervaringen daarmee zijn.
Gesprekskosten voor de Helpdesk van Speedlinq (en andere Providers) had ik gezien, maar zijn minder belangrijk - ik ga er van uit dat ik deze (bijna) niet hoef te bellen (fingers crossed).

Nieuwsgroepen heb ik al via Eweka, waar ik ook anoniem kan uploaden. En dat laatste kan ik nergens terugvinden bij Speedlinq.

De modems ben ik nu aan het vergelijken. Mijn eisen daar zijn vrij simpel - gewoon modemen (niet routeren, daar heb ik een router voor), goed kunnen werken met eventuele slechte signalen, en eventueel ADSL2+ compatible ivm de toekomst.
Verder zou je eens op Speedtest (klikkerdeklik) kunnen kijken of je iemand in jouw regio kunt vinden die een speedtest met speedlinq heeft gedaan. Dit kun je vinden bij resultaten van de provider.
Daar had ik al gekeken, maar niks kunnen vinden.
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 08:32:Ik speel eigenlijk geen shooters online, maar bij een diablo2 ofzo let ik toch wel op de ping en zit die typisch rond 60 - 80
Oef... ik doe juist wel online shooters, en daar zou ik niet blij van worden.
en de modem of de connectie ligt er ongeveer 1x per maand een halve dag uit danwel disconnects elke minuut wat op zich ook wel naar is.. maar ja.. dan kan je is met je studie bezig ;)
Kan je dan ook achterhalen wat het probleem is? DHCP, signaalniveaus, ruis?
maar waarom ik eigenlijk wou reageren.. die megadeal van 6x12,50.. ik zou verwachten dat ze dat alleen de 1e keer doen, dus dan wordt je per jaar bedrag iets anders (behalve voor het eerste jaar) houd daar wel ff rekening mee in je financiele plaatje
Deed ik al. Dus eerste 6 maanden betaal je 12,50 en daarna 25,00. Het tweede en daarop volgende jaren betaal je dus 75,00 meer. Maar goed, aan het einde van het jaat kan je eventueel overstappen en gebruikmaken van andere aanbiedingen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 18:12

BHQ

Tsja, het is een bulkprovider. De support is erg slecht maar de lijnen zelf schijnen wel stabiel te zijn. Ik zou het niet doen een goedkope TweakDSL verbinding nemen ofzo.

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Yapser schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:45:
Tsja, het is een bulkprovider. De support is erg slecht maar de lijnen zelf schijnen wel stabiel te zijn. Ik zou het niet doen een goedkope TweakDSL verbinding nemen ofzo.
TweakDSL heb ik ook onderzocht de afgelopen paar dagen, alleen komt deze organisatie erg onprofessioneel over - zelfs voordat ik op zoek ging naar ADSL Providers viel deze op door negatieve postings, en de website geeft ook geen positieve indruk (taalgebruik, dead links, etc). Maar ja, er zijn amderen die er weer bij zweren.

Wat mij eigenlijk tegenhoud is het feit dat je een 2jarig contract aangaat. Ook wil ik na mijn initiele contractperiode elke maand op kunnen zeggen, omgeacht welke Provider ik uiteindelijk ook kies.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:03

knakworst

Get more sats!

Kijk ook eens op Best-adsl.nl die biedt 8 mbit aan voor 20 euro

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 18:12

BHQ

knakworst schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:13:
Kijk ook eens op Best-adsl.nl die biedt 8 mbit aan voor 20 euro
Best-adsl IS speedlinq.

Ik acht TweakDSL wat minder schofterig dan Speedlinq. Het enige wat TweakDSL absoluut niet kan is de boekhouding fatsoenlijk bijhouden.

[ Voor 27% gewijzigd door BHQ op 19-02-2006 21:48 ]

Verwijderd

Ik ben nu bijna 3/4 jaar lid van Speedlinq en ben erg tevreden. Ik heb slechts 2 keer (ca. 1 dag) een wat tragere verbinding gehad maar voor de rest altijd een superverbinding gehad. Gemiddeld heb ik een snelheid van 450 KB / 85 KB (postcode 7521) bij een All-in-5120 over het BabyXL-netwerk.

Het enige waar ik minder over te spreken ben is het dure service-nummer. Maar aangezien ik nooit klachten heb hoef ik dit ook nooit te bellen. Die keren dat ik heb gebeld ben ik snel en deskundig geholpen.

Voordat ik heb gekozen voor Speedlinq heb ik ook tig topics doorgelezen. Elke provider heeft zo zijn positieve als negatieve aspecten. Het is aan jou om deze criteria te beoordelen en hier wegingsfactoren aan te hangen zodat je tot een gedegen besluit kunt komen. Ik ben hiermee bij Speedlinq uitgekomen. Het probleem is echter dat Speedlinq een relatief kleine speler is dus dat je weinig informatie zult vinden van gebruikers, dit bemoeilijkt de zaak om een goed beeld te krijgen van een ISP. Succes!
Pagina: 1