Toon posts:

[Maxtor OneTouch] Problemen met externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 2.746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort maak ik gebruik van een externe harde schijf. Daar ik dacht dat deze redelijk betrouwbaar waren heb ik voor de herinstallatie van mijn pc bestanden op de externe schijf opgeslagen. Na de installatie werd de Maxtor Onetouch externe harde schijf echter niet meer herkend door mijn pc.

Helaas deed het probleem zich ook voor toen ik de schijf op andere pc's heb aangesloten. Ik ben het grootste gedeelte van mijn data dus nu kwijt. Weet iemand hoe ik deze nog kan recoveren?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Weet je zeker dat je pc hem niet meer herkend? Heb je ook al via schijfbeheer gekeken :?
En data recoveren kan met gemak, de programmaatjes kan je vinden in de FAQ ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Vreemd!
Als je eerst XP gebruikte, en de schijf als NTFS had ge formatteerd, kan 98 hem nu niet lezen.
Probeer eerst een andere XP-machine.
Anders kijk je even met PartitionMagic of je partitie er nog staat, alleen kijken!
Je kan ook de behuizing openschroeven (=garantie weg) en de schijf inbouwen.
Anders even naar de winkel nemen, en ze daar laten kijken.

edit: Schijfbeheer ja, in XP. Spaart je het downloaden kopen van PartitionMagic :)

[ Voor 12% gewijzigd door DarthPlastic op 11-02-2006 15:04 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
In schijfbeheer wordt de schijf wel weergegeven. Er staat echter geen schijfnaam bij en de status is 'niet toegewezen'

De schijf was NTFS geformatteerd en ik heb reeds op meerdere machines met XP geprobeerd.

• DarthPlastic
Niet moeilijk dan (denk ik zo als ik het lees)
Aansluiten, Schijfbeheer openen, rechtermuisknop op je partitie (zal wel 'Data' oid. heten), kies "Stationsletter en paden wijzigen" , kies voor een schijfletter, en kies dan bijvoorbeeld de Z.
In verkenner staat de schijf benaderbaar op Z:

:)

Hopelijk was het dit.
Als je op je oude Windows schijf D de maxtor had genoemd, en je E bijvoorbeeld een cd-brander is, is hij na de installatie D geworden (zo laag mogelijke letter).
Als je je maxtor aansluit, wil deze D zijn, maar die is bezet. Dus kiest hij uit voorzorg geen letter.

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:44:
Niet moeilijk dan (denk ik zo als ik het lees)
Aansluiten, Schijfbeheer openen, rechtermuisknop op je partitie (zal wel 'Data' oid. heten), kies "Stationsletter en paden wijzigen" , kies voor een schijfletter, en kies dan bijvoorbeeld de Z.
In verkenner staat de schijf benaderbaar op Z:
Als ik op de rechtermuisknop klik is deze optie helaas nietbeschikbaar. Indien ik hetzelfde met mijn tweede externe harde schijf probeer, is de optie wel zichtbaar. Er moet dus een ander probleem zijn. Op het eerste oog lijkt het alsof alles weg is en de schijf alleen nog opnieuw geformatteerd kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 15:50 ]

• DarthPlastic
Hmm, staat er nog dat er een NTFS-partitie aanwezig is?
Als hij ipv NTFS/FAT gewoon "Onbekend" aangeeft, is hij idd corrupt geworden.
Je kan misschien met scandisk, of met professionelere tools iets terugkrijgen, maar ben hier wel heel voorzichtig mee, aangezien je de bestanden nu nog terug kan halen als je het goed aanpakt.

Ook kun je contact opnemen met Maxtor, zij geven er altijd garantie op, en hij moet het dus doen.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik heb een van de eerste Maxtor OneTouch model. Daar moet je nog een prog van Maxtor installen op Windows XP. Moet dat niet bij dat model van jouw ook ?

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft inderdaad niet aan of de schijf NTFS/FAT is...waarschijnlijk is hij dus corrupt.

Dat programma van Maxtor werkt ook niet.

Heeft iemand ervaring met het terugkrijgen van bestanden?

• Cave_Boy
  • Laatst online: 01-03 07:43
Ik heb goede ervaringen met Easey Recovery. Heb daar hele corupte harde schijfjes mee kunnen doen.Werkt heerlijk.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 09:01:
Hij geeft inderdaad niet aan of de schijf NTFS/FAT is...waarschijnlijk is hij dus corrupt.

Dat programma van Maxtor werkt ook niet.

Heeft iemand ervaring met het terugkrijgen van bestanden?
Kijk eens hier voor programs

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Pagina: 1