Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te nemen, maar wil niet weer, zoals de vorige keer een miskoop begaan.
Vandaar dat ik het hier maar vraag.

De videokaart moet voornamelijk geschikt zijn om te gamen, daar ik de pc daar vrij veel voor gebruik.
Ik heb een budget van ong. 500 euro..
Wil dus de beste kaart die ik voor dat bedrag kan kriijgen.

Heb al wat gelezen over de Asus Radeon X1800 XT 512MB, en die lijkt me wel geschikt,
maar heb er geen ervaring mee.
Is dit de beste kaart die ik kan krijgen voor dat budget, of kan ik beter voor een andere kaart gaan?

BVD

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mja welke games?
welk OS? (zal wel windows zijn :+ )

AGP?
PCIe?

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

Archimond

Lopende Helpdesk

X1900XT of 7900GTX zijn de beste, de 7900GTX komt in maart uit, beide voor PCI-E
7800GS is beste AGP kaart.

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 10:22
500 euro "een miskoop" begaan.....

is moeilijk.

alles wat je koopt voor die prijs heeft uitstekende 3d prestaties, wat nog resteerd is merkvoorkeur. en weinig anders

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Verwijderd

Topicstarter
Draai idd Windows (xp) en het betreft een PCI.

Ben op dit moment voornamelijk bezig met World of Warcraft,
maar speel ook geregeld Fear etc. en dan is het toch leuk als je er een goede kaart in hebt.
ultratrottell schreef op maandag 13 februari 2006 @ 03:13:
500 euro "een miskoop" begaan.....

is moeilijk.

alles wat je koopt voor die prijs heeft uitstekende 3d prestaties, wat nog resteerd is merkvoorkeur. en weinig anders
Een echte miskoop zal idd vrij moeilijk worden,
maar wil gewoon graag het beste dat ik kan krijgen voor dat geld, aangezien er een nogal groot verschil in de prijs kan zijn bij zowel winkels als op sites.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 03:22:
PCI-e neem ik aan? Zit nogal een groot verschil tussen PCI en PCI-e. Als je een PCI-e kaart koopt terwijl je moederbord geen PCI-e connector heeft heb je alsnog een grote miskoop gedaan. Even nauwkeurig dus!

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op maandag 13 februari 2006 @ 03:47:
[...]
PCI-e neem ik aan? Zit nogal een groot verschil tussen PCI en PCI-e. Als je een PCI-e kaart koopt terwijl je moederbord geen PCI-e connector heeft heb je alsnog een grote miskoop gedaan. Even nauwkeurig dus!
Ik zal meteen maar even een link geven naar 't moederbord, zodat alle specificaties te zien zijn.

http://www.asus.nl/produc...147&model=373&modelmenu=1

Het is trouwens ook geen gigantisch probleem voor me om een nieuw moederbord te kopen, als dat nodig is om het maximale uit de videokaart te halen.

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 03:22:

Ben op dit moment voornamelijk bezig met World of Warcraft,
maar speel ook geregeld Fear etc. en dan is het toch leuk als je er een goede kaart in hebt.
Volgens de link:
- Intel LGA775 Pentium 4 CPU
- Intel 848P chipset
- AGP8X
- DDR400 Memory
- AI Audio(6 channel audio)
- 10/100LAN
- Serial ATA
- CPU Lock Free

Ik zie nergens PCI-E staan, jij wel?

Als je de beste kaart wilt, zal je een andere moederbord moeten nemen met PCI-E aansluiting, nu ga je je zeker afvragen welke moederbord is het beste? ;)

Dan is mijn vraag: welk soort geheugen en processor heb je nu?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Juist, je hebt dus een APG-kaart nodig, geen PCI Express (PCI-e) kaart.Verwar PCI-e niet met die 5 PCI-sloten op je moederbord. Nog beter is om inderdaad een nieuw moederbord (en misschien bijpassend geheugen) te halen, maar als dat binnen hetzelfde budget moet vallen, zakt het budget voor de videokaart dus wel...

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07 10:13
Het komt erop neer dat jij AGP hebt, maar dat je pci-e wilt. Pci-e kaarten zijn dezer dagen sneller dan AGP kaarten. Je kunt dus kijken naar een mobo met een pci-e connector, eventueel moet je dan idd proc+geheugen ook nieuw aanschaffen.

Welke is het beste vraag je je dan af?
Kijk
Hier
Hier
en hier

Ook dit topic zou je kunnen helpen

:)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 22:04
ik denk dat je voor 200 euro wel een nieuw mobo en geheugen kan halen, dan kan je een 7800gt kopen, misschien moet je dan iets bijleggen, ik weet van Intel niet echt wat voor moederboard jij nodig hebt, dus daar moet je zelf maar naar zoeken.

Daarnaast moet je dan denk ik dual channel geheugen?

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je een moederbord heb opgezocht, kan je bij www.newegg.com de user reacties lezen, daar staat alles in een goed overzicht. Je kan ook de productsurvey van tweakers raadplegen.

Beste kaart voor de AGP: 7800GS 256MB, er is daarover al een topic geopend.

Wat ik zou doen = 6800GS of 6800GT AGP 2ehands of nieuw kopen en dan de rest van het geld op een spaarrekening zetten voor een nieuw systeem. Of je kan ermee op vakantie gaan 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Archimond op 13-02-2006 14:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een beetje eigen inzet mag ook wel, zoals opzoeken welke slots je moederbord heeft enzo, verder is het gewoon een kwestie van reviews (liefst grote vergelijkende benches zoals op THG) naast Pricewatch leggen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.