Scorpio, ik hoop dat ik je kan helpen:
LET OP!
Mijn livebox staat niet in bridge-mode, dit kan ik niet omdat ik ook telefoneer via de Livebox. Mijn livebox is gewoon een forwarder.
/LET OP!
Forwarden door twee routers is altijd lastig, daarnaast raad ik het je nog af ook
Ik heb devolgende setup: Internet -- Livebox -- Linksys WRT160N -- pc's/laptops (draad en loos).
welnu, aangezien de livebox geen standaard DMZ (
engelse wiki) heeft, moest ik er zelf 1tje maken.
Dit heb ik op de volgende manier gedaan:

Sorry GoT voor het niet maken van Thumbnails
Dit betekend kort door de bocht dat mijn livebox AL het verkeer wat hij binnenkrijgt doorstuurt naar 192.168.1.14 (het adres van mn Linksys WRT160N). Dit is een fatsige manier om zelf een DMZ te maken.
Ik moet je er wel bijvertellen dat ik mijn WLAN op mn livebox heb uitgeschakeld; dit om te voorkomen dat er straks nog verbinding met de livebox wordt gemaakt, terwijl jij (en ik ook) wil dat al het verkeer via de tweede router loopt.
Goed dat gedaan hebbende moeten we de extra router instellen; Omdat je livebox DHCP-server een 192.168.1.0/24 adres uitgeeft moet je je extra router een andere DHCP-range geven, ikzelf heb voor 10.0.0.0/8 gekozen. Anders snapt straks je datapakket het niet meer als je twee dezelfde adressen achter elkaar schakeld.
Mijn WRT160N heb ik voorzien van ddwrt24sp1. Wat ik (als je router ook ondersteund wordt) je aanraad je gebruiken.
Mijn extra router heb ik alsvolgt ingesteld:

Nogmaals sorry GoT
Merk op dat rechtsboven in de hoek bin WAN-ip 192.168.1.14 staat, het IP waar ik het een aantal regels terug over had.
Daarnaast moet je zelf je DHCP-server instellingen aanpassen naar de instellingen zoals ik ze hierboven in de screenshot heb staan.
Als het goed is gaat nu al het verkeer wat vanaf het internet komt rechtstreeks naar je extra router en vanuit daar kun je de ipadressen (pakketten en poorten) instellen welke je geforward wilt hebben.
Ik hoop dat dit je een beetje verder helpt!
[
Voor 139% gewijzigd door
Matis op 09-02-2009 08:38
. Reden: Extra tekst ]