Toon posts:

Netwerk aanleggen, maar hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik graag wil:

6 fillialen met ongeveer 25 pc's totaal moeten gebruik kunnen maken van het kassa systeem.
De server komt straks ergens bij Schiphol te staan dus de verbindings snelheid mag geen probleem zijn.
Wat willen we:

-Alle users moeten gelijktijdig gebruik kunnen maken van het kassa systeem
dit is een dos omgeving (kassa programma) dus dat mag geen probleem zijn.
Voorheen deden we dit met citrix

-Ik wil vanauit elke computer als ik inlog onder administrator het beheer van iedere pc kunnen overnemen.

-1 algemene map waar alle gebruikers bijkunnen

-Het liefst dit alles natuurlijk over een beveiligde verbinding (vpn ?)

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar te beginnen en ben zeer benieuwd naar jullie vakkennis

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

- dikke lijn naar de server
- internet op alle filialen
- vpn verbinding gebruiken

Zo kan je alles doen wat jij wilt en het is nog (aardig) veilig ook. Toch :?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Als je zoiets een beetje veilig wilt inregelen en je weet niet eens waar je moet beginnen lijkt het me verstandig als je er kennis voor inhuurt.

Maar lijkt me zoals bovenstaande zegt meest voor de hand liggens dat je op iedere lokatie een internet-verbinding met VPN-router neerzet die allemaal een IP-Sec verbinding maakt met Schiphol. Je kunt dan met een programma als Dameware overal bij. Door op Schiphol een (redundante) Active Directory configuratie neer te zetten waar alle clients onder vallen kun je zonder problemen mappen (shares) aanmaken die danwel voor iedereen/danwel voor een specifieke groep beschikbaar zijn. Waarschijnlijk kun je het DOS-programma gewoon ook via deze server aanbieden.

(PS. ik zie aan een snelle blik op je post history dat je hier al ruim 6 maanden research voor aan het plegen bent. Ik mag natuurlijk geen reclame maken, maar het bedrijf waar ik voor werk zou dit in een paar dagen op kunnen leveren. Volgens mij is het niet verstandig om het op deze manier aan te pakken als bedrijf zijnde.. IMHO..)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 15:44 ]

Verwijderd

Hier is dit forum niet voor bedoeld. Het enige wat jij hebt is een situatie zoals je die wilt zien en wij moeten dan maar even invullen hoe en wat. En dát is hier niet de bedoeling. Wij verwachten eigen inzet, vooronderzoek en initiatief, waarvan ik er hier geen enkele kan ontdekken.

Neem http://gathering.tweakers.net/forum/faq eens door zou ik zeggen.

Dit topic is gesloten.