Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
Gisteren voor ik ging slapen stak ik de USB-kabel in mijn Motorola MPx200 en mijn PC om de batterij op te laden want die was praktisch leeg. De GSM stond toen nog aan en dus kreeg ik het "nieuwe hardware gevonden" venster van Windows te zien. Ik heb dat toen genegeerd en ben gewoon gaan slapen terwijl de GSM lag op te laden.

Vanmorgen stond ik op en zag dat de GSM was uitgevallen. Ik zet hem aan, wacht een hele tijd (Windows SmartPhone 2003 ...) en typ uiteindelijke mijn PIN-code in. Die wordt aanvaard en ik heb verbinding met mijn operator. Na enkele seconden valt de GSM echter gewoon uit. Normaal gezien sluit Windows nog netjes af, je ziet het shutdownscherm en hoort een geluidje enzo. Maar nu niet: het scherm wordt zwart en uit met de pret.

De batterij is volgens mij ook niet leeg: ik kan nog altijd de GSM opstarten en opnieuw proberen maar hij blijft maar een seconde of vijf aanstaan.

Ik dacht in eerste instantie dat de batterij leeg was, maar als ik de lader erin steek krijg ik geen enkele reactie van de GSM. Hij laadt dus niet eens meer op. Ik kom net terug van The PhoneHouse en daar zeggen ze dat het op een softwarefout lijkt: het zou geen zin hebben om de batterij te vervangen. Helaas is hij uit garantie en zal het € 119 kosten om hem door Motorola te laten repareren.

Ik heb er Windows SmartPhone 2003 SE op geflashed, maar dat heb ik al een maand na aankoop (oktober 2004) gedaan. En dat heeft ook altijd goed gewerkt. Ik snap er niets van. Gisteren was er helemaal nix aan de hand. Kan ik dit nog repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:10
Heb je al een hardreset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

wat dit probleem precies is weet ik niet,
maar 't wordt nooit aangeraden om zo'n telefoon (ikzelf heb 'n SPV M500) aan
'n USB-poort te gaan hangen terwijl de computer uitstaat
(zo heb ik 't begrepen uit jouw TS. Als je computer aanstond zou 't geen problemen mogen geven en edit ik deze post wel)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
-GuRu- schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:02:
Heb je al een hardreset geprobeerd?
Nee, nog niet. Maar ik ben het aan het overwegen. Als er geen minder rigoreuze oplossingen zijn natuurlijk. :)
CLB schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:03:
wat dit probleem precies is weet ik niet,
maar 't wordt nooit aangeraden om zo'n telefoon (ikzelf heb 'n SPV M500) aan
'n USB-poort te gaan hangen terwijl de computer uitstaat
(zo heb ik 't begrepen uit jouw TS. Als je computer aanstond zou 't geen problemen mogen geven en edit ik deze post wel)
Huh, echt? Want da's de enige manier om er "iets" mee te doen: er zit geen Bluetooth op. Dus ik moet wel via die USB-link files uploaden en contacts aanpassen en dergelijke. Ik laad hem vrij vaak op die manier op, omdat mijn gewone lader dikwijls uit het zicht is.

Heh, doh, ik had je post fout gelezen. De computer stond inderdaad aan. Als hij uitstaat, kan ik hem er wel aan hangen maar dan laadt hij toch niet op.

[ Voor 15% gewijzigd door F.U.B.A.R op 09-02-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

F.U.B.A.R schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:24:
[...]
Heh, doh, ik had je post fout gelezen. De computer stond inderdaad aan. Als hij uitstaat, kan ik hem er wel aan hangen maar dan laadt hij toch niet op.
Hmm weird bij mij laadtie dus wel op als de computer uitstaat.

USB geeft toch gewoon altijd stroom ongeacht de comp aan of uit staat...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
CLB schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:20:
[...]

Hmm weird bij mij laadtie dus wel op als de computer uitstaat.

USB geeft toch gewoon altijd stroom ongeacht de comp aan of uit staat...
Ik heb er op mijn desktop eigenlijk nooit op gelet. Maar bij de laptop deed 'ie het iig niet.

Heb ik voor een harde reset trouwens de OS ROM nodig?

[ Voor 9% gewijzigd door F.U.B.A.R op 09-02-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
En nu wil hij al niet eens meer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:10
F.U.B.A.R schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:53:
En nu wil hij al niet eens meer aan!
Dan kan je waarschijnlijk ook geen hardreset doen of wel? Waarschijnlijk moet die daar wel voor aan staan! Hoop dat het nog lukt...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je een gare firmware erin geflasht? Mijn mpx200 draait standaard op Windows Smartphone 2002 ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
Gaar was hij niet denk ik. Ik heb de GSM eind september '04 gekocht, en al na enkele maanden 2003 SE erop geflashed. Dat heeft dus meer dan een jaar goed gewerkt. Daarom denk ik niet dat het aan die ROM ligt. Tenzij er natuurlijk een heel rare bug in zit.
En voordat hij uitviel, heb ik er ook niets vreemds aan kunnen merken, hij werkte gewoon goed.

Zoals ik eerder al postte, wil de GSM niet meer opladen. Of daar lijkt het toch op: hij reageert helemaal niet als ik hem in de lader steek. En ook Windows of Linux detecteren geen USB-apparaat als ik hem aan de PC hang. Dat doet me vermoeden dat ik ondertussen ook al de batterij heb verneukt, want hij gaat ook helemaal niet meer aan.

In deze thread is er een gelijkend probleem. Zou het helpen om de batterij eens "geforceeerd" op te laden? En als het misgaat, laat het dan sporen na die je garantie doen vervallen?

En tenslotte nog over de garantie: ik heb hem op 29/09/2004 gekocht. Op de factuur staat dat ik een jaar garantie heb. Maar er is toch een EU-richtlijn geldig sinds september 2004 die op alle electronica 2 jaar garantie geeft? Weet iemand daar meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof de zekering in je toestel kapot is waardoor hij nu niet meer oplaadt. Het feit dat je telefoon even aanging komt waarschijnlijk door het laatste beetje stroom dat er in zat. Die is nu ook op dus nu is het echt afgelopen. Het is zelf te repareren maar ik hoop dat je een beetje technisch bent (solderen enzo). Voor een link naar een wat uitgebreidere uitleg, kijk dan even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
Wow, thx. Dat ga ik eens nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij komt alleen het hello-moto scherm tevoorschijn en verder komt hij niet meer ;) ik ga morgen maar eens bellen voor garantie. heb ik gelukkig nog tot 22 feb. (hoop dat het onder de garantie valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
Het lag inderdaad aan die zekering: mijn schoonbroer heeft hem overbrugd en nu laadt hij weer op. Ik had gisteren de GSM een paar uur laten opladen en wonder oh wonder, hij startte weer op! Maar de vreugde was van korte duur: hij herkent mijn SIM-kaart niet meer. Ik heb dan verschillende SIM-kaarten getest en het blijkt dat hij geen enkele SIM-kaart van mijn operator (BASE) herkent. Andere SIMs werken wel (Mobistar en Proximus).

Mijn zus heeft precies hetzelfde probleem gehad met haar Nokia 3210 i.c.m. een Proximus-kaart: ook daar kon de GSM met alle kaarten behalve met die van Proximus over weg. Volgens de mensen van de Proximus-winkel lag het aan de software. Dus nu moet ik waarschijnlijk de GSM opnieuw installeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
Ik moest gewoon de schroefjes beter vast draaien. |:(

Alles werkt nu weer! :)
Pagina: 1