Toon posts:

[XP] start niet op maar reboot.. virus? help me :(

Pagina: 1
Acties:
  • 689 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus al jaren Windows 98 SE maar bestloot toch nog XP te nemen. Simpel overschrijven gekozen en het werkte. Ik had dus Windows XP... alles werkte meteen perfect, maar toen ik na wat surfen enzo besloot om 'opnieuw opstarten' te gebruiken omdat msn een beetje kut deed, is hij nooit meer in XP zelf gekomen.

Wat hij doet is... de schijf controleren op consistentie, waarna hij scant en zegt dat alles goed is... dan opent het blauwe scherm 'windows is bezig met opstarten' maar slaat het meteen uit, reset hij uitzichzelf en herhaalt dit proces zich tot oneindelijk.

Het is na een stuk of 10 keer wel anders geworden, nu geeft hij op dat er een map is die hij wil verwijderen, ofzoiets... en dan zegt 'ie

96 kb omgezet in 3 herstelde bestanden ??

iig, dan zegt 'ie dat het systeem hersteld is.. echter, ook hier blijft hij rebooten..

zou zoiets een bootvirus kunnen/moeten zijn? hoe pak ik dit aan.. ben ik nu alles kwijt? etc etc. ik ben best in paniek, hehe :)

Verwijderd

Windows CD erin, kiezen voor R(eparatie) -> je komt in een console-omgeving en vervolgens scandisk / chkdsk uitvoeren.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-03 13:02
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:33:
Windows CD erin, kiezen voor R(eparatie) -> je komt in een console-omgeving en vervolgens scandisk / chkdsk uitvoeren.
Ik heb dit ook eerder gehad.
Er zijn wat bestanden op je harddisk beschadigd.
Dit is beter op te lossen door:
Windows CD erin, niet kiezen voor reparatie, maar voor installatie, daarna is er nog een optie Reparatie ( beetje verwarrend, maar de eerste reparatie bied tools ter controle, de tweede reparatie optie herinstalleerd en repareerd het OS).

Dan word windows overnieuw geinstalleerd, en kan je zo weer verder werken! Werkt prima!

Verwijderd

Topicstarter
pakt 'ie die cd dan?

ik weet het wel van diskettes... die pakt ie wel voor je opstart.. maar mijn cd deed 'ie niet.. of moet ik als primary slave dan de discdrive zetten? dat zou ik wel kunnen doen natuurlijk (hoewel ik niet snap wat ik zeg maar ik vind wel dat het sense maakt en ik dat kan.. hehe, via enter setup enzo).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:38:
pakt 'ie die cd dan?

ik weet het wel van diskettes... die pakt ie wel voor je opstart.. maar mijn cd deed 'ie niet.. of moet ik als primary slave dan de discdrive zetten? dat zou ik wel kunnen doen natuurlijk (hoewel ik niet snap wat ik zeg maar ik vind wel dat het sense maakt en ik dat kan.. hehe, via enter setup enzo).
De cd moet wel bootable zijn.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:29

bonzz.netninja

Niente baffi

je moet ff instellen dat ie je cd-rom als boot device neemt in je bios.

in de repair functie kun je ook de files uit /windows/repair copieren over
/windows/system32/config/

let op hiermee verlies je nogal wat persoonlijke instellingen e.d

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Over wat voor een pc hebben we het hier? Specs graag! Daarbij is het sowieso beter om je bestanden gewoon te backuppen, en vervolgens windows xp schoon te installeren. De xp cd is bootable, is hij dat niet, dan is hij illegaal of slecht geslipstreamed, of een slechte thuiskopie :P. Over de bootvolgorde: zie de faq.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op internet... ik heb in de primary slave of iets geselecteerd 'cd-rom' , die vond hij niet, maar ik heb toen continue gedaan.. toen is hij naar mijn F schijf gegaan, (C is m' n hoofdschijf) en daar kwam ik opeens weer op Windows 98. Heel die schijf is nog intact en ik heb daar nu ook maar XP op gezet... nu reply ik ook meteen maar want als ik straks opnieuw opstart en alles weer op 'auto' zet om via de C 'en F te opereren zal 'ie het wel niet doen.

Hij zocht met de cd erin idd naar de cd... alleen, mijn cd-drive, pakt cd's niet meer zo lekker... normaal geen last van, dan neem ik de brander (die erboven zit) D genaamd, want die pakt cd's wel... probleem is dat hij die geloof ik niet neemt als uitgangspunt...

ik las net in een andere topic hier iets over F8? moet ik dat drukken om te selecteren vanaf waar hij alles pakt?

btw zie ik nu dat hij nu ook files van de andere schijf herkent, alleen mis ik dingen als Mijn documenten van dat ding... iig, ik zal straks proberen alles op ' auto' te zetten om te zien of het dan lukt, maar wacht eerst op nog een paar tips, die ik nu kan lezen aangezien internet nu werkt, hehe.

Wat ik allemaal heb? Specificaties:
Pentium 4 CPU, 1.60GHz
kloksnelheid: 1.60 GHZ, 256 MB

wellicht als ik opnieuw opstart werkt alles wel weer, maar ik vrees voor het ergste, dus tell me :)

Verwijderd

Topicstarter
btw... die bios?

waar doe je zoiets?

waar ik in zat te kloten met Primary Slave, etc, geen idee wat dat was, maar dat was niet eens in de buurt right? of wel :)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:29

bonzz.netninja

Niente baffi

bios instellingen, DEL (of andere toets soms) toets drukken als ie daarom vraagt (da's net nadat je pc hebt aangezet en je de post ziet)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, die setup dus.. daar ben ik wel vaak in geweest, en als slaves heb je wel die opties idd... maar 'cd-rom', is dat niet meteen je primaire drive, die het bij mij dus iets slechter doet dan de brander?

en F8 enzo hebben geen functie in die schermen om bij een cd te komen? :)

Verwijderd

Topicstarter
btw... wat is het probleem dan? het is toch gewoon een bootvirus? wat er nu ook vast nog op zit.. maar nu hij aan is kan ik het wellicht weten te verwijderen... gratis online scanners kunnen dat ook? aangezien m'n norton wel verlopen is :)

• stefan001
Als ik jou was zou ik je bestanden die je wil houden ff op cd branden oid, want als ik het zo hoor gaat dit ongetwijfeld met vallen en opstaan. No flame intended. Volgens mij komt het erop neer dat je niet weet wat een bios is, je weet ook niet hoe je een besturingssysteem moet installeren (kennelijk). Kijk eens in de handleiding van je moederbord hoe je van cd moet opstarten. Kijk hoe je partities zijn ingedeeld. Dit soort essentiele dingen moet je even op een rijtje zetten voor jezelf, dan aanpassen aan je eigen wensen en als je er vervolgens nog steeds niet uitkomt, kan je dit topic weer kicken :).

Verwijderd

In je BIOS kun je ergens je boot sequence instellen... En in de FAQ / op Google staan vast wel links naar gratis virusscanners online :)

De editknop is er niet voor niets trouwens ;)

Verwijderd

Topicstarter
de reden waarom ik XP wilde hebben was juist zodat de brander niet meer zovaak vast zou lopen, om nu back ups te gaan maken ja, hehe... hij is nu weer opgestart, maar weer via mijn 2e harddisc... ik heb gisteren wel even ge trendmicro'ed, en toen heel wat virussen eraf gegooid... ik zal hierna eens via mijn primaire harde schijf opstarten.. bedankt voor alle hulp iig! x :)

• stefan001
2 harddisks? Nogmaals: SPECS! Het enige dat je verteld hebt is dat het een p4 1.6 ghz is, we weten dus nog steeds niks. Mobo, graka, mem, hd's, opticals. Nieuwe tip:

-Ga voor jezelf besluiten welke van de 2 harddisks je als os schijf wil gebruiken.

-Zet op de andere schijf je belangrijke bestanden, en haal deze uit je pc.

-Installeer windows.

-zet de data-schijf terug
edit:
ik hoop niet dat je met harddisks partities bedoelt :X

[ Voor 11% gewijzigd door stefan001 op 08-02-2006 10:58 ]

Pagina: 1