opnametafel + verlichting

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
Het spijt mij als ik toch weer iets dubbels vraag, maar ik diverse topics doorgespit, amar haal niet echt ergens het antwoord op mijn vraag.

Ik wil een paar productopnames maken, (met digicam) en heb al lopen prutsen met witte papieren vellen enz, maar het resultaat is niet mooit genoeg.
Spigeling van vage kanten, te veel invloed van al dan geen zonlicht van buiten, rare temperatuursverschillen en irritante slagschahuw...

tijd voor een opname tafel dus.
Ik schrok echter een beetje van de prijzen :X
gooedkoopste setje wat ik kan vinden met 2 lampen erbij komt op 399 (van Kaiser)

ik dacht: dat gaan we zelf maken.
Net alu framepje + perspex foggy plaat, zit ik aan onderdelen al aan de 130 euro...
nu zie ik mooie (Falcon) opnametafeltjes voor een prijs van rond de 9 tientjes.

prima prima...
nu de verlichting.
ik wil graag een lamp van beneden en minimaal 1 van boven/opzij...

moeten dat nu écht van die lampen van 200 euro per stuk zijn? :{

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Je zou dit topic eens door kunnen kijken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1055761

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
dat heb ik idd al aaridg besturdeerd de afgleopen dagen, maar er bestaan bureaulampjes van 15 euro, en er bestaan fluorisentie lampen van 460 euro...
er zit uiteraard een boel verschil in, ik volgens mij krijg ik nou niet echt een mooit belichtingseffect als ik zo'n opnametael van beneden af wil gaan ver/belichten.

liefst heb ik gewoon een beetje de middenmoot misschien, met lampen die ik zo aan het tafeltjes kan klemmen.
er zitten er immers ook twee van bijgeleverd.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik denk dat de hoeveelheid licht een stuk belangrijker is dan de kleur ervan, die kun je immers toch prima aanpassen met je witbalans. Dus een beetje krachtige reguliere lampen zouden prima moeten voldoen volgens mij.