Als ik Lokaal XP wil hij desktop etc van netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Hallo ik heb een probleem. Op ons werk wordt XP via het netwerk geinstalleerd ook computers die daarna nooit meer aan het netwerk zullen komen. Nu heeft dit een probleem opgeleverd wat ik niet begrijp. Als ik lokaal inlog (zonder netwerk) wil hij toch alle favourites/data and programfiles van de netwerkschijf halen, terwijl alles gewoon netjes lokaal staat. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen.

Pentax k10d - Blog - Flickr

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:34
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoeld. Ik denk dat je bedoelt dat er gebruik wordt gemaakt van een Roaming Profile (zwervend profiel), dat door een DC wordt uitgerold omdat de PC in een Active Directory domein hangt.

In dat geval moet de PC uit het domein gehaald worden. Dan is het "probleem" verholpen.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

waarschijnlijk een script die de volgende acties doet:

-netwerkschijf maken met daarop alle profiel instellingen
-profiel instellingen laden vanaf de netwerkschijf

hij kan nu dus geen netwerkschijf aanmaken dus ook geen profiel kopieren. zorg dus dat dit script niet kan uitvoeren.

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Standaart heeft iedereen een g:\ schijf op het netwerk en hier wil hij dus ook alle userdata vandaan halen. Ik dacht echter dat als je workstation only aanvinkt dat ie dan echt alleen lokaal kijkt, dat gebeurt bij andere pc's ook. Maar dat doet ie dus niet. Als ik in het register kijk wordt dat bevestigt. Alle user data komt van G:\......\userdata\etc. Gekke is alleen dat start --> programs helemaal leeg is en die programma's staan toch echt lokaal. In het register staat achter programs niks en onthoudt hij ook niks al ik daar c:\programs in vul.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Verwijderd

Mja, sorry hoor. Dit is geen helpdesk. Ik zie van jouw kant 0,0 inzet of vooronderzoek en dat is niet de manier waarop wij hier werken. Neem http://gathering.tweakers.net/forum/faq nog eens goed door en kijk eens kritisch naar wat je zonder het forum kan.

Dit topic is gesloten.