Intel of AMD? Ik ga een nieuwe computer voor geluid bewerking kopen. Nu komt weer de vraag Intel of Amd.
Mijn eerste vraag was wil ik dual core? Ik ga de nieuwste versie van cubase 3.1 gebruiken dus ik begrijp dat dual core dan zin heeft. Verder zal ik in cubase vooral audio tracks opnemen en mixen. En wil ik tegelijkertijd een aantal samples in GIGA Studio 3.0 runnen. Bijvoorbeeld een drumstel, moog en piano. Heb ik dan een dual processor nodig of kan ik dat geld beter dat geld uitsparen?
Wat ik bergrijp van de processors van tegenwoordig. Intel = bij audio iets sneller als Amd maar wordt tegenwoordig juist WARMER als Amd. Dus spaar geld uit en koop een Amd met een goed moederboard en je hebt nergens last van.
Nou dacht ik dat GIGA Studio zich beter gedijd onder Intel processors.
Dat eigenlijk alles wat met professionele geluid bewerking te maken heeft beter met intel gaat.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
even wat opties:
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB)
Intel Pentium 4 650 (S775, 3.4GHz, 800MHz, 2MB) (wordt heel warm?)
Intel Pentium 4 D 930 Dual Core (S775, 3.0 GHz, 800 MHz, 2x2MB) (Dual Core)
deze processors liggen in mijn budget. Dus wat is hiervan het beste voor opnemen onder Cubase
en het runnen van Giga Studio.
Mijn eerste vraag was wil ik dual core? Ik ga de nieuwste versie van cubase 3.1 gebruiken dus ik begrijp dat dual core dan zin heeft. Verder zal ik in cubase vooral audio tracks opnemen en mixen. En wil ik tegelijkertijd een aantal samples in GIGA Studio 3.0 runnen. Bijvoorbeeld een drumstel, moog en piano. Heb ik dan een dual processor nodig of kan ik dat geld beter dat geld uitsparen?
Wat ik bergrijp van de processors van tegenwoordig. Intel = bij audio iets sneller als Amd maar wordt tegenwoordig juist WARMER als Amd. Dus spaar geld uit en koop een Amd met een goed moederboard en je hebt nergens last van.
Nou dacht ik dat GIGA Studio zich beter gedijd onder Intel processors.
Dat eigenlijk alles wat met professionele geluid bewerking te maken heeft beter met intel gaat.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
even wat opties:
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB)
Intel Pentium 4 650 (S775, 3.4GHz, 800MHz, 2MB) (wordt heel warm?)
Intel Pentium 4 D 930 Dual Core (S775, 3.0 GHz, 800 MHz, 2x2MB) (Dual Core)
deze processors liggen in mijn budget. Dus wat is hiervan het beste voor opnemen onder Cubase
en het runnen van Giga Studio.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 14:49 . Reden: spellings fouten ]