Toon posts:

Kan geen verbinding krijgen met speedtouch 546

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb gister een adsl pakket binnengekregen van planet, voor adsl comfort. Ik had het redelijk snel werkent, maar bleef ermee prutsen.

Het gaat dus allemaal om een speedtouch 546, zonder USB aansluiting.
Ik heb er een nieuwe firmware op gezet en wilde daarna de instellingen van KPN er weer op zetten. En toen heb ik geloof ik een fout begaan. Ik heb op de installatie cd een programma'tje gevonden (SetupSt.exe onder de map 546 op de cd) en daarmee uit dezelfde map adsl_nat.tpl erop gezet.

En sindsdien kom ik niet meer op de router. Ik krijg geen geldig ip-nummer meer en kan nu dus geen nieuwe firmware of configuratie-instellingen erop zetten. De lampjes die nu nog branden op de router zijn de volgende, die van power en ethernet en als ik de telefoonlijn erop aansluit ook die.

Ik heb een erg lange reset geprobeerd achter op de router, maar dat hielp niks. Ook zonder dat het modem aan stond heb ik het geprobeerd. Niks helpt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik niet een nieuwe router hoef te kopen...

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 08:35

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Heb je al geprobeert je IP even vast te zetten op 10.0.0.11 of 192.168.1.11 en hem dan te benaderen op 10.0.0.138 of 192.168.1.1.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al zoiets geprobeerd en ik heb het nog een keer geprobeerd, maar het wil niet. Ik zie ook dat er alleen maar pakketjes worden verstuurd en er niks wordt ontvangen...

Verwijderd

Je heb denk ik de firmware naar de hemel geholpen. Enige oplossing is een nieuw modem aan te schaffen, of onder de garantie laten vallen (dead on arrival)

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
je zegt erg lange reset, maar hbe je het wel volgens de handleiding gedaan ?
Use a pen or an unfolded paperclip to push the recessed reset button on the
back panel. The reset button is marked with a red circle. Keep it pushed until
the power LED lights red - this will take about 7 seconds.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:41:
Je heb denk ik de firmware naar de hemel geholpen. Enige oplossing is een nieuw modem aan te schaffen, of onder de garantie laten vallen (dead on arrival)
Niet zo dramatisch. Bel gewoon de helpdesk, of lees het volgende door: http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=447077

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2025

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:27:
Beste mensen, ik heb gister een adsl pakket binnengekregen van planet, voor adsl comfort. Ik had het redelijk snel werkent, maar bleef ermee prutsen.

Het gaat dus allemaal om een speedtouch 546, zonder USB aansluiting.
Ik heb er een nieuwe firmware op gezet en wilde daarna de instellingen van KPN er weer op zetten. En toen heb ik geloof ik een fout begaan. Ik heb op de installatie cd een programma'tje gevonden (SetupSt.exe onder de map 546 op de cd) en daarmee uit dezelfde map adsl_nat.tpl erop gezet.

En sindsdien kom ik niet meer op de router. Ik krijg geen geldig ip-nummer meer en kan nu dus geen nieuwe firmware of configuratie-instellingen erop zetten. De lampjes die nu nog branden op de router zijn de volgende, die van power en ethernet en als ik de telefoonlijn erop aansluit ook die.

Ik heb een erg lange reset geprobeerd achter op de router, maar dat hielp niks. Ook zonder dat het modem aan stond heb ik het geprobeerd. Niks helpt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik niet een nieuwe router hoef te kopen...
Hetzelfde heb ik ook gehad, wat ik heb gedaan om het op te lossen is het volgende allereerst reset naar factory instellingen doormiddel van pushback button aan de achterzijde van het modem.

Daarna heb ik het modem laten rusten met adapter eruit. Vervolgens het ip fixed ingesteld op 10.0.0.1 met als subnet 255.255.255.0 (logisch) en vervolgens nogmaals de firmware tool gedraaid, de tool vond mijn modem weer en kon verder gaan met de update.

Wat er op dit moment speelt bij jou modem is dat de dhcp server te traag is geweest met reageren en dat de upgrade tool modus van je modem geen gegevens of incomplete heeft ontvangen.

Succes

alternativ

Pagina: 1