[Ervaringen] Acer Aspire 5672WLMi

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter

<h2>Acer Aspire 5672WLMi</h2>
De Acer Aspire 5672WLMi is een van de eerste laptops met de Centrino Core Duo processor.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b56b1b07dd454abc290c853a6feeaed7/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/kopje1.gif
Specs volgens de Acer site:

Besturings Systeem
Microsoft® Windows® XP Home (SP2) Pre-installed

Processor en chipset
Intel® Centrino® Duo mobile technology, featuring:
Intel® Core™ Duo processor T2300 1,66GHz with 2MB L2 Cache
Intel® 945PM Express chipset with 667MHz FSB
Intel® PRO/Wireless 3945ABG network connection (dual-band tri-mode 802.11a/b/g) Wi-Fi CERTIFIED™ solution, supporting Acer SignalUp™ wireless technology

Geheugen
2x 512MB DDR2 memory, upgradeable to 4 GB using dual soDIMM modules (dual-channel support)

Harde Schijf
80GB SATA (5400rpm) Hard Disk Drive

Opslag
Slot-in DVD-Super Multi Double Layer drive

Beeldscherm
15.4" WXGA Acer CrystalBrite colour TFT LCD with 1280 × 800 pixel resolution
16ms response time
16.7 million colours
Supporting simultaneous multi-window viewing via Acer GridVista

Graphics
ATI Mobility™ Radeon® X1400 128/512 MB HyperMemory™, supporting ATI PowerPlay™ 5.0, Microsoft® DirectX® 9.0 and PCI Express®
S-video / TV-out (NTSC/PAL) support
DualView™ support
MPEG-2/DVD hardware assisted capability
Aspire CinemaVision™ video technology (Acer Arcade)
Aspire ClearVision™ video optimisation

Multimedia
Audio system with two built-in speakers
S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) support for digital speakers
Intel® High-Definition audio support
Sound Blaster Pro™ and MS Sound compatible
Built-in microphone

Security Slot for Kensington lock
BIOS, user and supervisor password

Afmetingen en gewicht
364 (W) x 274.75 (D) x 28/36.3 (H) mm
2.95 kg

Netwerk
Acer Video Conference featuring Voice and Video over Internet Protocol (VVoIP) support via Acer OrbiCam and optional Acer Bluetooth® VoIP phone
Acer OrbiCam integrated 1.3 megapixel CMOS camera featuring:
• 225-degree ergonomic rotation
• Acer VisageOn technology
• Acer PrimaLite technology
56K ITU V.92 modem with PTT approval; Wake-on-Ring ready
10/100/1000Mbps Gigabit Ethernet; Wake-on-LAN ready
Intel® PRO/Wireless 3945ABG network connection (dual-band tri-mode 802.11a/b/g) Wi-Fi CERTIFIED™ solution, supporting Acer SignalUp™ wireless technology

I/O Ports
4 x USB 2.0 ports
1 x Fast infrared (FIR) port
1 x External display (VGA) port
1 x ExpressCard™/34 slot
1 x PC Card slot ( type II)
5-in-1 card reader (SD/MMC/MS/MS PRO/xD)
1 x S-video/TV-out (NTSC/PAL) port
1 x DVI-D port
1 x IEEE 1394 port
1 x Modem (RJ-11) port
1 x Gigabit Ethernet (RJ-45) port
1 x Speaker/ headphone/ line-out jack with S/PDIF support
1 x microphone-in jack
1 x line-in jack
1 x DC-in jack for AC adapter

Power Subsystem
ACPI 2.0 CPU power management standard: supports Standby and Hibernation power-saving modes
71W 8-cell Li-ion battery pack
Acer QuicCharge™ technology:
• 80% charge in 1 hour
• 2-hour rapid charge system-off
• 2.5-hour charge-in-use
3-pin 90W AC adapter

Toetsenbord & Muisaanwijzer
88-/89-key keyboard, inverted "T" cursor layout, 2.5 mm (minimum) key travel
Touchpad with 4-way integrated scroll button
12 function keys; four cursor keys; two Windows® keys; hotkey controls; embedded numeric keypad; international language support
Four easy-launch buttons: Empowering Key, email, Internet, one user-programmable button
Two front-access switches: WLAN and Bluetooth®

Software
Acer Empowering Technology (eDataSecurity Management / eLock Management / ePerformance Management / eRecovery Management / eSettings Management / eNet Management / ePower Management / ePresentation Management)
AcerGridVista
Acer Launch manager
Acer Arcade
Norton AntiVirus™
Adobe Acrobat® Reader™
CyberLink® PowerDVD™
NTI® CD Maker™

Garantie
1 year send-in with International Travellers Warranty

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/kopje3.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/vragen.gif Review door Canaria
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2082
De komst van het Intel Centrino Core Duo platform (Yonah) heeft ervoor gezorgd dat verschillende fabrikanten nieuwe producten hebben geïntroduceerd. Acer was één van de eerste fabrikanten die een laptop op de markt bracht met de Core Duo processor. De Aspire 5672WLMi is sinds half januari verkrijgbaar.

De laptop is goed uitgerust met een T2300 Core Duo processor op 1,66GHz, 1024MB DDR2 RAM, een ATI Radeon Mobility X1400, een 80GB harddisk met 5400rpm en een 15,4" CrystalBrite scherm.

Aan aansluitingen is geen gebrek; er zijn 4 USB poorten, infrarood, S-Video, VGA, FireWire en DVI-D, modem en Gigabit ethernet beschikbaar. Daarnaast is het apparaat voorzien van een geïntegreerde 5-in-1 kaartlezer, een S/PDIF audio uitgang, een PC-card en ExpressCard slot en een 1,3 megapixel camera.

Aan het uiterlijk van de laptop is ten opzichte van andere Aspire modellen niet veel veranderd. Er zijn multimedia- en sneltoetsen aanwezig en ook de euro- en dollarteken toets zijn naast de pijltjestoets terug te vinden.

Het scherm is sterk spiegelend, in sterk verlichte omgevingen valt dit duidelijk op, maar ik vind het een prettig scherm. De rand van de behuizing eromheen is van hoogglans zwart plastic, waar ik in het begin nog even aan moest wennen, na verloop van tijd viel de rand me al minder op.

De laptop wordt met Windows XP Home Edition geleverd. Opvallend is dat er geen enkele cd in de verpakking aanwezig is. Nadat de computer voor de eerste keer is opgestart wordt de mogelijkheid geboden om een recovery dvd of cd-set (4 cd's) te branden. De recoverydata zijn ook aanwezig op een verborgen partitie op de harde schijf.
De softwarebundel bestaat uit diverse Acer tools, Norton Antivirus, Cyberlink PowerProducer en NTI DVD-Maker. Alle Acer tools en drivers zijn ook te downloaden van de Acer support site.

Ik heb een licentie voor Windows XP Professional, dus heb de drivers en tools gedownload en daarna Windows opnieuw geïnstalleerd. Belangrijk om te weten is dat de recoverytool (Acer eRecovery) daarna niet meer werkt. Dit geldt ook als je de C- of D partitie converteert naar NTFS, aangezien recovery alleen werkt met het FAT bestandssysteem. Daarom heb ik de verborgen partitie verwijderd, deze nam bijna 3GB in beslag. Mocht het noodzakelijk zijn om de fabrieksinstellingen te herstellen, dan kan ik de zelfgebrande recoverydvd hiervoor gebruiken, die herstelt dan ook weer de recovery partitie.

In het gebruik valt op hoe prettig de Core Duo processor is. Alle taken verlopen snel, de twee cores doen hun werk uitstekend. De grafische kaart heeft 128MB dedicated geheugen en gebruikt daarnaast maximaal 384MB systeemgeheugen. De Mobility X1400 is van de nieuwste generatie ATI notebook grafische kaarten en is qua prestaties te plaatsen tussen de X600 en X700. Een moderne game spelen lukt prima. Ook een 23" scherm met een resolutie van 1920x1200 aansturen gaat zonder problemen. De DVI-aansluiting is ideaal hiervoor.
In 3DMark '05 heb ik een score van ongeveer 1600 gehaald.

Helaas blinkt de laptop niet uit in degelijkheid. De behuizing is ook weer geen kaartenhuis, maar in vergelijking met andere merken voelt de behuizing goedkoop aan. Het beschermklepje van de kaartlezer sluit bijvoorbeeld niet helemaal aan, en de schuifjes voor het aan- en uitzetten van Bluetooth en de wireless adapter voelen verre van solide. Bluetooth is in dit model standaard ook niet eens aanwezig.

De geïntegreerde camera kan naar beneden gekanteld worden, maar het is niet voelbaar tot hoever dat mogelijk is. Tever doordraaien is zo gebeurd.

Het uiterlijk is vooral een kwestie van smaak, vergeleken met andere laptops valt deze naar mijn mening wel mee. Het design is niet zo uitgesproken of opvallend.

Over het algemeen ben ik tevreden over de laptop. Vooral de combinatie van de uitgebreide specificaties en de prijs. Vergelijkbare laptops met een gewone Centrino processor zijn niet veel goedkoper, maar met de 5672WLMi haal je wel het nieuwste mobiele platform in huis.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/vragen.gif Review door NotebookReview.com
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=1268125
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/kopje4.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/vragen.gif Sites van verkooppunten/prijsvergelijkingen:
Tweakers.net Pricewatch
Computerpirates

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/vragen.gif Officiële Sites
Global Acer site
Nederlandse site van Acer
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/kopje6.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/vragen.gif Drivers en Acer tools:
http://support.acer-euro.com/drivers/ftp/ftp.html
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5670.html

Lay-out: Horned_Devil _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Canaria op 22-02-2006 17:50 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Leuk systeempje.
Ik zie veel informatie in de tabel over de laadtijd, maar hoe lang kan ie op 1 volle accu werken?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Over de accuduur kan ik geen woord zeggen, omdat ik de accu eigenlijk nog helemaal niet heb gebruikt.
Ik gebruik de laptop namelijk alleen als mobiele desktopvervanger, daarmee bedoel ik dat ik hem op verschillende plaatsen als desktopvervanger gebruik, en niet onderweg.
Nadat ik hem voor de eerste keer volledig had opgeladen, heb ik de accu eraf gehaald en in de kast gelegd. En als ik ergens naartoe ga, blijft hij ook thuis (scheelt weer gewicht).
Ik ben van plan om de accu 1 keer per 2-3 maanden leeg te trekken en opnieuw te laden, om hem in conditie te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Ik heb vernomen dat je accu in de ijskast leggen ook een goede oplossing schijnt te zijn, of dit ook echt zo is kan ik je niet garanderen.

Mijn accu zit al van dag 1 t/m nu in mn laptop, zo nu en dan gebruik ik hem wel op de accu maar meestal gewoon op netstroom. Het gewicht vind ik niet echt een bezwaar (denk dat hij met volle accu max 3kg weegt, een goede tas doet wonderen :p)

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Canaria schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:29:
Ik ben van plan om de accu 1 keer per 2-3 maanden leeg te trekken en opnieuw te laden, om hem in conditie te houden.
Is het niet zo dat de nieuwe accu's tegenwoordig niet meer last hebben van het memory effect?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de computerwinkel waar ik heb gewerkt stoppen ze nu met acer, Er gaat gewoon veel te veel stuk en de rma afdeling is gruwlijk slecht. laptops komen vaak nog slechter terug dan hoe ze worden opgestuurd. lees eens wat topics door van laptops doe al een tijdje op de markt zijn. daar lees je ook veel problemen met behuizingen en oververhitte videokaarten enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, jammer dat de videokaart niet zo goed is anders had ik hem wel gekocht. Nu ga ik voor de TravelMate 8204WLMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:01:
bij de computerwinkel waar ik heb gewerkt stoppen ze nu met acer, Er gaat gewoon veel te veel stuk en de rma afdeling is gruwlijk slecht. laptops komen vaak nog slechter terug dan hoe ze worden opgestuurd. lees eens wat topics door van laptops doe al een tijdje op de markt zijn. daar lees je ook veel problemen met behuizingen en oververhitte videokaarten enz. enz.
Ja over die reputatie van Acer heb ik natuurlijk veel gelezen toen ik twijfelde tussen de Sony Vaio FE11M en de laptop die ik nu heb. Uiteindelijk was mijn conclusie dat ze niet allemaal stuk gaan en dat er toch ook tevreden Acer bezitters zijn.
Het enige wat de Sony meer heeft dan de Acer is bluetooth. Dat heb ik inmiddels verholpen door middel van een usb stickje.
Maar die Sony zal nooit een DVI-aansluiting hebben, tenzij je een dockingstation van ruim 250 euro aanschaft.

Ik heb deze keer voor de betere specificaties gekozen. Verder was het prijsverschil dusdanig dat ik de Acer Advantage uitgebreide garantie + schadeverzekering voor drie jaar erbij heb genomen. Mocht er iets gebeuren, dan wordt dat in ieder geval binnen 5 werkdagen kosteloos opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:57:
[...]

Ja over die reputatie van Acer heb ik natuurlijk veel gelezen toen ik twijfelde tussen de Sony Vaio FE11M en de laptop die ik nu heb. Uiteindelijk was mijn conclusie dat ze niet allemaal stuk gaan en dat er toch ook tevreden Acer bezitters zijn.
Het enige wat de Sony meer heeft dan de Acer is bluetooth. Dat heb ik inmiddels verholpen door middel van een usb stickje.
Maar die Sony zal nooit een DVI-aansluiting hebben, tenzij je een dockingstation van ruim 250 euro aanschaft.

Ik heb deze keer voor de betere specificaties gekozen. Verder was het prijsverschil dusdanig dat ik de Acer Advantage uitgebreide garantie + schadeverzekering voor drie jaar erbij heb genomen. Mocht er iets gebeuren, dan wordt dat in ieder geval binnen 5 werkdagen kosteloos opgelost :)
en dat gebeurd maar zelden uit mijn ervaring. ik heb veel acers rma gestuurd en het word maar zelden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:12:
[...]

en dat gebeurd maar zelden uit mijn ervaring. ik heb veel acers rma gestuurd en het word maar zelden opgelost.
Dit topic gaat over de 5672WLMi. Voor ervaringen met de service van Acer in het algemeen kun je terecht in Acer: slechte reputatie terecht of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:22
Ik (mijn vriendin) heb (heeft) hem vrijdag gekocht, kreeg foutje bij eerste keer opstarten en nog regelmatig een andere foutmelding, ga die zelf gebrande DVD er maar injassen. Anders jas ik er zelf windows wel ff opnieuw op.

Buiten dat probleem mooi dingen, had nog netwerkbereik bij de overburen (20 - 25m)

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
heb zonet eentje aangeschaft, hij staat nu lekker op mijn bureau op te laden. Maar naar het schijnt loopt hij wel lekker ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rob schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:54:
[...]

Is het niet zo dat de nieuwe accu's tegenwoordig niet meer last hebben van het memory effect?
Ja dat klopt. In alle laptops zitten tegenwoordig lithium ion batterijen. Deze kun je in het begin een paar keer op en ontladen zodat ze op hun volle capaciteit komen. Daarna moet je er eigenlijk voor zorgen dat je de batterij niet lager dan 40% krijgt, tenminste dat is "ideaal". Verder gaan die dingen gewoon een aantal laadcycli mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:40:
Tja, jammer dat de videokaart niet zo goed is anders had ik hem wel gekocht. Nu ga ik voor de TravelMate 8204WLMI.
Ja maar dat ding kost meteen een fortuin, iets van 2300 E ben je wel kwijt. En dat is in vergelijking met deze Acer toch wel anders.

Waar ik persoonlijk van sta te kijken is dat de X1400 minder presteert dan de X700. Zelfs als hij zijn volle 512 mb (128 dedicated + 384 HyperMem) gebruikt? Ik vraag mij ook af hoe dit hypermem nou de prestaties van de GPU laat toe nemen. Ik snap zowiezo weinig van dit hypermem, het is een soort van shared, maar beter... ? :?

Het is wel een laptop die mijn interesse kan wekken. Hij is immer bijzonder humaan geprijst voor wat hij te bieden heeft.

@ Canaria. Wat zijn jouw impressies mbt de beeldkwaliteit. In het Sony FE11 topic waren de kopers van die laptop nogal onder de indruk van dat scherm. Hoe zit dat met deze? En wat is jouw indruk mbt de degelijkheid van de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele uurtjes ben ik ook de trotse nieuwe eigenaar van deze machine. Alles is geïnstalleerd naar wens en dit is het allereerste stukje text wat ik op mijn nieuwe laptop type :)

Eerste indruk is in ieder geval prima. Het was nog wel even schrikken toen ik op het knopje van de deeveedee drukte, ik hoorde een mechanisch geluid maar verder gebeurde er niets. Aangezien ik dit topic al eerder gelezen had begon ik al behoorlijk te balen... Na wat onderzoek en een beetje meer licht bleek dat je de dvd er gewoon in kan proppen zonder dat er iets open gaat... fiew :P

Zo, ik ga even wat testjes draaien, meer info later....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:59
@Flex-oink: Een indeling van videokaarten voor laptops vind je hier.
Daaruit blijkt dat de X1400 gewoon de opvolger is van de X600. (dus iets beter, maar nog duidelijk minder goed dan de X700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was op zoek voor een draadloze netwerk router voor deze laptop. Nou stond er toevallig vandaag een linksys router (WRT55-AG) in het krantje van de paradigit. Beschikbaar zijn A,B en G net als op de 5672wlmi. Is dit een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:42:
[...]
Het is wel een laptop die mijn interesse kan wekken. Hij is immer bijzonder humaan geprijst voor wat hij te bieden heeft.
Precies de reden waarom ik hem heb gekocht :)
@ Canaria. Wat zijn jouw impressies mbt de beeldkwaliteit. In het Sony FE11 topic waren de kopers van die laptop nogal onder de indruk van dat scherm. Hoe zit dat met deze? En wat is jouw indruk mbt de degelijkheid van de behuizing?
Over de beeldkwaliteit kan ik zeggen dat die in mijn ogen uitstekend is. Ik heb geen enkele dode pixel, en de CrystalBrite-laag zorgt ervoor dat de kleuren gaan spreken. Hij zal vast niet kleurecht zijn, maar dat maakt mij weinig uit.
Ik heb zelf ook een Vaio scherm bekeken en vergeleken, op het eerste gezicht kon ik niet zeggen dat die zoveel beter is.
De behuizing is ook wel prima. Niet zo rotsvast als veel duurdere modellen, maar ik vind de Acer zeker niet fragiel. Enkele jaren geleden had ik een Toshiba laptop en daarvan was de buitenkant van het scherm veel minder stevig. De scharnieren zijn ook stevig. Verder is hij best wel netjes afgewerkt.
Ik heb hiervoor een PowerBook gehad, maar ik ben nu wel gewend aan de Acer. Het toetsenbord heeft een fijne aanslag en veert nauwelijks mee tijdens typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Ik zit nu sterk te twijfelen tussen de 5672WLMi en de 5024WLMi.

Voordeel van de 5672WLMi zit hem volgens mij in de Dual Core processor.
De 5024WLMi heeft daar tegenover weer een X700 ipv een X1400 grafische kaart.

Nou wil ik m'n laptop voornamelijk voor officetools, muziek producen en video bewerken gebruiken. Voor gaming heb ik een Xbox 360 dus zal ik hem hooguit voor een spelletje onderweg gebruiken.

Kan ik dan beter kiezen voor de 5672WLMi of de 5024WLMi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er zelf ook aan te denken om deze laptop aan te schaffen. Vooral de Duo Core spreekt me erg aan. Ook de videokaart lijkt me goed genoeg. Heb nu een Acer 1356Lmi met shared video geheugen. Dus in dat opzicht ga ik altijd vooruit.

Ik kan zo snel ook geen vergelijkbare laptop vinden met een vergelijkbare prijs... Conclussie: ik denk dat deze het word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:25

Piggen

Lekker bakkie

KlaasjeNL schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:32:
Ik zit nu sterk te twijfelen tussen de 5672WLMi en de 5024WLMi.

Voordeel van de 5672WLMi zit hem volgens mij in de Dual Core processor.
De 5024WLMi heeft daar tegenover weer een X700 ipv een X1400 grafische kaart.

Nou wil ik m'n laptop voornamelijk voor officetools, muziek producen en video bewerken gebruiken. Voor gaming heb ik een Xbox 360 dus zal ik hem hooguit voor een spelletje onderweg gebruiken.

Kan ik dan beter kiezen voor de 5672WLMi of de 5024WLMi.
Intel is wat beter met videobewerking, dus ik zou voor de 5672WLMi. Daarnaast is er ook nog het voordeel van dual core. Als je het prijsverschil kunt betalen en kunt leven met de iets mindere videokaart (hoewel het voor 'een spelletje onderweg' vast volstaat), zou ik die nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Wat betreft de videokaart: ik speel SimCity4 vloeiend, met alle instellingen op high op 1600x1200 op m'n externe monitor. Verder: Rollercoaster Tycoon en The Sims2 met alles op de hoogste stand op 1280x800. Alleen valt The Sims2 elke keer met een BSOD uit als ik terug wil naar de buurt door een driverprobleem. Ik wacht dus op de Mobile Catalyst 6.2 drivers voor de X1400 :/
Maar de grafische prestaties vallen me echt niet tegen.
In 3DMark05 had ik de laatste keer 1630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen....!

Iemand al wel accu ervaringen. Hoe lang gaat de accu mee met gemiddeld gebruik?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:37

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Is er eigenlijk een versie beschikbaar met bluetooth? Ik zit er namelijk sterk aan te denken om deze laptop te kiezen als vervanger van mijn oude Acer 800 :)

Ik ben alleen zo bang met acer nu dat het scherm gaat scheuren, wat ik dus 2 keer heb gehad bij mijn oude laptop :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels in mn bezit. Heb er 2 jaar extra garantie bij gepakt. Maar het is een geweldig apparaat hoor. Het werkt allemaal perfect. Nergens problemen mee gehad en heb em al flink aan de tand gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Kan een van de gelukkigen iets zeggen over de accu?
Zo'n machine is mooi, maar als ie na 10 minuten leeg is heb je er niets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
Ik heb in de power management cpu op battery op lagere snelheid gezet en de lcd wat minder bright, geeft ie aan zo'n 2u30-3u mee te kunnen, nog niet getimed of het ook klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
ja ik haal ook zo'n 2,5 - 3 uur uit een volle accu, met natuurlijk de brightness enzo wat terug te schroeven, wat trouwens heel veroorloofbaar is, de brightness van dit scherm is veel meer dan die op mijn desktop.

overigens gaaf bakkie, niet echt problemen gehad ,behalve tijdens de installatie waar het ff mis liep bij de installatie van de orbicam software. nuja, ff surfen naar de asus site, drivers downen, installeren, en verholpen. Heb wat gebencht in Sisoft sandra, en moet zeggen loop heeeeeel vlotjes, de resultaten rivaliseren die in de 'hogere regionen' van de comparative tests.

nu nog ff 3dmark installeren op de x1400 te benchen, heb al wat UT2k4 op max gespeeld, no probs, CS:S loopt ook vlotjes op de recommended settings, FFXI ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die webcam klopt. Bij mij zat er echter een CD op de doos geplakt met de nieuwste drivers voor de cam. Werkt allemaal perfect. Accu gaat (bij redelijk intensief gebruik) zo'n 3 uurtjes mee. Heb het stroomschema op zn laagst gezet en inderdaad CPU snelheid op zn laagst en scherm op 40% ongeveer. Geen problemen mee gehad.

Ik ben een zeer tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe kun je nou het beste omgaan met je accu?

Als je lang op stroom werkt eruit halen, maar hoe vol moet ie dan zijn? Heb al wel gezocht hier op tweakers maar er staan zoveel dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
De dingen die ik van li-ion batterijen weet:
- Ze kunnen het beste zo vol mogelijk worden gehouden, dat wil zeggen vaak opladen, niet pas als de batterij bijna leeg is.
- Helemaal leegtrekken is slecht, maar de batterij kan dit door de ingebouwde chip zelf voorkomen
- Tegelijk opladen en belasten is niet goed, omdat ze het beste kunnen worden opgeladen met een zo hoog mogelijke geschikte laadstroom. Dit is niet van toepassing op een batterij die al vol is, want dan wordt alleen netspanning gebruikt en wordt de batterij niet belast. Maar wel op een batterij die (bijna) leeg is waarbij de laptop tijdens het opladen wordt gebruikt.
- Een li-ion moet in volledig opgeladen toestand worden bewaard als hij niet wordt gebruikt. Lange tijd niet gebruiken (enkele maanden) is slecht, daarom moet hij af en toe wel op peil gehouden worden.
- Ze bereiken hun volledige capaciteit pas na enkele volledige laadcycli. Dat betekent van leeg naar vol naar leeg. De batterij moet ook 'getuned' worden zo snel mogelijk na ingebruikname, dus gebruikt worden tot de laptop uitvalt en daarna volledig opgeladen.

De meeste dingen heb ik op meerdere plaatsen gelezen en gehoord, maar dat zegt nog niet alles over de betrouwbaarheid. Toch klinkt het allemaal wel logisch en houd ik me er al jaren zoveel mogelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Review op notebookreview: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=1268125
Herkenbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Waar hebben jullie de laptop vandaan? webwinkels of bij een computerzaak om de hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Office Centre Den Bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:43:
Waar hebben jullie de laptop vandaan? webwinkels of bij een computerzaak om de hoek?
OBCS, prima service tot nu toe

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe bios versie?
ftp://ftp.support.acer-eu...aspire_5670/bios/3219.zip
Hier hebben ze het voornamelijk over een of andere bluetooth bug, maar de versie die in NL te koop is, heeft geen bluetooth ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb de laptop ook gekocht en ben er erg tevreden mee. Ik heb gelijk windows xp pro erop gezet, maar nu mis ik de (leuke) screensaver die er standaard op zat. zou iemand die naar mij kunnen sturen?

Ik vind de laptop trouwens heel erg lekker werken, alleen het deel waar ik altijd mijn polsen op laat rusten wordt wel vrij warm, en ook vind ik dat de poorten niet allemaal even handig geplaatst zijn (je hebt voor je het weet aan alle 4 de kanten kabels lopen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Acer website staat dat geheugen uitbreidbaar is tot 2GB. Acer helpdesk bevestigd dit.
Maar in dit forum staat maximaal uitbreidbaar tot 4 GB.
Welke informatie is correct?

p.s. In de UK heeft dit notebook 120GB harde schijf , verder zelfde specificaties, maar wel €1600 als laagste prijs, vergelijk laagste prijs in NL nu: €1228.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Hmm deze laptop is wel erg aantrekkelijk, vooral voor die prijs. Ik zat eerst al te kijken naar de Aspire 5023 of 5025, maar ja deze heeft toch een dual core, en om het dan voor die 150/200 euro te laten

Van de week maar is kijken of deze laptop bij MM staat en dan denk maar bestellen :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
Ik zie hier niemand over de 5652WLMIb. Deze is bijna vergelijkbaar, alleen heeft deze wel Bluetooth volgens mij en 100GB ipv 80GB en een nVidia Geforce 7600 GO.
Deze is dan ook ruim 200 euro duurder. Ik twijfel zelf erg tussen deze twee.

Ik wil mijn desktop met A64 3200+ en Geforce 7800GTX vervangen door een laptop. Dat ik er voor gaming op achteruit ga lijkt me duidelijk.Ik vraag me alleen af of het niet te erg is dat ik er spijt van zal krijgen.
Het is de bedoeling om thuis met een losse 17"monitor te blijven werken.

Verder heeft mijn vrouw nu een Acer 1680. Hiervan missen vaak toetsaanslagen. Hebben alle acers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:32:
Op de Acer website staat dat geheugen uitbreidbaar is tot 2GB. Acer helpdesk bevestigd dit.
Maar in dit forum staat maximaal uitbreidbaar tot 4 GB.
Het geheugen is uitbreidbaar tot 4GB door middel van twee modules van 2GB. Die zijn echter nog nergens verkrijgbaar, vandaar dat op dit moment het geheugen maximaal uitbreidbaar is tot 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
KarlMarX schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:00:

Ik wil mijn desktop met A64 3200+ en Geforce 7800GTX vervangen door een laptop. Dat ik er voor gaming op achteruit ga lijkt me duidelijk.Ik vraag me alleen af of het niet te erg is dat ik er spijt van zal krijgen.
Het is de bedoeling om thuis met een losse 17"monitor te blijven werken.
Ik denk dat je met de X1400 een flinke stap terug doet tegenover die 7800GTX. Ik speel op mijn desktop op mijn 6600GT lekkerder BF2 dan op de laptop. Ik heb dit echter nog niet veel gedaan dus of het aan mijn gevoel ligt durf ik niet hard te zeggen. Ik zou zeggen zoek wat benchmark results voor de X1400 en voor je 7800GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
X1400 is een budgetkaart, de 7800GTX high-end.
Lees: je gaat van 1600*1200 naar 800*600. Dit wordt met de jaren erger.
Over 2-3 jaar kun je dus niet meer mee met de nieuwste 3d games.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Waar je ook op moet letten is dat de X1400 in de 5672WLMi onderpresteert. Dit komt waarschijnlijk door de drivers of suboptimaal geheugen. Ik heb dit verschillende keren gelezen op het forum van www.notebookreview.com.
Met Omegadrivers haal ik in 3DMark05 1730 punten en met de standaarddrivers zo'n 100 punten lager. De X1400 zou tot zo'n 2000 punten in staat moeten zijn.
Vooralsnog heb ik er zelf geen last van, ik speel The Sims2, Rollercoaster Tycoon en DTM Race Driver 2 met alles op de hoogste instellingen op 1280x800 of 1024x768.
Wat ik altijd doe zodra ik een nieuw systeem heb, is een aantal recente spellen kopen waarmee ik voorlopig bezig kan zijn, zolang de laptop meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Bedankt voor de antwoorden.

Hier was ik zelf ook al bang voor, vandaar dat ik nu zeer waarschijnlijk de 5652WLMIb ga aanschaffen.
Deze is dus bijna vergelijkbaar, alleen heeft deze wel Bluetooth, een 100GB ipv 80GB harde schijf, 2GB intern geheugen ipv 1GB en een nVidia Geforce 7600 GO met 256MB GDDR2 VRAM.

Deze is dan ook ruim 200 euro duurder maar lijkt mij deze meerprijs meer dan dubbel en dwars waard. In ieder geval voor iemand met mijn eisen ;)

P.S. Misschien een idee om dit een "Acer Aspire 56xx" topic te maken, aangezien die allemaal op elkaar lijken, allemaal redelijk nieuw met het nieuwe Core Duo systeem.

[ Voor 17% gewijzigd door KarlMarX op 04-04-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje over de licenties. Bij de standaard installatie is Norton antivirus ook geïnstalleerd. Ik neem aan dat hier ook een licentie voor nodig is. Hoe kan ik norton opnieuw installeren met deze licentie als ik de laptop formatteer en er bv xp pro opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
nickolass: ergens op de harddisk staat in de standaard installatie een folder met de naam NAV. Hierin bevinden zich de installatiebestanden van Norton Antivirus. De exacte locatie weet ik niet meer, maar het was niet ver van de root directory van C of D. Deze kun je gebruiken om het progamma te installeren na een schone installatie met Windows XP Prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay dan. Had ik nou maar even gewacht op je antwoord. Ik heb inmiddels de laptop al geformatteerd en heb alleen nog de dvd die ik tijdens de eerste keer opstarten heb gemaakt... Hierop kan ik helaas geen nav map vinden oid. Ook geen norton files of wat dan ook... Opnieuw installeren dan maar, of nog iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Best wel off-topic maar NAV is echt bloatware. Ik kan je AVG Free aanraden als virusscanner. Vreet veel minder resources en komt altijd goed uit allerlei tests. Vaak veel beter dan NAV.

Hij update zichzelf ook automatisch en hij scant je e-mail.
Te downloaden op: http://free.grisoft.com (onderin) ;)

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Weer een beetje off topic misschien maar over de eerder besproken 5652WLMib...

Ik heb hem in de Pricewatch toe laten voegen:
Acer Aspire 5652WLMib (P-M Duo T2300; 2048MB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home) (staan ondertussen alweer 13 winkels in de PW die hem hebben!)

Ik twijfel op dit moment ook tussen de 5672WLMi en deze vanwege dezelfde reden die KarlMarX noemde: "De 5652WLMib heeft ivm de 5672WLMi wel Bluetooth, een 100GB ipv 80GB harde schijf, 2GB intern geheugen ipv 1GB en een nVidia Geforce 7600 GO met 256MB GDDR2 VRAM"

[ Voor 53% gewijzigd door ikbenwouter op 10-04-2006 20:10 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb inmiddels de 5652 en ben erg tevreden! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb nog wel een vraagje. Ik wil deze laptop dus als desktop vervanger gebruiken.

De laptop ligt op mijn ladeblok onder m'n bureau. En ik heb dus een monitor en een externe muis en toestenbord aangeloten. Maar het lukt me niet op de laptop aan te krijgen zonder het open te doen.
Het moederbord ondersteunt dus blijkbaar niet power on by keybord o.i.d.

Daar is nog mee te leven dacht ik, dan doe ik het gewoon niet uit, maar standby.
Maar zelfs dat lukt niet. In standby modus wordt hij alleen wakker van zijn eigen toetsenbord. Op een externe usb toestenbord of muis reageert het niet.

Doe ik iets verkeerd? Ik snap er niets van. Wat heb je aan 2 externe monitor aansluitingen als je de laptop niet eens dichtgeklapt kan aanzetten of uit standby halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
KarlMarX: dat heb ik ook. Ik ben er inmiddels aan gewend dat ik hem uit standby moet halen door hem even open te klappen en een toets aan te raken.

Om geen vreemde w66rden te 2r51gen moet ik ook altijd numlock uitzetten als ik het externe toetsenbord niet meer gebruik. Gelukkig gaat de schermresolutie vanzelf weer goed sinds de Omegadrivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 17-09 13:11
Canaria schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:11:
Met Omegadrivers haal ik in 3DMark05 1730 punten en met de standaarddrivers zo'n 100 punten lager. De X1400 zou tot zo'n 2000 punten in staat moeten zijn.
.
De omegadrivers ondersteunen de X1x00 serie nog niet. Hoe heb jij die drivers geinstalleerd gekregen? :?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
dirkdirk schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:53:
[...]

De omegadrivers ondersteunen de X1x00 serie nog niet. Hoe heb jij die drivers geinstalleerd gekregen? :?
De Omegadrivers ondersteunen alle recente Radeons, inclusief de Mobility Radeons :)
Van www.omegadrivers.net:
The Omega Drivers are compatible with all ATI Radeon cards:
(it doesn't matter if they are DDR, SDR, PCI, PCI-E, AGP, Mobile, Retail, OEM or 3rd Party)

Radeon All In Wonder
Radeon 7x00/VE/LE
Radeon 8500/LE
Radeon 9x00/SE/Pro/XT/TX
Radeon xX00/SE/Pro/XT/PE
All Mobility Radeons (M6 and up)
Dat is het grote voordeel van de Omegadrivers ten opzichte van de Catalyst drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Is er ook zoiets voor nVidia? Want Omega ontwikkelt geen nVidia drivers meer. En Acer zelf geeft volgens mij praktisch nooit updates van drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 17-09 13:11
Canaria schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:41:
[...]

e Omegadrivers ondersteunen alle recente Radeons, inclusief de Mobility Radeons :)
Van www.omegadrivers.net:

[...]

dat is het grote voordeel van de Omegadrivers ten opzichte van de Catalyst drivers.
Tnx, het werkt :) Ik ga ook ongeveer een kleine 100 puntjes omhoog in 3dmark 2005 (van 1738 naar 1820 ofzo).
Overigens lukt het niet om zelfs maar iets te OC-en. Is dat gelockt bij deze kaarten ofzo?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal weekjes heb ik de Acer 5672. Prima ding en bevalt tot nu toe heel goed. Ik heb alleen een probleem als ik video wil kijken. Bij zowel originele dvd's als gedownloade tv series slaat de laptop als het ware op hol ongeacht ik windows mediaplayer of het eigen arcade programma van acer gebruik. Het geluid blijft doorlopen terwijl het beeld versneld en dan weer in een soort slowmotion terecht komt. Contrl Alt Delete biedt de oplossing maar dan moet ik heel het zooitje weer opnieuw opstarten. Heeft iemand hier ook ervaringen mee of misschien de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Hmmm leuk. Nieuwste batch van deze laptops bevatten 100GB schijfjes i.p.v. 80GB, toch weer leuk meegenomen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 00:04
Nadat ik in PowerDVD elke keer opmerkte dat het beeld een fractie stil stond heb ik eens gekeken in de Task Managre. Viel me op dat ePower_DMC.exe (batterijniveau) veel CPU (40-50% !!) vermogen trekt. Als ik die 'kill' dan geen problemen meer in PowerDVD. Maar waar het me dus meer om draait is waarom die Acer utility zoveel vermogen trekt. Zijn er meerderen die deze hoge percentages hebben? Is in principe veel te veel naar mijn idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Er is weer een nieuwe BIOS update beschikbaar: ftp://ftp.support.acer-eu...e_5620_5670/bios/3224.zip

changelog:
; Date : 4/18/'06
; ZB1 BIOS Ver. : v1.3224 (3B24)
; INTEL VGA BIOS : cal_1256.dat
; ATi M52 : br18861.bin
; ATi M54 : br18860.bin
; ATi M56 : br19743.bin
;
1. Update new M56 VBIOS.

2. Update to support Merom CPU.
zb1.tc1\bcp.asm
base\cpu\m2706f1.asm
Het bijzondere aan deze bios-update is de Merom support \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er nog meer verschil is tussen de LX.AA705.087 en de LX.AA705.155 dan alleen de grote van de harde schijf (80 vs 100GB). Want 100 euro prijsverschil is best veel als alleen maar om 20GB's gaat. (Voor dat geld kan je denk ik beter de garantie upgraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:45:
Ik heb inmiddels de 5652 en ben erg tevreden! :*)
Heb je onderhand ook al ervaringen met het spelen van games op je laptop? Ik ben van plan ook de Acer Aspire 5652 aan te schaffen, maar wil er wel lekker mee kunnen gamen (BF2 ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg benieuwd naar hoe nieuwe spellen draaien op de 5652 en ook of de temperatuur een beetje binnen de perken blijft bij intensief gamen. Bij de Asus A6Ja (die ook een optie was voor mij) lees ik daarover veel problemen namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf007
  • Laatst online: 19-06 17:55
De ATI 1400 is nu snel genoeg voor CS:S En ander huidige games?
Maar door de PCI-E (mobile) kun je toch je videokaart upgraden?

Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:10:
[...]

Heb je onderhand ook al ervaringen met het spelen van games op je laptop? Ik ben van plan ook de Acer Aspire 5652 aan te schaffen, maar wil er wel lekker mee kunnen gamen (BF2 ed.)
Ja, ik speel geregeld games nu en tot nu toe gaat het perfect. Ook totaal geen last van warmte problemen.
Zeker de 2GB aan geheugen zorgt ervoor dat alles snel aan voelt en laadtijden beperkt blijven. Ook de 100GB toshiba SATA schijf voelt erg snel aan, ook al is het "maar" een 5400rpm.
Ik zou niet gauw weten wat ik nog anders/beter aan de laptop zou willen. Wellicht een 17" scherm :9 maarja dan is het weer een stuk minder draagbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:46:
[...]

Ja, ik speel geregeld games nu en tot nu toe gaat het perfect. Ook totaal geen last van warmte problemen.
Zeker de 2GB aan geheugen zorgt ervoor dat alles snel aan voelt en laadtijden beperkt blijven. Ook de 100GB toshiba SATA schijf voelt erg snel aan, ook al is het "maar" een 5400rpm.
Ik zou niet gauw weten wat ik nog anders/beter aan de laptop zou willen. Wellicht een 17" scherm :9 maarja dan is het weer een stuk minder draagbaar.
Bedankt voor je reaktie. Ik heb em onderhand zelf ook 2 dagen, en zoals je zegt het is echt een top laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPC
  • Laatst online: 10-11-2023

LPC

Ik heb deze laptop nu al enkele maanden, ben wel tevreden over, maar 1 ding snap ik niet, waarom zit er niet gewoon een aan/uit schakelaar op voor het geluid? Als ik de laptop opstart en het geluid staat nog aan, moet ik wachten tot windows is ingelogd, dit omdat de 'speciale' geluid-toetsen pas werken als windows paraat staat. stom. heel stom.
maar goed, daar is over heen te komen.
ik gebruik de laptop voor AutoCAD, 3D programma's en games.
games zoals HL2 liepen eerst na een kleine tijd vast met de error 'failed to lock index buffer', volgens mij een probleem van te weinig geheugen, maar na een VGA driver update van Omega Driver, runt alles perfecto.
Ik kan halflife 2 nu spelen op 800*600 met 40-60 FPS.

nog een vraagje, wat heb ik aan een BIOS update? wat is bijvoorbeeld merom en wat heb ik eraan?

Thomas Ligthart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
De merom is een nieuwe processor van intel, leuk dat je laptop em ondersteunt maar het lijkt me sterk dat een enduser zelf zijn proc gaat vervangen in zijn laptop. (Ja, er zullen er vast wel een paar zijn, de normale enduser echter niet)

[ Voor 19% gewijzigd door TallManNL op 05-06-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg al een tijdje dit topic en sta voor de keus om een dell 6400, A6J of de 5672 te nemen.

Echter zijn er 2 versies beschikbaar van de 5672 de 155 en 087
Via de acer site ben ik er niet achter gekomen wat de grote verschillen. Zie alleen verschil in de hardeschijf, echter is de laptop met de grotere schijf in veel webshops ook nog eens 100 euro goedkoper.

WHAAAA wat ben ik dom! Verschil zit in chipset 915 vs 945.
Is het verschil van 100 euro het waard om voor de 945 te gaan?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook deze laptop.
De standaard XP Home heb ik er meteen afgehaald om XP Professional erop te zetten.

Ik heb alleen een probleem met het geluid: de Conexant Audio Driver 5.10.0.5191 van de Acer support site werkt niet.
Er verschijnt geen icoontje rechtsonder en in het configuratiescherm bij Audioapparaten staat ook "Geen apparaat".

Ook de oplossing uit deze post werkt niet (Audio Driver v5.10.0.5223 dus).

Het enige wat ik hoor is de standaard "beep."
Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Joost: gebruik deze driver: meuktracker: Realtek HD Audio 1.38 die werkt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, gedownload en zonder problemen geïnstalleerd (ales word zonder melding overschreven)... opnieuw opgestart maar nog steeds geen spoor te bekennen van iets dat op een geluidskaart/luidspreker lijkt.

Nog steeds "Geen audioapparaat" in geluiden en audioapparaten in configuratiescherm.
Apparaatbeheer zegt dat ik wel Audiocodecs en legacy-audiostuurprogramma's erop heb staan.
Het enige dat fout is volgens apparaatbeheer is "PCI Device"; PCI Bus 0, Apparaat 27, Functie, 0.
Geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben.

Ik heb alle drivers van http://support.acer-euro....otebook/as_5620_5670.html geïnstalleerd behalve de TV tuner en LAN/Modem drivers.

Moet ik misschien een moederbord driver installeren? (voor zover ik weet staat die er niet tussen).

Met de standaard "beep" die ik hoor bedoel ik het bekende moederbord bliepje, niet een pieptoon uit de luidsprekers als ik iets afspeel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Laatst online: 14-09 22:10
woutor schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:07:
Weer een beetje off topic misschien maar over de eerder besproken 5652WLMib...

Ik heb hem in de Pricewatch toe laten voegen:
Acer Aspire 5652WLMib (P-M Duo T2300; 2048MB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home) (staan ondertussen alweer 13 winkels in de PW die hem hebben!)

Ik twijfel op dit moment ook tussen de 5672WLMi en deze vanwege dezelfde reden die KarlMarX noemde: "De 5652WLMib heeft ivm de 5672WLMi wel Bluetooth, een 100GB ipv 80GB harde schijf, 2GB intern geheugen ipv 1GB en een nVidia Geforce 7600 GO met 256MB GDDR2 VRAM"
oude post ....

Maar ik overweeg ook een 5652WLMIB ipv een 5672WLMI maar er zit wel een behoorlijk prijs verschil tussen de ene PW € 1050 en de ander € 1450 ,, is veel geld voor een dikkere vga en bluetooth, en er zit geen camera op ( niet dat die zo fantastisch is )
En de 20 GB extra HD ruimte En meer geheugen. 2 GB ipv 1 GB

Wat merk je in de praktijk ?? ,, denk dat het bezoeken van http://www.tweakers.net geen ruk uitmaakt.
zou de extra vga snelheid willen om achter de hand zodat ie langer courant blijft.

Heb nu een Acer Aspire 1705 sci met een P4 3.0 en 5600 64mb maar de nieuwste spelletjes zijn niet super om te spelen , ook de iets ouder e 1 a 1,5 jaar oude moet je op het laagste van laag....

Vraag ,, deze 7600 GO 256mb kan ie tegen een Nvidia 6600 GT 128 ddr3 pci-e amd 3500 ?????

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:37:
Weet iemand of er nog meer verschil is tussen de LX.AA705.087 en de LX.AA705.155 dan alleen de grote van de harde schijf (80 vs 100GB). Want 100 euro prijsverschil is best veel als alleen maar om 20GB's gaat. (Voor dat geld kan je denk ik beter de garantie upgraden)
Welke heb je uiteindelijk gekozen? Ik twijfel nu ook heel erg tussen die twee. Het gekke is alleen dat de duurdere een grotere HD heeft (100GB) maar de 915 chipset. De goedkopere heeft een 80GB harde schijf maar de 945 chipset. De 945 chipset is toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb sinds een paar daagies dus ook de 5672WLMI en hij bevalt me tot nu toe prima! Had hiervoor een Travelmate 290 dus dat is wel ff een vooruitgang natuurlijk. Layout van de toetsenbord is even wennen natuurlijk maar dat komt wel goed.

Enige wat me een beetje irriteert... Ik was erg gewend om met mn touchpad te kunnen autoscrollen door aan de rechter zijkant over het touchpad heen te gaan... Nu probeerde ik dat met deze laptop en dat ging niet echt lekker. Ik werd steeds meer geirriteerd maar nu blijkt het dus alleen het geval te zijn in Firefox. (Internet) Explorer doet ie dat verder wel prima.

Nog meer mensen last van en hoe heb je dit evt opgelost? Heb de touchpad drivers van de Acersite gedownload, alle instellingen 10 keer doorgelopen maar niks te vinden... daarnaast in Firefox nog wat geprobeerd met extension zoals 'smoothweel' maar dat mocht ook niet baten. En het is iets wat ik erg mis!

edit: had zelf weer eens niet goed gezocht;
http://ths.gardenweb.com/...lp/msg121216576727.html?9

oudere drivers van het touchpad installeren did the trick...

[ Voor 9% gewijzigd door LuNaTiC op 11-06-2006 22:55 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze laptop nu 6 weken. Werkt prima, maar met twee probleempjes. Gebruik Roxio media creator 8. Bij het samenstellen van een dvd vanaf digitale handycam verscheen een blauw scherm bij het toevoegen van het derde fragment in een project. En dat keer op keer. Forum van Roxio geeft aan ATI drivers en daarna directx updaten. Problem was bekend bij X1400. Die drivers zijn er echter niet! Totdat ik in dit topic las over de omega drivers. Geinstalleerd en probleem opgelost! Bedankt voor de tip....

Tweede probleem is gelijk ook een vraag. Zeker aan de stroom wordt de laptop bloedheet. En natuurlijk vooral het deel waar de handen rusten bij het typen en het touchpad. Weet niet precies wat daar allemaal onder zit maar het wordt echt heet. Is dat nu normaal? De koeling doet rustig zijn werk en is zeker niet duidelijk hoorbaar. Lijkt dus niet een hete processor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 18:01

Dr_Love

Best drugs are made by love

Over het zogenaamde hitte probleem;

Dit wordt veroorzaakt door de videokaart, deze zit recht onder het touchpad.
Standaard draait de videokaart op volle toeren zodra de stekker erin zit.
Ook zit er de harde schijf maar die wordt niet zo heel warm.

Dit kun je vrij eenvoudig oplossen.
Ik heb De mobile catalistdriver 6.5 van ati gedownload in geinstalleerd. Dus geen omega spul maar gewone origenele ATI drivers. De laatste.
Hierin zitten de powerplay opties. ik heb 2 profielen aangemaakt een Game en een normal use.
in de game stand staat de videokaart op volle snelheid.
In normal use maar op 135 MHz, dit scheelt veel in hitte ontwikkeling en je merkt er niks van qua preformace. (Wel in games natuurlijk)

Mijn ervaring na wat instellingen veranderen een erg prettige laptop.
Accu gaat zo''n 3,40 uur mee na wat tweaken.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:17:
[...]

Nope, gedownload en zonder problemen geïnstalleerd (alles word zonder melding overschreven)... opnieuw opgestart maar nog steeds geen spoor te bekennen van iets dat op een geluidskaart/luidspreker lijkt.

Nog steeds "Geen audioapparaat" in geluiden en audioapparaten in configuratiescherm.
Apparaatbeheer zegt dat ik wel Audiocodecs en legacy-audiostuurprogramma's erop heb staan.
Het enige dat fout is volgens apparaatbeheer is "PCI Device"; PCI Bus 0, Apparaat 27, Functie, 0.
Geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben.

Ik heb alle drivers van http://support.acer-euro....otebook/as_5620_5670.html geïnstalleerd behalve de TV tuner en LAN/Modem drivers.

Moet ik misschien een moederbord driver installeren? (voor zover ik weet staat die er niet tussen).

Met de standaard "beep" die ik hoor bedoel ik het bekende moederbord bliepje, niet een pieptoon uit de luidsprekers als ik iets afspeel.
Schopje.

Ik heb nu 4 verschillende drivers geprobeerd maar het word nog steeds niet herkend.
Is het probleem softwarematig of zou er iets mis zijn met de hardware?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 17-09 22:50

nlboy

Alles kitz?

Ik ga binnenkort ook de Acer Aspire 5672WLMi bestellen en mijn vraag is welke garantie-pakket hebben jullie daarbij aangeschaft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardwareTotaal.nl € 997,27 € 7,50 3765AH 21-06
OBCS € 997,31 € 14,95 2410 AA 21-06
SallandAutomatisering.nl € 1012,- € 8,95 8102 HM 21-06
Azerty Hardware € 1012,25 € 8,50 8102 HK 21-06

De prijs is afgelopen week mooi gedaald, omdat dell niet mee wil werken aan een mooi prijsje ga ik voor de 5672 versie 87. Ik neem hierbij de uitgebreide garantie incl verzekering voor schade/stoten/vallen. Kom op een mooi prijsje van 1140,- bij salland. Alleen nog ff een goeie tas.

Voor de garantie vraag van hierboven ik neem de uitgebreide, je betaald maar een paar tientjes meer en een aparte verzekering kost meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Versie 87? :? En hoe heet die garantie die jij neemt? :)

[ Voor 63% gewijzigd door nlboy op 21-06-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:52:
Versie 87? :? En hoe heet die garantie die jij neemt? :)
Er zijn meerdere versies van de 5672, sommige hebben nog een oude chipset. Dit heb ik ook van iemand anders BTW. Ik neem de serie die eindigd op 87 heeft een 945 chipset i.p.v de oude 915.

Maar volgens de acer site is er nu alleen nog een 155 serie????? Zal wel weer wat veranderd zijn in de types.

De garantie naam is Acer Advantage Garantie Upgrade To 3 Year Notebook Pickup Return Incl Verzekering ( Acer Advantage Warranty Upgrade )

http://www.aceradvantage.com/advantage/page52.do?sp=page50&dau213.oid=5&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&LanguageISOCtxParam=en&CountryISOCtxParam=US&ctx17=1&ctx18=1&crc=3408184132

http://www.aceradvantage.com/advantage/page54.do?sp=page52&dau218.oid=1&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&LanguageISOCtxParam=nl&CountryISOCtxParam=US&ctx17=1&ctx18=5&crc=1021102891

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Die garantie heb ik ook.
Maar dat van de chipset in onzin, de 5672WLMi heeft al sinds het begin een 945-chipset gehad. De Yonah (Core Duo) is ook niet compatible met de 915-chipset, die is namelijk voor de Pentium M Centrino's.
Ik heb mijn 5672WLMi sinds eind januari en daar zit uiteraard gewoon een 945-chipset in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm das interessant, omdat ik toch nog versies tegenkwam waarbij vermeld werd dat het een 915 chipset was! Maar je zult vast wel gelijk hebben, want zoveel verstand heb ik ook weer niet.

Maar wat ik wel vreemd vind is dat de acer site nu alleen nog van de 155 uit gaat, terwijl de 87 er ook nog is. verschil de 155 heeft 100 gig schijf, de 87 80 gig schijf.

Elk geval alvast bedankt voor de tip om meerdere standen te maken voor de videokaart i.v.m. de warmte. Hij is trouwens mooi in prijs gedaald en een serieuze tegenhanger voor de A6J en Dell 6400.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:32:
[...]

De garantie naam is Acer Advantage Garantie Upgrade To 3 Year Notebook Pickup Return Incl Verzekering ( Acer Advantage Warranty Upgrade )

link

link2
Dank! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Ik heb inmiddels de .155 versie van deze laptop. Die was heel even gunstig geprijsd tegenover de .087 versie (de 155 was goedkoper dan de 087). Meteen besteld dus. Op de site stond ook vermeld dat het om een 915 chipset zou gaan, maar het blijkt gewoon de 945 te zijn. Ik heb de laptop nu een week en ik ben heel erg tevreden. Ik twijfel nu nog over die extra garantie maar ik denk dat ik die toch maar erbij neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bianca schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:44:
Ik heb inmiddels de .155 versie van deze laptop. Die was heel even gunstig geprijsd tegenover de .087 versie (de 155 was goedkoper dan de 087). Meteen besteld dus. Op de site stond ook vermeld dat het om een 915 chipset zou gaan, maar het blijkt gewoon de 945 te zijn. Ik heb de laptop nu een week en ik ben heel erg tevreden. Ik twijfel nu nog over die extra garantie maar ik denk dat ik die toch maar erbij neem.
Ik zag dat ook bij de .155 dat dit om een 915 chipset zou gaan. Want deze serie was zeker heel gunstig geprijsd. Maar jah ik wilde niet de 915 chipset hebben, maar de huidige .87 serie heb ik ook voor 1012 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Ik had dus de .155 voor 1017 euro :Y) maar dat gaat bij mij dus gewoon om de 945. Typfout waarschijnlijk alleen snap ik niet waarom dat op meerdere sites verkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bianca schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:01:
Ik had dus de .155 voor 1017 euro :Y) maar dat gaat bij mij dus gewoon om de 945. Typfout waarschijnlijk alleen snap ik niet waarom dat op meerdere sites verkeerd staat.
Heb je voor 5 euri meer 20 gig grotere schijf. Heb je er ook infrarood en firewire opzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:35:
[...]

Heb je voor 5 euri meer 20 gig grotere schijf. Heb je er ook infrarood en firewire opzitten?
Ja dat zit er ook op. Mooie deal dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook de 5672 besteld met extra garantie en verzekering. Hoop hmm volgende week binnen te hebben. Zal elk geval de instellingen voor de videokaart in mijnachterhoofd houden voor de warmte. Meerdere instellingen maken is nogniet zo'n slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
gister de 5652WMLi binnen gekregen, wat een pracht ding. uiteraard meteen ff games geïnstalleerd:
- CoD2
- NFS MW

beide lopen allebei zeer soepel op native (1280 x 800) en alles op high / 4xAA. dit is echt een hele vooruitgang ten opzichte van mn gewone pc. 3Dmark moet k nog ff draaien ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Ik ben er bijna uit ,, het word een 5672AWMLI
Die heeft op bepaalde modellen een ati1600 vga dat is een stuk beter dan de 1400
De 5652 is te duur voor alleen een dikkere vga en meer geheugen .....
Er zijn ook andere modellen van acer rond deze 567X serie , ik ben nog aan het zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ik zag ook een aantal andere series voorbij komen met de x1600

Die x1600 is voor mij niet nodig, X1400 is voldoende. Wat mij wel opviel was dat ze vaak een andere processor hadden. Een solo dacht ik of op 533 Mhz i.p.v. 667.

Of het verschil in Mhz echt een groot verschil is weet ik niet.

Ik wacht elk geval nog steeds op mijn 5672 X1400. Nog 2 weekjes wachten, was moeilijk leverbaar opeens ( 3 weken bij Salland ) meestal is het spul er heel snel, helaas dit keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:52:
Klopt ik zag ook een aantal andere series voorbij komen met de x1600

Die x1600 is voor mij niet nodig, X1400 is voldoende. Wat mij wel opviel was dat ze vaak een andere processor hadden. Een solo dacht ik of op 533 Mhz i.p.v. 667.

Of het verschil in Mhz echt een groot verschil is weet ik niet.

Ik wacht elk geval nog steeds op mijn 5672 X1400. Nog 2 weekjes wachten, was moeilijk leverbaar opeens ( 3 weken bij Salland ) meestal is het spul er heel snel, helaas dit keer niet.
in games is het verschil tuseen FSB 533 en 667 maar heel beperkt , hij maakt meer stapjes of grotere ,, met gelijk cpu denk dat de VGA meer uitmaakt
De ati 1400 staat niet als snelheids monster te boek de 1600 doet het veel beter
Een 1400 haal gemiddeld 1550 a 1600 in 3d mark De 1600 aanzienelijk kan zo snel de links niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net bericht dat de laptop niet meer leverbaar is!

Beetje vreemd?! Weet iemand wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:25:
Krijg net bericht dat de laptop niet meer leverbaar is!

Beetje vreemd?! Weet iemand wat?
ja end of live de nieuwe is de 5672Awlmi

ik heb besteld en open een topic zodra ik die heb en wat testjes gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPC
  • Laatst online: 10-11-2023

LPC

wie o wie verzint het om een bluetooth schakelaar op een laptop te plaatsen waar geen bluetooth op zit...

jezusmina..
nu heb ik de ganze avond drivers lopen zoeken voor iets wat er dus niet in zit...

Thomas Ligthart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Hehe wij hebben ook een Acer laptop (die 1 jaar oud is) en die ook een bluetooth knop heeft...zonder bluetooth ingebouwd. Beetje jammer weer, want op de site staat weer een bluetooth logo bij elke laptop ook al zit ie er niet in. :/
Pagina: 1 2 Laatste