Schone install XP lukt niet; geen partities zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik loop nu al sinds gister te tobben met m'n PC. Ik heb deze PC al anderhalf jaar, en ik dacht een half jaar geleden al aan een format, maar toen liep ik tegen dezelfde problemen aan als nu, echter, toen dacht ik dat ik nog wel ff door kon met de huidige installatie. Sinds afgelopen zaterdag lukte dat echt niet meer :P

Afgelopen zaterdag, na een week wintersport, wilde ik 's avonds een potje WoW spelen. Ik moest een nieuwe patch downloaden, gebeurt wel vaker. Echter, na de patch bleef WoW maar vastlopen en wat ik ook probeerde, elke keer na zo'n minuut in WoW te zitten gebeurde het weer, langzaam maar zeker ging het beeld trager, en binnen 10 sec. stond alles vast, en soms bootte windows zelfs uit zichzelf. Met Battlefield: Modern Combat had ik hetzelfde probleem dus dacht ik dat het nu maar eens echt tijd moest worden voor een verse installatie van Windows XP. Nu heb ik dat echt al tig keer gedaan, dus kan ik dat bij wijze van spreken met m'n ogen dicht (zo moeilijk is het nou ook weer niet ;))

Echter, zodra ik nu de CD van XP in de CD-ROM doe, en ik boot, dan krijg ik in het scherm van de partities helemaal niks te zien. Ik zie wel staan dat ik een keuze moet maken uit een partitie waarop ik XP wil installeren, alleen zie ik dus geen partities. Als ik in dat scherm op ENTER of pijl omhoog druk, krijg ik meteen een BSOD, maar met verschillende meldingen. Bij ENTER krijg ik een setupdd.sys foutmelding (met uiteraard de nodige foutcodes: 0x0000008E, wat volgens mij met IRQ problemen te maken heeft, en 0x00000050), en bij pijl omhoog nagenoeg dezelfde error, alleen dan zonder de vermelding van setupdd.sys. Op dit punt zit ik muurvast en is het enige mogelijke een reboot.

Dus ik dacht: ff zoeken op GoT wat ze erover zeggen, en ik heb het volgende geprobeerd:

- Met Partition Magic de partitie verwijderen, en opnieuw aanmaken. Ik heb zowel FAT32, NTFS, als unassigned geprobeerd.

- M'n DVD brander eruit gehaald, omdat die er later bij is gekomen, en niet meteen bij m'n samengestelde PC.

- Kijken in de bios of er misschien caching of shadowing functies stonden, en zonodig uitzetten, maar die functies heb ik niet kunnen vinden

- Geheugenbanken (2 X 512 MB) eruithalen, 1 voor 1 testen, verwisseld, alle mogelijkheden

Het enige wat ik eigenlijk nog niet geprobeerd heb is de bios flashen, en de HDD verwisselen, omdat ik op het moment geen andere heb. Ik denk echter dat dit het niet kan zijn, aangezien ik dit probleem dus een half jaar terug ook had, en in het afgelopen halfjaar totaal geen problemen heb gehad met m'n HDD en geheugen.

Overigens wordt m'n HDD niet meer gedetecteerd in de BIOS, maar volgens mij is dit pas sinds het verwijderen van de primaire partitie.

Heb ik nog wat over het hoofd gezien, of zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan proberen?

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Het feit dat je hd niet word gedecteerd in je bios zegt al een hoop en heeft niks te maken met je partities. Stop hem is in een andere pc kijken of die daar wel word herkend.

Een low-format kan ook geen kwaad.

Maar volgens mij is je hd gewoon brak.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een low level format moet je pas doen als je echt geen andere opties meer hebt. Wat de TS moet doen is een diagnose tool downloaden die je kan vinden in de OM FAQ / Beleid. Dus als je een Maxtor schijf hebt, gebruik je Maxblast ;)

Check ook deze stukjes uit diezelfde faq eens: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? en Wat is S.M.A.R.T.?. S.M.A.R.T geeft namelijk meldingen als er iets mis is met je harde schijf :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Denman
  • Nu online
Nou bij deze is de harde schijf ook uitgesloten; ik heb er eentje kunnen regelen, zodra ik die aan m'n PC hang ipv de vorige heb ik precies hetzelfde probleem.

Het gekke is: als ik m'n HDD alleen aan de IDE kabel hang, merkt de BIOS 'm wel op, doe ik 'm samen met m'n DVD speler of DVD-writer, dan ziet ie de HDD niet meer, of hij begint wild te piepen als ik 'm in een bepaalde samenstelling in de kast heb...

[edit]
Nu ik m'n writer en HDD in een andere IDE poort op het moederbord heb gedaan (beide op Master) herkent de BIOS ze in het begin wel (RAID setup) maar als ik dan in het BIOS menu ga kijken staan ze er beide weer niet, en als ik dan exit without save doe begint ie 10 sec. later weer als een achterlijke te piepen...

[ Voor 32% gewijzigd door Denman op 13-02-2006 19:10 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:49
DenMan schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:02:
Het gekke is: als ik m'n HDD alleen aan de IDE kabel hang, merkt de BIOS 'm wel op, doe ik 'm samen met m'n DVD speler of DVD-writer, dan ziet ie de HDD niet meer, of hij begint wild te piepen als ik 'm in een bepaalde samenstelling in de kast heb...
Staan de jumpertjes dan wel goed?

• Denman
  • Nu online
suspect schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:20:
[...]

Staan de jumpertjes dan wel goed?
Ja daar heb ik goed naar gekeken.

Net nog een voorbeeld: Ik hang de HDD op de slave uitgang van de IDE kabel, zet de HDD ook op slave, en hang er verder niks aan. Geen gepiep niks, wel zoekt ie dan naar een boot device, aangezien de DVD-ROM met XP CD niet aangesloten is, en er op de HDD die ik nu ff gebruik helemaal niks staat. Hang ik vervolgens de DVD-ROM aan de Master, en ook daadwerkelijk in de Master stand dan is het weer 1 lange piep (eigenlijk 1 korte, en 1 heeeeele lang, alhoewel het ook wat wegheeft van heel veel snelle piepjes aan elkaar)

Het wordt steeds ingewikkelder :P

[edit]
Nu snap ik het helemaal niet meer. Ik lijk de goede combinatie gevonden te hebben: nieuwe HDD op Third Master, DVD-writer op Third Slave, hij boot, vindt beide devices, en ook in de BIOS worden ze beide netjes weergegeven. Vervolgens knal ik de XP CD in de writer, reboot en dan begint ie opeens een Yukon (netwerkkaart) applicatie te runnen om een boot te vinden, zo lijkt het. Dat wil ik niet dus ik stel in de BIOS de boot-sequence in: CD-ROM, HDD, en de laatste disabled. Uiteraard saven en exit. Ik reboot en ik krijg WEER die Yukon applicatie, en ja hoor, in de boot sequence staat die Yukon applicatie bovenaan.

Dus ik disable de onboard LAN-controller, ze de boot-sequence weer goed, ik reboot, en meteen na het bootscherm begint ie weer hetzelfde te piepen. En nu kan ik helemaal m'n BIOS niet meer in. Wat zou hier in godsnaam aan de hand kunnen zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Denman op 13-02-2006 20:19 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

reset naar defaults, flashen en opnieuw proberen.

Kijk gelijk even of je batterijtje nog wel werkt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Denman
  • Nu online
BackSlash32 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:50:
reset naar defaults, flashen en opnieuw proberen.

Kijk gelijk even of je batterijtje nog wel werkt ;)
Idd, vlak voor je je bericht postte heb ik een reset gedaan dmv het jumpertje. En opeens werkt alles weer!! :?

Hij zag meteen de DVD-writer, HDD, en ook in de Windows setup zag ie meteen een partitie :D

Ik ben superblij, maar ik vraag me nog steeds af waardoor het kan dat ie eerst zo moeilijk deed. Overigens ziet ie de schijf van 250gig nu nog als een 131gig partitie, dit komt straks toch vanzelf goed als ik eenmaal in Windows zit? Of moet ik 'm alsnog partitioneren? Dit is wel een beetje offtopic, maar goed :P

Join het GoT Pulse-Team!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
Maak eens een dos bootflop en zet daar eens ranish op (nog geen 100KB), dan kun je zien wat voor partities er nou allemaal precies op je harddisk staan :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1