3 beamers op 3 laptops synchroon laten lopen

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Binnenkort organiseren we een feest waar we beamers willen plaatsen. We hebben hiervoor 3 beamers beschikbaar en meer dan 3 laptops.

Het liefst zouden we op elke laptop 1 beamer aansluiten, en deze besturen door middel van een 4e laptop.

Het is zaak dat het beeld op alle 3 beamers tegelijk start; we zouden bijvoorbeeld 3 verschillende filmpjes van 1 minuut op de 3 schermen laten zien, waarbij ze alle 3 tegelijk beginnen en eindigen.

Ik heb hier op GoT al vele topics doorgelezen maar hier zijn er eigenlijk altijd oplossingen waarbij in 1 computer een videokaart met meerdere aansluitingen wordt geplaatst, waar vervolgens de beamers op worden aangesloten.

Doordat wij laptops gebruiken zou dit natuurlijk niet kunnen

Heeft iemand een oplossing?

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 20:26
1 laptop naar 3 beamers geen betere opstelling? een vga signaal is goed te splitsen?

http://www.minitran.co.uk...ts/list.mhtml?ct=10&sc=42

Ergens onderaan staat een VGA splitter, zoiets moet je hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door enveekaa op 10-02-2006 20:35 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
nieuws: Dual-monitor op een laptop: Matrox' DualHead2Go

Speciaal voor situaties zoals jij die beschrijft. :) Dan hoef je er nog maar 2 (2+1) gelijk aan te sturen, of misschien er nog een splitter achterhangen, tenzij dat teveel signaalverlies opleverd.

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
een splitter is niet wat we zoeken omdat we 3 verschillende filmpjes tegelijk willen laten zien.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is misschien handig hou je de zaak wou verbinden.
Is het draadloos, UTP, bluetooth of heb je nog iets andes bedacht (serieel via het lichtnet kan ook nog)

Wat je kunt overwegen:
1 laptop met VNC server, die neem je over vanaf de andere 3 machines (waardoor zij hetzelfde beeld hebben) en dan bedienen vanaf 1 van die.
Je moet wel even kijken of dat lukt, maar het is denk ik redelijk goed te doen. Je kunt ze zelfs cascade schakelen, waarbij laptop 1 laptop 2 overneemt, laptop 2 laptop 3 overneemt enz. enz.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 20:26
Wat moet er dan synchroon lopen?? |:(

Gewoon alle 3 tegelijk starten met een filmpie.. simpel.

[ Voor 4% gewijzigd door enveekaa op 10-02-2006 20:44 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
laurensl schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:42:
een splitter is niet wat we zoeken omdat we 3 verschillende filmpjes tegelijk willen laten zien.
Het gaat dus puur en alleen over de start?

Dan zou je iets kunnen doen met een scriptje wat je aan een applicatie hangt. Je hebt wel wat remote wakeup dingetjes, dat je daaraan een activiteit hangt.

Verwijderd

enveekaa schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:43:
Wat moet er dan synchroon lopen?? |:(

Gewoon alle 3 tegelijk starten met een filmpie.. simpel.
Met drie man zeker, allemaal tegelijk op PLAY drukken. :+

Is een simpele AB geen oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 20:47 ]

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 13:43
gewoon een simpele AB does the job, gewoon zorgen dat alle laptop's op hetzelfde signaal reageren

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

hmmz verkeerd gelezen...

[ Voor 86% gewijzigd door Roland op 11-02-2006 13:24 ]

...Make every cut count, even if it is one frame...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 17:18
Ooit eens een presentatie gezien met 3 schermen zoals jij beschrijft, gemaakt in director, welke met een script werd gesynchroniseerd. Dacht ook alles vanuit een vierde computer wat zeg maar de besturing is. Vraag mij het fijne er niet van, maar het is wel mogelijk :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
laurensl schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:42:
gewoon de boel van de vierde laptop naar de drie anderen stream? Met dat windows-stream-progsel... Lijkt me eenvoudig te doen. Wel zien dat de vierde laptop het wat kan trekken kwa cpu power.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als het toch verschillende filmpjes zijn kan ik me niet voorstellen dat het echt zoveel uitmaatk dat het perfect synchroon loopt en lijkt het mij voldoende om gewoon drie mensen ongeveer tegelijk op start te laten duwen :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:38
Ik heb zoiets dergelijks gedaan bij een feest waar ik ook moest draaien.
Hier had ik 4 pc-tjes met een beamer er aan en een laptop die alles bestuurde.

Op de besturings pc had ik een webservertje ge-installeerd met PHP.
Een paar simpele scriptjes geschreven die bestuurd werden vanaf de besturings laptop.
Daarnaast een simpel VB progje op iedere slave-pc die iedere seconde zijn specifieke instructies ophaalde en die uitvoerde.

Werkte perfect en als je een beetje ervaring hebt met scripten, binnen 2 uur in elkaar gezet.
Pagina: 1