Toon posts:

linksys wrt54g wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag ADSL in huis gehaald van planet. Tot nu toe heb ik steeds geinternet via @home kabel, maar om verschillende redenen ben ik overgestapt. Nu zit ik met het volgende probleem.
Ik heb voor het draadloze netwerk in huis een linksys wrt 54g broadband router staan, die eerst keurig gekoppeld stond aan mijn @home modem.

Nu heb ik van planet een speedtouch 546 router gekregen, om te gebruiken voor adsl. Ook allemaal geinstalleerd, ook geen probleem. Nu de koppeling. Ik wil de linksys aansluiten op de speedtouch, zodat ik draadloos gebruik kan blijven maken van het internet.

Dus heb ik een kabeltje gelegd tussen de internet poort van de linksys en de eerste poort op de speedtouch. Alles op automatisch staan en welja, als ik een kabeltje tussen mijn laptop en de linksys, kom ik hier, dus internet!

Maar nu komt het probleem. Als ik een wireless verbinding maak tussen mijn laptop en de linksys, dan gaat alles prima. Ik kom zelfs op de instellingen pagina van de speedtouch. Maar ik kom niet op internet! Weet iemand de oplossing?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:11

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als je in je WRT54G gaat, kan je in een van de menu's instellen of hij moet fungeren als router of als gateway.
Bij de mijne krijg ik als ik 'm op router zet geen verbinding. Als Gateway wel.

Wellicht is dat 't probleem.

Post ook even je overige instellingen!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Zou het kunnen zijn dat op beide systemen (Linksys en Speedtouch) DHCP aan staat??

Verwijderd

Topicstarter
Alle instellingen staan inderdaad op automatisch, maar ik heb geen idee hoe ik de DCHP uitzet van de linksys.

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem met het switchen tussen router/gateway. Op gateway werkt het dus zoals omschreven, als ik hem op router zet, krijg ik geen verbinding meer met de speedtouch. Welke instellingen moet ik geven als ik die op router instel?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Het "dubbele router" probleem.
Staat een heel artikel over in de pcActive van deze maand.

Maar ook hier op GoT is daar al erg veel over gepost.

Abort, Retry, Quake ???

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55
dhcp zet je uit bij setup> basic, het eerste scherm als je inlogt op je linksys

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 15:36
aZuL2001 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 15:07:
Het "dubbele router" probleem.
Staat een heel artikel over in de pcActive van deze maand.

Maar ook hier op GoT is daar al erg veel over gepost.
Ik heb hier mijn modem in router funktie staan,en de linksys ook.
Je modem geeft dan een ip aan de linksys,en die geeft weer ip adressen aan de computers.
Probeer anders de linksys eens te resetten naar factory defaults.
Knopje achterop indrukken met een pen.
Dit werkte voor mij ook toen ik de boel niet aan de praat kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, ik heb al mijn speedtouch dusdanig in de war geschopt dat ik me daar eerst op kan richten voordat ik die koppeling goed krijg. Bedankt voor de adviezen tot nu!

De topic met het volgende probleem is trouwens hier...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Gelieve je in het vervolg bij 1 topic te houden. Dit had prima in je vorige topic gekund.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 16:23

Underworld

+1 Inzichtvol

ik zou kiezen voor een andere firmware, ik snap dat het niet de bedoeling is dat we het er hier over gaan hebben, maar bij mij loste het heel veel problemen op.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Pagina: 1