Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[malware] Popups openen zich continue *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat mijn probleem hier vast wel vaker is voorgeschoteld. Maar ik kan het even niet vinden in het archieve. Hieronder zal ik mijn probleem even uitleggen.

Sinds kort heb ik soort virus op me computer staat dat er voor zorgt dat ik continu pop-ups blijf krijgen. Deze hebben alles te maken met: Adware, Spam, Antispyware troep, etc etc. Deze pop ups worden via me internet geopend. Dit is erg irritant aangezien me internet hier ook nog langzamer van gaat lopen.

Mijn broertje heeft laatst een serial lopen zoeken op het internet en heeft hiervoor een paar programmatjes moeten downloaden om toegang te krijgen. Waarschijnlijk is het via 1 van deze programma's mee gegaan want ik kan niks anders verzinnen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn probleem,

Wesley Cloos

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Heb je al enige software gebruikt om dit op te lossen?
Zonee, probeer dan hijackthis, of microsoft anti-spyware. of hitman pro..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hitmanpro er al overheen gedaan, daarna was het nog steeds niet weg.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Graag ook even vermelden os sp1/sp2 en eventuwele virusscaners

Grutte Pier fansels

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41

Entity

9000rpm

Over het algemeen krijg ik alles wel weg met Ad-Aware en Spybot, en een virusscanner. Kijk ook in msconfig (start -> run -> msconfig) en kijk op het laatste tabblad of daar vage dingen tussen staan die je niet herkent en schakel die uit.

Installeer sowieso NOOIT programma's om bij serials te kunnen! Dat is zo'n beetje de grootste troep die je kunt binnenhalen...

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
Probeer ook www.ewido.net

No production networks were harmed during this posting

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hoi Glimp32,

Hier in Beveiliging & Virussen hebben we een speciaal topic plan voor zulke vragen, deze valt hier te vinden. Zou je misschien deze nog willen opvolgen en de resultaten hier posten? :) Verder kan je ook in de Beveiliging en Virussen - FAQ kijken, waar nog wat meer tools staan genoemd.
Je internet is er overigens niet, je gebruikt alleen een browser zoals IE of FireFox om het web te bezoeken. Iig denk ik dat je dat bedoeld. :)
Zou je ook nog even willen vermelden wat voor OS je gebruikt? En wat voor een virusscanner? :)
offtopic:
Ik pas nog even je titel aan, en wens je nog welkom op GoT :w

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Norton Antivirus. Mijn OS is Windows XP Home Edition SP 2.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Het is ook wel makkelijk als we weten waar het over gaat. Dus:
- heb je de naam / namen van het virus (bv zoals gedetecteerd door een van de programmas in Hitman Pro), of
- de naam / namen van sites die telkens openen, of
- de naam / namen van progsels die telkens automatisch gedownload worden,
- etc etc

Wat ik zo kan aanraden om te proberen:
- PC opnieuw opstarten
- herhaaldelijk F8 indrukken (nog voordat je het Windows laad-scherm krijgt)
- Veilige Modus kiezen in het menu
- verdere aanwijzingen volgen
- eenmaal weer op je Bureaublad, de PC scannen

Verwijderd

Popup meuk zoals: "Error Safe" verwijderen bv.,

Popup meuk wil je eg niet. Deze al helemaal niet. Hij schijnt binnen te komen via e-mail.

Schakel "system restore"uit in Win XP SP2 en laat uitsluitend Spybot erop los binnen de HM Pro suite.
Die vond de bagger. }:O
Daarna "system restore" weer aan zetten, rebooten en je 4us scanner laten draaien.
In mijn geval NAV 2006. Vond ook 2 bagger items. :)
Pagina: 1