Toon posts:

Harddisk Sector Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
wie kan mij helpen met het volgende:

ik heb een 30GB Maxtor harddisk
en als ik hem controleer op fouten blijft ie hangen op 40, 45 en 50 %
daarvoor en daarna gaat alles vlot en perfect.
is het mogelijk om vanaf 40 tot 50% met
bijvoorbeeld partition magic? die sectors te omzeilen en ze buitenwerking te houden?
wie kan mij helpen?
m.v.g.
Patrick

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Die disk wil je niet gebruiken. Er is iets mis met dat ding, en dat gaat niet beter worden,wel slechter. En dan benje alles kwijt wat er op stond

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Idd, als er eenmaal bad sectors zijn wordt dat alleen maar erger...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Neem eens een kijkje in de OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Bad sectors: wanneer er eenmaal bad sectors op de schijf zijn gevonden, dan kun je er de donder op zeggen dat er meer zullen volgen. Hetzij al na een dag, anders pas na enkele maanden. Het beste is dus om zo snel mogelijk de data te backuppen en schijf in te ruilen.

Let op: indien je nog garantie hebt, ga beslist niet proberen om in geval van bad sectors de schijf zelf op te lappen met behulp van een Low Level Format. Sommige leveranciers trekken dan de garantie in. Mocht je daarentegen geen garantie meer hebben, dan kun je wel een poging wagen om een Low Level Format te doen met behulp van het diagnosetooltje van de harddiskfabrikant. Alle Bad Sectors worden dan gemarkeerd en er worden nieuwe sectors vrijgegeven uit de reserve-schijfruimte (ongeveer net zo groot als 0,5% van de schijfruimte). Alle Bad Sectors en vrijgegeven nieuwe sectors worden geregistreerd in de firmware van de harddisk.

Tipje: mocht het diagnosetooltje van de harddiskfabrikant niet voldoen of niet alle bad sectors te kunnen repareren, dan kan het handig zijn om het 3rd party tooltje HDD Regenerator te proberen. Daarmee zijn hier op GoT namelijk erg veel goede ervaringen vermeld. Maar, nogmaals, wanneer er eenmaal bad sectors op de schijf zijn gevonden, dan kun je er de donder op zeggen dat er meer zullen volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 10-02-2006 16:42 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-02 08:00

reaL_G

G

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:35:
Hallo,
wie kan mij helpen met het volgende:

ik heb een 30GB Maxtor harddisk
en als ik hem controleer op fouten blijft ie hangen op 40, 45 en 50 %
daarvoor en daarna gaat alles vlot en perfect.
is het mogelijk om vanaf 40 tot 50% met
bijvoorbeeld partition magic? die sectors te omzeilen en ze buitenwerking te houden?
wie kan mij helpen?
m.v.g.
Patrick
bij norton heb je wel een scanprog (niet partitionmagic) die bad sectors eruit haalt en door je hd niet meer laat gebruiken (er word dan geen data meer opgezet)
ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik denk dat je beter een nwe hd ken halen want lang zal ie niet meer leven (BACKUPS maken is een must)

GiTS

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties,
ik heb er geen garantie meer op.
welke norton kan dat?
m.v.g.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het zal wel in Norton Systemworks zitten. Welke tool real_G precies bedoelt weet ik niet, maar voor zover ik weet worden dingen uit Norton Systemworks toch niet los verkocht (op de firewall en virusscanner na).

The devil is in the details.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Backup en low level format 8)

Verwijderd

Check de post van r00n anders even...

Verwijderd

Topicstarter
het is wel een usb harddisk..
en binnen in die externe behuizing word ie IDE

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 17:04 ]

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
hdd er uit slopen en rechtstreeks op je ide aansluiten daarna powermax tool gebruiken van de maxtor website.

Dan een low level format uitvoeren. Daarna op nieuw indelen met partition magic.

Moet het weer doen daarna

Verwijderd

Topicstarter
kan hem niet aangesloten laten als usb?
want hij zit aangesloten op laptop

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 17:14 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 17:13:
kan hem niet aangesloten laten als usb?
want hij zit aangesloten op laptop
Misschien kun je zelf eens wat meer inzet tonen? Ik geef je net een quote rechtstreeks uit de FAQ en ook voor deze vraag is een antwoord in enkele seconden gevonden.

Microsoft.com » Recommendations for Booting Windows from USB Storage Devices

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 10-02-2006 17:17 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
zou ik ook doen bij die maxtor.
Pagina: 1