[DDR] GEiL PC4000 wil niet op 250Mhz

Pagina: 1
Acties:

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hey, ik zal maar meteen beginnen met het probleem. Ik heb al een tijdje dit geheugen, maar nu wil ik er dus ook echt gebruik van maken. De snelheid dus.

Het geheugen wil niet hoger als 245Mhz op 2.85V. Mijn mobo kan niet hoger. Timings helpen niet, of heet 2-2-2-6 of 3-4-4-10 is. Het maakt niet uit.

Van mijn CPU kan de multiplier omlaag, dus het is ook niet het limit van me CPU.

Nu heb ik bedacht, mijn mobo geeft te weinig voltage, maar op de site staat toch echt dat er 2.6v-3.1v doorheen kan. Dus dan neem ik aan dat hij op dat voltage ook de 250Mhz aankan.

Specificaties van het ram:

GeIL Ultra Platinum PC4000 500MHz Dual Channel DDR Kit

Available only in 512MB (2X256MB) and 1GB (2X512MB) Dual Channel DDR Kits.

# 184pin, Non-ECC, Un-buffered, high performance DDR memory modules.
# GeIL 3.5ns 32x8 Density DDR Chip.
# 6 Layers Ultra Low Noises Shielded PCB with Gold 30u" Plating.
# Optimized SPD for Intel 875/865 chipset Dual Channel DDR motherboards.
# Platinum Copper Heat Spreader.
# Lifetime Warranty .
# CAS 2.5 7-4-4 @ DDR500MHz PC4000
# 2.6V-3.1V
# Retail package with clear acrylic case.
# Newest innovation design Temperature Thermometers allows users to monitor the temperature of their memory modules
.
LINK NAAR DE SITE

Het gaat om de 2X512MB versie, met de Hynix D43 Chips. Het geheugen zou geoptimaliseerd zijn voor de 865 Chipset, die ik dus heb.

Nu is de vraag, waar zou dit aan kunnen liggen? Brak geheugen, te weinig voltage.. enz enz enz.

Groeten, FiXeR 8)

Alvast bedankt, en als er info mist hoor ik het wel.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

misschien dat je mobo niet goed op t1 met t geheugen overweg kan, valt dit op t pentium platvorm in te stellen (of is dit enkel iets van amd, en praat ik behoorlijk onzin :/ ) heb hetzelfde mem gehad, wat zondermeer de specs liep, en wel harder, maar idd voor intel systemen geoptimaliseerd is.
(en t ziet er zo mooi uit he >:) )

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• FiXeR.nl
  • Niet online
sain onez schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:31:
misschien dat je mobo niet goed op t1 met t geheugen overweg kan, valt dit op t pentium platvorm in te stellen (of is dit enkel iets van amd, en praat ik behoorlijk onzin :/ ) heb hetzelfde mem gehad, wat zondermeer de specs liep, en wel harder, maar idd voor intel systemen geoptimaliseerd is.
(en t ziet er zo mooi uit he >:) )
Het ziet her idd mooi uit.

Hij is speciaal voor mijn chipset geoptiemaliseerd, dus ik neem aan dat hij dat wel kan ;)

1T Kun je niet instellen, dat is geloof ik alleen bij AMD (en socket 775?)

Verwijderd

1 snelle tip.. op V&A zetten en bh5 kopen.

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:44:
1 snelle tip.. op V&A zetten en bh5 kopen.
Hoe duur is een 2x512MB BH5 setje? (Nieuw of gebruikt)

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
FiXeR.nl schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:56:
[...]

Hoe duur is een 2x512MB BH5 setje? (Nieuw of gebruikt)
Voor 130EUR heb je dit wellicht al. (niet de beste natuurlijk, maar met een beetje geluk...)

Verwijderd

Zoals gezegt in mijn email ( icomputers ) draai ff memtest :) u oc newb :p

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:32:
Zoals gezegt in mijn email ( icomputers ) draai ff memtest :) u oc newb :p
Dat zal ik eens doen, op 235Mhz met de timings die het mem standaard zijn.(huh?)

Verwijderd

TwinMOS Speed Premium pc3500 is Winbond UTT
Ongeveer hetzelfde als BH-5 ( hier
en ~50 euro per reepje van 512MB.
Voor een hoger voltage heb je een OCZ DDR Booster nodig.

Edit: Maar het is ABSOLUUT niet goed voor een Dothan setup!
offtopic:
Waarom eigenlijk

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 17:53 ]

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:41:
TwinMOS Speed Premium pc3500 is Winbond UTT
Ongeveer hetzelfde als BH-5 ( hier
en ~50 euro per reepje van 512MB.
Voor een hoger voltage heb je een OCZ DDR Booster nodig.
Dat is zeker goed geheugen maar ABSOLUUT NIET voor een Dothan setup, ff dat je het weer fixer ;).

Old skool bh-5 gaat dan wel weer lekker hard maar dan zal je moeten Vmodden...

|| Specs || SuperPI 1m

• FiXeR.nl
  • Niet online
goeiemorguh schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:46:
[...]

Dat is zeker goed geheugen maar ABSOLUUT NIET voor een Dothan setup, ff dat je het weer fixer ;).

Old skool bh-5 gaat dan wel weer lekker hard maar dan zal je moeten Vmodden...
En TCCD geheugen?

Ik denk, ik zal weer eens even testen. Maar hij komt dus niet eens meer over de 230Mhz heen. Ik heb niet de nieuwste bios erin gedaan, dus ik zal de oudere weer even flashen, waarop hij net de 245Mhz een seconde stabiel kon lopen.

EDIT

Ik heb even Memtest (voor windows) gedraait, op 200mhz met de timings 2.5-4-4-7. Hij zat op ongeveer 25% "coverage" toen hij aangaf dat er een fout was. Ik ga hem nu nog eens draaien. Kijken of het weer gebeurt.
Maar Pifast of SuperPI draait hij wel gewoon uit.

Voorbeeld screen:
http://www.techzine.nl/f/g/31385phpBMa8rV.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Apen-nootjes op 21-02-2006 12:00 . Reden: Plaatje was wel erg groot ;) ]

Verwijderd

zit er nog wel UTT op de twimos SP? ik verkoop het iig niet mee :p allemaal kut chips :D

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:51

DaWaN

'r you wicked ??

UTT en i865 is kut alleen oldskool winbond is goed.
Fixer jij hebt prolly een VCCA mod nodig of een nieuw mobo ;) Aangezien timings niet uitmaken en dit bij Hynix mem juist wel veel verschil.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

@DaWaN
Waarom dan?

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

@ fixer En TCCD geheugen?

nou ik zit hier met tccd en ik kan je zeggen dat het niet perse een vmod of hoge voltages nodig heeft, m'n geil's doen 320 mhz ook wel 640 ddr met 2.5-4-3-5 timings en dat doet ie met 2.7 volt, hoger maakt geen verschil.met 2.5-4-4-5 kom ik tot ongeveer 655 verder wil mn moederbord niet.
dus tccd kan echt wel op hoge speeds met laag voltage, de timings zijn niet zo strak als bh5 of utt maar er word altijd gezegd dat de timings bij intel niet zo veel uitmaken want intel heeft veel meer aan hoge snelheiden. Of dat ook klopt weet ik niet. Vraag/kijk ook fftjes na welk mem er uberhaupt op je bord wil werken.

ik voel me lekkaah !!!

• goeiemorguh
We hebben het hier wel over de pentium M en daar maken de timings (helaas?) wel uit. TCCD gaat wel erg lekker met een P-M, het kost alleen ook wat. Ik heb zelf heb nu Micron chips (crucial ballistix pc3200) en die doen het redelijk, niet bepaald geweldig maar ook niet slecht, zeker voor het geld (165 euro). Achteraf had ik misschien toch liever TCCD, wel wat duurder maar dan heb je ook wat.

@FIXER, je ram lijkt me zoiezo niet helemaal goed meer, RMAen die hap en dan op zoek naar leuke TCCD reepjes ;)

|| Specs || SuperPI 1m

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:51

DaWaN

'r you wicked ??

goeiemorguh schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:39:
@FIXER, je ram lijkt me zoiezo niet helemaal goed meer, RMAen die hap en dan op zoek naar leuke TCCD reepjes ;)
Ik geloof dus echt niet dat het het mem is, niets is gegarandeerd op 250mhz te werken, mobo niet en CPU al helemaal niet, die hoort op 133mhz te werken !! Ik durf te wedden dat als je die repen in een A64 bak propt dat ze makkelijk 250mhz 3-4-4-8 doen.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• goeiemorguh
DaWaN schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:03:
[...]

Ik geloof dus echt niet dat het het mem is, niets is gegarandeerd op 250mhz te werken, mobo niet en CPU al helemaal niet, die hoort op 133mhz te werken !! Ik durf te wedden dat als je die repen in een A64 bak propt dat ze makkelijk 250mhz 3-4-4-8 doen.
Maar Geil beloofd (!) 250mhz op 2.5-4-4-7 en dat doet het niet. Ze hebben het zlefs over "# Optimized SPD for Intel 875/865 chipset Dual Channel DDR motherboards" en een p4p800 e deluxe heeft toch echt een i865 chipset. Het mem doet dus niet wat het zou moeten doen en dat lijkt mij reden genoeg om het te RMAen...

|| Specs || SuperPI 1m

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zou toch eerst goed testen of het nergens anders aan ligt, zeker als je t van RMA na 2 mnd terug krijgt, als gecontroleerd en als in orde bevonden....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• FiXeR.nl
  • Niet online
goeiemorguh schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:10:
[...]

Maar Geil beloofd (!) 250mhz op 2.5-4-4-7 en dat doet het niet. Ze hebben het zlefs over "# Optimized SPD for Intel 875/865 chipset Dual Channel DDR motherboards" en een p4p800 e deluxe heeft toch echt een i865 chipset. Het mem doet dus niet wat het zou moeten doen en dat lijkt mij reden genoeg om het te RMAen...
Ik zal ze eerst een gaan testen in een AMD 64 bak.. het is lifetime warrenty..

EDIT
Ook geen lekkende condensator's, en het gaat steeds sneller achteruit, ze hebben nu al moeite met 200mhz :(

[ Voor 18% gewijzigd door FiXeR.nl op 14-02-2006 22:16 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

wissel eens van banken, of beter probeer ze één voor één, ook een makkelijke tool is hier te downloaden, als ie telkens op dezelfde plekken fouten vindt, dan weet je voldoende....
(makkelijke in windows te gebruiken)

http://hcidesign.com/memtest/download.html

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

LyP0 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:57:
nou ik zit hier met tccd en ik kan je zeggen dat het niet perse een vmod of hoge voltages nodig heeft, m'n geil's doen 320 mhz ook wel 640 ddr met 2.5-4-3-5 timings en dat doet ie met 2.7 volt, hoger maakt geen verschil.met 2.5-4-4-5 kom ik tot ongeveer 655 verder wil mn moederbord niet.
dus tccd kan echt wel op hoge speeds met laag voltage, de timings zijn niet zo strak als bh5 of utt maar er word altijd gezegd dat de timings bij intel niet zo veel uitmaken want intel heeft veel meer aan hoge snelheiden. Of dat ook klopt weet ik niet. Vraag/kijk ook fftjes na welk mem er uberhaupt op je bord wil werken.
Het schijnt af te hangen van de productieweek of TCCD hogere voltages leuk vind of niet... mijn Geil One's doen in Dual Channel 325mhz 2,5-4-4-8 1T @2.9V en willen die 2.9V ook echt hebben op die snelheid. Met minder voltage krijg ik ze niet memteststabiel. 2.7V is wel voldoende voor ~300mhz 2,5-3-3-6 1T bij mij.

@FiXer:
Memtest het geheugen idd even om te kijken of het op 200mhz speeds al fouten geeft...
Zo ja, dan is een RMA wel op z'n plaats denk ik...

[ Voor 10% gewijzigd door Cheetah op 15-02-2006 12:24 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• FiXeR.nl
  • Niet online
FirefoxAG schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:20:
[...]
Het schijnt af te hangen van de productieweek of TCCD hogere voltages leuk vind of niet... mijn Geil One's doen in Dual Channel 325mhz 2,5-4-4-8 1T @2.9V en willen die 2.9V ook echt hebben op die snelheid. Met minder voltage krijg ik ze niet memteststabiel. 2.7V is wel voldoende voor ~300mhz 2,5-3-3-6 1T bij mij.

@FiXer:
Memtest het geheugen idd even om te kijken of het op 200mhz speeds al fouten geeft...
Zo ja, dan is een RMA wel op z'n plaats denk ik...
Ik ga ze morgen even testen in een AMD 64 bak, omdat het natuurlijk ook kan liggen aan het mobo. Ik kan zo geen lekkende condensatoren zien. Maar dat kan ook nog het probleem zijn.
Morgen (hoop ik) dat me mem stuk is, omdat daar nog garantie op zit. Natuurlijk hopen dat helemaal niks stuk is. Maar dat zal nu niet het geval zijn.

Zijn er ook 2x 1GB repen van TCCD?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Ja lol, je zegt dat je mobo niet hoger dan 2.85v wilt geven. Dat geheugen krijg je al aardig hoog op dat voltage vind ik!

Logisch voor hoger moet je meer voltage geven, 3.1 volt dus voor 250mhz.

Kijk maar eens naar BH-5 mem, dat lust makkelijk 3.3volt, wat zeg ik 3.6v-3.8v gaat ook zelfs!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

FiXeR.nl schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:39:
Zijn er ook 2x 1GB repen van TCCD?
Nope, helaas... de dichtheid van de modules schijnt te hoog te zijn om 1GB ervan op een module te kunnen plaatsen.
Ik heb Samsung UCCC op mijn modules, maar die klokken minder hoog en strak dan TCCD :/
ToFast schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:43:
Ja lol, je zegt dat je mobo niet hoger dan 2.85v wilt geven. Dat geheugen krijg je al aardig hoog op dat voltage vind ik!
Logisch voor hoger moet je meer voltage geven, 3.1 volt dus voor 250mhz.
Kijk maar eens naar BH-5 mem, dat lust makkelijk 3.3volt, wat zeg ik 3.6v-3.8v gaat ook zelfs!
Het meeste geheugen lust echt geen 3.1V hoor... Winbond (BH/CH) is 1 van de weinige geheugenvarianten die het echt goed doet boven 3.0V...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• FiXeR.nl
  • Niet online
En nu gaat het helemaal geen 200Mhz meer :( Terwijl hij op 177Mhz, de memtest gewoon doet.

[ Voor 36% gewijzigd door FiXeR.nl op 15-02-2006 17:47 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
In memtest op een AMD 64, *ty boxman* werkt het ram gewoon op de specs!

En mijn PC start nu gewoon op, en ik ga hem zo even testen...

EDIT
Op stock speeds is ie gewoon rete stabiel.. alles, memtest, pifast, superpi, en alles tegelijk.
De stockspeeds zijn: 133mhz FSB en 133mhz voor het RAM.

Nu ga ik zo even proberen te booten op 199mhz FSB en 199mhz RAM... :*)

[ Voor 48% gewijzigd door FiXeR.nl op 16-02-2006 20:40 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Moederbord is dus echt dood :(
Pagina: 1