Haters everywhere but I don’t really care
Je kunt er met je cursortoetsen heen wandelen en dan met links/rechts de andere nummers voorbij laten komen. Met enter kiezen.matthijst schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:35:
Weet iemand het volgende?
Als je met smart-dialer een nummer zoekt, dan geeft hij standaard het mobielen nummer aan (met die "m" achter de naam). Ik weet dat je door die "m" ingedrukt te houden ook de andere nummers van die contactpersoon kunt kiezen, maar dit is vrin lastig, wegens te kleine letter...
Ik zat er eerst ook mee te friemelen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik ben aan het twijfelen tussen de MDA compact met windows mobile 2003 of MDA Vario met 2005. Is pocket 2005 echt zoveel beter? en de Compact blijkt namelijk een 400mhz processor te hebben en de Vario eentje van Texas Instruments van 200 mhz. Is de performance van de Vario gelijkwaardig of beter dan die van de Compact?
Alvast bedankt!
(als ik hem eenmaal heb, pluis ik dit forumtopic wel door op leuke finetuning-tweaks
Verwijderd
Ga voor de Vario.DeArmeStudent schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:50:
Nu heb ik niet de tijd om 7 delen van deze topic door te pluizen, maar ik heb een relatief simpele vraag:
Ik ben aan het twijfelen tussen de MDA compact met windows mobile 2003 of MDA Vario met 2005. Is pocket 2005 echt zoveel beter? en de Compact blijkt namelijk een 400mhz processor te hebben en de Vario eentje van Texas Instruments van 200 mhz. Is de performance van de Vario gelijkwaardig of beter dan die van de Compact?
Alvast bedankt!
(als ik hem eenmaal heb, pluis ik dit forumtopic wel door op leuke finetuning-tweaks
WM5 is stabieler, en slaat ook zijn gegevens op als je een keer afzet. 2003SE Knikkert er dan alles uit.
De Vario heft een OMAP 195 Mhz, maar dit is wel een dual processor. Een voor het bellen, en een voor applicaties. Deze "dualcore" presteert net zo goed als de XScale 400 MHZ. Staar je niet blind op het aantal mhz-en, dat stelt tegenwoordig niet eens meer zo veel voor. (denk maar aan het verschil van Pc's en Mac's.... dat is vergelijkbaar)
Ik heb de MDA Compact ook gehad, en heb nu de Vario. Mar de Vario steekt er met kop en schouders bovenuit vind ik. Denk aan het qwerty keyboard en WIFI wat de Compact allemaal niet heeft. En ik nem aan dat meerdere tweakers het er hier mee eens zijn.
Wil je ingebouwde wifi en toetsenboord-> koop vario anders kan je de mda compact nemen.DeArmeStudent schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:50:
Nu heb ik niet de tijd om 7 delen van deze topic door te pluizen, maar ik heb een relatief simpele vraag:
Alvast bedankt!
Ik heb ze alletwee gehad kwa snelheid is de vario wat langzamer mat dat is alles behalve hinderlijk. En eenmaal gewend aan de toetsenboord en wifi wil je niks anders
succes met je keuze
Verwijderd
leadtek muis werkt perfect met mda heb hemzelf al een tijd zonder problemenNeoz schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 08:53:
Heeft er iemand ervaring met MDA Vario i.c.m. Tom Tom Navigator 5 in samenwerking met de Leadtek BT GPS muis ? Ik ben van plan deze GPS muis te kopen bij mijn Vario maar wil graag weten of deze werkt aangezien de mensen van BelCompany dat weer eens niet wisten ....
GPS-Plaza, PDAstore beelden een staande af maar hebben beide alleen
de cradle waarin de MDA ligt. (ook PDA shop heeft de liggende)
Verwijderd
Verwijderd
Ik had eerst gewoon zo'n staande, maar die werkte helaas niet, toen kreeg ik daarna zo'n liggende. Omdat ik die niet wilde stuurde ik een mailtje, maar:Smirnoff schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:43:
Weet iemand een winkel waar in online een STAANDE USB cradle kan bestellen?
GPS-Plaza, PDAstore beelden een staande af maar hebben beide alleen
de cradle waarin de MDA ligt. (ook PDA shop heeft de liggende)
Als iemand inderdaad weet waar een staande te krijgen zou ik daar erg blij mee zijn!Beste Robert,
Ik kan de USB Cradles waar de Qtek 9100 rechtop in staat niet meer leveren. Als u de cradles werkelijk niet wilt hebben dan kunt u deze retour sturen met een kopie van de factuur en deze mail. Noteert u alstublief ook uw rekening nummer op de factiuur.
met vriendelijke groeten
Daniel Schouten
www.gpsplaza.nl
Thanksmphilipp schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:41:
Je kunt er met je cursortoetsen heen wandelen en dan met links/rechts de andere nummers voorbij laten komen. Met enter kiezen.
Ik zat er eerst ook mee te friemelen...
Ja, die liggende zijn kötdingen! Ik heb er ook een, maar ik zit telkens weer te klooien om 'm er goed in te krijgen. Aangezien er geen geleiders aanwezig zijn, moet je zelf mikken om de usb connector er goed in te krijgen. Jammer dat ik de verpakking en factuur zo snel weggemikt heb. Bovendien heb ik het ding opengemaakt en die hoerige blauwe led weggebogen. Wie dat verzonnen heeft, moeten ze verbannen naar een ver en vreemd land zonder stroom...Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:22:
Ik had eerst gewoon zo'n staande, maar die werkte helaas niet, toen kreeg ik daarna zo'n liggende.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Waarom post je dit?Niek_ schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:55:
Er lopen op inkoopacties.net 2 IA's waar je dit toestel kan kopen. 1 voor het toestel incl. abonnement en de andere voor het losse toestel.
met abo: http://www.inkoopactie.net/ia/8q3s2ggw
los: http://www.inkoopactie.net/ia/s54v5t19

Deze actie is helemaal niet goedkoop!
Een paar dagen geleden schreef ik de volgende post: klik klik klik
Martino's | Google is your friend...
Welke Fontys zit je??Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:12:
Heeft iemand wifi aan de gang op het fontys netwerk. Want daar moet je een certificaat installeren en andere instellingen aanpassen. Deze heb ik niet kunne vinden bij een vriend op zijn QTEK 9100.
Ik heb een werkend certificaat van Fontys Eindhoven...
Ik heb het zelf gemaakt, want het facilitair bedrijf van Fontys kan het niet en krijgen het ook niet voor elkaar...
Mijn MDA werkt op het hele Fontys draadloos netwerk in Eindhoven...
Verwijderd
is er een mogelijkheid om dit direct van mijn pc op de SD kaart te zetten, zonder de sd kaart in een reaader te stoppen, als ik mijn pda browse vanaf mijn pc zie ik nergens mijn sd kaart staan.
ik moet het op deze manier doen vanwege problemen met mijn tomtom.
edit: lama al gevonden

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 20:34 ]
Dat is een skin van Wisbar Advance(-d), de Vista skin als ik me niet vergis. Een hele mooie skin, dat zeker. Heb'm een tijdje gebruikt, maar m'n Vario werd er veel te traag van. Googelen op Wisbar Advance(-d), die software installeren en dan opt forum van die software is de betreffende skin vast wel te vinden. Ik zou er de moeite niet in steken. Wisbar is namelijk niet gratis en zonder die software kan je die skin niet krijgen.
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Verwijderd
Het apparaat zegt....Kan niet verwijderen: er is een fout opgetreden bij het delen.
Mogelijk is het boron of doelbestand in gebruik...
Ik heb wel vaker dat dat aangegeven word, en dat ik dingen dus niet uit mijn Vario krijg...
Iemand een oplossing?
Verwijderd
Waar worden SMS en MMS-en standaard opgeslagen? Gebeurt in het telefoongeheugen zelf? Is dit nog limietgebonden qua max aantal berichten?
Op welke manier kan ik deze backuppen (als het moet) om daarna een harde reset te kunnen doen?
Verwijderd
Kijk eens bij je actieve programma's of hij daar nog staat.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:36:
Ik heb wel vaker dat dat aangegeven word, en dat ik dingen dus niet uit mijn Vario krijg...
Iemand een oplossing?
Verwijderd
*edit*
Oké, opgelost.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 00:01 ]
Verwijderd
ik zelf gebruikte op mijn m500/s100/jam/magician smsorganiser, dit is freewareVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:37:
Beste mensen,
Waar worden SMS en MMS-en standaard opgeslagen? Gebeurt in het telefoongeheugen zelf? Is dit nog limietgebonden qua max aantal berichten?
Op welke manier kan ik deze backuppen (als het moet) om daarna een harde reset te kunnen doen?
http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=19302
je kan hierin instellen dat het de berichten op de storage card moet opslaan
je hebt een probleem met de zogenaamde CID, kijk hiervoor eens op xda-developers.comVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:28:
Heb eindelijk mijn Qtek binnen. Nu zit hier een oudere Engelse ROM in die ik wil updaten naar een Nederlandse versie. Ik krijg echter de foutmelding "invalid vender id" (294). Hoe los ik dit op, want ik wil toch erg graag updaten.
ik heb op die manier zelf een engelse rom geinstalleerd omdat ik dat persoonlijk toch prettiger vind.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 22:43 ]
Verwijderd
Toevallig Eindhoven. Zou jij mij die certificaat kunen sturen? of uitleggen hoe ik dat kan doen.0123456 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:28:
[...]
Welke Fontys zit je??
Ik heb een werkend certificaat van Fontys Eindhoven...
Ik heb het zelf gemaakt, want het facilitair bedrijf van Fontys kan het niet en krijgen het ook niet voor elkaar...
Mijn MDA werkt op het hele Fontys draadloos netwerk in Eindhoven...
Dan kan ik hem installeren als ik hem over een paar weken de qtek heb.
Spuit 11 natuurlijk... Ik heb de links die eerder zijn gepost ook geprobeerd, maar ik krijg op de ene link een cabje van 9kb waar winrar niets aan vind, en op de andere iets van 2kb die ook niet helemaal koshjer is. Heeft iemand de enige echte (en dat proef je!) voor me? Of een verwijzing natuurlijk...Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:48:
[...]
Maar dan heb je weer die kleine rot knopjes en dat heb ik me tdeze juist niet:
[afbeelding]
In ruil heb ik hier een hele geeky link naar een pagina met ringtones uit 24... Kan iedereen met zo'n telefoongeluid als uit de serie rondlopen. Alsof je een portable Cisco IP foon hebt zeg maar
Verwijderd
Actieve programma's?? hoe kom ik daar?Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:46:
[...]
Kijk eens bij je actieve programma's of hij daar nog staat.
Leer ik weer wat?
Is het bij dit model nog steeds zo dat msn offline gaat als je gebelt word ?
En zijn er nog mensen die (tegen een goede vergoeding) voor mij in het stadion dan verslag willen doen via msn van wedstrijden eerste divisie (gouden gids league) voetbal ? Zo ja contact me even op sp4m_whiteguy@hotmail.com
Ik ben nu vanaf 22u aan het kloten om de verbinding op gang te krijgen maar het wil niet lukken. De bedoeling is om via SJphone met mijn Voipbuster account te kunnen bellen. Ik heb de settings uit die link geprobeerd, maar ik krijg telkens "waiting for proxy registration". Zonder proxy initieert 'ie wel het gesprek maar dan blijft hij staan op het scherm "creating call". Ik heb mijn DCHP van de Vario op mijn router als DMZ ingesteld, Upnp op mijn modem uitgezet. Met en zonder proxy op sipdiscount en voipbuster settings, allemaal een pot nat: het werkt niet.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 01:51:
VoIP client voor pocket pc
Microsoft komt binnenkort met een VoIP client op de markt:
http://msmobiles.com/news.php/4931.html
Maar er is reeds een andere client beschikbaar:
SJphone
[afbeelding]
SJphone biedt volwaardige SIP-ondersteuning, waardoor je met VoIP-providers als Budgetphone en Voipbuster prima via WLAN en GPRS kunt bellen. Met Voipbuster kun je zelfs gratis bellen naar meerdere Europese landen en het is nu zelfs mogelijk om van hen een gratis telefoonnummer voor inbound gesprekken te krijgen!
Voor de duidelijkheid: ik heb dit programma zelf nog niet getest (ik heb mijn Wizard pas in de loop van deze week). De informatie over deze SIP client komt uit een artikel over voip clients voor pocket pc en ik wilde deze info graag meteen delen, als mogelijke aanvulling op de reeds geweldige startpost. Er worden nog meer SIP clients in het artikel vermeld, maar SJphone lijkt mij veruit de beste.
Zodra het kan, ga ik uiteraard de client testen, met zowel Voipbuster als Budgetphone.
*edit*
SJ Labs heeft ook betaversies van hun SIP client, waarvan eentje geschikt voor Windows Mobile 5. Te vinden op: http://sjlabs.com/preview/ce/
*edit2*
De instellingen om met SJphone en Voipbuster te kunnen bellen:
http://forum.labs.softjoys.com/viewtopic.php?t=651
Enig idee wat ik fout doe? Zou je zo vriendelijk willen zijn je settings even te posten zodat ik ze kan vergelijken.
Welke klas zit je???Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:42:
[...]
Toevallig Eindhoven. Zou jij mij die certificaat kunen sturen? of uitleggen hoe ik dat kan doen.
Ik doe de Technische Informatica richting en zit in T5m..
Kijk maar op Tisi waar ik ergens zit en kom maar eens een keer langs, dan geef ik je het daar (met instructies
Had ik ook last van. Toen dit geprobeerd, en toen werkte het wel:Jerome! schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:50:
Ik ben nu vanaf 22u aan het kloten om de verbinding op gang te krijgen maar het wil niet lukken. De bedoeling is om via SJphone met mijn Voipbuster account te kunnen bellen.
Or use the following settings:
SIP PROXY
Proxy Domain: sip1.sipdiscount.com:5060
User Domain : sipdiscount.com
(tick) register with proxy
(tick) Proxy is strict outbound
STUN
stun.sipdiscount.com:3478
This uses your voipbuster account even that the sip proxy is at sipdiscount.
Works for me with no problem without port forwarding behind 2 routers.
Verwijderd
Geen winrar gebruiken, direct naar de pgone kopieren.mphilipp schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:03:
[...]
Spuit 11 natuurlijk... Ik heb de links die eerder zijn gepost ook geprobeerd, maar ik krijg op de ene link een cabje van 9kb waar winrar niets aan vind, en op de andere iets van 2kb die ook niet helemaal koshjer is. Heeft iemand de enige echte (en dat proef je!) voor me? Of een verwijzing natuurlijk...
In ruil heb ik hier een hele geeky link naar een pagina met ringtones uit 24... Kan iedereen met zo'n telefoongeluid als uit de serie rondlopen. Alsof je een portable Cisco IP foon hebt zeg maar
Check hier mijn post met nieuwe links: http://www.smarter-phones.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9
En ik heb ook nog een werkende oranje skin.
Verwijderd
http://www.fpsece.net/download.htm
Heeft iemand dit werkent gekregen?
Hehehe die 24 ringtone is echt vet. Heb hem al een tijdje op mijn telefoon staan. Heb steeds de neiging om op te nemen met: "BAUER"mphilipp schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:03:
[...]
Spuit 11 natuurlijk... Ik heb de links die eerder zijn gepost ook geprobeerd, maar ik krijg op de ene link een cabje van 9kb waar winrar niets aan vind, en op de andere iets van 2kb die ook niet helemaal koshjer is. Heeft iemand de enige echte (en dat proef je!) voor me? Of een verwijzing natuurlijk...
Thanks! Maar deze doet het inderdaad. Die anderen mankeerde echt wat aan, want 9kb is gewoon te weinig. En op een of andere manier herkent Win CE CAB Manager 'm ook. Ik ben weer helemaal blij!Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 01:28:
[...]
Geen winrar gebruiken, direct naar de pgone kopieren.
Check hier mijn post met nieuwe links: http://www.smarter-phones.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9
En ik heb ook nog een werkende oranje skin.
@Superkneus: dan doe je nick wél weer eer aan...
[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 23-02-2006 07:58 ]
Verwijderd
Mij ook even aangezien ik ook in Eindhoven zit.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:42:
[...]
Toevallig Eindhoven. Zou jij mij die certificaat kunen sturen? of uitleggen hoe ik dat kan doen.
Weet iemand btw of gebouw TF ook al internet heeft.
email is tomkoerts At gmail punt com
dat is wel erg interessant. maar dan moet je nog aan de juiste games zien te komenVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 02:04:
Can you imagine playing Playstation games on your pocket pc where ever you are?
http://www.fpsece.net/download.htm
Heeft iemand dit werkent gekregen?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Dat kan idd met elke email adres die je in outlook (of een andere email client die periodiek checkt) ingesteld. Maar ben je dit zelf niet tegen gekomen bij het instellen van je email in outlookracoon schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:48:
ik wil graag mijn email elke 15 minuten laten ophalen, iemand enig idee met welk account dat kan, of kan dat met elk email adres?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ik heb het zonder problemen geinstalleerd. Je moet wel een PS rom van internet op de kop zien te tikken. Draait langzaam, het intro menu van de PS. Games heb ik niet geprobeerd. Ik denk dat je toch zeker moet overklokken om games een beetje te kunnen spelen.xychix schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 08:30:
[...]
dat is wel erg interessant. maar dan moet je nog aan de juiste games zien te komen
Dat kan je per account instellen.racoon schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:48:
ik wil graag mijn email elke 15 minuten laten ophalen, iemand enig idee met welk account dat kan, of kan dat met elk email adres?
In Pocket Outlook...
- menu
- extra
- opties
- kies een van je email-accounts en klik een paar keer op "Volgende" totdat je bij "Serverinformatie" bent.
- klik daar op "Opties" en vul in hoevaak het account gecheckt moet worden
Verwijderd
Zou je zo vriendelijk willen zijn om te beschrijven hoe je dit voor elkaar hebt gekregen..... Mij lukt het nog steeds niet.....matthijst schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 00:26:
[...]
Had ik ook last van. Toen dit geprobeerd, en toen werkte het wel:
SIP PROXY
STUN

Dit zal te maken hebben dat het bv een mobiel nummer is.
Weet iemand hoe ik dit kan weghalen?
Als ik sync met mijn Parrot CK3400 dan zie ik achter de namen ook die vervelende M
Als ik het weghaal uit de contacts op me telefoon, dan zal het op die carkit ook wel weggaan
Ik vind het nu behoorlijk klein om te zien wie/welk nummer er belt. Liefst zou ik het miniamaal 2x groter hebben.
Helaas, bij mij werkt dit ook niet. Deze instellingen stonden namelijk al in de post van AgentSmith.matthijst schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 00:26:
[...]
Had ik ook last van. Toen dit geprobeerd, en toen werkte het wel:
SIP PROXY
STUN
Verwijderd
Ik doe Informatica zit in Ih04.0123456 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:58:
[...]
Welke klas zit je???
Ik doe de Technische Informatica richting en zit in T5m..
Kijk maar op Tisi waar ik ergens zit en kom maar eens een keer langs, dan geef ik je het daar (met instructies)...
Op dit moment moet ik eerst mijn beltegoed op bellen voor dat ik een neiuwe koop.
Hier is niets aan te doen, je maakt verbinding via GPRS en deze kan niet tegelijk met een GSM verbinding worden opgezet. Zodra je dus gebeld word gaat je GPRS op "pauze" en verlies je dus je verbinding. Wanneer er weer opgehangen wordt zal je GPRS verbinding zich weer herstellen.whiteguy schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:34:
Ik gebruik nu de s100, maar als ik msn aan heb en ik word gebelt valt msn uit.
Is het bij dit model nog steeds zo dat msn offline gaat als je gebelt word ?
En zijn er nog mensen die (tegen een goede vergoeding) voor mij in het stadion dan verslag willen doen via msn van wedstrijden eerste divisie (gouden gids league) voetbal ? Zo ja contact me even op sp4m_whiteguy@hotmail.com
Het is waarschijnlijk wel mogelijk wanneer je internet via WiFi, omdat je dan geen gebruik maakt van je GPRS functie.
Niet bij me hotmailDeOS schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 08:33:
[...]
Dat kan idd met elke email adres die je in outlook (of een andere email client die periodiek checkt) ingesteld. Maar ben je dit zelf niet tegen gekomen bij het instellen van je email in outlook
Verwijderd
Euh, volgens mij had je toch altijd GPRS oude generatie en nieuwe generatie, met het verschil dat de verbinding blijf lopen bij een belletje?Capa schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:55:
[...]
Hier is niets aan te doen, je maakt verbinding via GPRS en deze kan niet tegelijk met een GSM verbinding worden opgezet. Zodra je dus gebeld word gaat je GPRS op "pauze" en verlies je dus je verbinding. Wanneer er weer opgehangen wordt zal je GPRS verbinding zich weer herstellen.
Het is waarschijnlijk wel mogelijk wanneer je internet via WiFi, omdat je dan geen gebruik maakt van je GPRS functie.
Heb nav een andere post het programma smsorganizer ge installeerd maar die komt tijdens het opstarten met de foutmelding ceopenatabase failed.
Iemand een idee hoe dit te herstellen??
Bing
Er zijn verschillende klasse toestellen.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:08:
[...]Euh, volgens mij had je toch altijd GPRS oude generatie en nieuwe generatie, met het verschil dat de verbinding blijf lopen bij een belletje?
http://www.diskidee.nl/internet/cursussen/index.htms/5306
Klasse A
Mobieltjes van Klasse A kunnen tegelijk verbindingen leggen met de GPRS- en GSM-diensten. Je kunt tegelijk bellen en dataverbindingen leggen.
Klasse B
Mobieltjes van Klasse B kunnen aan zowel GPRS- als GSM-diensten worden verbonden, maar kunnen maar één dienst per keer gebruiken. Je kunt tijdens een GPRS-verbinding bellen of SMS'en. Tijdens een gesprek of SMS-verbinding worden de GPRS-diensten echter tijdelijk uitgeschakeld en pas weer ingeschakeld wanneer je klaar bent met je gesprek of SMS.
Klasse C
Mobieltjes van Klasse C kunen maar één dienst tegelijk gebruiken. Ze zijn dus of verbonden met GPRS, of ze zijn verbonden met GSM. Je schakelt manueel tussen beide diensten.
HTC Wizard is dus blijkbaar een klasse B toestel
[ Voor 13% gewijzigd door DeOS op 23-02-2006 13:55 . Reden: quote vergeten ]
Klopt het dat hotmail daar niet b ij staat?Sjaakman schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:06:
[...]
Dat kan je per account instellen.
In Pocket Outlook...
- menu
- extra
- opties
- kies een van je email-accounts en klik een paar keer op "Volgende" totdat je bij "Serverinformatie" bent.
- klik daar op "Opties" en vul in hoevaak het account gecheckt moet worden
Geen idee, ik heb hem (nog) niet. Heb em dus ook niet kunnen testen.DeOS schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:46:
[...]
*KNIP*
HTC Wizard is dus blijkbaar een klasse B toestel
Ga waarschijnlijk de tmobile versie nemen, scheelt toch ruim 150,-
Weet iemand of er btw ook prepaid van tmobile in de MDA Vario versie gaat?
Want om de simlock te verwijderen moet hij opgestart zijn in Windows zelf, en dat gaat niet zonder simkaartje volgens mij niet
[ Voor 9% gewijzigd door Capa op 23-02-2006 14:05 ]
Klopt, probeer je hotmail eens handmatig aan te maken als een nieuwe account (ipv automatisch via messenger). Ik neem aan dat dit tenminste nog steeds kan via imap4? Als het goed is zie je hem er dan wel tussen staan. En als dat niet lukt is er altijd nog gmailracoon schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:50:
[...]
Klopt het dat hotmail daar niet b ij staat?
<edit>
Lees net dat mijn oplossing waarschijnlijk niet gaat werken dus. Tjah hotmail wordt steeds meer Kanslozer (met een hoofdletter K) IMHO....
</edit>
[ Voor 16% gewijzigd door DeOS op 23-02-2006 14:11 . Reden: Nieuwe info van Appie_NL ]
Ik dacht je zowiezo hotmail niet meer kon uitlezen met (pocket-) outlook (-express).racoon schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:50:
[...]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Simlock is alleen een lock op de provider, niet op het type simkaart (abbo/prepaid). En opstarten in Windows gaat prima zonder simkaart hoorCapa schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:04:
[...]
Geen idee, ik heb hem (nog) niet. Heb em dus ook niet kunnen testen.
Ga waarschijnlijk de tmobile versie nemen, scheelt toch ruim 150,-
Weet iemand of er btw ook prepaid van tmobile in de MDA Vario versie gaat?
Want om de simlock te verwijderen moet hij opgestart zijn in Windows zelf, en dat gaat niet zonder simkaartje volgens mij niet
Gmail moet je toch door een andere geinvite worden?DeOS schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:04:
[...]
Klopt, probeer je hotmail eens handmatig aan te maken als een nieuwe account (ipv automatisch via messenger). Ik neem aan dat dit tenminste nog steeds kan via imap4? Als het goed is zie je hem er dan wel tussen staan. En als dat niet lukt is er altijd nog gmail.
<edit>
Lees net dat mijn oplossing waarschijnlijk niet gaat werken dus. Tjah hotmail wordt steeds meer Kanslozer (met een hoofdletter K) IMHO....
</edit>
Typisch GoT, je knippert even met je ogen en er is al een replyDeOS schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:07:
[...]
Simlock is alleen een lock op de provider, niet op het type simkaart (abbo/prepaid). En opstarten in Windows gaat prima zonder simkaart hoor.
Straks maar even het toestel halen
Dan gaan we het even proberen zonder kaartje. Scheelt weer 10,-
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Verwijderd
Nu heb ik dat via wififofum opgespoord en ik ben ook geconnect met zijn netwerk.
Als ik echter internet explorer aanzet, geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken.
Kan iemand heel kort even zeggen hoe dit moet.
Moet hij bijvoorbeeld op ISP staan of op t-mobile internet.
Hij heeft wel verbinding met het netwerk, aangezien hij dat laat zien bij instellingen.
Ben niet zo computertechnisch aangelegd, dus jip en janneke taal is een pre
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 15:11 ]
Weet iemand hoe het zit met een Imode databundel? Ik wil alleen gebruik gaan maken van Remote Desktop via GPRS. Ik vroeg me af of dit ook kan via de Imode databundel, of dat dit weer apart verekend word.
HODL
Dat je kunt verbinden met het netwerk is één... Toegang krijgen tot e.e.a. is afhankelijk van de instellingen op het draadloze router van die vriend van jou. Als die vriend (bijvoorbeeld) heeft aangegeven dat alleen apparaten met mac-adres zus-en-zo toegang krijgen tot internet via zijn router, dan kom je er niet op.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:47:
Een vriend van mij heeft een draadloos netwerk thuis.
Nu heb ik dat via wififofum opgespoord en ik ben ook geconnect met zijn netwerk.
Als ik echter internet explorer aanzet, geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken.
Kan iemand heel kort even zeggen hoe dit moet.
Moet hij bijvoorbeeld op ISP staan of op t-mobile internet.
Hij heeft wel verbinding met het netwerk, aangezien hij dat laat zien bij instellingen.
Ben niet zo computertechnisch aangelegd, dus jip en janneke taal is een pre
Dan moet je OF moeilijk gaan doen en de boel "kraken"
En als je je MDA op "t-mobile internet" laat staan maak je neem ik aan verbinding met internet via GPRS, en niet via WiFi...
Moet je voor de gein op je MDA eens "Pocket MSN" opstarten... Dan staat er ineens een Hotmail-account tussen je Email-, MMS- en SMS-mappen.racoon schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:50:
[...]
(Tenminste... Dat gebeurde bij mij... Vervolgens moet je in het register frutten om die Hotmail-troep er weer uit te slopen

[ Voor 14% gewijzigd door Sjaakman op 23-02-2006 16:33 ]
Volgens mij ook op type hoor. Je kan niet zomaar een prepaid toestel kopen van T-Mobile en daar een abonnement SIM in stoppen en andersom.DeOS schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:07:
[...]
Simlock is alleen een lock op de provider, niet op het type simkaart (abbo/prepaid). En opstarten in Windows gaat prima zonder simkaart hoor.
Verwijderd
ff voor je geprobeerd, en een vodafone prepaid simmetje werkt perfect in een geunlockte vario!Frank-NL schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:34:
[...]
Volgens mij ook op type hoor. Je kan niet zomaar een prepaid toestel kopen van T-Mobile en daar een abonnement SIM in stoppen en andersom.
Soms wel, soms niet. Wanneer je een prepaid koopt van bijvoorbeeld Telfort kan je daar geen abonnement simkaart in doen.Frank-NL schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:34:
[...]
Volgens mij ook op type hoor. Je kan niet zomaar een prepaid toestel kopen van T-Mobile en daar een abonnement SIM in stoppen en andersom.
Er zijn ook providers die dat niet erg vinden, volgens mij KPN.
Verders zit er volgens mij geen lock op een abo toestel zodat er geen prepaid in kan. Je abo zal je toch wel moeten betalen.
[ Voor 13% gewijzigd door Capa op 23-02-2006 16:58 ]
Verwijderd
Ziet er wel ok uit, misschien kunnen we een kleine inkoopactie bij die knaap houden.racoon schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:51:
Is dit aan te raden of niet.
http://cgi.ebay.nl/T-Mobi...38331QQrdZ1QQcmdZViewItem
Dan vraag ik eerst ff een tester.
Moet er wel genoeg animo voor zijn!
Dus mensen laat je horen
Er loopt al een inkoopactie met screenprotectors voor de Wizard welke goedkoper is dan deze van Ebay.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:02:
[...]
Ziet er wel ok uit, misschien kunnen we een kleine inkoopactie bij die knaap houden.
Dan vraag ik eerst ff een tester.
Moet er wel genoeg animo voor zijn!
Dus mensen laat je horen
Verwijderd
Linkje?Jerome! schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:08:
[...]
Er loopt al een inkoopactie met screenprotectors voor de Wizard welke goedkoper is dan deze van Ebay.
Waar loopt die dan? en zijn het goede protectors?Jerome! schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:08:
[...]
Er loopt al een inkoopactie met screenprotectors voor de Wizard welke goedkoper is dan deze van Ebay.
[ Voor 6% gewijzigd door racoon op 23-02-2006 17:12 ]
Verwijderd
Maar welke instellingen moet ik dan hebben bij IE als ik al verbinding heb met de server van hem. Daar zit de fout volgens mijSjaakman schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:25:
[...]
Dat je kunt verbinden met het netwerk is één... Toegang krijgen tot e.e.a. is afhankelijk van de instellingen op het draadloze router van die vriend van jou. Als die vriend (bijvoorbeeld) heeft aangegeven dat alleen apparaten met mac-adres zus-en-zo toegang krijgen tot internet via zijn router, dan kom je er niet op.
Dan moet je OF moeilijk gaan doen en de boel "kraken", OF die vriend moet jou even authoriseren in zijn router-instellingen
En als je je MDA op "t-mobile internet" laat staan maak je neem ik aan verbinding met internet via GPRS, en niet via WiFi...
Je kunt bij veel routers onderscheid maken tussen toegang geven tot het lokale netwerk en toegang geven tot internet.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:13:
[...]
Maar welke instellingen moet ik dan hebben bij IE als ik al verbinding heb met de server van hem. Daar zit de fout volgens mij
Ik zou eerst eens die router-instellingen checken...
Staat DHCP wel aan op die router? Krijg je wel een IP-adres toegewezen?
[ Voor 9% gewijzigd door Sjaakman op 23-02-2006 17:24 ]
Heeft iemand dit overzichtje toevallig nog, want ik kan het helaas niet meer vinden?
Navigatie (tomtom 5.21) is super handig en gebruik het regelmatig
Van de functies: MSN, internetten en games maak ik niet regelmatig gebruik van.
persoonlijk vind ik het toestel toch wat aan de grote kant en ik mis de normale
invoerknoppen als je bijvoorbeeld je telefoon op luidspreker wilt zetten.
Ik denk nu aan een andere telefoon te halen, zoals de Qtek 8300 / 8310
zelfde functie alleen wat compacter en heb weer de normale invoer knoppen.
Maar hoe werkt dan de invoer van bijvoorbeeld tom tom?
Ik wil dus hoofdzakelijk bellen smsen en navigeren en af en toe een fototje schieten.
Ik ben niet zo goed bekend met andere mobiele telefoon's, zijn er nog andere aanraders?
Reality beats fiction by far!
Verwijderd
Zelfde probleem hier! Collega van me heeft er ook een en die ging niet meer aan en wou ook niet meer opladen, Mijn accu erin gedaan en hij deed het weer en opladen ging ook weerQuasaR schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:25:
[...]
Heb je de normale 220v lader ook al geprobeerd ?
Als de accu geheel leeg is, laad hij niet meer via de PC op hij lijkt in dit geval dood maar is dat dus niet.
Ik heb dit probleem zelf ook al eens gehad.

Verwijderd
Ik heb 4 snelkoppelingen gemaakt @130 @180 @240 en @276.
Als ik onderweg ben en het niet gebruik @130 (+6% accutijd = verwaarloosbaar)
Standaard gebruik @200
Voor Skype en sommige games @240
Voor de lol en benchmarking (Quake(2) @276
Er zijn al mensen die het @300+ krijgen (stabiel) wat bij mij niet werkt
Extra.....
http://forum.xda-develope...40284&highlight=omapclock
Verwijderd
Verwijderd
IE > Menu > Tools > Options > Memory > ........Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:44:
Weet iemand hoe je de geschiedenis kan wissen van IE? In de map profiles in windows staan een aantal dingen, weet niet welke ik precies moet wissen. Fijn zon vriend die naar bunnyteens.com gaat op je net gekochte vario als je nog aan iedereen wilt laten zien hoe internet is op je vario....
Bij mij is het in ie menu extra geheugen en dan geschiedenis wissen en bestanden verwijderenVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:46:
[...]
IE > Menu > Tools > Options > Memory > ........
Als je een mda vario hebt staat het ook onderaan blz 93.
[ Voor 19% gewijzigd door racoon op 23-02-2006 18:11 ]
Verwijderd
Op mijn Nokia had ik de instelling GPRS "wanneer nodig". Dit betekent dat als een applicatie weer werd afgesloten de GPRS/EDGE-verbinding op non-actief ging. Mijn Qtek echter houdt deze echter actief nadat er een keer verbinding is gemaakt. Op zich is dat geen probleem, maar als een programma op de achtergrond tóch om een of andere reden data blijft verzenden/ontvangen dan merk je daar niets van. Omdat ik geen flat fee abonnement heb, neem ik liever geen risico's.
Laatste vraag: is het mogelijk om via WLAN te synchroniseren? Active sync gaat via IP ontdekte ik, dus het zou mogelijk moeten zijn. De vraag is alleen of de Active Sync software dit ondersteunt (eventueel met een omweg).
SJphone
Uitvoerig getest met verschillende settings, maar ik kan niet registreren. Nu maak ik thuis voorlopig verbinding via USB-kabel. De pc hangt op zijn beurt weer achter een NAT-router dus daar zou het best aan kunnen liggen. Via WLAN kan ik morgen pas proberen.
Verwijderd
Waarom moeilijk doen? Ik heb een Brando ultra clear screenprotector gekocht via gpsplaza.nl. Daar koste die 7 euro, en de verzendkosten zijn gratisJerome! schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:08:
[...]
Beetje makkelijk te plaatsen, en past die precies?Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:25:
[...]
Waarom moeilijk doen? Ik heb een Brando ultra clear screenprotector gekocht via gpsplaza.nl. Daar koste die 7 euro, en de verzendkosten zijn gratis
Heb hem net ook besteld, maar wat is het verschil met die van 6 euro
[ Voor 10% gewijzigd door racoon op 23-02-2006 18:43 ]
De mijne trek 276MHz niet eens, 250/252 echter wel zonder problemen. Ik gebruik het overklokken slechts selectief. Alleen voor Worms en SNES emulator.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:43:
Zijn er nog meer mensen die het beestje OCen? Standaard loopt de OMAP850 @180Mhz (wat 200 moet zijn!) maar hij gaat met gemak @276 bij mijWat een verdubbeling geeft in prestaties!! En Skype werkt al fatsoenlijk @240. Accutijd vermindering is 4% extra @240Mhz.
Ik heb 4 snelkoppelingen gemaakt @130 @180 @240 en @276.
Als ik onderweg ben en het niet gebruik @130 (+6% accutijd = verwaarloosbaar)
Standaard gebruik @200
Voor Skype en sommige games @240
Voor de lol en benchmarking (Quake(2) @276
Extra.....
http://forum.xda-develope...40284&highlight=omapclock
Verwijderd
Yup, net geprobeerd. Geweldige tool! Draait perfect op 240 MHz.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:43:
Zijn er nog meer mensen die het beestje OCen? Standaard loopt de OMAP850 @180Mhz (wat 200 moet zijn!) maar hij gaat met gemak @276 bij mijWat een verdubbeling geeft in prestaties!! En Skype werkt al fatsoenlijk @240. Accutijd vermindering is 4% extra @240Mhz.
(...)
Kan er geen opstartlink gemaakt worden waardoor omapclock de snelheid verhoogt en zichzelf daarna afsluit?
Bedankt voor de tip.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:25:
[...]
Waarom moeilijk doen? Ik heb een Brando ultra clear screenprotector gekocht via gpsplaza.nl. Daar koste die 7 euro, en de verzendkosten zijn gratis
die doet het op mijn Vario nietVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:40:
[...]
ik zelf gebruikte op mijn m500/s100/jam/magician smsorganiser, dit is freeware
http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=19302
je kan hierin instellen dat het de berichten op de storage card moet opslaan
"CeOpenDatabase failed" zegt ie... maar wel een O in mijn today screen...
mjah, nog vager
Ik kan mijn voicemail niet instellen
ik kies instellingen > telefoon > services > Oproep doorschakelen > instellingen ophalen
en stel bij geen antw: +31624001233 in (T-mobile ja)
dan komt ie met:
"kan wijzigingen in netwerk niet opslaan bladiebla"
geen voicemail dus...
Iphone 5, ASUS Transformer Prime
Overclocken, schaamteloze rip van XDA dev.
Hope this helps those having issues with all the pages of instructions here:
Instructions for overclocking Wizard (tested on QTEK 9100). Use at your own risk!
1. Download the following file and unzip. Save the OmapClock.exe to your \Windows folder on your device: http://forum.xda-developers.com/download.php?id=9181
2. Open File Explorer on your device and open Omapclock.exe. Find the maximum speed that your device will handle without locking up. On each test, test all applications you use. This is important because once you place this in your startup, it will load up automatically and could cause your device to stop responding! 252Mhz works for me. Suspending the device at this point will cause the speed to be reset back to default. Execute Windows\OmapClock.exe again if this happens and you want to continue testing.
3. Download and install Resco File Explorer 2005: http://resco.net
4. Open Resco Explorer and go to the \Windows folder. Locate the OmapClock.exe file and hold the stylus on this file until menu pops. Choose “Copy”.
5. Now browse to \Windows\Startup then hold stylus in an empty area and when menu pops, choose paste shortcut.
6. Hold the stylus on the newly created OmapClock shortcut and choose Properties then click the Shortcut tab.
7. Target should be: “\Windows\OmapClock.exe” –clock 252
Change the 252 to the clock speed you tested in step 2 above.
8. Soft reset and test. Suspending the device will reset the device back to the default speed. This is a secondary test to make sure the device does not lock up!
9. Download and install DinarSoft MemMaid: http://www.handango.com/P...productId=123995&R=123995
10. Open MemMaid and choose the Notification queue button/tab on the bottom (second from left) then click the ADD button.
11. For Program, click the browse button and browse to the shortcut you created in steps 5-7. The location of the shortcut is \Windows\Startup.
12. From the event dropdown choose “The device woke up”.
13. Click Add.
14. Soft reset and you are done. The Clock speed will remain at the specified speed you specified in step 7 even when the device comes out of suspend.
Please let me know if the instructions are not clear.
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Verwijderd
Als ik een nieuw hotmail bericht krijg dan ontvang ik eerst een SMS met daarin eerste paar regels en dan antwoord met M voor meer. Afzender is een heel langnummer.
Dit wil ik niet echt. Hoe kom ik hier van af?
De enige manier om via WLAN te syncen, is om een exchange 2003 server te installeren met owa (Outlook Web Access) en oma (Outlook Mobile Access).. maar iets zegt me dat je dat niet wiltVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:11:
Laatste vraag: is het mogelijk om via WLAN te synchroniseren? Active sync gaat via IP ontdekte ik, dus het zou mogelijk moeten zijn. De vraag is alleen of de Active Sync software dit ondersteunt (eventueel met een omweg).
Verder hebben ze wireless sync uit activesync gehaald.. met Activesync 3.x ging het namelijk wel..
Dit is gebeurd vanwege security.
Verwijderd
Moet via msn messenger en dan naar mobile settings en via 4 websites verder van msn. Lekker is dat. Hoop niet dat het veel poen gekost heeft.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:12:
Ik heb pocket msn etc allemaal in gebruik/gebruikt en is op zich wel oke. Alleen het volgende.
Als ik een nieuw hotmail bericht krijg dan ontvang ik eerst een SMS met daarin eerste paar regels en dan antwoord met M voor meer. Afzender is een heel langnummer.
Dit wil ik niet echt. Hoe kom ik hier van af?
Verwijderd
. maar ik kan w8 tot ik een ons er wordt niets verwijderd...
Heeft dit misschien iets te maken met het feit dat CN voor WM 2003 is en de vario WM5 op draait???
Verwijderd
Dat iets heet IISKrypt schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:19:
De enige manier om via WLAN te syncen, is om een exchange 2003 server te installeren met owa (Outlook Web Access) en oma (Outlook Mobile Access).. maar iets zegt me dat je dat niet wilt
Verder hebben ze wireless sync uit activesync gehaald.. met Activesync 3.x ging het namelijk wel..
Dit is gebeurd vanwege security.
Verwijderd
Het gaat dus om een headset met een microjack aansluiting (2,5 mm) met in het snoer een FM-radio. Wat helemaal mooi zou zijn, is als je in het FM-blokje je eigen oordoppen kan prikken (minijack 3,5 mm) maar zonder deze functionaliteit ben ik ook al zeer tevreden.
Verwijderd
start:instellingen:systeem:geheugen:actieve programma'sVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:18:
[...]
Actieve programma's?? hoe kom ik daar?
Leer ik weer wat?
Tenzij iemand een snellere weg weet
Ik heb een geheugen icoontje op me scherm, als ik daar op klik kan ik meteen op actieve programma's klikken maar dan moet je wel eerst spb pocket plus hebbenVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:30:
[...]
start:instellingen:systeem:geheugen:actieve programma's
Tenzij iemand een snellere weg weet
Verwijderd
Heb je ervaring met de gmail account in te stellen. Kan namelijk niet de SSL poorten wijzigen in WM5DeOS schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:04:
[...]
Klopt, probeer je hotmail eens handmatig aan te maken als een nieuwe account (ipv automatisch via messenger). Ik neem aan dat dit tenminste nog steeds kan via imap4? Als het goed is zie je hem er dan wel tussen staan. En als dat niet lukt is er altijd nog gmail.
<edit>
</edit>
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Dit topic is gesloten.