Informatie SilverCrest 12010sc Portable Multimedia Player

Pagina: 1
Acties:
  • 3.272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De SilverCrest 12010sc Portable Multimedia Player was in de aanbieding (13 oktober 2005) bij de Lidl in Nederland. De speler koste op dat moment €89,-. Het schijnt dat deze speler reeds in verschillende landen waarin Lidl vestigingen heeft met groot succes zijn (uit)verkocht. Ik heb deze speler aangeschaft met de bedoeling om deze in de auto te gaan gebruiken. En ben reeds na een aantal kleine testen heel erg tevreden over dit kleine "wonderdoosje". Hij speelt tot nu toe alles wat ik erin gestopt heb probleemloos af, ook in de auto rijdend over verschillende wegen gaf de speler geen "krimp" en speelde zonder horten of stoten vrolijk verder.

Voordat ik deze speler heb gekocht heb ik uiteraard eerst wat onderzoek gedaan om er zeker van te zijn dat deze speler ook aan mijn wensen voldoet. Om het zoeken naar informatie voor iedereen wat te vergemakkelijken heb ik dit topic aangemaakt.

Mocht je ergens "verbeterde" firmware hebben gevonden, laat het ons allen even weten.

SilverCrest 12010sc Portable Multimedia (DVD/DivX/mp3/CD) Player
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~volkm008/12010_big.jpg
Specificaties
  • DVD / DVD+/-RW / SVCD / VCD / CD / CD-R / CD-RW and Picture CD`s
  • Compatibel with MPEG1, MPEG2, MP3, MP4 (DiVX Version 3.02 up or XviD)
  • Integrated 3in1 Cardreader (supports MMC, SD, MS)
  • Supports playing files from Memory Cards: DivX-files, JPEG-files, MP3-files
  • ESS Vibratto II Chipset
  • Supports .srt and .sub subtitle files.
  • PAL & NTSC
  • Video Output: Progressive Scan
  • Supports video outputs: SVHS, YUV (Progressive Scan) and Scart
  • Video Horizontal Resolution up to 500 lines
  • LCD display
  • Headphones output with volume control
  • Audio output: Stereo analog and S/PDIF digital (coaxial)
  • Remote Control
  • OSD supports English, German, French, Spanish, Portuguese, Italien, Danish, Swedish
  • External power supply (12V) or directly to car battery (optional cable)
  • Small Dimensions: aprox. (l)193mm x (b)149mm x (h)20mm
Verkooppunten

"Silvercrest® is a brand of Lidl Stiftung & Co. KG, Stiftsbergstr. 1, D-74167 Neckarsulm"

SilverCrest is het MultiMedia huismerk van de Lidl. Daarom zijn dergelijke spelers alleen via Lidl te verkrijgen.

Fabrikant Homepage

SilverCrest MultiMedia + Lifestyle

Aanvullingen/Opmerkingen
  • De speler speelt GEEN Xvid Packed Bitstream AVI's af !!! (zoals vele andere spelers)
    gebuik Moitah's MPEG4 Modifier om deze AVI's wel af te kunnen spelen.
  • Parental Control staat "af fabriek" op "6 PG-R" (geen idee wat dat inhoudt) om deze te veranderen password "3308" gebruiken. (of gebruik password om deze te veranderen)
  • De AV-uitgang maakt gebruik van een "standaard" Playstation/PSX aansluiting (Composiet/SVHS+audio L/R en RGB+audio L/R kabels zijn standaard meegeleverd). Reserve kabels zijn dus makkelijk te krijgen.
  • De speler is NIET REGIOVRIJ, maar is middels deze firmware wel regiovrij te maken.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 00:12
Ik weet niet of dit in dit topic thuishoort maar vanaf 19/12 is deze speler weer in de aanbieding bij de LIDL voor €89,-

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/NL.05_4690/$file/05_4690_b.jpg
Details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163051

Ik ben ven plan dit mini dvd speler te gaan kopen bij de nieuwe lichting op 19 dec. Na het lezen van dit review lijkt het een koopje voor wat je ermee kan draaien en doen. Ik was wel benieuwd naar de beeld- en geluidskwalitiet. Daar staat niet veel over op het Internet. Haggard, wat is jouw ervaring? Waar kan ik dit product kwalitatief mee vergelijken? Iedereen is welkom mij te informeren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Ik ben ven plan dit mini dvd speler te gaan kopen bij de nieuwe lichting op 19 dec. Na het lezen van dit review lijkt het een koopje voor wat je ermee kan draaien en doen. Ik was wel benieuwd naar de beeld- en geluidskwalitiet. Daar staat niet veel over op het Internet. Haggard, wat is jouw ervaring? Waar kan ik dit product kwalitatief mee vergelijken? Iedereen is welkom mij te informeren!!
Beeld & Geluidskwaliteit hangt natuurlijk wel een beetje van de kwaliteit van de schijfjes af en dan bedoel ik met name DivX e.d. voor wat betreft DVD's doet deze speler niet onder dan veel andere duurdere merken, vooral als je de meegeleverde RGB kabel gebruikt is het beeld echt super te noemen!!! Maar ook goed gecomprimeerde DivX of Xivds bestanden zien er perfect uit. Ook het geluid is goed te noemen (enige nadeel is wel dat DTS niet ondersteund wordt door deze speler, maar dat zal vooral voor mobiele toepassingen niet zo belangrijk zijn).
Er zijn een paar kleine probleempjes met deze speler die echter (in mijn ogen) niet storend zijn... mp3's van een DVD afspelen wil wel, maar dan loopt de speler regelmatig vast. Soms blijft na het starten van Divx/Xvids de On Screen Display in beeld staan (door op OSD te drukken is deze weer verdwenen). Heel soms heeft de speler moeite met het skippen van mp3's (vooral als je een beetje te snel van nummers wisselt), door iets rustiger te skippen is dit probleem opgelost... Alle problemen zijn softwarematig en zullen in de toekomst wel via firmware updates opgelost zijn.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163051

Bedankt voor jullie input. Naar mijn inschatting voldoet dit wel aan mijn wensen m.b.bt een portable die ook thuis te gebruiken in i.c.m. audio en video. Ik ben al in het bezit van een home cinema set, dus deze was primair voor mobiel gebruik en het draaien van divX (die ondersteund met DVD speler niet). Dus ik zal dit koopje zeker uit gaan proberen! Bedankt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Deze speler doet inderdaad goed zijn werk met xvid en divx.
Speelt bij xvid/divx zelfs 5.1 tracks af over de digitale aansluiting.
Enige probleem wat ik heb is dat wanneer ik de analoge aansluting gebruik voor het geluid treedt er een vertraging op in het geluid tenopzichte van het beeld. (Bij de digitale aansluiting en dezelfde films niet).

Herkennen jullie dit?

Verder een goede speler, wacht alleen nog op firmware waardoor de subtitles ook werken bij xvid/divx.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Enige probleem wat ik heb is dat wanneer ik de analoge aansluting gebruik voor het geluid treedt er een vertraging op in het geluid tenopzichte van het beeld. (Bij de digitale aansluiting en dezelfde films niet).

Herkennen jullie dit?
Nog geen last van gehad met mijn speler...
Zijn het DVD's die dit probleem geven of DivX/XviD??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Met Divx en Xvid heb ik problemen dat het geluid via de analoge uitgang niet gelijk loopt met het beeld en met de digitale uitgang wel.

Bij DVD's orginele en gebrande heb ik dat probleem niet.

Zou het toch aan de films kunnen liggen of is het iets van de speler zelf? (persoonlijk denk ik het laatste.)

PS. Heeft er al iemand nieuwere firmware gevonden?

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Pagina: 1