Toon posts:

[XP] Software RAID-mirror verbroken, nu partities weg?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een windows XP configuratie draaien met daarin een onder andere een mirror en een spanned disk. De mirror was de D - schijf. Nu heb ik de C-schijf geformatteerd en Windows opnieuw geinstalleerd. De mirror was mislukt. Ik kreeg hem niet aan de praat en heb dus voor mirror verwijderen gekozen. Mijn idee was dat dus op beide schijven dus de informatie moest staan. Ik heb van allebei nu een aparte schijf gemaakt en NIET geformatteerd. Maar als ik de schijven nu wil bekijken zegt windows: De schijf is niet geformatteerd. Wilt u nu formatteren?
Maar dat wil ik niet, want al mijn belangrijke gegevens stonden op die mirror, foto's en dergelijke. Is daar nu nog op een of andere manier aan te komen?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Je kan het met GETDATABACK proberen. Werkt erg goed en makkelijk :D

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:04
Eventueel staat er nog een heel stuk in de OM FAQ over data recovery :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal inderdaad met een recoveryprogramma aan de slag moeten vrees ik. Wat had je daar zelf al over gevonden? Zoals onderhand bekend zou moeten zijn is het hier de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat om een oplossing te vinden. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door.

Ik zet nog even [XP] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy, en pas deze nog even ietsje aan.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb het al inderdaad gerecovered met een data recover programma. Maar ik had eigenlijk gehoopt dat er een oplossing was om de mirror weer in orde te krijgen.