Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Sony DSC T9

Afbeeldingslocatie: http://www.jp.sonystyle.com/Qnavi/Images/Large/DSC-T9.jpg
Kenmerken:
Image Device: 1/2.4" 6.0 Megapixel Effective Sony Super HAD™ CCD
Still Image Sizes: 6M 2816x2112
6M(3.2) 2816x1872
3M 2048x1536
HDTV (16:9) 1920x1080
1M 1280x960
VGA 640x480
Recording Media: 58MB internal memory
Memory Stick Duo Media or Memory Stick Duo PRO Media up to 2GB
Zoom: Carl Zeiss Vario Tessar "folded" (internal) 3X Optical, 6.3 – 19mm (38-114mm equivalent)
11 elements in 8 groups, 3 aspheric elements
Smart Zoom™ Feature: 0 – 12.0X (at VGA resolution)
Digital Zoom: Precision, 0 – 2.0X Range, 6X Total
Filter Diameter: n/a
Auto Focus: 5 Area Multi-Point AF, Center AF, 5-Step Manual
Minimum Focus Distance: 19.7" (50cm)
Macro Focus Distance: 3.1" (8cm)
Magnifying Glass Mode: 1-20cm (0.39-7.9 in.)
Shutter Speed: Auto: 1/4 – 1/1000 sec.
Scene mode: 2 – 1/1000 sec.
Aperture Range: F3.5/F5.6 (W); F4.4/F10 (T)
Exposure Compensation: +/- 2.0 EV, 1/3 EV Steps
Color LCD: 2.5" 230K pixel Clear Photo LCD Plus
Flash Modes: Auto/Forced On/Forced Off/Slow Synchro Red-Eye Reduction: On/Off
Flash Effective Range: approx. 0.1m to 2.8m (0.3 to 9.2 feet) Wide angle at ISO Auto.
White Balance: Auto, Daylight, Cloudy, Fluorescent, Incandescent, Flash
Burst Mode: 9 frames (5M JPEG fine), 100 Shot (VGA/JPEG std.), 1.1fps
Picture Effects: Sepia, Black & White
ISO: Auto, 80, 100, 200, 400, 640
Scene Modes: Twilight, Twilight Portrait, Landscape, Soft Snap, Candle, Beach, Snow, Magnifying Glass Mode, High-Speed Shutter and Fireworks
Self-Timer: 10 Seconds
Video Output: NTSC/PAL Selectable
Still Image Modes: Normal (JPEG Fine/Standard), Burst, Multi-Burst
MPEG Movie Mode: MPEG VX Fine with Audio (640 x 480 at 30fps),
(MPEG VX Fine requires Memory Stick Duo PRO media)
MPEG VX Standard with Audio (640 x 480 at 16.6fps),
Video Mail (160 x 112 at 8.3fps) with Audio
Microphone/Speaker: Yes/Yes
USB Terminal: Supports USB 2.0
Cradle Compatible: Yes
Compatible Battery: Sony InfoLithium NP-FT1 3.6v 4.4Wh
Supplied Software: Picture Package™ for Sony v1.6 (Windows), Pixela™ ImageMixer VCD2 (Macintosh), USB Driver (SPVD-012.1), Cyber-shot Life tutorial (Windows)
OS Compatibility: Microsoft® Windows® 98, 98SE, 2000 Professional, Me, XP Home and Professional
Macintosh® OS X (10.1.5 or later)

Supplied Accessories: NP-FT1 Rechargeable InfoLithium® Battery, BC-CS3 External Battery Charger, A/V, USB, DC-in Multi-connector Cable, Wrist Strap, Software CD-ROM
Dimensions: 3 9/16" x 2 3/16" x 13/16" (89.7 x 54.9 x 20.6 mm)
Weight: 4.9oz (134g) Body; 5.8oz (185 g) Body with Battery, Media and Wrist Strap

http://www.dpreview.com/news/0511/05110101sony_t9.asp (grote foto;s)

Reviews:
http://www.dcresource.com...dsc_t9-review/index.shtml
http://www.letsgodigital..../articles/story_5017.html (nederlands)
http://www.digitalcamera-...reviews.html#user_reviews
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/t9.html

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.jp/CorporateCruise/Press/200511/05-1101A/img/image004.jpg
Blaat:
Zijn er meer mensen die een T9 hebben of besteld hebben?
De reden dat ik de camera heb aangeschaft is omdat ik het een mooie camera vind die all-round goed presteerd. Aangezien ik de camera alleen gebruik voor zo nu en dan wat foto;s te maken heb ik geen behoefte om er lenzen op te hoeven zetten.

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Mijn Sony T9 (zwart) komt morgen binnen, ik ga in het weekend heel veel foto's maken ermee. Mijn bevindingen zal ik in het T9 topic posten.
Mijn vorige camera was een Pentax Optio (5 jaar oud), ben benieuwd hoe de Sony presteerd :)

39

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Ik ben heel erg benieuwd wat je bevindingen van deze sony zijn :)

Ben namelijk zelf ook aan het kijken naar deze camera. De foto's bij steve's digicams zagen er wel aardig uit.

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
hmm maak fotos van je auto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Homedisc schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:33:
Mijn Sony T9 (zwart) komt morgen binnen
En en en? :9 Binnen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Ben ook heel nieuwschierig naar deze camera, want hij staat bij bij als nummer 1 op de lijst.
Mischien kunnen de mensen die de camera al hebben wat foto's hier plaatsen, ben ook nieuwschierig hoe de foto's zijn bij minder licht en dan zonder flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Even een kort impressie, wat een ding zeg! zo klein dat de camera is heeft het een machtig mooi scherm.
Foto's heb ik wel al gemaakt, maar aangezien ik nog niet wist hoe ik de camera kon instellen zijn de foto;s niet optimaal. De camera voelt stevig aan, knopjes klikken goed, ondanks de kleine afmetingen. Morgen ga ik proberen zoveel mogelijk foto;s te maken met allemaal verschillende instellingen. Tot nu toe meer dan tevreden!

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 24-02-2006 22:47 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Heb m vandaag ergens in een winkel gezien. Hij was echt super klein :)

Heb de camera helaas alleen van de voorkant kunnen bekijken.

Iemand nog verder foto's gemaakt met deze camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
En Homedisc hoe bevat hij ?????
Misschien kun je eens wat foto's hier plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Happy2000 op 03-03-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKrijt
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 14:18

DeKrijt

NERD and proud of it

Heb vanmiddag de t9 aan een korte test onderworpen en ik moet zeggen, een prima deluxe camera.
Ligt lekker in de hand, prima design (mat zwart!!!), helder LCD scherm, duidelijk menu en easy handeling. De foto's zijn van goede kwaliteit voor zover ik nu heb kunnen zien. Ook gaat het maken van foto's erg snel. De kwaliteit van de filmpjes (geen prioriteit maar wel leuk bij een camera als deze) is erg goed. In de hoogste kwaliteit is full screen weergave op de pc van bijna vhs kwaliteit. Alleen moet je niet te snel bewegen.

Een echte aanrader, misschien is het wel makkelijk om een snelle MS pro duo te gebruiken omdat de camera soms ietwat teveel laadtijd nodig heeft met de 6MP pics. Hoewel het niet hinderlijk is.

Een echte aanrader voor een mooi prijsje! _/-\o_

pong, nes, gameboy, megadrive, playstation 2, psp, pc, wii, xbox one s, switch, xbox series x, ipad, android phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 18:41
Zijn er al mensen die wat meer gebruikerservaringen kunnen delen, ik zit namelijk te twijfelen tussen deze Sony en een Ixus 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Laat ik nou ook net zitten te twijfelen tussen deze 2 camera's (t9 en ixus 55) :) Over de T9 zijn alleen nog niet heel erg veel reviews te vinden, en als ze er al zijn vind ik ze zeer tegenstrijdig :)

Ik wacht de gebruikers ervaringen nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
Martijn18 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:08:
Laat ik nou ook net zitten te twijfelen tussen deze 2 camera's (t9 en ixus 55) :) Over de T9 zijn alleen nog niet heel erg veel reviews te vinden, en als ze er al zijn vind ik ze zeer tegenstrijdig :)

Ik wacht de gebruikers ervaringen nog even af.
Nu is mij ook de panasonic DMS-FX9 onder de aandacht gebracht en deze krijgt toch wel erg goede reviews op kieskeurig....misschien dat je daar ook eens naar kan kijken.

Ik twijfel nu uit 3 opties iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 20:50
Heb nogal veel met de Sony T7 van een vriend gespeeld. De beeldkwaliteit valt nogal tegen, zijn oude 2 Mpixel vond hij betere foto's maken. Maar qua grootte en dikte is deze camera ideaal.
Ik heb er zelf ook over gedacht maar persoonlijk vind ik dat je te veel concessies moet doen op de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

roynaldinho schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:24:
[...]

Nu is mij ook de panasonic DMS-FX9 onder de aandacht gebracht en deze krijgt toch wel erg goede reviews op kieskeurig....misschien dat je daar ook eens naar kan kijken.

Ik twijfel nu uit 3 opties iig.
Het vervelende is dat ik niet keus uit alle merken heb. Ik kan namelijk binnekort weer een nieuw gsm abbo afsluiten, en dan wil ik inplaats van een dure telefoon met allerlei poespas, een digicam als "kado" uitzoeken. Nou biedt die site alleen modellen van canon, sony, kodak en olympus aan, dus helaas geen panasonic voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martijn

Welke site is dat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

http://www.gsmeasy.nl/
en nee ik heb er verder geen belangen bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, dank je! Moet zeggen dat er mooie aanbiedingen zijn, denk dat ik ook maar een T9 via hen ga bestellen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:41:
Top, dank je! Moet zeggen dat er mooie aanbiedingen zijn, denk dat ik ook maar een T9 via hen ga bestellen... ;)
Tja of een ixus55 of een p200 :P
maarja over de T9 is iedergeval op GoT nog niet zo veel te vinden, dus dat maakt het opzich wel lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn18 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:43:
[...]
Tja of een ixus55 of een p200 :P
maarja over de T9 is iedergeval op GoT nog niet zo veel te vinden, dus dat maakt het opzich wel lastig :)
Ja vind het zelf ook lastig, zit ook te kijken naar de nieuwe Sony W100. Heb zelf een tijdje een DSC-T11 in bezit gehad en is me erg bevallen! Helaas zat er bij die camera geen klepje voor de lens en moet eerlijk zeggen dat dat de enige (echte) reden is waarom ik die camera verkocht heb. Grootste nadeel van de camera's die jij noemt is de lens die eruit komt. Zo is het bij de T9 dat je het klepje openschuift en je meteen foto's kan maken; handig bij bijv. sportfoto's. Grootste nadeel is dat hij slecht foto's maakte in het donker (T11), maar dat schijnt (iets) beter te zijn bij de T9. Dit is eigenlijk m'n enige twijfel, anders was de keuze niet moeilijk en zou ik direct voor de T9 gaan!

Overigens hier wat sites met reviews:

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/t9.html

http://www.imaging-resource.com/PRODS/T9/T9A.HTM

http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc_t9-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Nou lees ik dat er hier al een aantal mensen zijn die die T9 hebben en er al een aantal foto's mee hebben gemaakt.
En ik ben wel heel benieuwd naar wat foto's. En ik vast niet alleen. ;)
Een paar foto's met bewegende beelden zou trouwens ook wel leuk zijn.
Dus plaatsen maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08 10:48
Had deze camera al op het oog toen ie uitkwam. Camera (zwarte uitvoering) ziet er gewoon super uit.
toen ik jullie en andere reviews las was ik nog meer overtuigd om 'm te kopen vanwege oa "Super steady shot & beeldstabilisator", echter las ik op

http://www.dpreview.com/r...ns.asp?prodkey=sony_dsct9

ervaringen van klanten en hun bevindingen waren wat minder over de kwaliteti van de foto's "indoor" zonder flits waren "indoor" pics gewoon slecht. Ook hadden sommigen klachten over de flitser wat erg zwak bleek te zijn.

Hebben andere gebruikers ook last van deze "issues" ???

één vd quote's uit de review van bovenstaande link -->

"This camera is supposed to take indoor pictures without a flash? WRONG! The indoor pictures without a flash are completely grainy when taken with higher ISO or totally blurry with lower ISO and the colors are no where near accurate! "
Greets Morscha 8)

[ Voor 6% gewijzigd door morscha op 30-03-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Zou Homedisc em al ingeruild hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

morscha schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:04:
ervaringen van klanten en hun bevindingen waren wat minder over de kwaliteti van de foto's "indoor" zonder flits waren "indoor" pics gewoon slecht. Ook hadden sommigen klachten over de flitser wat erg zwak bleek te zijn.

Hebben andere gebruikers ook last van deze "issues" ???

één vd quote's uit de review van bovenstaande link -->

"This camera is supposed to take indoor pictures without a flash? WRONG! The indoor pictures without a flash are completely grainy when taken with higher ISO or totally blurry with lower ISO and the colors are no where near accurate! "
Greets Morscha 8)
Zou leuk zijn als iemand daarvan z'n eigen bevindingen daarvan eens post dmv een foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

low_n_slow schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:21:
Zou Homedisc em al ingeruild hebben ;)
Denk het niet ;)

Mijn pa heeft de T-33 gekocht en we hebben ons helemaal suf gefotografeerd tijdens familie uitstapjes laten we zeggen :P Foto's zijn echt super gewoon !!!

Ik weet alleen niet hoe het met de accu zit sinds de opvolger van de T-33 en dus de voorganger van de T9 namelijk de T7 een wat mindere accu had omdat die NOG platter was dan de T-33 B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 16:59
ik heb hem net gekocht met dockingstation,extra accu,1gb memorystick duo pro,leren tasje.
8)

ik ben wel tevreden met de foto kwaliteit.,
zoom is geruisloos,opstarttijd is snel.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Plaats aub is wat foto's die in schemer of donkerte zijn gemaakt, want die zouden zo "beroerd" zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Heb vandaag de zwarte versie gehaald, even het één en ander uitpluizen en laat dan laat ik mijn bevindingen zsm weten

greetssss ;)

[ Voor 98% gewijzigd door morscha op 02-04-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Ook aub wat pics posten :)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
Zoveel mensen die de camera al hebben ..... en toch zo weinig foto's en reviews.

Of te wel ......KICK ...... ervaringen ...please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roynaldinho schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:51:
Zoveel mensen die de camera al hebben ..... en toch zo weinig foto's en reviews.

Of te wel ......KICK ...... ervaringen ...please
Je had wel al door dat ze een opvolger hebben?
http://www.dpreview.com/news/0604/06040601sonydsct30.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
Je kunt wel blijven wachten op de opvolger, want de T30 is Sony's latest not last...
Pff 500 dollar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik hem net besteld.... Iemand een zwarte T9 kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Je had wel al door dat ze een opvolger hebben?
http://www.dpreview.com/news/0604/06040601sonydsct30.asp
Life is to short to spend behind your keyboard.
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op donderdag 06 april 2006 18:15
Acties:
--------------------------------------------------------------------------------
Door: enakje
Bekijk myReact van enakjeBerichten: 58
Reg. datum: 02 mei 2005
Je kunt wel blijven wachten op de opvolger, want de T30 is Sony's latest not last...
Pff 500 dollar...

op deze manier kun je wel wachten totdat je een ons weegt, er komen altijd opvolgers/betere camera's :Z

Ps: ervaringen en pics komen zsm (heb weinig tijd om één en ander uit te pluizen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn18 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:15:
[...]

Het vervelende is dat ik niet keus uit alle merken heb. Ik kan namelijk binnekort weer een nieuw gsm abbo afsluiten, en dan wil ik inplaats van een dure telefoon met allerlei poespas, een digicam als "kado" uitzoeken. Nou biedt die site alleen modellen van canon, sony, kodak en olympus aan, dus helaas geen panasonic voor mij :)
off-topic: Martijn, had jij die camera al besteld bij desbetreffende winkel? Zo niet, dan zou ik je dat ook afraden! Heb hem inmiddels besteld, maar wacht al ruim twee weken op de uitlevering. Las bovendien op andere sites dat er mensen zijn die ruim 3 weken op de camera hebben moeten wachten en sommige nog steeds wachten! Wees gewaarschuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Ah ok dat klinkt niet veel belovend! Maargoed als ze maar leveren zou ik zo zeggen :)
Maar het is wel iets om rekening mee te houden als ik hem vlak voor de grote vakantie wil bestellen :)

Houd me maar even op de hoogte als je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:23:
[...]

off-topic: Martijn, had jij die camera al besteld bij desbetreffende winkel? Zo niet, dan zou ik je dat ook afraden! Heb hem inmiddels besteld, maar wacht al ruim twee weken op de uitlevering. Las bovendien op andere sites dat er mensen zijn die ruim 3 weken op de camera hebben moeten wachten en sommige nog steeds wachten! Wees gewaarschuwd!
Even ter info: Ik heb mijn abbo verlengd icm een Samsung 930bf TFT-Scherm en deze werd wel netjes op tijd geleverd. Zij zijn natuurlijk afhankelijk van de leverancier, maar mijns inziens zegt dit niets over de betrouwbaarheid van de desbetreffende website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:15:
[...]

Even ter info: Ik heb mijn abbo verlengd icm een Samsung 930bf TFT-Scherm en deze werd wel netjes op tijd geleverd. Zij zijn natuurlijk afhankelijk van de leverancier, maar mijns inziens zegt dit niets over de betrouwbaarheid van de desbetreffende website.
Daarin heb je zeker gelijk, ware het niet dat ze dan ook openheid van zaken moeten geven betreffende de leverancier. Ze hebben mij inmiddels al meerdere keren voorgehouden dat de camera verstuurd was en als ik dan drie dagen later contact opnam waar het pakket dan bleef, kreeg ik te horen dat hij nooit verstuurd kan zijn omdat hij niet op voorraad is. Beetje tegenstrijdig allemaal en voor mij een reden om weldegelijk te twijfelen aan de betrouwbaarheid. Zeker gezien dit de tweede bestelling is waarbij het zo loopt. De eerste keer geloofde ik nog in het verhaal leverancier, maar nu krijg ik het idee dat er mee achter steekt.

Neemt niet weg dat ik ontzettend nieuwsgierig ben naar die camera... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

@ kubbi55 en Happy Man: Misschien kunnen jullie je bevindingen over een nieuw tel. abbo ergens in een ander topic plaatsen. :)
Dan in de hoop dat mensen die wel een T9 hebben nu eens eindelijk daar bevindingen over plaatsen ook eventueel daarvan een paar foto's vragen. Want daar is ook al enige keren over gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megaleo schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:59:
@ kubbi55 en Happy Man: Misschien kunnen jullie je bevindingen over een nieuw tel. abbo ergens in een ander topic plaatsen. :)
Dan in de hoop dat mensen die wel een T9 hebben nu eens eindelijk daar bevindingen over plaatsen ook eventueel daarvan een paar foto's vragen. Want daar is ook al enige keren over gevraagd.
Je hebt helemaal gelijk. Zodra hij binnen is zal ik wat foto's plaatsen. Ik heb eerder wat sites geplaatst, daar kan je foto's vinden met zon, donker en binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al iemand enig idee wanneer deze uitkomt in Nederland. :'( Hoop het wel iig, vind em namelijk echt mooi, en denk dat ie ook wel ongeveer even goed zal zijn als de N1. Die wilde ik eigenlijk bestellen,maar vind de T30 wel mooier :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vorige week de T9 gekocht omdat ik het zat was om te wachten op de T30. Wat schetste mijn verbazing dat ik gisteren ineens de T30 zag liggen in een etalage van de winkel waarik ik de T9 gekocht had. Ik had al een kleine week met de T9 gespeeld en dat was geen tegenvaller. Prima specs/pics en de SteadyShot-functie (image stabilizer) werkte goed!

Deze winkel biedt de mogelijkheid je pas gekochte cam (2 weken max) terug te wisselen voor je geld of voor een andere cam (eenmalig uiteraard). Naar huis gegaan, T9 weer keurig ingepakt en terug naar de winkel getogen. T30, die niet veel duurder is dan de T9, genomen en ik moet zeggen: Wow......

Ik dacht dat de verschillen klein waren tussen deze 2 cams maar dat is niet het geval. De T30 heeft, buiten het 3 inch 230.000 pixel LCD-scherm, een verbeterde SteadyShot (en dat is zeker te merken) ook een accu die zowat de levensduur per oplaadbeurt verdubbeld is. De T9 accu is goed voor ca. 240 shots op 1 lading (klopt aardig) maar de T30 accu doet er dik 400 (420 om precies te zijn) per lading (dikkere accu en verbeterd powermanagement). Voor de lol getest en er 448 mee geschoten op 1 lading :D

Dit lijkt wel een verkooppraatje maar ik ben maar wat blij dat ik nu eindelijk de T30 heb! De T9 is goed maar deze is nog véél beter. Schuifklep van de T30 doet nu ook echt *KLIK* als ie dicht is. De T9-schuifklep is goed maar schuift vrij gemakkelijk weer open. Achterpaneel is ook aardig verbeterd kwa functietoegang en ook de knoppen zijn handiger. Camera is an sich iets gegroeid kwa omvang maar niet dramatisch. Kwaliteit van de pics is mijn inziens aardig vooruit gegaan.

De pest is alleen dat dat ding dus echt moeilijk te krijgen is nog. Maar als je 'm tegenkomt en je zoekt een zeer compacte (Sony) digicam, je zal zeker niet teleurgesteld zijn!! Ik zal snel wat pics posten die binnen genomen zijn met weinig licht want daar zitten de meesten op te wachten denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:46:
Ik had vorige week de T9 gekocht omdat ik het zat was om te wachten op de T30. Wat schetste mijn verbazing dat ik gisteren ineens de T30 zag liggen in een etalage van de winkel waarik ik de T9 gekocht had. Ik had al een kleine week met de T9 gespeeld en dat was geen tegenvaller. Prima specs/pics en de SteadyShot-functie (image stabilizer) werkte goed!

Deze winkel biedt de mogelijkheid je pas gekochte cam (2 weken max) terug te wisselen voor je geld of voor een andere cam (eenmalig uiteraard). Naar huis gegaan, T9 weer keurig ingepakt en terug naar de winkel getogen. T30, die niet veel duurder is dan de T9, genomen en ik moet zeggen: Wow......

Ik dacht dat de verschillen klein waren tussen deze 2 cams maar dat is niet het geval. De T30 heeft, buiten het 3 inch 230.000 pixel LCD-scherm, een verbeterde SteadyShot (en dat is zeker te merken) ook een accu die zowat de levensduur per oplaadbeurt verdubbeld is. De T9 accu is goed voor ca. 240 shots op 1 lading (klopt aardig) maar de T30 accu doet er dik 400 (420 om precies te zijn) per lading (dikkere accu en verbeterd powermanagement). Voor de lol getest en er 448 mee geschoten op 1 lading :D

Dit lijkt wel een verkooppraatje maar ik ben maar wat blij dat ik nu eindelijk de T30 heb! De T9 is goed maar deze is nog véél beter. Schuifklep van de T30 doet nu ook echt *KLIK* als ie dicht is. De T9-schuifklep is goed maar schuift vrij gemakkelijk weer open. Achterpaneel is ook aardig verbeterd kwa functietoegang en ook de knoppen zijn handiger. Camera is an sich iets gegroeid kwa omvang maar niet dramatisch. Kwaliteit van de pics is mijn inziens aardig vooruit gegaan.

De pest is alleen dat dat ding dus echt moeilijk te krijgen is nog. Maar als je 'm tegenkomt en je zoekt een zeer compacte (Sony) digicam, je zal zeker niet teleurgesteld zijn!! Ik zal snel wat pics posten die binnen genomen zijn met weinig licht want daar zitten de meesten op te wachten denk ik. :)
Ik ben momenteel hard op zoek naar een camera voor mijn werk (ik werk voor een evenementenbureau en wil bij elk evenement veel foto's maken voor het archief en de website). Ik heb daarbij eigenlijk maar twee eisen:
- Hij moet snel achter elkaar foto's kunnen maken (dus niet dat ik één of meerdere seconden moet wachten voordat het beeldscherm weer aanstaat en ik weer een foto kan maken).
- Hij moet zo compact mogelijk zijn, met het liefst wel een (redelijk) groot scherm. Ik moet hem zeg maar makkelijk in mijn jasje/broek doen, zonder dat ik er (al te veel) last van heb.

Adviseren jullie mij dan de T30 of een andere camera? Ik hoop iets van jullie te horen, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Zeker qua compactheid, weet ik echt niet wat de mogelijkheden zijn en al helemaal niet hoe ik daar het beste naar op zoek kan. Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren ben Ik de usb multikabel kwijt geraakt ;( , is die ergens te koop voor een redelijk prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Weet iemand hoe ik de firmware uit dit ding kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 16:17

Zenda

goes milk!

'lo iedereen!

Mijn moeder is op vakantie geweest met mijn camera (DSC T9). Had hem net gekocht, nog niet geprobeerd en nu neemt ze mee terug: de camera. Zonder acculader en usb kabeltje. Had het dus nooit moeten uitlenen :)

Nu zat ik even te zoeken en zag een docking station. Is dit wat om aan te schaffen? Of zou het handiger zijn als ik gewoon een usb kabeltje koop om de foto's op de pc te zetten en een nieuwe acculader?

Zenda likes some milk every now and then..

Pagina: 1