Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023
Hoi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een goeie Fotoprinter, voor een leuke bedrag (max 150).
De printer gaat voornamelijk de gebruikelijke familiefoto's uitprinten van een digitale camera met 6mp

Hij moet wel aan een paar eisen voldoen
- Geen witte randen om de print (eventueel instelbaar)
- Max a4 foto's maar ook instelbaar voor kleine foto's
- Niet van die idioot dure inktcartrigde

Paar extra opties:
- Cardreader met eventueel een scherm waarmee je ook rechtstreeks foto's kan uitprinten

De snelheid van de printer is niet zo erg van belang, maar moet wel aceptable zijn en het inkt moet wel snel kunnen drogen.

Ik zat zelf de kijken naar:
- Canon PIXMA iP5200
- Epson Stylus Photo R245
- HP Photosmart (welke type ??)

Kan iemand mij helpen hiermee ? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door EmJeej op 13-02-2006 09:23 ]

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ik zeg direct hp photosmart 8250 :) cartridges zitten op ongeveer 8 euro ex btw per kleur, en 12 euro ex btw voor zwart.

ik verkoop ze zelf bij office centre, en we hebben er wat afdrukken mee gemaakt en amai wat een resultaat :o en met een beetje zoeken past ie misschien net in jouw budget.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:46

Oceria

I've been in between....

Ik ben zelf erg tevreden over de Canon Pixma 4200, maar ook de 5000 (de voorganger van de 5200) kreeg hoge beoordelingen, dus die zou zeker het overwegen waard zijn!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Interresante topic, deze volg ik eventjes. Ik heb ook nogsteeds een printer nodig, en omdat deze niet zo erg veel kosten ben ik van plan er binnenkort een te kopen.

Edit: Hoeveel printjes (volle a4) kun je maken met een setje volle cartridges?

[ Voor 21% gewijzigd door darkdesign op 13-02-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Ik heb sinds een maand ofzo de iP5200R, dus de variant met WiFi-mogelijkheid... En ik moet zeggen dat hij erg bevalt! Ik kwam van een HP DeskJet 720C, en dat is natuurlijk een wereld van verschil.... Vooral het prijsverschil voor de cartridges vind ik zeer aangenaam. Bij de lokale shop betaal ik maar 11 euro per cartridge, en als ik het goed onthouden heb is de algemene opinie dat ze erg lang meegaan.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 20:25
Ik heb ook de Canon 5200R. Met het juiste papier (Canon PR101) sublieme foto's!!!

@reiker: heb jij wellicht goedkoper papier gevonden wat goede resultaten oplevert? Ik had nog wat Aldi-fotopapier liggen en daar heb ik allemogelijkheden geprobeerd qua papierinstellingen maar het resultaat is bedroevend in vergelijking met het Canon PR101 papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:42
Ik zou duidelijk voor de Canon gaan. Goedkope inkt, sublieme kwaliteit, randloos printen.

Hp heeft wel zogenaamd een goede naam, maar ik vind wel degelijk een verschil tussen de consumenten en de prof. producten....

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
Hmmm dus de canon blijkt tot nu toe de beste keuze..

Hoelang doe je gemiddeld met het inkt ?

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwacht niet heel erg veel full color A4's ik schat zo'n 10
(maar daar zit per merk niet veel verschil in, sommige merken hebben meer inhoud maar zijn onzuiniger met die inkt)

De mooiste foto's krijg je met het orginele fotopapier. Van canon heb je ook de semi-gloss-pro ofzo die is wel super hoor. Maar ook type 101 (glossy) is fraai
Vaak is de afdruk beter dan bij een fotoboer omdat je zelf de "kleur" bepaald. Bij fotocentrales zit er soms echt veel verschil in, hoewel grootformaat (zeg 20x25 en groter) wel vaak mooi en constant is.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb een Pixma 4200 en die bevalt ook prima, idd betere resultaten dan van de afdrukcentrales.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19

paQ

ik heb een pixma 5200

en ik zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

bizar scherpe afdrukken mogelijk, zonder randjes, (zeer) goedkope inkt, cd-print lade, boveninvoer, papierlade, mooi robuust apparaat en niet duur...

ik zag hem staan bij Alternate in de actie voor 139 euro :)
tomleeuw schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:38:
ja doei :w

ik print nog op de meegeleverde (volle) cartridges.

heb nu 5 A4 foto's afgedrukt, een stuk of 3 vellen A4 vol met labeltjes, 20 enveloppen van extra opdruk voorzien, en tegen de 30 10 x 15 foto's geprint en nergens is meer dan een halve cm inkt uit :)

edit:

oh en 5 volledig bedrukte CD's

[ Voor 62% gewijzigd door paQ op 13-02-2006 19:41 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
kan je een inschatting maken wat een full colour a4 print ongeveer kost? ik hoor toch wel vaak redelijk goede berichten over deze printer en het is toch wel handig om zelf ook iets als een fotoprinter te hebben, al is het alleen al om 'contactafdrukken' te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
tomleeuw schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:38:
(maar daar zit per merk niet veel verschil in, sommige merken hebben meer inhoud maar zijn onzuiniger met die inkt)

De mooiste foto's krijg je met het orginele fotopapier. Van canon heb je ook de semi-gloss-pro ofzo die is wel super hoor. Maar ook type 101 (glossy) is fraai
Vaak is de afdruk beter dan bij een fotoboer omdat je zelf de "kleur" bepaald. Bij fotocentrales zit er soms echt veel verschil in, hoewel grootformaat (zeg 20x25 en groter) wel vaak mooi en constant is.
10 afdrukjes lijkt me heel erg weinig! Dan laat ik het liever afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

paQ schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:36:
ik heb een pixma 5200
[...]

ja doei :w

ik print nog op de meegeleverde (volle) cartridges.

heb nu 5 A4 foto's afgedrukt, een stuk of 3 vellen A4 vol met labeltjes, 20 enveloppen van extra opdruk voorzien, en tegen de 30 10 x 15 foto's geprint en nergens is meer dan een halve cm inkt uit :)

edit:

oh en 5 volledig bedrukte CD's
O.k. misschien is 10 full color photokwal. A4 wel een beetje krapjes aan. Maar dit geloof ik niet een halve cm inkt per cardridge. Ik heb het over beste kwaliteit op glossy of semiglossy papier en dan fullcolorA4

darkdisign: afdrukken via centrale is goedkoper, maar het zelf adrukken is wel leuk en je hebt meteen resultaat. (ik zou op dit moment voor een pixma5200 gaan of evt. 4200, afhankelijk van budget)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 12:09
tomleeuw schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:55:
[...]

O.k. misschien is 10 full color photokwal. A4 wel een beetje krapjes aan. Maar dit geloof ik niet een halve cm inkt per cardridge. Ik heb het over beste kwaliteit op glossy of semiglossy papier en dan fullcolorA4

darkdisign: afdrukken via centrale is goedkoper, maar het zelf adrukken is wel leuk en je hebt meteen resultaat. (ik zou op dit moment voor een pixma5200 gaan of evt. 4200, afhankelijk van budget)
En ik geloof het wel degelijk! O+
Ik heb nu ook de Pixma 4200, en had voorheen een Lexmark X75.
En ik ben geschrokken toen ik na 20 stuks 10x15 - 3 stuks A4 op max. en 200+ pagina's tekst + grafieken het dekseltje opende van de 4200.

Geschrokken in de zin van jeeeesus wat zuinig B)
De potjes zitten bij mij op ¾ vol , wat goed te zien is doordat ze mooi doorzichtig zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

lateef schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:03:
[...]

kan je een inschatting maken wat een full colour a4 print ongeveer kost? ik hoor toch wel vaak redelijk goede berichten over deze printer en het is toch wel handig om zelf ook iets als een fotoprinter te hebben, al is het alleen al om 'contactafdrukken' te maken.
ik heb werkelijk geen ideeeee

ik denk dat je het inkt verbruik best wel als 'verwaarloosbaar' mag aanduiden, dus reken alleen je papier zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat op alledrie de printers op het beste fotopapier (merkeigen) een foto op liefst A4 afdrukken. Gebruik de beste instellingen via Photoshop o.i.d. (nimmer printsoftware van de printer gebruiken!) en daarna koop je de Photosmart 8250. Wedden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Westereinder schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:49:
[...]

En ik geloof het wel degelijk! O+
Ik heb nu ook de Pixma 4200, en had voorheen een Lexmark X75.
En ik ben geschrokken toen ik na 20 stuks 10x15 - 3 stuks A4 op max. en 200+ pagina's tekst + grafieken het dekseltje opende van de 4200.

Geschrokken in de zin van jeeeesus wat zuinig B)
De potjes zitten bij mij op ¾ vol , wat goed te zien is doordat ze mooi doorzichtig zijn :*)
O.k. blijkbaar is die nieuwe serie wel heel zuinig. Ik heb een iets oudere serie (zonder die chromalife100 tankjes) zeer tevreden, maar blijkbaar minder zuinig als die pixma 4/5200 serie.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 14:36

Stropdas

Insert subtitle here

Ik zie bij de vergelijking tussen de 4200 en de 5200 van Canon op hun eigen site dat de 4200 meer kan printen met de cardridges. Hij is wel stuk langzamer dan de 5200. Ik kan verder geen verschillen tussen die 2 vinden

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

na mijn lijstje afdrukken van hierboven, is dit de leegste cartridge die ik er even heb uitgevist.

4 mm inkt uit het tankje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/paQ/inkt.jpg

edit:

de 4200 heb ik bij foka zien staan voor 119 euro

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 14-02-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Trouwens... als je gewoon goede 10x15 prints wilt hebben dan zou je ook effe naar het Kruidvat kunnen gaan. Daar is nu de Kodak Photo Printer 300 in de aanbieding voor 79,95. Dan heb je foto's die eruitzien als echte foto's en je ook nog kunt behandelen als echte foto's. Water/wijn/... eroverheen schudden, vinger-vlekken er gewoon vanafvegen zonder dat je de inkt ook eraf veegt, etc.

Een beetje shoppen naar levert foto's voor circa 31cent/stuk.

zie: http://www.kodak.com/ekne...path=7204&pq-locale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

catchingfire schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 08:35:
Dan heb je foto's die eruitzien als echte foto's [knip]
Jij hebt duidelijk nog geen IP4200/IP5200-afdrukken van dichtbij bekeken. :)

Nog een tip! Als het goed is kun je op Canon.nl gratis een proefafdruk aanvragen van een zelf geüploade foto op een printer naar keuze. Die krijg je dan gratis thuisgestuurd en kun je dan zelf beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
MartijnGizmo schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:01:
[...]

Nog een tip! Als het goed is kun je op Canon.nl gratis een proefafdruk aanvragen van een zelf geüploade foto op een printer naar keuze. Die krijg je dan gratis thuisgestuurd en kun je dan zelf beoordelen.
Thxs voor de TIP :)
Dat ga ik dan eens doen

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Het staat zelfs op de frontpage van Canon.nl zie ik net. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/16_157475.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Heb even een mooie foto van de kroket van gisteravond geupload. Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
Heb de foto ontvangen... en moet zeggen WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus denk dat ik de 5200 ga bestellen...

Hoorde van iemand dat ze bij Dixons ook "print" testen laten zien met foto's...
Dus daar ook maar even langs gaan donderdagavond voordat ik beslis.

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 11-10 19:34
zelfs mijn 3000 is goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Mijn kroket is mooi uit de verf gekomen :D Mijn volgende printer wordt in ieder geval een Canon. Leuke service dat ze een foto toesturen

http://stropdas.lemaitre.nl/Kroket-voor-Wendy-iP5200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
MartijnGizmo schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:01:
Ow jawel hoor.. ik heb zelf een IP5200R, met Canon PR101 papier. Prima foto's die eruitkomen hoor...

Maar ik heb ook een Canon Selphy CP510 en een Kodak PhotoPrinter 300. Enne... doe me qua 10x15's toch maar een van de laatste twee. Zoals ik al zei: net echte foto's, glossy afwerklaagje, waterproof, zweetvinger-vlekken-proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 06:47

Tarin

Just plain weird.

Ik heb zelf een iP4200 gekocht, omdat de kwaliteit vrijwel het zelfde is als die van de iP5200 (volgens Ome Tom), alleen qua snelheid zit er wat verschil in. De verkoper wist me te vertellen dat er ook meer inkt in Canon's cardridges zit.

Mijn ervaringen met de iP5000 waren zeer goed (hoewel ik die wat krakkemikkig gebouwd vond, de iP4200 is een stuk beter): inktverbruik was meer dan redelijk (op stage stapels full-color A4'tjes uit zitten printen), CD'tjes printen is heerlijk en het ding is nog redelijk snel ook. Imitatie-cardridges kan ik je overigens niet aanraden, al onze blauwtinten kregen een paarse zweem en de rode dingen werden rozig.

Ik ben alleen nog op zoek naar (betaalbare) cd'tjes die helemaal beprintbaar zijn, zodat je niet zo'n doorzichtig plastic 'gat' van 4cm in het midden van je cd hebt.
En betaalbaar fotopapier, ik had een pakket HP Everyday Photo Paper (~10-15 ct/vel afhankelijk van waar je het haalt), maar daar krijg ik met geen van de instellingen fatsoenlijke afdrukken op, ze vlekken. Op Canon-papier is het resultaat fantastisch.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb sinds een paar dagen de iP5200. Ik had mijn oog laten vallen op de iP5200R, maar die is zo schofterig veel duurder dan de iP5200 dat ik dat idee toch maar heb laten varen. ;)
Ik ben zeer tevreden over de afdrukken die eruit komen rollen zolang de instellingen en de papiersoort goed staan ingesteld.

Ik heb helaas alleen A4 papier gekocht, maar daar komt vanavond nog een stapeltje A5 bij, en heb tot nu toe alleen nog maar geprint op de meegeleverde velletjes (Canon PR-101). En in combinatie met mijn Konica-Minolta Dynax 7D zijn de foto's echt ragscherp. (Schieten in RAW, converteren met Adobe Lightroom). Zo mooi kreeg ik ze niet van de Albert Heijn afdrukservice. :9~

Mijn broer heeft de iP4200 en had ook HP Photo Paper gekocht op aanraden van Dynabyte. Maar hij klaagde ook over vlekken en ook nog geen mooie scherpe randen... Dus ik houd het voorlopig echt op Canon papier. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 10-10 14:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Canon Pixma IP5200 zou ik nemen of de IP5000 als je ook goedkope cartridges wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb de 4000 gehad, is nu van mijn dinnetje :)

Heb nu de 8500 met 8 tanks en beide printers zijn super, de 8500 natuurlijk helemaal *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Tarin schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:24:

Ik ben alleen nog op zoek naar (betaalbare) cd'tjes die helemaal beprintbaar zijn, zodat je niet zo'n doorzichtig plastic 'gat' van 4cm in het midden van je cd hebt.
ik heb die van cdr-winkel besteld :)

zijn prima schijfjes en idd zonder groot plastig gat in het midden.

Ze hebben ze daar ook zilver transparant ipv wit. (alle wit vervalt dus dan wel in je afdruk)

click voor groter:
(nb: het is een scan, dus let niet op de brakke kleuren)
Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/paQ/scan.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 22-02-2006 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan iemand mij uitleggen wat de lol is van het beprinten met inkt van een CD of DVD?

Door de inkt is de cd of dvd toch net even iets minder goed in balans en is deze zwaarder, waardoor de kans op krassen door het binnenwerk van de speler weer groter wordt.

Daarnaast kopen de meeste mensen bagger cd's en dvd's die meestal hooguit een jaar meegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

n00bs schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:59:
Kan iemand mij uitleggen wat de lol is van het beprinten met inkt van een CD of DVD?
Gepersonaliseerde foto-cd's voor vakantievrienden. Professioneler uiterlijk voor bedrijven die op kleine schaal documentatie/software leveren.
Door de inkt is de cd of dvd toch net even iets minder goed in balans en is deze zwaarder, waardoor de kans op krassen door het binnenwerk van de speler weer groter wordt.
Het eerste alternatief is labelen, wat veel erger is. Vervolgens weegt de inkt die je er op pent ook wat.
Bovendien: je spuit misschien een paar honderdste gram aan inkt op je cd's, en kijk voor de grap eens naar een 'echte' geperste cd, hoe denk je dat die lettertjes erop komen?
Daarnaast kopen de meeste mensen bagger cd's en dvd's die meestal hooguit een jaar meegaan...
Valt reuze mee. M'n stagebedrijf verstuurt honderden cd's per jaar en de enige klacht die we binnen hebben gekregen was een cd die leeg verstuurd bleek te zijn (dat risico loop je als je in een middag op 3 aparte pc's 150 cd's fikt).
Echt brakke cd's worden niet meer gemaakt volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 22-02-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 08:14
Ik heb twee maanden geleden na veel wikken en wegen gekozen voor de HP Photosmart 8250, ik kom van een Canon 560i af en als ik het verschil bekijk bij photos is dat echt opzienbarend.

Ik was eerst geen voorstander van HP vanweg de gecombineerde kop/inktpatroon van HP. Met de komst van de 8250 met 6 losse cartridges ben ik om, photos hebben een erg hoge scherpte en het lijkt alsof je door een raam naar de werkelijkheid kijkt. Kleuren zijn erg goed en het contrast is ook prima.

Een cartridge set ( 6 cartridges ) kan je momenteel krijgen voor +/- 38 euro inclusief 150 vel glossy 10*15 papier.

Suc6 met je keuze.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe het zit met de printkoppen ? Zijn die zelf los te vervangen of is dat een dure grap. Ik ben zelf altijd fan geweest van de Epson printers, maar vind deze te duur, en heb er nu al 2 die semi overleden zijn (na een jaartje of 2 a 3 kappen de printkoppen ermee, wat slechte printjes oplevert).

Ben nu langzamerhand aan het kijken voor een nieuwe printer, het liefst eentje die ook foto's kan printen.

Die kodak photo 300 lijkt me wel wat, alleen is het jammer dat deze alleen 10x15 kan printen. Wil ook gewoon a4 kunnen printen voor grotere foto's + gewoon text. Dus wat is wijsheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 10-10 17:45

MBV

Wat zijn de printkosten bij de nieuwe generatie printers? Is HP nog steeds het duurste, en Canon nog steeds de goedkoopste? Canon klinkt aantrekkelijk, ook ivm printen van CD's. Wel jammer dat de printbare CD's meestal van Ritek zijn, heb liever Taiyo Yuden :Y). Ach ja, dan brand ik voor mezelf zonder foto, en zijn de geprinte cd's de weggegeven cd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn HP 930C bij het oud vuil gezet... voor de zoveelste keer gedonder met de inktcartridges (printer "vind" ineens dat er geen cartridge in zit en dat blijft hij vinden tot je de printer een "harde reset" geeft, maar dit keer werkte dat laatste ook niet meer); waarschijnlijk had ik 'm via de HP servicedesk nog wel een keer kunnen reanimeren, maar dan is het over 3-4 maanden weer hetzelfde verhaal.
Eigenlijk ben ik de inkjets gewoon helemaal zat en ben me nu een beetje aan het orienteren op color-laser. Bijvoorbeeld de Lexmark 522N (kost tussen de 400 en 500 euro); alleen een nieuwe set toner (4 kleuren) kost ook nog eens zo'n 300 euro... iemand die ervaringen heeft met color-lasers?
Tenslotte nog een belangrijk punt: hij moet Linux-ondersteuning hebben. Dat heeft de Lexmark, maar de vergelijkbare HP (2600n) bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als ze PCL ondersteunen, dan werkt het toch gewoon :?
Die toners zou ik me niet druk om maken. Heb je enig idee hoe lang je met zo'n cartridge doet? €300/*000 pagina's per toner = weinig printkosten :)

Vergeet trouwens niet dat de meeste fabrikanten hun toners niet eens halfvol doen bij een nieuwe printer. 2e set doe je soms 3x zo lang mee :)

[ Voor 32% gewijzigd door MBV op 22-02-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 12:23
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:55:
Ik heb gister mijn HP 930C bij het oud vuil gezet...
Eigenlijk ben ik de inkjets gewoon helemaal zat en ben me nu een beetje aan het orienteren op color-laser.
Ik kwam ook van een HP930C en heb sinds een half jaar een Canon IP5000. Een wereld van verschil, zoveel scherper en zoveel sneller (en goedkoper). Ik snap niet dat ik zolang met HP ben blijven klooien.
Als je foto's wilt printen neem dan in ieder geval geen laserjet want de kwaliteit van fotoprints zal dan altijd (ver) onder de maat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:33:
weet iemand hoe het zit met de printkoppen ? Zijn die zelf los te vervangen of is dat een dure grap. Ik ben zelf altijd fan geweest van de Epson printers, maar vind deze te duur, en heb er nu al 2 die semi overleden zijn (na een jaartje of 2 a 3 kappen de printkoppen ermee, wat slechte printjes oplevert).
[...]
In mijn iP4200 moest ik zelf de kop installeren, dus hij zal vast lost te bestellen zijn. Wat dat kost zou ik dan weer niet weten.
MBV schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:39:
Wat zijn de printkosten bij de nieuwe generatie printers? Is HP nog steeds het duurste, en Canon nog steeds de goedkoopste? Canon klinkt aantrekkelijk, ook ivm printen van CD's. Wel jammer dat de printbare CD's meestal van Ritek zijn, heb liever Taiyo Yuden :Y). Ach ja, dan brand ik voor mezelf zonder foto, en zijn de geprinte cd's de weggegeven cd's :)
Deze review van Ome Tom vertelt het een en ander over printkosten van de 4 geteste printers. (HP is idd nog steeds duurder dan Canon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 08:42
sverzijl schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:44:
[...]

Ik kwam ook van een HP930C en heb sinds een half jaar een Canon IP5000. Een wereld van verschil, zoveel scherper en zoveel sneller (en goedkoper). Ik snap niet dat ik zolang met HP ben blijven klooien.
Als je foto's wilt printen neem dan in ieder geval geen laserjet want de kwaliteit van fotoprints zal dan altijd (ver) onder de maat zijn.
Ik heb ook het zelfde gedaan, van een HP959C naar een Canon pixma mp780 (printer gedeelte is het zelfde, maar zit scanner bij). Ik ben super tevreden!!

Ik was ook aan het orienteren, voor een kleurenlaser. Maar op mijn stage kregen ze een nieuwe HP kleurenlaser (koste 2000 euro), qua printkosten en snelheid kan je er niet tegen op, maar qua kwaliteit overtreft mijn canon hem glansrijk.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

een laserprinter is dan ook niet om foto's mee te printen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een laserprinter is dan ook niet om foto's mee te printen
Dat dacht ik ook, tot ik van de week een foto printte op de kleurenlaser (HP) bij mij op het werk... dat ziet er toch prima uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:27:
[...]

Dat dacht ik ook, tot ik van de week een foto printte op de kleurenlaser (HP) bij mij op het werk... dat ziet er toch prima uit...
mwah... voor een snelle print in en clubblaadje oid.

ik heb er ook een stel mogen proberen (ik verkoop die dingen) en ik vind de kwaliteit zelfs op maximaal echt nog bar en bar slecht :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Maar probeer jij eens met je inkt-printer op een gewoon 80gr A4 velletje een foto te printen, en doe het daarna over met die laser. Veel printers verliezen het dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een testprint van canon ontvangen die geprint is met de pixma IP5200, wow wat een mooie kwaliteit is dat zeg. En ik dacht dat epson mooie printjes maakte. Ik heb dezelfde foto bij zowel hema als bij dixons af laten drukken, en qua scherpte en kwaliteit is hij nagenoeg hetzelfde ! Niet te geloven voor een simpele thuisprintertje.

Qua kleur vind ik hem wel een tikkie te weinig warmte hebben maar dat kunnen wat kleurprofielen/filters wel verhelpen denk ik.

Mijn volgende printer word dan ook zeker de IP5200, leuke om af en toe zelf wat uit te printen, en het bulk laat ik gewoon door een afdruk centrale doen. Voordeel van deze printer ten opzichte van de selphy's etc vind ik het printen op A4 formaat. Das ook leuk om af en toe zelf te doen. En ook gewone printjes zoals tekst (brieven), werkstukken (van mijn vriendin)etc kun je ermee doen.

Mijn huidige epson stylus photo 830 kan best leuke printjes maken, maar tekst etc printen is gewoon waardeloos. Inkt raakt ook snel op aangezien je continu de koppen en spruitkanaaltjes aan het reinigen bent, en als je kleur op is kun je niet meer met zwart printen, ook al is die cartridge vol en kies je voor enkel zwarte inkt in de opties. :? Dus de IP5200 gaat hem binnenkort zeker vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
Ik heb de Canon 5200 dus gekocht.... WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb er geen slecht woord voor over.... :)
Moet alleen het CD/DVD printen nog proberen (heb nog geen printable cd's!)

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 08:30
Ik ben aan mn 3e HP kleurenprinter bezig en wat ik na de 2e al zei zeg ik nu nogmaals: voor mij geen HP's meer (jammer dat ik zo slecht naar me zelf luister). Strepen blijft een probleem. Ook bij originele cardridges (duuuuuur). Toch moet je zelf een beslissing nemen; het blijft een persoonlijke keuze. Er schijnen namelijk mensen te zijn die wel mooie prints krijgen van HP printers (hahaha, sorry - grapje, moet kunnen). Drivers van HP zijn naar mijn mening wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmJeej schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:25:
Ik heb de Canon 5200 dus gekocht.... WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb er geen slecht woord voor over.... :)
Moet alleen het CD/DVD printen nog proberen (heb nog geen printable cd's!)
Ik vind het design van de 5000 alleen wel mooier (zwart staat ook beter bij de rest van mijn zwarte apparatuur), ook al is deze ouder. Qua kwaliteit verschilllend ze ook weinig, heb ook een print gezien van de 5000 en die is ook super mooi. Vreemd genoeg is de 5000 ook nog duurder, qua aanschaf, maar ik hoorde dat de cartridges voor de 5000 stukken goedkoper zijn.

Hoe zit het met die van de 5200 ? Hoeveel betaal je voor zo'n hele set aan cartridges ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
zat/zit er in de 5200 niet een chip in de cartridges waardoor je geen 'no-name/cheap-ass' cartridges kan gebruiken, maar altijd Canon cartridges moet gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
sverzijl schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:10:
zat/zit er in de 5200 niet een chip in de cartridges waardoor je geen 'no-name/cheap-ass' cartridges kan gebruiken, maar altijd Canon cartridges moet gebruiken ?
Op zich vind ik dat wel oke. Mensen vinden dat Chromalife100 gebeuren fantastisch, maar zodra het op supplies (papier en inkt) aan komt dan moet 't opeens weer zo goedkoop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik wil toch zelf kunnen bepalen wat voor inkt ik erin gooi en niet door de fabrikant geforceerd worden om hun overpriced cartridges te kopen. Waarom veel betalen als het voor de helft of minder van de prijs kan met vrijwel identieke kwaliteit. Ik koop nu een volledige set (5stuks voor IP5000) voor 12,95 terwijl het me anders 7-8 euro per cartridge kost.

(niet dat ik de fabrikanten niet snap hoor. Ik weet heel goed dat ze het juist van de inkt/papier moeten hebben. Daar zitten de hoge marges op)

[ Voor 18% gewijzigd door sverzijl op 03-03-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:10:
Ja geloof het wel, ik denk dat daarom het oude 5000 model nog zo duur is. :|

Maar ja... vraag me af wat de levensduur en kwaliteit na een aantal jaar zal zijn met die cheap imitatie inkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
sverzijl schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:44:
Ik wil toch zelf kunnen bepalen wat voor inkt ik erin gooi en niet door de fabrikant geforceerd worden om hun overpriced cartridges te kopen. Waarom veel betalen als het voor de helft of minder van de prijs kan met vrijwel identieke kwaliteit. Ik koop nu een volledige set (5stuks voor IP5000) voor 12,95 terwijl het me anders 7-8 euro per cartridge kost.
Ja oke, maar ga dan niet zeuren als je over 2 jaar vale prints aan de muur hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:51:
[...]

Ja geloof het wel, ik denk dat daarom het oude 5000 model nog zo duur is. :|

Maar ja... vraag me af wat de levensduur en kwaliteit na een aantal jaar zal zijn met die cheap imitatie inkt.
Volgens mij zijn alle gangbare imitaties gewoon goed... Overal zie je dat Wecare, als je kijkt naar de testen komt het er best goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Als ik afdrukken echt aan de muur wil ophangen laat ik ze toch liever professioneel afdrukken en niet met een huis-tuin-en-keuken printertje zoals de Canons waar we het nu over hebben.
Ik geloof overigens niet dat de inktkwaliteit zo slecht zou zijn dat je na een paar jaar vale prints zou hebben. Het is maar inkt, en dat is nou niet bepaald rocket-science.

Waarom denk dat de inkt van goedkope printers (<50 euro) zoveel duurder is dan _exact dezelfde_ inkt voor de wat duurdere printers ? Niet omdat de inkt daadwerkelijk zo duur is, maar omdat de HPs/Canons/Epsons etc hun verlies willen goedmaken op de printers die ze onder de kostprijs op de markt hebben gedumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Goede inkts blijven langer houdbaar dan een afdruk van de fotograaf, daarnaast is de scherpte van de huidige generatie inkjetprinters vele malen hoger dan van een afdrukcentrale. De inktjet technieken zijn echt al veel verder gevordert dan de afdruklabs... dus die uitspraak over rocket sceince...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ach, en een voordeel van de digitale fotografie is toch juist dat je zelf gewoon nóg een afdruk kunt maken, als over x jaar de afdruk vervaagd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wie zegt mij dat ik over 10 jaar nog steeds JPEG's kan openen? Sterker nog: dat ik mijn harde schijf nog kan lezen, cd'tje nog kan afspelen, enz? Eigenlijk vermoed ik dat JPEG nog jaren supported zal worden, maar voor zover ik weet is er nog geen betaalbare techniek die mij garandeert dat mijn bestanden over 10 jaar nog leesbaar zijn... Mageto-optical zou ideaal zijn, maar zit alleen in minidiscjes.

Als iemand zich zorgen maakt over de levensduur van prints, moet diegene voor HP gaan, die deed het wat dat betreft veel beter dan Canon, volgens C'T (december 2005, HP 8250 v.s. Canon iP5200). In een andere test van het C'T kwam Epson er qua levensduur net zo goed vanaf als de HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dan de gemiddelde levensduur van zo'n thuis print en die van een afdruk centrale ? Weet iemand dat ? Lijkt me dat dat toch meespeelt. Ikzelf heb namelijk altijd wel een digitale backup, maar andere personen die foto's van mij krijgen niet (altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

onder de omstandigheden waarbij de foto achter een glas zit of in ieder geval afgeschermd van lucht en niet in direct zonlicht, gaan fotoprinten wel 30 jaar mee (misschien dat iemand nieuwe testen kan vinden met de nieuwste inkten). Foto's gaan volgens een test die ik toen gezien had iets korter mee.

Maar goed ik weet niet meer waar ik die testen had gezien, dus zoek gewoon naar de meest recente reviews.

Verder kan je kopien van je PC constant opnieuw overzetten op nieuwe opslagmedia. Dus op zich kan je zo voor altijd over die foto's beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hier staan veel van die levensduur tests: http://www.wilhelm-research.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

sverzijl schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:44:
Ik wil toch zelf kunnen bepalen wat voor inkt ik erin gooi en niet door de fabrikant geforceerd worden om hun overpriced cartridges te kopen.
ter info: de inkt is zo duur vanwege de ontwikkelingskosten! (ok natuurlijk wel zwaar overpriced, maar ik vind dat een fabrikant daar best op terugverdienen. in veel buitenlanden(?) zijn de printers duurder en de cardridges goedkoper, dus het is ook marketingstrategie
Als ik afdrukken echt aan de muur wil ophangen laat ik ze toch liever professioneel afdrukken en niet met een huis-tuin-en-keuken printertje zoals de Canons waar we het nu over hebben.
Ik geloof overigens niet dat de inktkwaliteit zo slecht zou zijn dat je na een paar jaar vale prints zou hebben. Het is maar inkt, en dat is nou niet bepaald rocket-science.
De techniek achter de bubblejet is wel redelijk rocket-science, de duralife100 inkt gaat honderd jaar mee, dat is dus een stuk langer dan de professionele afdrukcentale!
(de honderd jaar geld voor in een boek, btw maar altijd vele jaren langer houdbaar tov afdrukcentrales)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik zelf al een tijdje opzoek ben naar een nieuwe printer heb
ik dit topic nauwlettend gevolgd. Mij lijkt de Canon Pixma iP4200 een
zeer goede printer. Ik zit eigenlijk alleen nog met één probleem...

Namelijk zoals uit veel test blijkt is het een zeer goede fotoprinter, maar
ik wil de printer voornamelijk gaan gebruiken om verslagen af te drukken en
af en toe wel een foto. Daarom is mijn vraag: Is deze printer ook zeer geschikt
voor het afdrukken van tekst? Gebruikt 'ie niet meer als een 'niet-fotoprinter' ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:18:
Aangezien ik zelf al een tijdje opzoek ben naar een nieuwe printer heb
ik dit topic nauwlettend gevolgd. Mij lijkt de Canon Pixma iP4200 een
zeer goede printer. Ik zit eigenlijk alleen nog met één probleem...

Namelijk zoals uit veel test blijkt is het een zeer goede fotoprinter, maar
ik wil de printer voornamelijk gaan gebruiken om verslagen af te drukken en
af en toe wel een foto. Daarom is mijn vraag: Is deze printer ook zeer geschikt
voor het afdrukken van tekst? Gebruikt 'ie niet meer als een 'niet-fotoprinter' ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
De Canon serie is ZEER geschikt voor snelle en zeer scherpe tekstuele afdrukken. Daarnaast is Canon lekker goedkoop in inkt verbruik.

Hou er rekening mee dat in de x200 serie van Canon alleen originele cartdrigdes kunnen, maar die geven wel altijd de beste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds kort de printer en ben (tot nu toe) zeer tevreden over, wat ik me wel
afvraag is welk type fotopapier van Canon je 't beste kunt gebruiken?
Of anders gezegd wat gebruiken jullie vooral om foto's af te drukken? en A4 (en dan knippen?)
of 10x15?

Alvast bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Photo paper pro is het beste :)
Maar je kan ook ander merk papier halen en gewoon testen. Alleen als je het beste resultaat wilt ook al is het niet dat papier gewoon op Photo paper pro instellen, omdat de printer dan in de hoogst mogelijke kwaliteit print. (tenminste dat is met de pixma 5000 zo en ik denk zelf dat het met de 4200 ook zo is).

Kodak papier is in het algemeen erg goed papier en dit is er ook van goedkoop tot duur. Het hangt ook maar net af wat je wilt. Mat of glanzend of er tussen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ben zelf (en velen met mij) helemaal gek op Ilford Classic Pearl papier. Kost ongeveer €55 euro per 100 vel A4.

Het is alleen wat lastig te vinden tegenwoordig omdat veel winkels alleen nog Ilford Smooth Pearl hebben. Dit is speciaal ontworpen voor pigment inkten (die bv. Epson gebruikt), al kan je tegenwoordig ook gewoon met je Canon erop printen. Dat is dus geen probleem, maar de fantastische structuur van de Classic Pearl is voor een groot deel verdwenen bij de smooth..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

n00bs schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:18:
Photo paper pro is het beste :)
Maar je kan ook ander merk papier halen en gewoon testen. Alleen als je het beste resultaat wilt ook al is het niet dat papier gewoon op Photo paper pro instellen, omdat de printer dan in de hoogst mogelijke kwaliteit print. (tenminste dat is met de pixma 5000 zo en ik denk zelf dat het met de 4200 ook zo is).

Kodak papier is in het algemeen erg goed papier en dit is er ook van goedkoop tot duur. Het hangt ook maar net af wat je wilt. Mat of glanzend of er tussen in
Ik van al van een paar mensen gehoord dat er in de winkel (Dynabyte bijvoorbeeld) HP papier aangeraden werd als alternatief voor het dure Canon Photo Paper Pro. De kwaliteit is om te janken. :x

Ikzelf print op Canon PR-101 (Photo Paper Pro) en Canon GP-401 (Glossy Photo Paper). Die laatste is stuk goedkoper en ook nog best mooi en dat gebruik ik dan voor foto's die je zo op een stapel kwakt of als er goedkoop geprint 'moet' worden.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dynabyte lol, je moet je niet door "verkopers" laten adviseren die andere producten niet verkopen...
Bij dit soort winkels zullen ze nog beweren dat Yoko en Supertech een geweldig merk is.

Anyway kan je altijd Kodak papier pakken. Kodak heeft zich al vele jaren achter elkaar bewezen met uitstekend papier wat op elke printer goed tot uitstekend print. Vaak zelfs beter dan eigen merk papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik vind dat Kodak papier nogal dun en niet zo mooi. Heb wel alleen de duurste consumenten versie gebruikt (Ultima Photo Paper, glossy) en niet de professionele lijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 08-03-2006 14:33 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Canon Pixma 5200 besteld en net mijn eerste foto afgedrukt op een velletje van het bijgeleverde Photo Paper Pro 10 x 15

Wauw, geweldig !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik wil eigenlijk ook een nieuwe/eerste kleurenprinter kopen om foto's mee af te drukken (heb er altijd nog een ZW-laser naast). Ik maak vaak foto's(kleur&z-w positief&negatief) op middenformaat en kleinbeeld, en wil op termijn ook een nieuwe scanner erbij (bijvoorbeeld een Epson V700).

Nu heb ik een selectie uit drie printers gemaakt die mij wel wat lijken:

Canon Pixma iX5000
Canon i9950
HP Photosmart 8750GP
HP Designjet 30
Epson Stylus Photo R1800
Epson Stylus Photo R2400

Van belang is een mooie verhouding tussen goede houdbaarheid bij ZW en kleur, optimale kwaliteit en redelijke inktprijs. Ik wil ook graag goede matte en glanzende afdrukken kunnen maken. (Eind van dit jaar zal de markt natuurlijk alweer wat volwassener zijn...)

Ik zou momenteel naar de Epson R2400 neigen, heb eens een mooie ZW afdruk ervan gezien.. maar ja dat is natuurlijk niet representatief...

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 13-04-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
begintmeta schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:52:
Ik wil eigenlijk ook een nieuwe/eerste kleurenprinter kopen om foto's mee af te drukken (heb er altijd nog een ZW-laser naast). Ik maak vaak foto's(kleur&z-w positief&negatief) op middenformaat en kleinbeeld, en wil op termijn ook een nieuwe scanner erbij (bijvoorbeeld een Epson V700).

Canon Pixma iX5000
Canon i9950
HP Photosmart 8750GP
HP Designjet 30
Epson Stylus Photo R1800
Epson Stylus Photo R2400

Van belang is een mooie verhouding tussen goede houdbaarheid bij ZW en kleur, optimale kwaliteit en redelijke inktprijs. Ik wil ook graag goede matte en glanzende afdrukken kunnen maken. (Eind van dit jaar zal de markt natuurlijk alweer wat volwassener zijn...)

Ik zou momenteel naar de Epson R2400 neigen, heb eens een mooie ZW afdruk ervan gezien.. maar ja dat is natuurlijk niet representatief...
ik maak op t werk gebruik van een Epson Stylus Photo PRO 4800, en de kwaliteit daarvan is niet eens zo goed als mijn Canon IP4000

dus ik zou op dit moment zelf nooit een epson kopen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik gebruik een HP Deskjet 5440 en die bevalt me enorm goed, en kost nog geen 100 euro !!!

Hij heeft geen built in card reader, maar wel een pictbridge (printen vanaf je foto toestel, wat hetzelfde effect heeft eigenlijk). Dus daar mis je niets aan (sterker nog, je hoeft niet iedere keer je mem cards deruit te halen en te klooien).

Ga je echt wat meer foto's printen dan moet je wel wat hoger in prijs gaan zitten. Dat ligt dus echt aan je eigen manier van gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 21:16
begintmeta schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:52:

Canon Pixma iX5000
Canon i9950
Bij canon kan je nu een testprint thuis gestuurd krijgen van de door jou gekozen printers, dus dat is misschien wel handig voor je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
Wisey schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:25:
[...]

Bij canon kan je nu een testprint thuis gestuurd krijgen van de door jou gekozen printers, dus dat is misschien wel handig voor je keuze.
ja maar canon nederland heeft de ix5000 nog niet op de site staan

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 27-09 07:34
Ik zit zelf ook een beetje te orienteren op de huidige printermarkt. Ben dus nu al helemaal fan van Canon sinds de review van TH. HP is simpelweg te duur per pagina. Alleen ben ik best bereid om aardig wat geld neer te tellen voor een printer, maar loop tegen een aantal vragen aan.

- Is de iP8500 de meerprijs van ruim 180 euro WAARD t.o.v. de iP5200 :?
- En.. zou de printer graag in het netwerk willen hangen, nu is er ook de WiFi versie van de iP5200, maar is een losse printserver (niet WiFi) niet veel goedkoper en sneller?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van een losse printserver weet je natuurlijk niet zeker of alles perfect werkt. Het is vast goedkoper, maarja, toch weer een extra kastje. Qua snelheid zal het niet veel uitmaken denk ik.

Verder: de 8500 gebruikt 2 (of 3?) extra inktkleuren wat voor -en nadelen heeft:
- Je kleuren zullen beter verzadigd op papier komen.
- Je hebt meer kleuren.
- Je kan langer printen voordat je moet wisselen.
- Hij print een stuk sneller dan alle andere Pixma's.

- Je moet meer (verschillende soorten) inkt kopen.

- De iP5200 heeft 1 pl druppels tegen de 2 pl van de 8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 09:57
Ik heb zelf een Epson D88. Allergoedkoopste printertje dat ik kon vinden, maar produceert hele leuke afdrukjes ^O^ Van heel dichtbij is wel wat te zien dat het niet om een hele professionele printer gaat aangezien er dan redelijk makkelijk de printpuntjes te herkennen zijn.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb zelf een routertje van MSI met ingebouwde printerserver (had toch een accespoint nodig met switch erin ;)) die prima werkt met een HP-printer. En mocht het niet werken, kan je altijd je geld terug vragen toch? Laat alleen wel de cartridges verzegeld als je de printer wilt kunnen ruilen ;)

deze dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 27-09 07:34
MBV schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:39:
Ik heb zelf een routertje van MSI met ingebouwde printerserver (had toch een accespoint nodig met switch erin ;)) die prima werkt met een HP-printer. En mocht het niet werken, kan je altijd je geld terug vragen toch? Laat alleen wel de cartridges verzegeld als je de printer wilt kunnen ruilen ;)

deze dus
Ruilen is geen prob. Werk zelf bij een grote computerdistri dus dat is het punt niet. Alleen beetje vooronderzoek omtrent printservers e.d. is nooit weg. vandaar mijn vraag, welke print server is daar wel compatible mee. En.... wat is het verschil tussen een Sitecom of een 3Com printserver (WiFi) :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Begintmeta: Als je geen A3 wil printen zou ik niet voor de IX5000 gaan, de IP5200 is zeer waarschijnlijk beter met foto's!

Ik zou van de IP5200 en 9950 wat zelf geuploade foto's laten printen (via de website van canon) Doe dan vooral een zwart-wit foto en een kleuren met wat "moeilijke" kleuren in de zelfde range, denk hierbij aan een huidskleur. Je kan ook nog ff wachten op de pixma pro 9500, deze heeft nog een MAT-zwarte cardridge

[ Voor 15% gewijzigd door Pinin op 14-04-2006 18:11 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ik gebruik hier de 3Com Printerserver op m'n Canon i850, maar als je toch een nieuwe printer gaat halen, zou ik de iP5200R halen. De status van een printer zoals de status van de inkt, werkt nooit door een Printerserver (niet met de oudere printers iig) en de iP5200R heeft Led'jes in de printer, als je de kap open doet. Zo kan je makkelijk zien hoe het zit met de inkt in je netwerkprinter.

En er kan ook gewoon een RJ-45 in de iP5200R, want dat was hierboven niet helemaal duidelijk dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 21:28
Ik zit ook te kijken naar een goeie printer. Mijn oog is gevallen op de canon pixma serie. Ik zit te twijfelen tussen de pixma IP4200 en IP5200.
Nou vraag ik me af wat nu feitelijk het verschil is tussen deze twee printers? Het enigste wat ik kan ontdekken is dat de 5200 iets sneller is, en 25 euro duurder.
Is dit het enige verschil of zie ik toch wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Laatst online: 23-11-2024
tomleeuw schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:58:
De techniek achter de bubblejet is wel redelijk rocket-science, de duralife100 inkt gaat honderd jaar mee, dat is dus een stuk langer dan de professionele afdrukcentale!
(de honderd jaar geld voor in een boek, btw maar altijd vele jaren langer houdbaar tov afdrukcentrales)
Dat wilde ik maar zeggen ja, je moet je niet vergissen in dat spul hoor, nee het is niet eeuwig, maar dat zijn je fotootjes die je laat afdrukken ook echt niet, als dat wel zo was zouden ze ook wat duurder zijn, uiteindelijk moet er toch gedrukt worden, en het maakt niet uit waarmee je dat doet, maar wel hoe goed de inkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En niet te vergeten: papierkwaliteit is van extreem belang voor de duurheid en kwaliteit van je afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincent84 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:25:
Ik zit ook te kijken naar een goeie printer. Mijn oog is gevallen op de canon pixma serie. Ik zit te twijfelen tussen de pixma IP4200 en IP5200.
Nou vraag ik me af wat nu feitelijk het verschil is tussen deze twee printers? Het enigste wat ik kan ontdekken is dat de 5200 iets sneller is, en 25 euro duurder.
Is dit het enige verschil of zie ik toch wat over het hoofd?
Ja ik geloof dat de 5200 alleen iets sneller is. Er staat hier ergens op tweakers een link naar een review van de 4200 vs de 5200.

Je zou op de site van canon op beide printers een testprintje kunnen printen en deze gratis naar je huisadres laten versturen. Verschil qua afdrukkwaliteit is er haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:47:
[...]

Ja ik geloof dat de 5200 alleen iets sneller is. Er staat hier ergens op tweakers een link naar een review van de 4200 vs de 5200.

Je zou op de site van canon op beide printers een testprintje kunnen printen en deze gratis naar je huisadres laten versturen. Verschil qua afdrukkwaliteit is er haast niet.
Dat heb ik idd al laten doen, maar ik zie idd eigenlijk geen verschil.
En ik heb al zitten te zoeken, maar kan niet zo 1 2 3 een review vinden. Alleen afzonderlijke reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

vincent84 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:16:
[...]

Dat heb ik idd al laten doen, maar ik zie idd eigenlijk geen verschil.
En ik heb al zitten te zoeken, maar kan niet zo 1 2 3 een review vinden. Alleen afzonderlijke reviews.
Tarin schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:24:
Ik heb zelf een iP4200 gekocht, omdat de kwaliteit vrijwel het zelfde is als die van de iP5200 (volgens Ome Tom), alleen qua snelheid zit er wat verschil in.
[...]
;).

[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 26-04-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Ik heb onderhand ook een brilletje nodig.... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Wat ik nog vergeten was te vragen.
Als je de printer koopt, zitten er dan half lege cartridges bij zoals printers vroeger verkocht werden? Of zitten er tegenwoordig gewoon volle cartridges bij (5200/4200)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 18:19

Barrycade

Through the...

Gewoon volle, maar omdat de kanalen naar de printkop gevuld moeten worden zullen ze iets sneller leeg zijn de eerste keer.

Maar is geen ramp met deze cartridges, ze kosten relatief geen drol, duurste van de 5 is 13 euro origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 22:10
ik weet niet of ie al genoemd is, maar ik heb sinds 2 weken een HP Photosmart 2570, (all-in-one met netwerk aansluiting!). Was iets van € 180 bij de Dynabyte. Bevalt tot nu toe erg goed!

[ Voor 1% gewijzigd door arjen-h op 27-04-2006 16:04 . Reden: €-teken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Ik ben sinds gister in het bezit van de IP4200 :) .Ik vond dat beetje extra snelheid ten opzichte van de 5200 het geld niet waard.
Hij was bij de Kral super foto in de aanbieding voor 99,- en dan kreeg ik er ook nog een pak fotopapier PP-101 A4 á 13,95 bij. Geen slechte aanbieding volgens mij. Voor geïntresseerden: http://www.kral.nl/folder4.aspx.
Heb wat test prints gemaakt, en vind de afdrukkwaliteit verbazingwekkend goed. De snelheid is ook gewoon goed. Prima printer voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
kunnen die canon 4200 of 5200 ook een beetje mooie zwart/wit afdrukken maken? want dat is bij m'n i560 echt verschrikkelijk (tov de kleurenafdruk)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Een beetje mooi wel. Heel mooi niet, dan moet je toch naar printers kijken met meerdere grijscartridges etc.
Overigens ontkom je er imho niet echt aan om printprofielen te maken voor je verschillende papiersoorten. Een beetje kleurzweem kan misschien nog bij een kleurenfoto, maar bij z/w valt het 10x zo erg op.

[ Voor 49% gewijzigd door Gizz op 12-05-2006 15:21 ]

Pagina: 1 2 Laatste