[Ervaringen] Acer Aspire 5672WLMi

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ook mijn Aspire 5672A gaan kopen, maarja. Voor gamen? Ik hoef niet gelijk Doom III of BF2 op het mooist te draaien (daarvoor heb ik mijn desktop). Maar ik wil wel gewoon Pro Evolution en World of Warcraft kunnen spelen.

Nog even snel de specs van de 5672A:
# Intel Duo Core T2250 (1.73Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
# 120GB Harddisk S-ATA 5400RPM
# 2048MB DDR2 (2 x 1024)
# ATI Mobility Radeon X1600 128/512MB Hypermemory
# 15.4" WXGA CrystalBrite TFT (1280 x 800)
# 1.3Megapixel Webcam
# 0.a. 4 x USB 2.0, 1 x DVI-D, 5-in-1 cardreader, 1 x S-Video TV Out
# Slot-in DVD-SuperMulti Drive Dual Layer
# Windows XP Home NL/UK/FR
# Interne W-LAN 54Mbps (3945ABG)/ Bluetooth 2.0 + EDR
# 2.95 kg; 364 (W) x 274.75 (D) x 28/36.3 (H) mm
Het is vooral de proccesor waar ik me druk om maak, met maar 1.73ghz kan dat niet veel zijn of wel? Ik heb geen idee, ik weet namelijk niks van de Dual Core.

De vid kaart is maar 128mb, maar voor de wat oudere games maakt dat weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
nlboy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:32:
Hehe wij hebben ook een Acer laptop (die 1 jaar oud is) en die ook een bluetooth knop heeft...zonder bluetooth ingebouwd. Beetje jammer weer, want op de site staat weer een bluetooth logo bij elke laptop ook al zit ie er niet in. :/
ik heb wel bluetooth erin zitten, maar dat schakelaartje bij mij is ook voor 3G, heb k dr ook neit inzitten :P

ow, en dat end of life kan wel kloppen. dat kreeg ik ook te horen toen k m bestelde. gelukkig waren ze bij de funprice zo aardig om ff verder te kijken dan de standaard leverancier ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DP Kunst op 29-07-2006 13:38 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:37:
[...]

ik heb wel bluetooth erin zitten, maar dat schakelaartje bij mij is ook voor 3G, heb k dr ook neit inzitten :P

ow, en dat end of life kan wel kloppen. dat kreeg ik ook te horen toen k m bestelde. gelukkig waren ze bij de funprice zo aardig om ff verder te kijken dan de standaard leverancier ;)
zou me niks verbazen dat je die achteraf kan inbouwen met een soort insteek kaartje
Je ziet het ook wel met draadloos netwerk...

Het zou mooi zijn als men zaken als draadloos netwerk , BT, video geheugen , vga kaartje een standaard ontwikkeld zodat je laptop kan upgraden.....
Desnoots via acer maar dan wel voor schappelijk prijzen ....

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb voor m'n vader 2 weken geleden een 5671 gekocht.

Hele mooie laptop voor een leuke prijs. Heb de laptop maar in standaard installatie gelaten, heb geen zin om elke 2 weken naar huis te moeten omdat ie er weer iets niet werkt :)
Maar 't valt me op dat de laptop erg warm wordt... Met name rechtsboven (onder power-knopje), ik heb de prestaties van het ding al omlaag geschoefd (met powerplay ed.) maar vind dat ie nog steeds warm wordt. Zo zwaar wordt ie niet belast, wordt met name gebruikt voor mobiel internet en office applicaties.

Ben zelf ook aan't kijken naar een nieuwe laptop, was aan't denken aan een 5652 (vanwege de 7600, ding moet als desktop replacement dienen) maar dat die is end-of-life. Weet iemand wellicht wanneer (en wat) er voor opvolger aankomt, Core2Duo :P ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
dj.verhulst schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:51:
[...]

zou me niks verbazen dat je die achteraf kan inbouwen met een soort insteek kaartje
Je ziet het ook wel met draadloos netwerk...

Het zou mooi zijn als men zaken als draadloos netwerk , BT, video geheugen , vga kaartje een standaard ontwikkeld zodat je laptop kan upgraden.....
Desnoots via acer maar dan wel voor schappelijk prijzen ....
volgensmij bedoelen ze met 3G die gprs internet dingen die je in een pcmcia slot kan stoppen...

maarre, videokaart kun je dacht ik al upgraden als ie idd opeen MXM kaartje zit. Alleen zijn deze MXM kaartjes nog niet heel veel te krijgen geloof ik. als het goed is zit er ook een mini PCI slot in de laptop, kun je ook nog iets instoppen (als daar nu de netwerkkaart niet in zit)...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kan hier trouwens iemand testen met een Nokia of het infrarood het een beetje doet? Ik krijg het hier namelijk niet aan de praat. Heb zowel de meegeleverde versie van Nokia suite als de laatste online installer erop gezet, en hij pakt hem niet. Nokia 6822 trouwens.

Laatste drivers van de Acer site gebruikt (FIR (Fast infrared for data communication) Driver 5.3.2600.2).

Zo heel af en toe zegt ie wel dat er een infrarood verbinding is, maar dat is maar voor heel even. Soms zegt ie ook dat er een 6822 in range is, maar krijg het nooit voor elkaar om echt verbinding te krijgen (en dan met name met nokia suite).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:32:
Kan hier trouwens iemand testen met een Nokia of het infrarood het een beetje doet? Ik krijg het hier namelijk niet aan de praat. Heb zowel de meegeleverde versie van Nokia suite als de laatste online installer erop gezet, en hij pakt hem niet. Nokia 6822 trouwens.

Laatste drivers van de Acer site gebruikt (FIR (Fast infrared for data communication) Driver 5.3.2600.2).

Zo heel af en toe zegt ie wel dat er een infrarood verbinding is, maar dat is maar voor heel even. Soms zegt ie ook dat er een 6822 in range is, maar krijg het nooit voor elkaar om echt verbinding te krijgen (en dan met name met nokia suite).
Yep, heb ik ook last van gehad met m'n nokia 6230. Als je in app. beheer op je ir poort klikt kan je op het tweede tabblad in een dropdownlijstje verschillende waarde kiezen (zit nu op m'n werk, weet niet precies welke ik gekozen heb) en dan doet ie het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben sinds twee dagen eigenaar van de Acer 5672WLMi (LX.ADT0J.017). Mooi ding vooralsnog. Krijg alleen het meegeleverde Media Center niet aan de praat i.c.m. m'n universele Sony afstandbediening.

Ik heb tevens verschillende programma's geprobeerd die beloven dat je Windows kunt trainen om afstandbieding IR-codes te ontvangen en te vertalen naar toetsaanslag. WinLirc werkt helaas alleen met seriële poort ontvangers. Ook Girder deed helemaal niets.

Standaard wordt dus wel een CIR driver for remote control meegeleverd met de laptop, maar ik kan niet vinden waar ik dan mijn afstandbediening configureer... Ik heb ook nog de nieuwere CIR Driver for remote control (5.3.2006.2) geïnstalleerd, maar dat hielp ook niets. Weten jullie het?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost79 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:35:
Ik heb voor m'n vader 2 weken geleden een 5671 gekocht.

Hele mooie laptop voor een leuke prijs. Heb de laptop maar in standaard installatie gelaten, heb geen zin om elke 2 weken naar huis te moeten omdat ie er weer iets niet werkt :)
Maar 't valt me op dat de laptop erg warm wordt... Met name rechtsboven (onder power-knopje), ik heb de prestaties van het ding al omlaag geschoefd (met powerplay ed.) maar vind dat ie nog steeds warm wordt. Zo zwaar wordt ie niet belast, wordt met name gebruikt voor mobiel internet en office applicaties.

Ben zelf ook aan't kijken naar een nieuwe laptop, was aan't denken aan een 5652 (vanwege de 7600, ding moet als desktop replacement dienen) maar dat die is end-of-life. Weet iemand wellicht wanneer (en wat) er voor opvolger aankomt, Core2Duo :P ???
Weet iemand al meer over de nieuwe laptops met Core 2 Duo, wanneer ze te koop aangeboden worden, en de prijzen enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Kun je het gebruik van HyperMemory ook uitzetten? Ik zou graag willen dat de laptop de standaard 128MB videogeheugen gebruikt en geen werkgeheugen claimt. In het Catalyst control paneel zit het niet. Elders wel?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van de 5672 2048 met de T2300, een heerlijke laptop die verschrikkelijk stil is. Absoluut geen spijt van om deze laptop als desktop vervanger te gebruiken.
Prima aankoop :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoe kun je dan aan zo'n bluetooth insteekkaart komen. Ik wil graag dat knopje voor bluetooth kunnen gebruiken. Als het echt niet mogelijk is dan schaf ik een bluetooth stick aan. Maar ik wil eerst weten hoe duur zo'n bluetooth voor de acer laptop kost. Wie weet waar deze te koop is. Acer.nl en google.nl heeft mij geen resultaat opgeleverd.

[ Voor 20% gewijzigd door Tasminos op 07-11-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik heb nu een weekje deze laptop en ik kan zeggen > PERFECT. Ik heb echter de versiemet een X1600 en een 120gb schijf, maar zoveel verschil zal het niet maken ik het gebruik.

Ik ben heel tevreden over onder andere de Power Management, op die manier houd de accu het toch nog wel 3 uur vol. Bij normaal rustig Msn gebruik. Ik ben er dus top tevreden over!

Maar heeft iemand toevallig die coole Acer Screensaver voor mij? Ik heb de laptop namelijk opnieuw geinstalleerd, maar die ben ik vergeten mee te nemen :( . Zou iemand hem naar me toe kunnen mailen? markvv [at] gmail [dot] com

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Laatst online: 16-09 23:29
mark10123 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:56:
Ik heb nu een weekje deze laptop en ik kan zeggen > PERFECT. Ik heb echter de versiemet een X1600 en een 120gb schijf, maar zoveel verschil zal het niet maken ik het gebruik.

Ik ben heel tevreden over onder andere de Power Management, op die manier houd de accu het toch nog wel 3 uur vol. Bij normaal rustig Msn gebruik. Ik ben er dus top tevreden over!

Maar heeft iemand toevallig die coole Acer Screensaver voor mij? Ik heb de laptop namelijk opnieuw geinstalleerd, maar die ben ik vergeten mee te nemen :( . Zou iemand hem naar me toe kunnen mailen? markvv [at] gmail [dot] com
Speel je ook games? wat is je ervaring hiermee? Ben namelijk op zoek naar een laptop voor o.a. internetten en af en toe een game spelen (COD II en andere shooters bijv.) en wil rond de 1000-1300 euro besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik kan je zeggen het Overclocken van de VGA-Kaart doet wonderen. Maar ik liever niet mijn Laptop wou verkloten ben ik toch maar van afgezien.

Nadat ik de Omega Drivers had geinstalleerd inplaats van de Standaard ATI Drivers, kon ik NFS Carbon met gemak spelen. De instellingen dan ook zo Goed als allemaal op High.

Aanrader om mee te Gamen dus :D

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
ok, heb hier een acer 5602WLMi staan, en ik heb gewoon netjes alles opnieuwe geinstalleerd...

(ding had media center edition, en hier gooien we er XP proff overheen, omdat ie anders niet (netjes) in het domain kan gehangen worden......

nu heb ik alle drivers installed gekregen.. (heb da via support site gedaan, maar nu ut volgende...

ik krijg steeds de volgende fout melding

*could not load (kan ook find zijn) c:\windows\system32\VxLibRes.dll*

nu heb ik wel een VxLib.dll gevonden?? en schijnt een logitech file te zijn?

op logitech kan ik alleen een 8.xx versie vinden, en die ccd.zip heeft een un-install tool voor logitech 9.00?????

iemand een suggestie?

Verwijderd

Dutch2007 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:44:
ok, heb hier een acer 5602WLMi staan, en ik heb gewoon netjes alles opnieuwe geinstalleerd...

(ding had media center edition, en hier gooien we er XP proff overheen, omdat ie anders niet (netjes) in het domain kan gehangen worden......

nu heb ik alle drivers installed gekregen.. (heb da via support site gedaan, maar nu ut volgende...

op logitech kan ik alleen een 8.xx versie vinden, en die ccd.zip heeft een un-install tool voor logitech 9.00?????

iemand een suggestie?
neem es contact op met acer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpd
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-08 22:38

rpd

Diamond AT schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:29:
Hoe kun je dan aan zo'n bluetooth insteekkaart komen. Ik wil graag dat knopje voor bluetooth kunnen gebruiken. Als het echt niet mogelijk is dan schaf ik een bluetooth stick aan. Maar ik wil eerst weten hoe duur zo'n bluetooth voor de acer laptop kost. Wie weet waar deze te koop is. Acer.nl en google.nl heeft mij geen resultaat opgeleverd.
Ja zou ik ook graga willen!
Weet iemand iets of heeft iemand die van hem tekoop? _/-\o_

Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
rpd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:48:
[...]

Ja zou ik ook graga willen!
Weet iemand iets of heeft iemand die van hem tekoop? _/-\o_
Ik heb al contact gehad met acer. Deze kunnen alleen door een derde partij (dit bedrijf verzorgt de reparaties van Acer notebooks) worden geinstalleerd. Ik heb echter contact gehad met het bedrijf en die gaf aan de kaarten niet op voorraad te hebben en ook niet te verwachten. Verder advisseert zowel Acer als het bedrijf waar de kaarten moesten zijn om toch maar een bluetooth stick aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:44:

iemand een suggestie?
Ik heb precies hetzelfde probleem, en krijg ook de Orbicam niet geïnstalleerd, zowel met de drivers van de acer site niet en ik heb ook een aantal dingen van Logitech geprobeerd maar werkt ook allemaal niet.

Je zou toch zeggen dat de driver van Acer goed zou moeten werken, nou tot nu toe nog niet dus.

Ik las in een vorige reply dat er een cd op zat geplakt met de nieuwste driver van de Cam omdat deze dus ook niet werkte. Deze zat er bij mij niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Gister mijn bestelling geplaatst, ik hoop dus dat nogsteeds iedereen tevreden is met dit bakkie :)

Helaas wou het bedrijf waar ik hem gekocht heb (in aanbieding voor €879,= incl.) de 2x 512 geheugen modules niet vervangen voor 2x 1024 :( Mocht ze er wel bij kopen, maar vervangen helaas niet. Nou goed, als ik het in de toekomst echt nodig heb kost het me gewoon een paar duiten extra :/

Verder vind ik het jammer dat de resolutie niet verder gaat dan 1280x800 (extern wel, I know).

All-in-all denk ik dat ik een goede aankoop gedaan heb. Dinsdag heb ik hem, kan haast niet meer wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
heb hem 2 dagen geleden besteld, had gehoopt er al achter te zitten. Maar na contact te hebben gehad met het bedrijf bleken ze kerstvakantie te hebben. Vervelend, zet dit dan op je site neer!

Heb iig de versie met 2 gb en x1600. Maar mensen nog meer ervaring met gamen? gaat san andreas er zonder problemen op lopen?

Ik hoop hem nu volgende week donderdag te krijgen. Veelste lang wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
vanWalsum schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:14:
heb hem 2 dagen geleden besteld, had gehoopt er al achter te zitten. Maar na contact te hebben gehad met het bedrijf bleken ze kerstvakantie te hebben. Vervelend, zet dit dan op je site neer!

Heb iig de versie met 2 gb en x1600. Maar mensen nog meer ervaring met gamen? gaat san andreas er zonder problemen op lopen?

Ik hoop hem nu volgende week donderdag te krijgen. Veelste lang wachten!
san andreas gaat er zeker goed op lopen.. zelfs op de 1gb x1400 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
laurensl schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:05:
[...]

san andreas gaat er zeker goed op lopen.. zelfs op de 1gb x1400 versie
aah.. toppertje dan! kan écht niet wachten tot volgende week.. pff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Mijn ervaring na een paar weken. Echt een topper. Ik hoorde veel slechte dingen over acer laptops op diverse forums.Ik heb nog geen problemen ondervonden (afkloppen). Sterker nog ik heb mijn Vista upgrade al besteld voor 26 euro (verzendkosten). Voor wie de laptop na eind oktober heeft besteld check:

http://upgradeweb.moduslink.com/vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Heb de laptop nu ook een kleine week in bezit.

Super tevreden, hij is megasnel. (versie met 2gb en x1600) en draait vele games zonder problemen. Hij is stil, heeft een lekker toetsenbord en de webcam is erg handig. écht een aanrader.

Ik wil btw wel wat van je horen als je vista erop hebt staan, want ben benieuwd of het het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

ik heb vandaag een 5.1 gekocht T5900 van creative

als ik deze aansluit spelen e rmaar 2 speakers en woofer

in men realtek : ALC883 kan ik kiezen : headphone en 2 speakers HCµ

hoe kan ik dit oplossen dank

ik zit met : acer aspire 5672WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
een geluidskaart kopen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Is het slim om deze acer (en dan de x1400 1gb versie) te kopen, of toch een Core 2 duo ipv een core duo te kopen? En ik zie ook in de pricewatch overal p4-m Duo staan, bedoelen ze hier een Core Duo mee ? (ken die benaming helemaal niet) Budget is 900 Euro

[ Voor 3% gewijzigd door shag-me op 17-01-2007 12:18 ]

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 20:50
Ach, gewoon iemand die door de bomen het bos niet meer ziet, moeilijk de namen onthouden ^^ (Ja mijn CPU is volgens velen ook een "Duo Core ipv Dual Core...). Zelf zou ik zeggen Core 2 Duo ivm 64-bit. Velen melden dat het veel sneller werkt in Vista. Zelf niet echt kunnen vergelijken, maar Vista x64 draait hier evensnel als XP op een Turion 64 X2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
ey,

ik heb de 5672WLMi gestuurd gekregen nadat mijn oude laptop een paar keer naar acer is geweest. Die hebben ze niet meer kunnen repareren (vidkaart was kapot, konden ze niet meer krijgen oid). Maar goed, ik heb dus de x1600 512mb, 2GB incl BT2.0. Nou heb ik even de ati tray tools bench mark gedaan, maar deze videokaart is slechter dan mijn 9800pro in mijn vaste pc. Deze krijgt zo'n 1000 punten, mijn 9800pro 2300 punten. Nou is mijn vraag, klopt dit wel? Ik had toch echt wat meer verwacht van de x1600, ookal is het een mobile. Ik mag natuurlijk niet ontevreden zijn omdat ik deze laptop gratis heb gekregen, maar ik vroeg het mij af....

mvg,
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Als het een bench van ati is, is de versie op de acer misschien een latere. Dit zie je ook in 3dmark, latere versies scoren stukken lager. Ik heb juist de ervaring dat de x1600 sneller is dan mijn ouder 9800pro. Maar dit kan ook aan het verschil in cpu liggen. t2300 vs athlon xp 2800.

Test anders beide systemen eens met de zelfde versie van 3dmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:35
Ik heb deze laptop ook sinds kort, (2GB versie met X1600), en ik vroeg mij af of iemand weet hoe ik HyperMemory kan uitzetten, aangezien ik het in de control panel van ATI nergens kan vinden, en ik de BIOS ook niet.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Waarom zou je het uit willen zetten als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.farrelly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10-2019
Ik heb een vraagje ik kan aan deze Acer komen:

ACR-LX.AV60X.022 AS5684WLMib, Intel® Core™ 2 Duo processor T5600 1.83GHz (FSB: 667MHz), Microsoft® Windows® Vista Home Premium, 15.4TFT WXGA 16ms CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x1024), 160GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 8-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11a/b/g, GeForce Go 7600 256MB, DVI, 5-in-1 card reader, BT, 1.3MP Orbicam

prijs:€ 1.059,00

Zijn er toevallig mensen die deze hebben of hier meer vanaf weten? Ik zit zwaar te overwegen om hem aan te schaffen, maar weet niet of Acer geweldig is qua service als ik zo wat berichten lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
vanWalsum schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:43:
Waarom zou je het uit willen zetten als ik vragen mag?
Het ding heeft 128 MB eigen geheugen, en vult dat dus aan tot 512 MB van het gewone geheugen. Maar ik wil hem liever dwingen, of althans kúnnen dwingen, om alleen het (veel snellere) eigen geheugen te gebruiken.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
oké. en dat zou dus leiden tot veel beter prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Dat verwacht ik eigenlijk wel. Ik wil het in ieder geval proberen. Maar weet iemand ook hoe ik het kan uitzetten?

In de BIOS staat de optie niet, met Ati Tools of dergelijke programma's kan ik het ook niet vinden.

[ Voor 75% gewijzigd door Glenfiddich op 09-02-2007 23:32 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:54:
Goed om te horen....!

Iemand al wel accu ervaringen. Hoe lang gaat de accu mee met gemiddeld gebruik?
Ik 'pretpakket' zelf op een 4672WLMi , de travelmate tegenhanger van de Aspire 5672. Ik koos voor de TM omdat ik niet zonder de BT2.0 kon en spijtig genoeg de CristalBrite moest laten schieten. Specs zijn 't zelfde, echter 1GB in 1 Dimm bij mij (wilde nog uit kunnen breiden voor VMWare gebruik) en mijn FSB is 667

De batterij doet 't bij mij op XP pro32 3 uurkes en een heeeeel klein beetje (3 minuten), waarna een immediate shutdown (halverwege bijgestaan door de 130Watt kantoor voeding om de sequence te voltooien. Dit is op medium settings, ik schakel BT2.0 meestal uit, WLAN staat altijd ingeschakeld, maar zoekt niet. de rest is gewoon 'must have' paraat.

Vista, waar hij nu op toert doet het via de Ultimate een behoorlijke 1 uur en 14 minuten op hoge prestaties in de energie config. Ja Vista zuipt dus als een gek.. ik heb niks meer dan Office 2K7, Nero 7.7.51 en wat default benodigde kantoor zut (adobe enzo) geinstalleerd.

De batterij van een Acer doet het dus gewoon aardig, behalve als je Vista uit de kennel haalt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
De 5672WLMIB (de nieuwste 5672 WLMI) heeft bluetooth.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Aspire 5671AWLMi nu enkele maanden. Ik heb net een complete recovery gedraaid omdat het afspelen van een DVD in WinDVD 4 erg stotterde. Dit probleem ontstond nadat ik Omega drivers had geinstalleerd. Omega drivers verwijderd, vervolgens de officiele ATI Catalyst 8.1 drivers geinstalleerd, echter het probleem van haperende DVD-play bleef. Vervolgens heb ik een mailtje gestuurd naar Acer voor een oplossing. Na 1,5 week kreeg ik antwoord; een complete system recovery met het geinstalleerde e-recovery zou afdoende moeten zijn.
Dit heb ik geprobeerd en inderdaad is het probleem opgelost.
Vervolgens heb ik weer een mail gestuurd met de vraag welke driver-updates ik kan gebruiken zonder dat ik hetzelfde probleem weer krijg. Het antwoord dat ik ontving verwees mij naar de ftp-server van Acer: ftp://ftp.work.acer-euro..../aspire_5620_5670/driver/ waar ik de benodigde updates vandaan zou kunnen halen. Ik weet niet hoe het nu is, maar deze drivers worden bijna nooit ge-update.

Welke drivers gebruiken jullie? Ook weleens problemen ondervonden?

Ik heb op deze schone installatie even 3DMark05 gedraaid: 994 points..... |:( Ik vind dit wel erg weinig, wat denken jullie?
HyperMemory wordt gewoon vol gebruikt: 512 MB shared
Na het draaien van de benchmark krijg ik een foutmelding van .net framework...... misschien dat dit iets te maken heeft met de lage score?

• vanWalsum
Hier wat linkjes naar drivers die wat kunnen oplossen. Bij mij draait het perfect! Ik neem aan dat je de 2gb versie met x1600 hebt?

Videokaart:
http://ati.amd.com/support/drivers/xp/mobility-xp.html
(echter geeft hij bij de update utility aan dat hij niet kan installeren op mijn 5672, heel vreemd, want wil toch wel catalyst 7.2 geinstalleerd hebben)

Geluidskaart:
http://www.realtek.com.tw...finition%20Audio%20Codecs

Chipset driver:
http://downloadfinder.int...perating+Systems&lang=eng

Succes ermee! en na deze driverupdates moet hij een stuk lekkerder lopen, vooral na de chipsetdriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb een vrij amateuristische vraag :)

Ik heb sinds anderalve maand deze laptop (2 gig, ati X1600), maar ik ga een format doen met een andere windows xp, niet de recovery dvd dus.
nu is mijn vraag of ik alle drivers die komen bij ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_5670 moet downloaden EN of deze wel up to date zijn ?
Zoals bv. mijn geluidskaart, er staat realtek op mijn laptop en ik moet een Conexant driver downloaden?
en er zijn 3 verschillende drivers voor draadloos internet welke moet ik pakken?

Ik heb al wat rondgezocht op het internet, maar veel wijzer kom ik er niet uit...

Dus, welke updates moet ik allemaal installeren van die site en/of zijn er betere drivers die ik kan installeren?
@ vanWalsum, ik heb dat probleem ook met ati

Dank bij voorbaat

Dr.JaY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Dr.JaY: Noteer welke drivers je nu allemaal hebt, eventueel met de hulp van een programma als Everest Home of PCWizard2006, en download die drivers. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Misschien heb je hier wat aan. Heb zelf dezelfde laptop.

http://downloadfinder.int...ng&strOSs=45&submit=Go%21

http://downloadfinder.int...ng&strOSs=45&submit=Go%21

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_5670/

ftp://ftp.work.acer-euro....N%20Driver%208.27.1.0.zip

ftp://ftp.work.acer-euro....iCam_944_1084_A(WHQL).zip

ftp://ftp.work.acer-euro....%20Driver%208.202.0.0.zip

ftp://202.65.194.211/pc/audio/WDM_R164.zip

Van boven naar beneden
chipset driver
wifi driver (vergeet niet energiegebruik op prestaties te zetten, anders heb je niks)
acer site
lan driver
webcam driver
videokaart
geluidskaart

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dan ook nog een vraag, waar haal ik goede driver voor mijn x1600 weg. De ati site ondersteund geen acer's en de acer site heeft een driver uit maart 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die ati drivers, daar zoek ik ook nog naar, voor de rest al zeker bedankt :)

maar de drivers die jij opnoemt, is dat alles dat je moet installeren zodat je laptop werkt?
bv. CCD Driver 9.4.0.120a, EZDock Modem, TV Tuner en BTW.ZIP (wat is dit laatste eigenlijk?), zijn deze noodzakelijk voor je laptop ?

owja, ik heb ook een update gevonden voor het touchpad, de mijne werkte niet op firefox :|
http://www.synaptics.com/support/drive.cfm

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:33:
die ati drivers, daar zoek ik ook nog naar, voor de rest al zeker bedankt :)

maar de drivers die jij opnoemt, is dat alles dat je moet installeren zodat je laptop werkt?
bv. CCD Driver 9.4.0.120a, EZDock Modem, TV Tuner en BTW.ZIP (wat is dit laatste eigenlijk?), zijn deze noodzakelijk voor je laptop ?

owja, ik heb ook een update gevonden voor het touchpad, de mijne werkte niet op firefox :|
http://www.synaptics.com/support/drive.cfm
In mijn vorige post staan ook ati drivers, ook met catalyst enzo. Alleend dan redelijk oude.

Als ik me niet vergis is dit inderdaad alles wat je nodig hebt. BTW.zip lijkt me iets dat te maken heeft met bluetooth? En ezdock modem, tvtuner (zit er niet in), en ccd driver heb je niet nodig. WIndows heeft ze. Wel is het aan te raden weer even de acer empowering dingen te intalleren, was ook een apart mapje op de ftp voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de versies die je kan downloaden op de ftp zijn ouder dan de versies die ik hier op mijn laptop heb staan? snappen wie het snappen kan :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
van welke datum is je videodriver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Acer 5671awlmi.
Idle waren de temps prima, 53C maar bij heb gamen liep het op naar 83C
Nou viel me op dat de er een zwarte "sticker" voor de air intake zit. Ik heb de backpanel geopend en de sticker verwijderd, tis een flinterdun stukje koper dat zwart is geverfd.
Met dat ding verwijderd is de air intake gewoon open en draait de cpu 15C koeler :)
Full load is nu 68C ofzo

Edit: ff getest met Orthos beta, cpu torture stresstest, na 6 mins op 100% op beide cores is de cpu max 70C, toch mooi 13 graden koeler dan met die rare sticker voor de intake.

[ Voor 18% gewijzigd door Cozm0 op 07-04-2007 12:09 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Passen core 2 duo processoren ook in de acer 5672?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nu heb ik opeens iets raars met de laptop, vanmiddag heb ik er Vista opgezet. Drivers gedownload voor de ati kaart vanaf de acer website want orginele ati drivers werken niet. Maar nu is mijn performance in spellen enorm laag! ook de Omega drivers erna geinstalleerd maar het blijft bittere drama. Iemand een oplossing? zie ik iets over het hoofd?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik heb zo'n vermoeden dat de powerplayinstellingen van je graka geachtiveerd zijn. Ik heb nu ook vista, en niet meer de mogelijkheden om dit handmatig aan te passen, of ze in ieder geval nog niet gevonden. Zorg dat je laptop op "hoge prestaties" staat. Verder vind ik het ook wel jammer dat als ik de laptop in vista op energie besparend zet op de accu ed dat de processor gewoon op 1700 mhz blijft lopen ipv de 1000 mhz in xp met het acer powersave programmatje.

Heb nu btw ook dat plaatje aan de onderkant van de laptop verwijderd. Had gehoopt dat de fan minder snel aan zou slaan. Maar hij staat nog wel de hele tijd aan. Wat zou de reden voor acer zijn geweest om die luchtinlaat dicht te plakken.

edit: powerplay settings staan helemaal onderaan bij de instellingen van de energiebesparing

[ Voor 6% gewijzigd door vanWalsum op 24-04-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het proberen mijn Aspire 5672 te gebruiken met een MCE afstandbediening. Het wil echter maar niet lukken. Ik heb dus een OEM Philips RC153 (RC6) remote gekocht welke bedoeld is voor gebruik met MCE. De Aspire 5672 heeft een ingebouwde IR poort dus een externe ontvanger is niet nodig.

In de device manager zie ik het volgende:

Onder "Human Interface Devices" staan:
- HID-compliant consumer control device (location: on SMSC HID CIR - Consumer IR)
- HID-compliant consumer control device (location 0)
- SMSC HID CIR - Consumer IR

Onder "Infrared devices" staan:
- SMSC IrCC - Fast Infrared Port

In services heb ik de volgende staan:
- Infrared Monitor = started
- HID Input Service = started
- Media Center Extender Service = started
- Media Center Receiver Service = started
- Media Center Scheduler Service = disabled

Verder heb ik TweakMCE geïnstalleerd en de volgende instellingen onder Remote Control gemaakt:
- Universal Remote Control = disabled (ook met enable geprobeerd, maakte geen verschil)
- Remote Control ID = 0

Tevens zijn er nog instellingen in het BIOS:
- InfraRed = enabled
- Mode = CIR (ook met Raw geprobeert, maakte geen verschil)

De driver voor de CIR heb ik geüpdate met CIR (Customer infrared for remote control) Driver 5.1.2600.1.zip Mischien kan iemand met een 567x model die wel een afstandbediening middels de IR-poort werkend heeft even zijn settings bekijken? Moet ik verder nog iets installeren?

[ Voor 16% gewijzigd door ari3 op 17-07-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik denk dat er ook nog een driver van philips geinstalleerd moet worden voordat de ab herkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Vraagje, ik denk erover om een 160gb 7200rpm hdd te kopen om mijn 5400 rpm te vervangen. Is dit de moeite (nog) waard voor deze laptop? En is er een goede winst te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04:40
Ik heb ook de Acer Aspire 5672WLMi (1 GB, X1600)
Ben bij computerland geweest en die zeggen dat de infrarood poort niet geschikt is om commando's te ontvangen maar alleen om data te versturen. Helaas vertelde hij me dat een dag nadat ik een philips mce remote had gekocht :(

Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
CounterDesk schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:28:
Ik heb ook de Acer Aspire 5672WLMi (1 GB, X1600)
Ben bij computerland geweest en die zeggen dat de infrarood poort niet geschikt is om commando's te ontvangen maar alleen om data te versturen. Helaas vertelde hij me dat een dag nadat ik een philips mce remote had gekocht :(
Hier geloof ik niet echt in, je infrarood poort kan ook bijvoorbeeld jou pda herkennen zonder dat je iets doet. De pda zend een bepaald commando uit, wordt hekend door de laptop, en er wordt iets uitgevoerd. Dus een AB moet mogelijk zijn, waarom verkoopt phillips anders een dergelijke AB. Denk dat je het in de software moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Ik heb ook deze laptop en iemand heeft laatst nog een bestand via infrarood van zijn telefoon naar mijn laptop gestuurd dus hij kan in ieder geval wel data ontvangen.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:07
Dus net alsnog te horen gekregen dat ik volgende week de Travelmate alsnog er een ontvang, gelukkig maar want ik ben zeer benieuwd naar deze laptop en of mijn vriendin er eindelijk World of Warcraft een beetje redelijk mee kan spelen.

[ Voor 167% gewijzigd door JorisTheWise op 04-09-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Nog een keer de vraag of het de moeite nog is om in mijn 5672 2gb x1600 een 7200rpm schijf te doen. Merk ik een flinke prestatiewinst. En wat voor hdd moet ik hebben, s-ata, ide..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Wie weet er of er nog zwaardere accu's te krijgen zijn voor de aspire? Wil graag wat langer achter de laptop kunnen zitten zonder aan de netstroom te hoeven koppelen. De originele accu gaat 2,5 uur mee, vind ik wat te kort. Deze is dan 4800mah.

Nog iets, ik heb sinds kort een 19inch widescreen. Loopt perfect via de vga poort, het beeldscherm wordt als hoofdscherm herkent en werkt dus zonder dat het laptopscherm aanstaat. alleen wanneer ik het scherm op de dvi poort aansluit, blijft het laptopscherm aan, en het widescreen uit. Bij de beeldscherminstellingen krijg ik het niet voor elkaar het widescreen in te stellen als hoofdscherm. Wel heb ik de mogelijkheid om het bureaublad te delen. Iemand een oplossing?

[ Voor 49% gewijzigd door vanWalsum op 09-09-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:17
Ik wil momenteel mijn videokaart drivers updaten. Echter kan ik niet de goede drivers vinden...
Elke driver die ik download vanaf de ATI site meld dat de drivers niet compatibel zijn met de hardware of besturingssysteem.

Het gaat hier om een ATI Mobility Radeon X1600 - Windows XP Proffesional.

Iemand een idee waar ik de goede drivers kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Laatst online: 21:35

Mud

Silvan schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:39:
Ik wil momenteel mijn videokaart drivers updaten. Echter kan ik niet de goede drivers vinden...
Elke driver die ik download vanaf de ATI site meld dat de drivers niet compatibel zijn met de hardware of besturingssysteem.

Het gaat hier om een ATI Mobility Radeon X1600 - Windows XP Proffesional.

Iemand een idee waar ik de goede drivers kan vinden?
Je kunt alleen die van acer gebruiken.

Mijn 5672 is inmiddels binnen 1 jaar 5x opgestuurt wegens:

- Beeldscherm (witte dots + horizontale balk die donkerder is)
- Hitte (80 graden cpu)
- Constant vastslaan + rebooten
- DVD Drive

Nu is hij weer opgestuurt vanwege de onderste 2 problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Mud schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:39:
[...]

Je kunt alleen die van acer gebruiken.

Mijn 5672 is inmiddels binnen 1 jaar 5x opgestuurt wegens:

- Beeldscherm (witte dots + horizontale balk die donkerder is)
- Hitte (80 graden cpu)
- Constant vastslaan + rebooten
- DVD Drive

Nu is hij weer opgestuurt vanwege de onderste 2 problemen :(
Veel problemen zeg! Echt zonde, want het is zo'n ontzettend fijn apparaat. Gebruik hem nu net wat langer dan een jaar, en gaat bijna altijd mee naar school (4 keer in de week). Verder staat hij altijd aan als desktopvervanger. De temperatuur van mijn 5672 ligt meestal op de 80 - 90 graden, als hij flink aan het werk is, dus ik denk dat jeje daar geen zorgen over hoeft te maken. Overigens ratelt bij mij mn dvd drive (ook?) als ik er een dvdtje in speel, behalve op volle snelheid. Dat irriteerd me wel enigsinds, maar dat was een eigen ongelukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Kan je de CPU upgraden van de Acer 5671awlmi ?

Voor een mogelijke oplossing voor temp problemen lees mn post een stukje hierboven.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Laatst online: 21:35

Mud

Nu heeft acer hem terug gestuurd, ze zeggen ze:

- Geen problemen gevonden
- Cpu/hdd/memory
- Bios vernieuwd
- batterij vernieuwd

Dus het is afwachten hoe die gaat draaien ( niet goed denk ik )

Dat koperen ding zat er eerst ook. hebben ze bij de 1e rma weg gehaald (vorig jaar al)

80-90 graden voor een CPU is NIET goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Mud schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:31:
Nu heeft acer hem terug gestuurd, ze zeggen ze:

- Geen problemen gevonden
- Cpu/hdd/memory
- Bios vernieuwd
- batterij vernieuwd

Dus het is afwachten hoe die gaat draaien ( niet goed denk ik )

Dat koperen ding zat er eerst ook. hebben ze bij de 1e rma weg gehaald (vorig jaar al)

80-90 graden voor een CPU is NIET goed
Ik denk dat je het probleem van de temperaturen maar door de vingers moet zien. Hij kan het perfect hebben, heb nog even een log gecheckt, en de gemiddelde temperatuur bij mij ligt op de 84 graden. En dit stijgt bij heel lang zware belasting tot 90 graden, maar komt er niet overheen. Ik draai er dan ook met 2 extra schermen nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Zie ook SAiKO in "Acer Aspire 5672 Oververhit"

Mijn DVD brander is ook vervangen; door een Matshita. Nu werken alle DVD's weer. Ook 16x worden herkend. Ik snap niet waarom ze niet gewoon een bios-update kunnen regelen. Dat een 8x geen 16x word snap ik.. maar hij moet die dingen toch gewoon kunnen branden?

Updates voor de grafische kaart kan mbv Mobility Modder: http://www.driverheaven.net/modtool.php
Deze maakt van de standaard Ati drivers een mobility versie waardoor je dus de laatste up-to-date Ati drivers kunt draaien. Aanrader!!

Heb ik zelf ook nog een vraag. Ik wil geheugen gaan uitbreiden. WinXP zal maar 3Gb herkennen he? Werkt het nadelig als ik 4Gb ipv 3Gb erin zet? Met 't oog op de toekomst..
Pagina: 1 2 Laatste