Wanadoo Livebox als bridge

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 31.792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226244

Ik heb altijd begrepen dat gewone AP's vrij matig werken..

Indien ik er nu volledig naast zit: wat zou een goede zijn?
Zoals beschreven moet het hier werken door de telefoonplug erin te stoppen en de stekkers in het stopcontact te doen. We zijn hier maar een aantal keer per jaar en dan is het wel prettig als het direct werkt, tevens ben ik niet elke keer mee dus als het niet werkt wordt het erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 12:37
Gewone AP's werken heel goed, heb hier zelf 2x Linksys WAP54G staan en die doen het uitstekend. Hebben van zichzelf een goed bereik en als dat niet genoeg is gewoon de HyperWAP firmware erin flashen en je zendvermogen iets oppompen...

Ik gebruik zelf ook de HyperWAP firmware omdat er hier mensen in de buurt zijn die dachten allemaal op het kanaal te moeten gaan zitten waar ik ook zit...
Mijn verbindingen begonnen dus uit te vallen... Nu is het probleem waarschijnlijk omgekeerd en bij mij werkt alles weer super...

[ Voor 38% gewijzigd door Plopeye op 14-07-2007 15:19 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226244

Dat zal ik dan maar gaan proberen, dankjewel.

Deze Level One router (en dikke Asus Antenne) zal ik retourneren en zo'n Linksys aanschaffen.
Goed zoeken naar de doos van die Level One nu :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53645

(schopje)

Ik heb bridging icm telefonie al deels werkend, dus ik was benieuwd of anderen hier ook al verder mee gekomen waren, aangezien het laatste bericht hierover alweer pakenbeet een half jaar terug is.

Mijn oplossing is eigenlijk op basis van die van Vin, met een nieuwere h323 nat module vanwege die kernel crash.

Juiste topic nog steeds wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233262

Kun je een meer gedetaileerde uitleg geven hoe je orange telefonie deels werkend hebt gekregen in bridge modus?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 53645 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:06:
(schopje)

Ik heb bridging icm telefonie al deels werkend, dus ik was benieuwd of anderen hier ook al verder mee gekomen waren, aangezien het laatste bericht hierover alweer pakenbeet een half jaar terug is.

Mijn oplossing is eigenlijk op basis van die van Vin, met een nieuwere h323 nat module vanwege die kernel crash.

Juiste topic nog steeds wel?
Het juiste topic? Ik denk dat je hier op alle niveau's vragen en opmerkingen tegenkomt.

Ben erg geïnteresseerd in je bridge oplossing omdat de Livebox geen NAT-loopback heeft.
Vóór Orange bij zat ik bij Demon met een CopperJet 810 in bridge-mode. Perfect.

Ben er zelf niet ver mee, behalve dat telefonie niet zou werken (in bridge mode) en Orange de telefonie instellingen geheim houdt ?!
Wel zag ik dat Linksys een Voip kast heeft (Pap2t) en heb even zitten denken om een ander ADSL2 router te kopen met die Pap2t en dan de Livebox in te pakken. Maar zonder de juiste info kom je natuurlijk nergens..... (je snapt het al, ben niet gek op de Livebox. Wilde de DHCP range van de Livebox op 10.0.0.x zetten, maar dat lukte me niet :( )

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 15-09-2007 14:47 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47

OgWok

U.N.C.L.E.

kick.... niemand iets te melden....?

[ Voor 30% gewijzigd door OgWok op 20-09-2007 11:53 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Beetje jammer, zegt hij dat het telefonie gedeelte deels werkend is, en vervolgens blijft hij weg.

Op dit moment heb ik hem ook bridged. Werkt prima, vervelend dat de settings niet worden onthouden, maar is niet anders.

Op het moment zit ik uit t ekijken naar een ST516 ofzo aangezien de LB soms intraint op 9mbit en soms op 13mbit.
Met de ST en DMT zou je dat moeten kunnen forceren. Moet alleen nog uitzoeken hoe.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
2204E firmware is nu geinstalleerd, lijn is nog niets stabieler. :(
Door instabiele lijn werkt het voor geen meter om hem bridged te houden. Niemand meer bezig om dit blijfend voor elkaar te krijgen?!

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Dag Mensen,

Nu lees ik op internet dat de Vigor2800 Series het H.323 protocol zou moeten ondersteunen. Zie: Vigor 2800 H.323

Verder kom ik op de volgengende site (Vigor 2800 H.323 GateKeeper) dit tegen:

We will list a series of lines here that will show you exactly how to forward the ports you need to forward. H.323 GateKeeper requires you to forward the 1718-1720 ports.

EN: Vigor2800 H.323

EN:Vigor2800 H.323 Call Setup

Hieruit zou kunnen blijken dat met de 2800V(G) het allemaal zou moeten werken met een 2800 series. Graag hoor ik van iemand of die dit uit kan testen.

[ Voor 16% gewijzigd door SneezyThunder91 op 12-02-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 07:55
Ik zat dit allemaal te lezen.. En nu heb ik eigenlijk nog wel een uitdaging.
Ik wil namelijk dat de DHCP server van de Livebox een andere DNS server mee leased dan die van de livebox zelf. Dus bijvoorbeeld 192.168.1.5 ipv 192.168.1.1.

Hebben jullie een idee hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256001

Ik neem aan dat jij een orangeinternet abbo hebt incombinatie met een orangetelefonie abbo.
dit heb ik ook en had eerst ook problemen met een router erachter krijgen.

je kunt de livebox in bridged mode zetten zoals deze topic beschrijft.

wat je ook kunt doen (als je zoals mij een WRT54G bezit)
de router anders instellen namelijk :

Stap 1 : Selecteer bij Internet Connection Type ---> Static IP
Stap 2: Vul bij Internet IP Address het IP Adress in wat anders door DHCP worden toegewezen als u rechtstreeks bent verbonden op de livebox.
Doe dit ook voor : Subnet Mask, Gateway en de DNS.
Stap 3: Verander bij Router IP het Local IP Address naar 192.168.2.2
Stap 4: Sla de instellingen op, sluit alles goed aan. Zet dan eerst de livebox aan, als die is opgestart de router en dan heb je je internet via de router. en je VOIP blijft ook werken.

Ik neem aan dat dit met elke router werkt die de mogelijkheid heeft om een ip adres in te stellen voor een WAN poort. Dus ik raad mensen aan, ookal hebben ze niet een WRT54G, het gewoon te proberen als ze een wan poort hebben.
siepeltjuh schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:39:
Beetje jammer, zegt hij dat het telefonie gedeelte deels werkend is, en vervolgens blijft hij weg.

Op dit moment heb ik hem ook bridged. Werkt prima, vervelend dat de settings niet worden onthouden, maar is niet anders.

Op het moment zit ik uit t ekijken naar een ST516 ofzo aangezien de LB soms intraint op 9mbit en soms op 13mbit.
Met de ST en DMT zou je dat moeten kunnen forceren. Moet alleen nog uitzoeken hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Laatst online: 21-05 07:55
Nah, ik wil gewoon dat hij de DNS server van mijn domein oppakt maar wel gewoon laten leasen van de DHCP server van de livebox. Ik verwacht dat dit soort dingen via telnet gedaan moeten worden maar zoveel telnet kennis heb ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een vriend van mij heeft een Livebox en nu een Linksys WAG160N.

De reden dat hij een WAG160N heeft gekocht is een betere stabiliteit en als voornaamste QoS.
Nu heeft hij echter ook VoIP op de Livebox, en dat ondersteunt de WAG160N niet.
Hij zal derhalve gebruik moeten blijven maken van de Livebox.

Nu is de vraag :

Als hij alle poorten forward vanaf de Livebox naar de Linksys, werkt QoS dan nog zoals het bedoeld is? Het beste lijkt mij in dit geval om de Linksys achter de Livebox te hangen, en dat de Linksys naar de Livebox refereert als gateway. DHCP server-taken zullen wel door de Linksys worden afgehandeld.

Zien we verder nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 24-05 13:03

Matis

Rubber Rocket

Exorcist schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:52:
Een vriend van mij heeft een Livebox en nu een Linksys WAG160N.

De reden dat hij een WAG160N heeft gekocht is een betere stabiliteit en als voornaamste QoS.
Nu heeft hij echter ook VoIP op de Livebox, en dat ondersteunt de WAG160N niet.
Hij zal derhalve gebruik moeten blijven maken van de Livebox.

Nu is de vraag :

Als hij alle poorten forward vanaf de Livebox naar de Linksys, werkt QoS dan nog zoals het bedoeld is? Het beste lijkt mij in dit geval om de Linksys achter de Livebox te hangen, en dat de Linksys naar de Livebox refereert als gateway. DHCP server-taken zullen wel door de Linksys worden afgehandeld.

Zien we verder nog iets over het hoofd?
Ja ik zal deze thread eens nieuw leven in blazen hoop ik.

We hebben al enige tijd de LB van Online (ondertussen :P) ik heb recentelijk een nieuwe router gekocht en ik natuurlijk meteen DDWRT in geschoten. Ik kon DDWRT niat "achter" mijn LB draaien, ik kreeg immers geen internet en ik wil graag dat de WRT de "baas" wordt in mijn netwerk mbt portforwarding.

Ik heb net in de eerste berichten gelezen dat de LB in bridge gezet kan worden (die post is overigens al 2 jaar oud), maar dan werkt VOIP niet meer. Dat zal mn moeder niet leuk vinden.

Om een lang verhaal kort te maken:

Kan ik ALLE poorten forwarden naar mijn WRT zodat ik mijn router met daarin DDWRT als gateway kan gaan draaien?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263558

Ik ben ook wel erg benieuwd of er al nieuwe ontwikkelingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39
hmm ik zit ook met een probleem met de livebox.. Of misschien is het mijn dd-wrt router.

Situatie: Online-internet op Livebox, router achter live box, daarna intern netwerk.

wan->livebox -> dd-wrt(op wan poort) -> dd-wrt intern Netwerk -> dhcp -> pc's
wanip dhcp 192.168.1.10 - 192.168.2.1 - 192.168.2.1xx

Opzich werkt alles, Ik heb internet op alle computers in de 192.168.2.xxx range.
Maar ik ssh-server op de dd-wrt draaien. Die kan ik benaderen van buiten.
Maar ik kan vanaf 192.168.10 niet naar buiten toe internetten, behalve ping.

Ik heb het gevoel, dat de livebox alle packages dropt die vanaf 192.168.1.10 komen.. wat opzich raar is..
Weten jullie of dat echt zo is? en mischien een oplossing.. Ik heb alle routing tabelen en firewall rules op de dd-wrt al nagelopen. Daar niks vreemds aan kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Tito129 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:41:
hmm ik zit ook met een probleem met de livebox.. Of misschien is het mijn dd-wrt router.

Situatie: Online-internet op Livebox, router achter live box, daarna intern netwerk.

wan->livebox -> dd-wrt(op wan poort) -> dd-wrt intern Netwerk -> dhcp -> pc's
wanip dhcp 192.168.1.10 - 192.168.2.1 - 192.168.2.1xx

Opzich werkt alles, Ik heb internet op alle computers in de 192.168.2.xxx range.
Maar ik ssh-server op de dd-wrt draaien. Die kan ik benaderen van buiten.
Maar ik kan vanaf 192.168.10 niet naar buiten toe internetten, behalve ping.

Ik heb het gevoel, dat de livebox alle packages dropt die vanaf 192.168.1.10 komen.. wat opzich raar is..
Weten jullie of dat echt zo is? en mischien een oplossing.. Ik heb alle routing tabelen en firewall rules op de dd-wrt al nagelopen. Daar niks vreemds aan kunnen vinden.
Altijd gevaarlijk om twee *LANs* met dezelfde netmask achter elkaar te knopen.

Ik heb zelf een ddwrt met een wan adres van 192.168.1.17 ofzo. Ik heb op de LB alle poorten geforward naar dat ip (workaround DMZ ;) ) en op mn ddwrt draait een 10.0.0.xxx dhcp server. Ik kan alles prima bereiken en forwarden en tunnelen.

Je ddwrt kun je dan intern bereiken op 10.0.0.1, je livebox op je WAN adres van je Livebox. in mijn geval 84.117.xxx.xxx en extern kun je je ddwrt bereiken, mits je webgui aan hebt staan op je wan adres van je Livebox.

Alles loopt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39
toaomatis schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:01:
[...]

Altijd gevaarlijk om twee *LANs* met dezelfde netmask achter elkaar te knopen.

Ik heb zelf een ddwrt met een wan adres van 192.168.1.17 ofzo. Ik heb op de LB alle poorten geforward naar dat ip (workaround DMZ ;) ) en op mn ddwrt draait een 10.0.0.xxx dhcp server. Ik kan alles prima bereiken en forwarden en tunnelen.

Je ddwrt kun je dan intern bereiken op 10.0.0.1, je livebox op je WAN adres van je Livebox. in mijn geval 84.117.xxx.xxx en extern kun je je ddwrt bereiken, mits je webgui aan hebt staan op je wan adres van je Livebox.

Alles loopt als een zonnetje!
Als jij inlogt op je dd-wrt met ssh of telnet kan je vanaf daar dan internetten dus wget google.nl ofzo ?
Ik kan namelijk niet vanaf me dd-wrt naar buiten toe.. de rest werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Tito129 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:28:
[...]

Als jij inlogt op je dd-wrt met ssh of telnet kan je vanaf daar dan internetten dus wget google.nl ofzo ?
Ik kan namelijk niet vanaf me dd-wrt naar buiten toe.. de rest werkt goed.
Ik kan sws internetten op alle pc's die achter de ddwrt hangen, telnet naar de ddwrt gaat als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
DD-WRT v24 std (c) 2008 NewMedia-NET GmbH
Release: 07/27/08 (SVN revision: 10011)

DD-WRT login: root
Password:
==========================================================

____  ___    __        ______ _____         ____  _  _
 | _ \| _ \   \ \      / /  _ \_   _| __   _|___ \| || |
 || | || ||____\ \ /\ / /| |_) || |   \ \ / / __) | || |_
 ||_| ||_||_____\ V  V / |  _ < | |    \ V / / __/|__   _|
 |___/|___/      \_/\_/  |_| \_\|_|     \_/ |_____|  |_|

DD-WRT v24
                   http://www.dd-wrt.com

==========================================================

BusyBox v1.11.1 (2008-07-27 16:38:08 CEST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

root@DD-WRT:~# wget google.nl
root@DD-WRT:~# wget http://google.nl
Connecting to google.nl (216.239.59.104:80)

Ik krijg geen terugkoppeling dat de verbinding gemaakt is, maar verder werkt het allemaal prima!

Edit:

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo goed met commandline werken en al helemaal niet in Linux. Ik ben meer een windows mannetje en het liefste met een GUI ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 26-01-2009 21:15 . Reden: Nog wat aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05 00:26
Is het mogelijk de livebox gewoon te verwijderen en daarvoor in plaats een Linksys WAG200G te zetten?

zoja hoe, moet ik dan ook een login etc instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

GranCanaria schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:50:
Is het mogelijk de livebox gewoon te verwijderen en daarvoor in plaats een Linksys WAG200G te zetten?

zoja hoe, moet ik dan ook een login etc instellen?
ja dat is zeker mogelijk mits je geen telefonie van orange (online wanadoo) hebt.

Ik heb zelf ooit (voordat we de ellendige telefonie van orange icm de livebox) kregen zelf een wag54g (annex a) gehad en dat werkte voortreffelijk.

Bij dat modem/routertje zat toen ook een instructie hoe je voor elke provider de PPTP of andere protocollen met de daarbijbehorende inlog codes en wachtwoorden moest instellen.

Het is dus zeker mogelijk, alleen weet ik niet of je er dan nog een custom rom (ddwrt oid) in kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 09:01
Pff blij dat dit topic nog leeft.

mijn probleem :

Behalve het niet hebben van voldoende kennis van dit soort zaken :)

Ik heb de volgende opstelling LIVEBOX---wan-SITECOM 300N --- pc;s EN Myworld book

Nu heb ik met alle pc;s verbinding met internet (draad en loos) en kunnen ze bij de Mybookworld (MBW)

Nu heb ik de MBW gehackt en kan ik erin met SSH

hierop is een server geinstalleerd nu maar die kan ik(beter gezegd mijn kids) niet benaderen vanaf het internet :/

Wordt hondedol van het forwarden etc

Nu las ik hier het in Bridge zetten van de Livebox >:)

Nu is het ietwat onduidelijk maar volgens mij kan ik de LB net als nu gewoon op de WAN van m'n Sitecom laten zitten .
Als ik nmlk de LB op een Lan poort v/d sitecom zou zetten zijn de pc's die ook op lan zitten niet beveiligd via router
Hoe stel ik mijn router in of hoef ik daar niets te doen vwb de LB.
Houdt de LB zijn ip adres 192.168.1.1 (dat is dus dan nog in de router de gateway?

Zoals ik nu begrijp gooit de ISP de IP rechtstreeks naar de sitecom ipv de LB dus das duidelijk
M.a.w. vindt de Sitecom vanzelf de bridge als zijnde opening naar internet?
Zou mooi zijn dan is router al klaar zoals ie nu is met pc's en wifi

Moet ik het mac adres van de LB niet hebben voor evt beveiligen in de sitecom?

Ik wil namelijk alleen de Sitecom de boel laten regelen(DHCP /firewall en poorten kunnen openen naar de MBW (443 , 3210 en 80 , staan op de MBW al open)

welke ip adressen moet ik gebruiken etc etc.

k ga nu de nachtdienst in en probeer de komende dagen het dan voor elkaar te krijgen hopelijk met hulp van dit forum 8)

Dit is DE oplossing voor mijn probleem dan _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door scorpio op 09-02-2009 03:10 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Scorpio, ik hoop dat ik je kan helpen:

LET OP!
Mijn livebox staat niet in bridge-mode, dit kan ik niet omdat ik ook telefoneer via de Livebox. Mijn livebox is gewoon een forwarder.
/LET OP!

Forwarden door twee routers is altijd lastig, daarnaast raad ik het je nog af ook ;)

Ik heb devolgende setup: Internet -- Livebox -- Linksys WRT160N -- pc's/laptops (draad en loos).

welnu, aangezien de livebox geen standaard DMZ (engelse wiki) heeft, moest ik er zelf 1tje maken.

Dit heb ik op de volgende manier gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://meuk.matis-digital.com/got/liveboxforward.jpg
Sorry GoT voor het niet maken van Thumbnails ;)

Dit betekend kort door de bocht dat mijn livebox AL het verkeer wat hij binnenkrijgt doorstuurt naar 192.168.1.14 (het adres van mn Linksys WRT160N). Dit is een fatsige manier om zelf een DMZ te maken.
Ik moet je er wel bijvertellen dat ik mijn WLAN op mn livebox heb uitgeschakeld; dit om te voorkomen dat er straks nog verbinding met de livebox wordt gemaakt, terwijl jij (en ik ook) wil dat al het verkeer via de tweede router loopt.

Goed dat gedaan hebbende moeten we de extra router instellen; Omdat je livebox DHCP-server een 192.168.1.0/24 adres uitgeeft moet je je extra router een andere DHCP-range geven, ikzelf heb voor 10.0.0.0/8 gekozen. Anders snapt straks je datapakket het niet meer als je twee dezelfde adressen achter elkaar schakeld.

Mijn WRT160N heb ik voorzien van ddwrt24sp1. Wat ik (als je router ook ondersteund wordt) je aanraad je gebruiken.

Mijn extra router heb ik alsvolgt ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://meuk.matis-digital.com/got/ddwrt.jpg
Nogmaals sorry GoT O+

Merk op dat rechtsboven in de hoek bin WAN-ip 192.168.1.14 staat, het IP waar ik het een aantal regels terug over had.

Daarnaast moet je zelf je DHCP-server instellingen aanpassen naar de instellingen zoals ik ze hierboven in de screenshot heb staan.

Als het goed is gaat nu al het verkeer wat vanaf het internet komt rechtstreeks naar je extra router en vanuit daar kun je de ipadressen (pakketten en poorten) instellen welke je geforward wilt hebben.

Ik hoop dat dit je een beetje verder helpt!

[ Voor 139% gewijzigd door Matis op 09-02-2009 08:38 . Reden: Extra tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 09:01
toaomatis

dank je wel !
Vanmorgen na m'n Nachtdienst (hele nacht lopen denken ) toch voor t slapen even achter pc gekropen.
Heb geprobeer de LB in bridge te zetten , door wat geklungel moest ik de LB resetten en dan zijn natuurlijk de telnet instellingen weer weg :+

Toen popte weer de gedachte omhoog dat het natuurlijk absurt is dat het niet zou kunnen .
Ik heb (ongeveer wat jij hebt gedaan) poorten 1 t/m 65535 naar mijn virtuele ip geforward .
Dit bleek afdoende (HA) nu stonden alle poorten open naar mijn Sitecom!!
Vanaf dit punt was t een eitje natuurlijk.
Sitecom forward netjes naar mijn MBW en Accessbook is mooi te benaderen voor m'n kids ..tjakka een gelukkige scorpio hier _/-\o_

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

scorpio schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:02:
toaomatis

dank je wel !
Vanmorgen na m'n Nachtdienst (hele nacht lopen denken ) toch voor t slapen even achter pc gekropen.
Heb geprobeer de LB in bridge te zetten , door wat geklungel moest ik de LB resetten en dan zijn natuurlijk de telnet instellingen weer weg :+

Toen popte weer de gedachte omhoog dat het natuurlijk absurt is dat het niet zou kunnen .
Ik heb (ongeveer wat jij hebt gedaan) poorten 1 t/m 65535 naar mijn virtuele ip geforward .
Dit bleek afdoende (HA) nu stonden alle poorten open naar mijn Sitecom!!
Vanaf dit punt was t een eitje natuurlijk.
Sitecom forward netjes naar mijn MBW en Accessbook is mooi te benaderen voor m'n kids ..tjakka een gelukkige scorpio hier _/-\o_
mooi te horen dat t je gelukt is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245589

Ook wij hebben hier een Livebox, en ik probeer naarstig deze ofwel in bridge mode te krijgen of om de router een vast ip-adres te geven. Het gaat om een Belkin F5D9230-4 router met op de Livebox firmware 3202WNLB_22204E.

Ik heb op verschillende fora gelezen dat het kan, maar bij het aansluiten van de router met een vast ip-adres heb ik geen internetverbinding, alhoewel Vista dat soms wel aangeeft. Als ik dan ping of de browser opstart doet hij niets.

Probeer ik in te loggen via telnet, dan zegt hij 'You are not allowed to log in before 15 seconds" en dat loopt steeds op. Ik heb het wachtwoord voor het root account gewijzigd en ik weet zeker dat het klopt, ik zag alleen wel dat hij toen veranderde van FTP CLI naar HTTP FTP diensten.

Iemand enig idee hoe ik telnet aan de praat krijg of waarom de verbinding via een vast ip-adres voor de router niet werkt? Een dynamisch ip aan de router geven helpt ook niet, en ik heb het dhcp domein van de Livebox op 192.168.1.x en de router geeft ip-adressen uit van 10.0.0.x. De router heeft een vast ip-adres buiten de DHCP range gekregen, om conflicten te voorkomen.

Wie helpt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik :), althans dat ga ik proberen.

Allereerst, heb je al het verkeer in je livebox geforward naar het ip van je belkin-router zoals ik hier beschreven heb?

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 18-02-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105560

Ik heb inmiddels de online livebox. Daar is door een stroom uitval de nieuwe firmware opgekomen.
nu krijg ik heb niet meer in bridge mode. Deze firmware heeft niet de commandos die worden voorgesteld.
Heeft iemand een idee hoe de nieuwste online firmware weer in bridge mode gezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 21:40
ik heb een panasonic IP-Cam (WV-NF284), dit is een IP netwerkcamera, livebox (ST3202) met originele draadloze optie en een belKin Wireless N+ router (F5D8235ed4)

De ip-netwerkcamera is momenteel verbonden via een netwerkkabel met de livebox, hierdoor kan ik door IP-forwarding mijn camerabeelden overal ter wereld via een andere computer zien.

De enige beperking die ik nu heb is dat de netwerkcamera niet verder van de livebox kan worden geplaatst dan de lengte van de netwerkkabel tussen de livebox en camera toelaat.

Nu is mijn vraag of ik de netwerkkabel kan weglaten en de belkin router met mijn camera verbinden zodat hij op een of andere manier (via bridge? accesspoint?) connectie maakt met de livebox. Kan een of andere aardige tweaker mij vertellen hoe ik dat moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:07
Dat de kabel de beperkende factor is, daar heb je gelijk in. Maar dat betekend niet dat je reikwijdte echt beperkt is. Je kunt officieel kabels van max 100m gebruiken. Onofficieel kun je vaak nog een stuk verder.

Als je graag van de kabel af wilt, zul je even wat informatie moeten zoeken. Er zijn, zoals je zelf al aangeeft, een aantal opties:
- Wireless Bridge mode
Helaas ondersteunt de Livebox geen WDS, wireless bridge mode gaat dus niet werken

- WIFI access point in client mode.
Voor zover ik kan vinden kan de Belkin router geen client mode aan. Echter, dit is niet iets wat vaak bij de specificaties staat. Dus je zult even moeten nagaan of je router dit ondersteund. Vaak zit er dan ergens een instelling waarmee je de router kunt instellen op iets anders dan een access point. Bij Linksys AP's heet dit bijvoorbeeld "Access Point Client mode" Veel routers ondersteunen dit echter niet.

Wat je eigenlijk wilt is dus een Wireless Ethernet Bridge. Dat sluit een Ethernet apparaat aan in een WIFI netwerk. Die zijn te koop, maar pure wifi/ethernet bridges worden steeds zeldzamer en zijn vaak duurder dan een access point wat client mode ondersteund. Ook kun je universele range extenders proberen. Die hebben soms ook een ethernet poort. Let wel dat die niet via WDS werkt maar echt als client. (Universeel).

p.s. Je had hier beter een eigen topic voor kunnen openen.
Pagina: 1 2 3 Laatste