Voor dat geld zul je die waarschijnlijk niet vinden......StuiTeR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:38:
Kickik heb dezelfde vraag. Heb ook al heel wat webshops doorgekeken en hifi winkels gebeld.Ik zoek simpelweg een 2.0 card met een goede tulp out. Ik wil er zo'n 50 tot 75 euro voor betalen. Echter ik kan niets vinden
Ook de links die hier staan komen niet echt bij kaarten uit die ik zoek (links zijn multifunctionel cards met kei veel in en uit etc) Ik wil gewoon pc audio uit via tulp en meer niet. Wie helpt me op de goede weg ?
Mag het ook USB zijn?
Maar ook voor jou de vraag waarom per se tulp?
Dat is niets beter dan mini-jack hoor?
Sommigen geloven dat 2 keer een apparte + en - beter geluid oplevert. Bij een minijack delen beide kanalen de - .kaajee schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:31:
[...]
Voor dat geld zul je die waarschijnlijk niet vinden......
Mag het ook USB zijn?
Maar ook voor jou de vraag waarom per se tulp?
Dat is niets beter dan mini-jack hoor?
Onzin argument, de - bij ongebalanceerde audio is altijd samengebonden. Dus op 2 aparte kabels naar buitengaan kan wel maar heeft totaal geen voor- of nadelen. Hoogtens van praktische aard.heracles schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:09:
[...]
Sommigen geloven dat 2 keer een apparte + en - beter geluid oplevert. Bij een minijack delen beide kanalen de - .
Maar minijack heeft wel degelijk een nadeel, zoals ik een paar posts (lang) geleden al schreef.
Stel jezelf nou niet de eis dat er cinch (tulp) out op moet zitten. Dat is gewoon een argument wat nergens op slaat. Je zou wel als eis kunnen stellen dat er geen minijack out op zit maar minstens een beter soort connector. Minijack is in feite een waardeloos connectortje wat maar al te vaak stuk gaat of geen goed contact maakt.
Er zijn geluidskaarten met cinch en 5mm jack uitgangen waar je veel aan kan hebben.
Alles kan stuk.
Maar cinch stekkertjes zijn wel vaak wat steviger dan een minijack.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ik zeg toch ook niet dat ik er in geloof? Maar je kent zelf het kabels-op-bekertjes-leggen verhaal, met de bijbehorende "zogenaamde" magnetisme/electrische storingen/weet-ik-veel argumenten, die het geluid zouden beinvloeden, zodra het door een kabel loopt die "buiten" het apparaat loopt.remco_k schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:08:
[...]
Onzin argument, de - bij ongebalanceerde audio is altijd samengebonden. Dus op 2 aparte kabels naar buitengaan kan wel maar heeft totaal geen voor- of nadelen. Hoogtens van praktische aard.
Maar minijack heeft wel degelijk een nadeel, zoals ik een paar posts (lang) geleden al schreef.
[...]
Ik kon mezelf ook geen andere reden bedenken dan deze. Je hebt idd gelijk over dat het een betere connector is, maar als zo'n minijack 1 maal in m'n computer zit, komt hij er ook niet vaak uit.
[ Voor 5% gewijzigd door heracles op 05-06-2007 17:35 ]
In de prof wereld wordt jack (welliswaar groter variant) nog steeds volop gebruikt!
Klopt, apparatuur moet ook bij het aansluiten uit staan vanwege die reden.kaajee schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:38:
Enige argument tégen (mini)jack in het algemeen is dat er bij het in/uitpluggen vrijwel altijd (heel kortstondig) even (kort)sluiting gemaakt kan worden; doordat + & - 'langs elkaar/gnd schuiven' als het ware.......(is nog nooit iets kapot door gegaan bij mij.......)
In de prof wereld wordt jack (welliswaar groter variant) nog steeds volop gebruikt!
Deze, kost wel 100 euro, maar het is wel heel erg mooi geluid! (ik heb hem hier ook staan)
[ Voor 5% gewijzigd door abaart op 05-06-2007 17:52 ]
Anoniem: 221369
jaja ik weet het je MOET per se een geluidskaart met 2 tulp aleen iedereen raad het zo beetje af.
in iedergeval veel succes ermee! en ik hoop dat je vind wat je zoekt
yepz. ze zijn steviger, hebben een ruimer contact oppervlak en beter klemovergang en last but not least ik heb zelf nog een paar prima rca interlinks liggen die ik mooi kan gebruiken vanaf pc > amp. Zo hoef ik dus niet extra geld uit te geven voor een goede jack > amp en hoef mijn goede interlinks niet te slopen door er een jack aan te zetten (wat ook echt niet gaat lukken gezien de dikte etc)voodooless schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:27:
Dan pashet zit al op de geluidskaart bij elkaar hoor
Maar cinch stekkertjes zijn wel vaak wat steviger dan een minijack.
simpelweg omdat ik 2 kanaals draai, al een stereoversteker inclusief speakers heb staan en geen interesse heb om een reviever te gaan kopen met een digitale input die minder gaat presteren dan mijn stereo amp (marantz pm80 mk2 achter de pc is toch altijd leukAnoniem: 221369 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:58:
ik weet zeker dat je voor dat geld haast niet zo 'speciale' geluids kaart kan halen die ook nog is super goed is. doe net als mij en koop een versterker en die die in je gewoone geluidskaart. (wat dacht je van Coax en optische uitgangen op je geluidskaart?) en dan op je versterker je boxen aansluiten
![]()
jaja ik weet het je MOET per se een geluidskaart met 2 tulp aleen iedereen raad het zo beetje af.
in iedergeval veel succes ermee! en ik hoop dat je vind wat je zoekt
[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 05-06-2007 18:37 ]
mmzz meerder quote's in 1 reactie lukt me niet.....Jesse schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:01:
Gek simpeler dan de M-Audio Audiophile 2496 (85 euro bij Feedback) ga je volgens mij niet vinden, of je komt hier weer bij uit.
maarre ik had niet goed gekeken en dacht dat die verloop stekker altijd gebruikt moest worden. Nu zie ik dat er ook vaste aansluitingen zijn dus dit lijkt inderdaad een prima optie. Echter zie ik hem bij feedback voor 99 euro staan of kijk ik verkeerd ???
van 99 voor 99 trouwens.... vaag
http://maudio-direct.nl/p...rers_id=10&products_id=28
aha heb hem al wel elders voor 89
http://www.geluidskaarten.../maudioaudiophile2496.php
aha2 @ hieronder >> thx
[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 05-06-2007 18:26 ]
http://feedback.nl/?id=55&b=101033StuiTeR schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:09:
[...]Echter zie ik hem bij feedback voor 99 euro staan of kijk ik verkeerd ???
Maar wel USB, daarom vroeg ik dat al eerder.......
De Behringer U-CONTROL UCA202
okz had het even over het hoofd gezien. Het liefst heb ik zo weinig mogelijk extra overgang / bekabeling dus de voorkeur gaat uit naar pci. Ik denk wel dat het de m audio wordt. Voor € 90,-- heb ik hem in huis zie ik net. Nu nog even zoeken naar reviews / ervaringen en dan bestel ik hem wel denk ik...zal vast beter zijn dan mijn huidige onboard soundkaajee schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:37:
39 euro en nog best goeie kwaliteit ook!!
Maar wel USB, daarom vroeg ik dat al eerder.......
De Behringer U-CONTROL UCA202

Dat schreef je indertijd ook al, (toen ook al niet onderbouwdvoodooless schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:19:
Dat behringer ding is echt slecht. Ik heb daar eens wat testen van gezien, dat wil je echt niet in je audioketen hebben
Als ik hem vindt zal ik hem zeker posten!
yepz helemaal mee eens. Mijn hoofdset is ook volledig gebalanceerd opgebouwd en bekabeld. Echter een 2e echt gebalanceerde versterker achter mijn pc vind ik net te veel van het goede. Je zou dan al minimaal een sphynx project 10 moeten pakken (die eigen ook niet volledig gebalanceerd is maar goed) en dan ben je toch weer 800 euro verder voor een leuke 2e handse...FoOL schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:16:
De ene ongebalanceerde connector inruilen voor de andere, ik snap het niet... Je gaat het verschil niet horen gok ik, als je graag een goede verbinding wilt ga dan hiervoor:
[afbeelding]
mmm die http://www.audiotrak.co.kr/kr/product/Kprodigyhd2_gold.php ziet er ook wel vet uit maar waar koop je zo'n ding ? (en wat kost dat ?)
dammz die onkyo's zien er ook uber geil uit. Lekkere dikke buffers erop..damzzz HEBBE HEBBE
[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 05-06-2007 22:15 ]
Waar je ze kunt kopen? Lastig. Je zou eens in de pricewatch kunnen kijken voor shops die audiotrak verkopen, en daar vragen of ze eraan kunnen komen. Jammer dan ze geen gebalanceerde output hebben, anders had ik ze ook nog wel willen hebben
Metingen laten veel goeds zien
Hier wat meer fun over de onkyo. Laat je niet gekmaken door die "VLSC" onzin. Dat is niet anders dan het gebruik van opampjes voor IV en filtering. Niet meer dan mooie marketing crap dus.
Wat van beide wel jammer is, is dat het er naar uit ziet dat er redelijk wat caps in de signaalweg staan. Met een beetje degelijk ontwerpen is dat echt niet nodig.
Ow, en bij de Audiotrak mag je meteen die laatste opamp weggooien, die is behoorlijk crappy
[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 05-06-2007 23:09 ]
Hetgeen ik er over gelezen heb is dat ze ruis, dat tijdens de transmissie tussen 2 apparaten onstaat, kunnen elimineren, maar vooral van belang is over lange afstanden. Gezien het feit dat gewone RCA aansluitingen ook vaak (alleen) voorkomen op eveneens High end (met uitzondering van misschien professioneel materiaal), vraag ik me soms af wat de ware meerwaarde is van dergelijke aansluitingen, athans vanuit het oogpunt van hifi, gezien de kabellengte van de interlinks doorgaans zeer beperkt blijft. Worden eventuele storingen niet opgevangen door het vlechten van de kabels?
nu terug on-topic
Wat die onkyo's en die Audiotrak HD gold betreft, vrees ik dat die uitsluitend in Azië te verkrijgen zijn. Ik heb wel eens een Onkyo SE150 PCI (voorloper van de SE200) op de italiaanse ebay zien passeren, maar verder denk nergens in de EU zien passeren. Wel heb ik toen ik zelf voor dergelijk kaart aan het zoek was, een site gevonden (maar kan die helaas niet meer terug vinden) die deze verzond naar de EU (30 euro port en excusief eventuele douanekosten) dat meen ik voor de SE200 een 120 euro gevraagd werd en voor de SE90 een 90 euro. Dit is ondertussen wel een goed half jaar geleden. Ik ben dan voor de audiotrak 7.1 Hifi gegaan en heb ondertussen de standaard opamps vervangen door BB 2107AP's
nog enkele foto's van de SE90
http://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?p=7963782
edit;
dit is de shop die de SE-90PCI naar de EU verzendt; 28 euro verzending + kaart voor 79 euro
http://www.geekstuff4u.co...urers_id=&products_id=327
voor de volledigheid ook even de SE-200PCi erbij zetten voor 129 euro
http://www.geekstuff4u.co...urers_id=&products_id=446
edit 2;
de audiotrak Prodigy HD2 (niet gold, en weet ook niet meteen waar het verschil zit gezien ze hetzelfde eruit zien) is ook in Duitsland verkrijgbaar bij alternate voor 99 euro (maar niet in NL)
http://www.alternate.de/h...ils.html?articleId=185734
[ Voor 18% gewijzigd door wols op 06-06-2007 10:52 ]
Het door jou aangegeven voordeel is juist, er zijn echter nog wel een paar andere. Zo ben je ook meteen af van een groot deel van brom die wel eens kan ontstaan. Tevens is de afscherming los gekoppeld van de signaal terugweg, waardoor dus ruis die inwerkt op de afscherming niet gemoduleerd wordt met het audio signaal. Verder is de kans op overspraak vrijwel 0. Daarnaast zijn de XLR connectors ook nog eens prettiger om mee te werkenwols schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:31:
Misschien eerder off-topic, maar hebben gebalanceerde output dan zo'n voordeel?
Nee dat haalt weinig uit aangezien degelijke RCA netjes afgescherm zijn. Twisten zou alleen werken als je de plussen van L en R zou twisten en daarne de afscherming zou aanbrengen. Dat is echter lang niet zo effectief als een gebalanceerde connectie.Worden eventuele storingen niet opgevangen door het vlechten van de kabels?
[ Voor 38% gewijzigd door Ray op 07-06-2007 08:37 ]
Je zou daar sowieso geen last van moeten hebben.StuiTeR schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:36:
wat ik me nog wel afvraag. Het valt me op dat ik regelmatig getik in het geluid hoor. Ook hangt het geluid soms bij bewerkingen. Ben je daar vanaf als je een losse card hebt ?
Alles kan stuk.
uuuh nou gewoon ac 97 onboard van mijn asus k8vse de luxe...dus geen losse cardvoodooless schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:26:
Wat heb je nu voor een kaart dan?
dus idd.. ALLES is beter als die
Anoniem: 183661
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=15661
HowTo: Maak je eigen Jukebox-Computer
let is op die geluidskaart die hij aangeeft
Die is in dit topic dan ook reeds gesuggereerd voor topicstarter en 'kaper'.Anoniem: 221369 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:14:
ik zat is rond te gluren hiet op de forums.. zie ik opeens topic zoals deze
HowTo: Maak je eigen Jukebox-Computer
let is op die geluidskaart die hij aangeeftis dat niet PRECIES iets wat jij zoekt?
Een Behringer kies je misschien voor de features, maar zeker niet voor de kwaliteit, waar Stuiter volgens mij wel naar op zoek was ivm het aansluiten van dure apparatuur.
[ Voor 17% gewijzigd door Jesse op 07-06-2007 18:29 ]
http://www.marktplaats.nl...-ewx24-96.html%3Fxref%3D1
Ik zou dan wel eerst effe uitzoeken hoe het met de drivers zit.Jappo112 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:16:
Waarom niet zoiets? Kost een stuk minder en klinkt super.
http://www.marktplaats.nl...-ewx24-96.html%3Fxref%3D1
Want?Jesse schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:38:
[...]
Ik zou dan wel eerst effe uitzoeken hoe het met de drivers zit.
Alles kan stuk.
Die kaart is toch een jaar of 6 oud? Ik betwijfel of er geluid uit komt onder Vista.
heb net even de drivers er van opgezocht. Ze zijn er inderdaad voor xp en vista. Heb 40 euro geboden je weet maar nooitJesse schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:01:
[...]
Die kaart is toch een jaar of 6 oud? Ik betwijfel of er geluid uit komt onder Vista.
Afin ik heb wel interesse in die m audio. Was op ebay bezig maar daar gaat ie ook al aardig richting nieuwprijs dus ik denk hem maar gewoon nieuw te kopen.
Anoniem: 133692
Ik heb de 2496 (geweldig geluid) onder XP draaien.
Een tijdje Vista geprobeerd met helaas noodgedwongen het onboard geluid

Dan hoor je pas wat de 2496 doet.
Die terratec is al weer 6 jaar oude techniek natuurlijk maar hoe dat met de m audio zit weet ik eigenlijk niet. Ik koop ook liever in 1 keer goed maar over beide kaarten word veel positiefs geschreven. Iemand ervaring of ze wellicht al eens vergeleken ?
Nou ten eerste heeft die (ook) geen tulp/cinch/rca uitgangen (maar ook jack, welliswaar wat groter dan mini, maar het blijven jacks en TS wil toch echt tulp) en ten tweede is die een beetje boven het budget van TS, kost nl. 199eu.Anoniem: 31180 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:11:
Ben ik nu de enige die denkt aan een EMU 0404 USB?
Als jack dan toch geen bezwaar is zou ik in zijn geval, qua budget, nog eerder voor de E-MU's 0202 USB 2.0 gaan
Anoniem: 31180
EMU 0404 Analogue I/O Breakout Cablekaajee schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:59:
[...]
Nou ten eerste heeft die (ook) geen tulp/cinch/rca uitgangen (maar ook jack, welliswaar wat groter dan mini, maar het blijven jacks en TS wil toch echt tulp
weer een extra connector en overgang die ik liever niet heb. Bovendien zien de tussenkabeltjes eruit al vlostouwtjes... ik denk dat ik zo de m audio maar ga bestellen gezien de info die ik nu over de terratec heb.
Met grote jacks is niets mis, qua stevigheid minimaal zo stevig als cinch.kaajee schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:59:
[...]
Nou ten eerste heeft die (ook) geen tulp/cinch/rca uitgangen (maar ook jack, welliswaar wat groter dan mini, maar het blijven jacks en TS wil toch echt tulp)
Qua contacten evengoed.
Het is niet voor niets dat grote jacks in de professionele markt ook erg veel worden gebruikt, veel meer dan Cinch. (maar dat komt waarschijnlijk omdat Cinch nooit gebalanceerd kan zijn).
[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 08-06-2007 11:56 ]
Alles kan stuk.
http://sounden.terratec.n...News&file=article&sid=198
Tomshardware:
http://www.tomshardware.co.uk/2004/06/21/terratec/
Firewire, extern, geen storing van de PC zelf en de juiste aansluitingen.
Neemt niet weg natuurlijk dat er veel interessants in de pro hoek te vinden is, wou er alleen ook even een "normale" kaart tussen gooien als optie.
SilverStone Ensemble EB01 USB-DAC
http://www.onheadphones.c...rstone-ensemble-eb01.html
Geen geluidskaart, maar alleen een DAC, veel simpeler wordt het niet. De vraag is natuurlijk hoe verkrijgbaar hij is. Kan hem zo snel hier niet vinden.
Ik heb zelf ook een klein usb kaartje met zelfde BB chip. Ik vind het geluid niet echt om naar huis te schrijven als ik eerlijk moet zijn.wagenveld schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:22:
Dit is ook leuk:
SilverStone Ensemble EB01 USB-DAC
http://www.onheadphones.c...rstone-ensemble-eb01.html
Geen geluidskaart, maar alleen een DAC, veel simpeler wordt het niet. De vraag is natuurlijk hoe verkrijgbaar hij is. Kan hem zo snel hier niet vinden.
Als je dan naar de PCM 2602 gaag kijken:
Dat is best wel dramatisch te noemen, vooral die ripple is zorgwekkend. Pre-echo's van het filter zijn dan namelijk hoorbaar wat ten koste gaan van de muzikaliteit.Passband Ripple = ±0.1 dB
Stopband Attenuation = –43 dB
Ik denk dat er voor 60 pond wel beters te krijgen is.
Echt geweldige kaart.
Heb hem hier zitten in pc en zelfs mensen met echt behoorlijke hifi apparatuur thuis vallen soms om hier.
Warm, zuiver, geen ruis, en heel direct geluid.
En, 2.1 tulp aansluiting, goldplated.
# Passband Ripple: ±0.002dB
# Stopband Attenuation: -82DB
Is dat dan acceptabel? Of is er hoegenaamd geen verschil met een USB geluidskaart als een Terratec Aureon of vergelijkbaar?
De SNR is toch redelijk goed te noemen:
SNR(Typ)(dB) 105
Maar jij zegt eigenlijk dat je de DAC+USB in-1 chipjes moet vermijden?
Mijn excuses overigens als dit offtopic gaat
Dat is al stukken beter en zeker acceptabel te noemen. De WM8770 die de Aureon FW gebruikt doet het zelfs slechterwagenveld schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:37:
Van de 2702:
# Passband Ripple: ±0.002dB
# Stopband Attenuation: -82DB
Is dat dan acceptabel? Of is er hoegenaamd geen verschil met een USB geluidskaart als een Terratec Aureon of vergelijkbaar?
Miscshien is die 02 versie toch wel een heel stuk beter dan die andere USB chipjes
Dat hebben ze rechtstreeks van de specsheet van het chipje gekopieerd, net als de rest van hun specs. Dat ga je dus in realiteit never nooit halen. Je zal toch wel minimaal 3dB moeten inleveren op dergelijke specs. Er blijft natuurlijk nog genoeg overDe SNR is toch redelijk goed te noemen:
SNR(Typ)(dB) 105
Het liefst wel eigenlijk. Het zijn gewoon dingen voor simpele low-cost oplossingen, niet bedoeld voor het serieuzere audio werk, ook al komt er misschien wel acceptabel geluid uit. Misschien is die 2702 wel een uitzondering, want op het tweede gezicht is ie niet eens zo verkeerd. Alleen jammer van de interne IV conversie en het analoge filter (net als de Wolfson van de Terratec overigens).Maar jij zegt eigenlijk dat je de DAC+USB in-1 chipjes moet vermijden?
Dat zijn nu net de dingen waar die kaarten van Onkyo en audiotrak op scoren
De Trends UD-10 USB Audio Converter schijnt erg goed te zijn en zeker niet duur voor wat je er voor krijgt!!wagenveld schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:38:
..................Ben zelf namelijk ook op zoek naar een goede USB DAC.
EDIT: ik zie net dat je een DAC zoekt, dat is dit niet natuurlijk. Maar blijft een goed apparaat!!
[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 08-06-2007 15:21 ]
Dat trends ding bevat trouwens de PCM2704, kwa specs ietsje slechter dan de 2702.
[ Voor 72% gewijzigd door voodooless op 08-06-2007 15:36 ]
http://cgi.ebay.com/ws/eB...PageName=ADME:B:WNA:US:12
Deze jongen gooit af en toe deze DACs in de verkoop, zien er in ieder geval degelijk uit. De TDA1545A is een Stereo continuous calibration DAC, wat houdt dat precies in? SNR zit op 98 dB, die andere waardes haal ik zo niet uit de datasheet.
Veel mensen prefereren dit soort non-oversampling DAC's, anderen verafschuwen het
Ga je puur op kijken kwa vervorming, en ruis, dan zijn die oude dac'jes echt duidelijk slechter dan de goedkope 1-bitters van tegenwoordig
[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 08-06-2007 16:01 ]
die had ik ook bekeken maar ik snap de layout niet helemaal ben ik bang. Zie ik het goed dat aan de buitenkant de grote jack aansluitingen zitten en aan de andere kant tulp (dus in de kast kant?) waar heb jij de kaart vandaan ? ik kan hem nergens vinden en ook al geen prijs info.WinnieXX schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:22:
[...]
Echt geweldige kaart.
Heb hem hier zitten in pc en zelfs mensen met echt behoorlijke hifi apparatuur thuis vallen soms om hier.![]()
Warm, zuiver, geen ruis, en heel direct geluid.
En, 2.1 tulp aansluiting, goldplated.
Heb net met feedback gebeld maar de levertijd voor de m audio is > 5 dagen...grmbblll dacht vandaag bestellen en morgen aan de slag...
aaaah dan snap ik het. ahoewel ? hoe zit dat met je pci slot dan ? die kan je toch niet zomaar omgekeerd gebruiken ivm aansluitingen of hebben ze daar ook een oplossing voor ? heb je wellicht enig idee wat zo'n Julia kost ? ik kan hem nergens vindenvoodooless schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:19:
De juli@ kun je omdraaien zodat je RCA of jack output hebt. Net wat je leuk/handig vindt dus.
Best nette prijs eigenlijk
http://www.dancetech.com/...re/item.cfm?threadid=3904voodooless schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:27:
De juli@ bestaat eigenlijk uit twee delen, het PCI slot stuk, en een stuk waar de DAC's en inputs/outputs op zitten. Dat laatste stuk kun je dus omdraaien zodat je kunt kiezen tussen RCA en jack outputs.
Best nette prijs eigenlijk
http://www.7161.com/radio..._JULI@_divx_final_640.zip
Kun je zien hoe het werkt. Geniaal.
Qoute beter startposter aangezien jij filmpje al wellicht kent.
[ Voor 13% gewijzigd door JohnB op 09-06-2007 10:37 ]
Echter de grote domper op de vreugde is dat mijn logitech toetsenbord volume en mute regeling niet meer werkt
Iemand hier toevallig ervaring mee en al wel een oplossing gevonden ???
mm update. Kaartje begint wakker te worden en kabel moest ook weer even in beweging. Nu duidelijk een beter geluid! Echter het gedonder met de volumeregeling blijft (heb de versterker nu maar even onder de monitor gezet maarja dat gaat niet goed komen met de hitte)
[ Voor 19% gewijzigd door Ray op 15-06-2007 20:55 ]
gewoon via de analoge rca uitgangen. Dus standaard zeg maar. Heb inmiddels ook de laatste drivers van het toetsenbord (helaas van van 2003) en de m audio drivers van mei 2007 maar helaas geen resultaat. Welk toetsenbord heb jij ? Ik gebruik de 'elite'wols schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:15:
hoe heb je die aangesloten. Bij mij werkt de volume regeling van m'n logitech toetsenbordje enkel via de analoge uitgangen maar niet via SPDIF (optisch).
werkt de volume regeling op de player of op het master volume ? Je standaar mixer is namelijk disabeld (bij mij) zodat de normal commando's dus niet werken
mmm inspelen werkt dus ook bij pc cardjes......het begint nu echt leuk te klinken
[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 15-06-2007 21:41 ]
Anyway, waarom zou je volume willen regelen via je PC? Lekker bitjes weggooien

[ Voor 25% gewijzigd door voodooless op 16-06-2007 10:19 ]
yepz onboard is uit. Tja M audio gebruikt zelf ook een vergelijkbare windows mixer en heeft zelf nog een dashboard dus het is sowieso geen fixed output dus verlies heb je altijd lijkt me.voodooless schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:18:
Heb je je onboard geluid uitgezet. Vermoedelijk regelt dat logitech tooltje alleen maar de eerste geluidskaart en niet de rest?
Anyway, waarom zou je volume willen regelen via je PC? Lekker bitjes weggooien
Eerst heb je mediaplayer regeling, dan de m audio mixer en dan een soorgelijke versie van de m audio volumer regeling. Op geen enkele werkt de regeling van het toetsenbord en dat is gewoon lastig
Kwa toetsenbord heb ik een logitech mediakeyboard elite met de laatste setpoint drivers (versie 4 ondertussen) onder windows XP. De volumeregeling heeft invloed op het mastervolume. Ik gebruik als geluidskaart de audiotrak prodigy 7.1 hifi met aangepaste opamps en versie 1.02 drivers (gezien ik via 1.03 geen DD en DTS uitgestuurd krijg als ik via SPDIF werk.)StuiTeR schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:33:
[...]
gewoon via de analoge rca uitgangen. Dus standaard zeg maar. Heb inmiddels ook de laatste drivers van het toetsenbord (helaas van van 2003) en de m audio drivers van mei 2007 maar helaas geen resultaat. Welk toetsenbord heb jij ? Ik gebruik de 'elite'
werkt de volume regeling op de player of op het master volume ? Je standaar mixer is namelijk disabeld (bij mij) zodat de normal commando's dus niet werken
mmm inspelen werkt dus ook bij pc cardjes......het begint nu echt leuk te klinkenheb helaas mijn goede amp nog bij een vriend staan en doe het even met een simpele sony....binnnekort mijn pm 80 terugvorderen!
1-bits D/A is nog altijd een leugen. Om een bit kwijt te raken moet je de sample-rate verdubbelen. 16 bits op 48kHz en 15 bits op 96kHz hebben vergelijkbare prestaties (met goede filtering). Reken je even mee naar 1 bit?voodooless schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:58:
Ga je puur op kijken kwa vervorming, en ruis, dan zijn die oude dac'jes echt duidelijk slechter dan de goedkope 1-bitters van tegenwoordig
(48kHz, 96kHz, 192kHz, 384kHz, 768kHz, 1.536MHz, 3.072MHz, 6.144MHz, 12.288MHz 24.576MHz 49.152MHz 98.304MHz 196.608MHz 393.216MHz 786.432MHz, 1.572GHz)
Een echte 1-bitter zou je om een vergelijkbare resolutie te halen als met 16bits op een behoorlijk stevige 1.5GHz aan moeten sturen. Dat is wellicht nog te doen, maar je moet je digitale filter ook op diezelfde 1.5GHz moeten laten rekenen, en ook al meten we klokfrequenties tegenwoordig in GHz, zo snel rekenen blijft lastig. We hebben het over GIPS, en da's voor een C2D ook nog een stevige workload.
Je 1-bits CD-speler uit de jaren negentig heeft met absolute zekerheid _geen_ 1-bit D/A. En ik betwijfel serieus of er nu een echte 1-bits te koop is. Als 'ie er al is moet het een groot geval zijn, een module met het formaat van een mini-ITX en moet 'ie zeker een watt of 50 verstoken, enkel en alleen aan gereken.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Goed plan. Maar.Anoniem: 31180 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:11:
Ben ik nu de enige die denkt aan een EMU 0404 USB?
Je ziet dat een behoorlijk deel van de discussie zich toespitst op 'drivers', en een EMU 0404 doet niets zonder drivers (afgaande op de beweringen van de fabrikant).
USB en FireWire hebben twee modes. Er zijn toepassings-specifieke API's, waarmee een fabrikant vrij is in wat er tussen de host en en het apparaat gebeurt. Alles wat redelijkerwijs kan en mag over de USB- of FireWirebus is toegestaan.
Maar USB en FireWire hebben ook 'generieke' device-interfaces. Die kent iedereen inmiddels wel. Steek je muis in een USB-poort en lang voordat windows iets roept over een 'HID-Mouse' beweegt je pijltje al. Human Interface Devices is een van die generieke interfaces.
Er is een generieke interface voor audio. Als je producten koopt die daar gebruik van maken ben je in 1 klap van het hele probleem van drivers af. Zolang je OS die generieke interfaces ondersteunt heb je geen drivers nodig, ben je niet afhankelijk van of Creative er wat in ziet een driver uit te brengen, en bespaar je jezelf bergen gezeik als de volgende versie van je OS uitkomt of je besluit om eens een ander OS of zelfs een ander platform te proberen.
Ik luister nu naar een Behringer FCA-202. Een klein 24bits 96kHz A/D/A-tje met FireWire. Die doet het zonder drivers op zo'n beetje ieder redelijk recent besturingssysteem. Zolang als je een FireWire interface kunt vinden werkt het.
Mijn welgemeend advies: ga voor iets met USB of FireWire wat een van de generieke interfaces ondersteunt en bespaar jezelf bergen geteut over drivers. (en de EMU-0404 voldoet niet aan die definitie.)
I don't like facts. They have a liberal bias.
http://www.headphone.com/...ne/headroom-micro-dac.php

Na het lezen van wat reviews, oa: http://www.onheadphones.c...c/headroom-micro-dac.html
maar besteld. Betalen via Paypal, verzenden met Fedex in 2 dagen (naar Ierland in mijn geval) voor 38$.
Dit weekend even spelen, hoop op een flinke 'verschoning' van t geluid
edit:
K, heb t aan de gang! Uiteindelijk maar met toslink van geluidskaart naar DAC gegaan, kreeg ASIO niet aan de gang en Directsound heb ik liever niet. Om de 1 of andere reden krijg ik bij ASIO4ALL een hele hoge piep op de achtergrond, ben tot de conclusie gekomen dat het iets met storing op de USB bus te maken moet hebben:
http://mtippach.proboards...display&thread=1182971409
Anywho, zonder muziek, amp flink open, constant erg zachte ruis, prima dus! Weg zijn de krakjes en plopjes. Nou het luisteren, ik moet natuurlijk nog veel meer, maar de eerste indrukken zijn: natuurlijker, geen digitale randjes, lekkerder geluid (tja, hoe leg je dat uit) dan de Aureon USB. Doet mi precies wat het belooft, dit apparaatje!
[ Voor 44% gewijzigd door wagenveld op 28-06-2007 23:41 ]
Ik denk ik laat even weten hoe het afgelopen is. Zoals normaal bij mij is het weer eens 'doorgeslagen'
Ik heb dus de M Audio 24/96 gehaald en sinds vorige week ook mijn Marantz PM80 mk2 weer terug. Alles weer aangesloten maarja toen kwamen mijn eltax monitors eingelijk niet meer mee. Dus mijn achterspeakers van onderen nu maar naar boven gehaald te weten de Dynaudio Audience 42. Een purist audio interlink van de card naar de marantz. Het is alleen nog even behelpen met de speakerkabel (nu een cleartrack vd hull) maar daar komt vast een andere voor
Ik zal voor de liefhebbers vd week even een pic erbij zetten
daar zat ik inderdaad gisteren naar te kijken. Ik was in twijfel of ik eens xp 64 bits op vista 32 of 64 zou installeren. Nou dat was snel opgelost want inderdaad heeft m audio geen andere drivers dan voor standaard xp. Daarvan zijn trouwens wel dit jaar nieuwe voor gekomenSnowman schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:58:
Die M-audio 2496 is een leuk kaartje ja, alleen sinds ik naar Vista ben gegaan werkt dat ding voor geen meter meer. Maargoed, volgens M-audio zijn ze ook bezig met de drivers voor de Delta serie, dus even wachten nog.
maar kan iemand me vertellen waar ik in NL van die mini-jack naar tulp verloopjes van een enigzins fatsoenlijke kwaliteit kan scoren? Het probleem is dat die pluggen zoveel verschillende namen hebben (rca, cinch, tulp).
ik zoek een mini-jack naar tulp verloopplug voor een coaxiale digitaal signaal (zo'n digitale uitgang die op de soundblasters zit)
En verder heb ik zelf de Beresford TC-7510 MK6/4 dac, waar ik erg tevreden over ben! Beresford levert tegenwoordig ook een USB dac (die dus meteen als geluidskaart functioneert) met ingebouwde voorversterker. Op die manier heb je de keten van digitale pc-muziek naar je speakers wel heel kort gemaakt!
Check www.beresford.me en de verschillende raving reviews van de Beresford dacs.
[ Voor 9% gewijzigd door Upp3rd0G op 03-07-2009 00:33 ]
Je wilt die uitgang dus digitaal gebruiken? Dan kan je niet van digitaal naar 2x RCA/tulp/cinch (analoog). Als je die DAC hebt, dan neem ik aan dat je gewoon van die digitale OUT (blijkbaar in de vorm van een mini-jack verbinding op de geluidskaart) naar de digitale IN van de DAC wil?Upp3rd0G schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 00:30:
[..]
maar kan iemand me vertellen waar ik in NL van die mini-jack naar tulp verloopjes van een enigzins fatsoenlijke kwaliteit kan scoren? Het probleem is dat die pluggen zoveel verschillende namen hebben (rca, cinch, tulp).
ik zoek een mini-jack naar tulp verloopplug voor een coaxiale digitaal signaal (zo'n digitale uitgang die op de soundblasters zit)
[..]
Dan is het nog enkel een kwestie van uitzoeken (rtfm?) of het elektrische (coaxiale) of optische aansluitpunten zijn en het juiste kabeltje erbij kopen. Indien de een elektrisch en de ander optisch is, moet er ook nog een convertor tussen. Sites om die te kopen zijn bijv. elektronica-online.nl en kabeltje.com.
Als je een FlexiJack aansluiting bedoelde, dat is een optische verbinding en daar zijn gewoon koppelstukjes/kabels naar reguliere Toslink voor.
Ik kan inderdaad verloopjes vinden van mini-jack naar 2 tulp stekkers, maar alleen van dubieuze kwaliteit...
Bij Conrad is dit kabeltje bijvoorbeeld niet te vinden (door mij).
Trouwens, na nog iets langer na te denken: de mini-jack kant is geen daadwerkelijke mini-jack stekker, want de Creative geluidskaart stuurt er een electrisch (dus niet optisch) spdif signaal over uit.
Mogelijk dat ik hier wat mee kan, maar dan moet ik dus eerst duidelijk krijgen wat er nu precies voor mini-jack-achtige uitgang op die Soundblaster zit...
http://www.kabeltje.com/h...40c39e95fe247589d7fdaaaaa
[ Voor 19% gewijzigd door Upp3rd0G op 06-07-2009 20:01 ]
Ja, die moet je hebben. Althans, als je handig bent kun je makkelijker zelf een (betere) kabel solderen, maar wellicht for the time being voldoet deze prima.Upp3rd0G schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:57:
....................
edit:
Mogelijk dat ik hier wat mee kan, maar dan moet ik dus eerst duidelijk krijgen wat er nu precies voor mini-jack-achtige uitgang op die Soundblaster zit...
http://www.kabeltje.com/h...40c39e95fe247589d7fdaaaaa
Je Soundblaster heeft inderdaad een coaxiale/elektrische digitale uitgang middels een mini-jack (3,5").
Overigens als je het wilt 'testen' volstaat de eerder genoemde stereo-mini-jack_naar_ (stereo) RCA/tulp ook prima. Van de mini jack wordt de 'tip' gebruikt voor het S/PDIF signaal, de GND is dan de rest van je mini jack. Met de ene tulp stekker zul je dan dus 2x GND hebben; dus geen geluid. Maar met de andere tulp (testen of doormeten) zul je S/PDIF en GND hebben, that's the one.........
Uit andere hoek had ik ook al de bevestiging gekregen dat de Soundblaster een mono-mini-jack uitgang gebruikt voor het digitale signaal.
Ik inderdaad zelf maar iets solderen, want ik heb nog steeds geen fatsoenlijke kabels kunnen vinden...
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dat was mijn punt ook al, wat is het probleem daarmee?kaajee schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:21:
Je hebt vast zo'n mini-jack_naar_2x tulp liggen, die kun je toch altijd even proberen........?
In m'n HTPC zit zo'n Terratec 24/96, die heb ik nu optisch aangesloten op een Denon AVR 1610.
Nu is de vraag, welk van de 2 heeft de beste DAC ? Het komt nogal eens voorbij dat de instappers
(en dat is de 1610 binnen de serie) een kwalitatief mindere DAC bezitten. Nu wordt de DAC van de
Terratec als goed omschreven (iig voor een geluidskaart)...
Uiteraard ga ik het zelf ook beluisteren (nog even een goede cinch-kabel bestellen), maar welke heeft
in theorie de beste DAC ?
Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB
En die in je 1610 is een: http://www.analog.com/en/...328/products/product.html
Dynamic range is iets hoger op de 24/96 en je hebt dus oversampling. Uiteindelijk is het een kwestie van smaak, wat vind je lekkerder klinken?
Wat ik lekkerder vind klinken ga ik nog achter komen... ik heb wel een kabeltje 2x cinch
op 2x cinch, merk goedkoopie. Met een kwalitatief betere kabel wil ik een luisterproef gaan
doen. Wat betreft de twee soorten DAC's, ik zit (nog) niet zo in de materie dat ik aan de
hand van de specs zelf kan beredeneren welke beter is
altijd een goede zaak
Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB