Toon posts:

Divx spelers ervaringen.

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende Divx spelers op het oog:

Aristona (philips) 434 - 59,95
Cyberhome CH DVD 401 - 54 euro
Philips DVP 3010 - 73 euro

Zelf hebben we bij mijn moeder een Medion Divx speler. Ik weet het. ben zelf ook geen fan van medion. Maar heb echter altijd fijn films kunnen kijken op de Medion. Nooit probs mee gehad.

Wat ik eigenlijk zeker wil weten of dat ondertitels in SRT formaat werken. En of ze zo'n zwart of grijs blok om de subs heen zetten.

Want die medion doet dat dus niet. Die geeft gewoon de tekst weer en geen zwart blok er om heen.

Heeft iemand een van die spelers en zou hij/zij zijn/haar ervaringen met mij en misschien wel anderen willen delen?

Verwijderd

niet voor de cyberhome gaan! Ik heb hier onder een 465 staan, en dat is me toch een bagger. DVD's speelt die als een zonnetje, maar xvid, ho maar. Schokkend beeld, ondertitels die om een of andere reden nooit syncen,... Ik heb verscheidene media geprobeerd, maar telkens weinig resultaat. Op pc spelen ze allemaal trouwens wel netjes. Zet je hoop ook niet op nieuwe firmware, helpt bitter weinig. Zucht, was ik maar voor die Sony gegaan...

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
niet voor de cyberhome gaan! Ik heb hier onder een 465 staan, en dat is me toch een bagger. DVD's speelt die als een zonnetje, maar xvid, ho maar. Schokkend beeld, ondertitels die om een of andere reden nooit syncen,... Ik heb verscheidene media geprobeerd, maar telkens weinig resultaat. Op pc spelen ze allemaal trouwens wel netjes. Zet je hoop ook niet op nieuwe firmware, helpt bitter weinig. Zucht, was ik maar voor die Sony gegaan...
Ben het gedeeltelijk met je eens... Afspelen van DivX/Xvid is erg afhankelijk van hoe de AVI inelkaar is gezet... Vooral bij Xvid kunnen en problemen onstaan als er gebruik is gemaakt van packet bitstream. Dan krijg je inderdaad een stotterend beeld.... maar hier hebben zowel de merk als de niet-merk spelers last van. Uit mijn ervaring blijkt dat juist de no-name spelers veel beter omgaan met DivX/Xvid en andere formaten zoals mini-DVD (DVD content van een gewone CD) en VCD/SVCD formaten... Merkspelers houden zich over het algemeen heel erg strikt aan de gedefineerde standards. Ook is de (al dan niet officiele) software ondersteuning bij no-name spelers beter dan bij merk spelers...
Ik zou ook niet naar merken gaan kijken maar juist naar het type processor die in de speler zit en de (al dan niet officiele) updatebaarheid...
Over het algemeen zijn Mediatek en ESS chipsets goed updatebaar (al dan niet met eventuele hacks). Zo kan je spelers met deze chipset ook veel naar eigen gelieven "aanpassen" (achtergrondschermpjes, displayteksten, etc.).

Edit: vergeet ik mijn "eigen" spelers te noemen: Elta 8883A (Mediatek) en Silvercrest 12010SC (ESS).

[ Voor 26% gewijzigd door haggard op 06-02-2006 15:55 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:24:
Ik heb de volgende Divx spelers op het oog:

Aristona (philips) 434 - 59,95
Cyberhome CH DVD 401 - 54 euro
Philips DVP 3010 - 73 euro

Zelf hebben we bij mijn moeder een Medion Divx speler. Ik weet het. ben zelf ook geen fan van medion. Maar heb echter altijd fijn films kunnen kijken op de Medion. Nooit probs mee gehad.

Wat ik eigenlijk zeker wil weten of dat ondertitels in SRT formaat werken. En of ze zo'n zwart of grijs blok om de subs heen zetten.

Want die medion doet dat dus niet. Die geeft gewoon de tekst weer en geen zwart blok er om heen.

Heeft iemand een van die spelers en zou hij/zij zijn/haar ervaringen met mij en misschien wel anderen willen delen?
als je deze medion hebt
[rml][ Aldi] DVD speler met 7 in 1 kaartlezer,DIVX en USB[/rml]
kan je eeen firmwar flash overwegen

voor deze Cyberhome CH DVD 401 zie ik zo evenniets

als je deze threaths leest gaat over de yamada 6600
Yamada DVX-6x00 topic deel III
deze heeft wat jij wilt met de subs

Verwijderd

Topicstarter
Dus word mij kortom afgeraden een van deze uit de SP te kopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:05:
Dus word mij kortom afgeraden een van deze uit de SP te kopen?
de 2 die haggard noemt zijn behoorlijk goed :)

Verwijderd

zie ook,

http://www.dvd.nl/forum/v...6be04378565f1647b64f692b3
de aristona 434 bied veel waar voor het geld, je kunt hem onder de 50 kopen.
de yamakawa 365 die ik heb, geeft beter beeld, maar heeft meer moeite met hoge bitrate.

gr fzsj

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zie niet echt het nut om een topic van een jaar oud te kicken...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.