Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Telefoon: T-Mobile SDA II smartphone

Mijn telefoon is op te laden via een USB poort op mijn computer. Aangezien ik mijn gewone oplader ergens heb laten liggen, wil ik mijn telefoon nu opladen via mijn computer. Dit heb ik eerder gedaan en gaat moeiteloos, mits de telefoon is ingeschakeld als ik hem aan de computer koppel.

De batterij is echter nu zo uitgeput, dat de telefoon niet meer aan te zetten is. Windows herkent nu de telefoon echter niet meer, wanneer ik hem aansluit. Daardoor wordt er ook geen stroom geleverd via de USB poort.

Het probleem is dus: mijn telefoon staat al de hele dag uit, omdat de batterij niet opgeladen is, en ik kan mijn batterij niet opladen, omdat mijn telefoon uit staat.

Mijn vraag: is er een manier om de computer te forceren om stroom te leveren via de USB poort waar mijn telefoon aan zit? Zo ja, zijn daar risico's aan verbonden?

Alvast bedankt voor reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij kan het helpen als je de telefoon een paar uur laat liggen (en er dus niets mee doet). Mij staat bij dat de batterij dan enigzins herstelt (maar helemaal zeker ben ik er niet van).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Even warm maken de batterij, dan doet hij het weer even voor 5 seconden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Gewoon aansluiten, dan laadt hij toch vanzelf? De USB poort levert gewoon continu stroom als er een apparaat is aangesloten (max. 500mA) en na een tijdje (kan best even duren) is je accu weer een beetje geladen en zal je telefoon wel weer aanwillen. Ik zie niet in waarom je telefoon aan zou moeten staan om te kunnen laden via USB.

[ Voor 7% gewijzigd door Stamgastje op 22-01-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

USB levert stroom zolang je pc aanstaat. Het is echter de vraag of de telefoon zelf nog een schakeling heeft om de voedingsspanning naar de accu te kunnen leiden. Als dit zo is, vind ik het wel een beetje dom :P

En anders, pak effe 2AA cellen, leg ze in serie en hang de plus en min even aan die van de accu, even 10 seconden vasthouden en opnieuw proberen met de telefoon aan de USB.

[ Voor 30% gewijzigd door Fairy op 22-01-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stamgastje schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:37:
Gewoon aansluiten, dan laadt hij toch vanzelf? De USB poort levert gewoon continu stroom als er een apparaat is aangesloten (max. 500mA) en na een tijdje (kan best even duren) is je accu weer een beetje geladen en zal je telefoon wel weer aanwillen. Ik zie niet in waarom je telefoon aan zou moeten staan om te kunnen laden via USB.
Hij zit er al een aardig tijdje in, en wil nog steeds niet aan.

Ik laad hem regelmatig op via USB, en dit is de eerste keer dat het niet lukt. Het enige verschil met de vorige keren is dat de telefoon nu uitstond bij het verbinden.

De USB poorten werken verder prima. Ze verbinden prima met bijvoorbeeld mijn iPod en mijn printer.

Een defecte telefoon kan ik niet uitsluiten, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De telefoon is net nieuw en er is niets speciaals mee gebeurd sinds gistermiddag, en toen kon ik hem nog zonder problemen gebruiken.

@Daandegoeiste: thx voor de tip, maar het opstarten duurt wat langer dan 5 seconden ivm Windows Mobile. Zal het toch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn Qtek 8300 laad ook op als ik hem via USB aansluit. Het maakt hierbij niet uit of de telefoon aan of uit staat. Een Orange SPV C500 gedraagd zich hetzelfde. Dat jouw telefoon dit niet doet is vreemd, lijkt toch op een defect.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
probeer het eens door op te starten met een linux livecd en dan eraan hangen... Het kan zijn dat windows zelf moeilijk doet omdat activesync niet wil starten als de telefoon uitstaat. Met linux heb je dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Opladen zou zelfs moeten werken als de PC is standby staat..dan draait AS ook niet :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Fairy schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:42:
USB levert stroom zolang je pc aanstaat. Het is echter de vraag of de telefoon zelf nog een schakeling heeft om de voedingsspanning naar de accu te kunnen leiden.
Precies, maar dat lijkt me erg sterk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor alle ideeen.

Die Linux livecd is een goed idee. dat ga ik vanavond nog even proberen.

Mijn hoop is verder gevestigd op een vriend waar ik morgenochtend even langsrijd. Hij heeft dezelfde telefoon, en met zijn oplader kan ik iig checken of het wel of niet aan mijn telefoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

mijn Smartphone e200 laad wel op als hij uit is hoor..
niet een probleem met je telefoon?
gooi um us een paar keer op de grond? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei: dat kan ik niet uitsluiten, maar hij deed het gisteren nog prima, en er is niets raars mee gebeurd.

Andere optie die ik nog kan verzinnen: breukje in de usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 08:13
Het is trouwens wel zeer af te raden om je telefoon aan te zetten als bijna geen stroom meer op staat aangezien je dan echt hevig de capaciteit van je batterij verneukt. Een keertje kan nog wel, twee keer ook, maar herhaaldeijk is echt slecht voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ter referentie, voor mensen die in de toekomst hier met hetzelfde probleem komen:

Ik ben vanochtend bij een vriend langsgeweest, die een vergelijkbare telefoon heeft. Toen ik mijn telefoon aan zijn oplader zette, deed hij het meteen weer. Hij laadde meteen op en ik kon hem direct weer gebruiken.

Als ik mijn opgeladen telefoon nu met dezelfde USB kabel aan dezelfde USB poort verbindt, wordt de telefoon wel direct herkent en is opladen ook weer mogelijk.

Blijkbaar moet de telefoon toch echt aanstaan om via USB op te kunnen laden.

Iedereen nog bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Blijkbaar verschilt het per moederbord of je telefoon oplaadt zonder dat ie uitstaat. Kan je soms ook zien bij van die oudere goedkope USB hubs voor in computerkasten. De ene PC heeft de lampjes van dat ding gewoon branden, de andere niet. Prik je er een USB apparaat in, beginnen ze bij die andere ook te branden.
De ene controller stuurt nou eenmaal wel altijd stroom naar de USB poort, de andere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43
Het probleem hoeft niet in de USB te zitten. Sommige (oudere) telefoons hebben hier ook last van met hun gewone oplader, ze laden pas als de telefoon de oplader gedetecteerd heeft.

In dat geval moet je de accu rechtstreeks opladen, dat kan zoals eerder genoemd met batterijen. Als dat niet lukt kan het ook door van een overbodige adapter de plug af te knippen en de aders kort (10-30 seconden) rechtstreeks op de accu-contacten te zetten (let op + en - !).
Het is wat bruut maar als het alternatief is je telefoon weg te gooien is het een prima oplossing.

Op deze manier heb ik zelf ooit een C45 weer aan de praat gekregen.
Pagina: 1