Dat is nou juist het hele probleem:
De livebox heeft zelf ip: 192.168.1.1
Verder heeft een livebox 2 eth aansluitingen en optioneel : bluetooth en wifi.
Deze ranges zitten als volgt:
eth0 192.168.5.0
eth1 192.168.6.0
wifi 192.168.4.0
bt 192.168.3.0
zie:
http://www.npg-cs.com/routing.JPG
Mijn domein draait op
www.npg-cs.com en is ook prima te benaderen. Het probleem is alleen:
Als ik dus dat domein gebruik kom ik automatisch op 192.168.1.1 terecht. 192.168.5.15 (waarop mijn webserver draait stuurt mij ook naar de livebox.)
Ik heb eigenlijk vanalles geprobeerd, maar zoals je ziet: extern ---> werkt prima. Maar ik werk met een cms en wil deze site ook vanuit intern benaderen. Maar wat ik ook probeer te bereiken ik kom altijd op de livebox uit.
Voor het gemak even mijn vraag aan wanadoo: (kunnen jullie gelijk zien wat voor prutserig antwoord ze geven

) ps. van onder naar boven ..
Ik heb thuis een netwerkje met een webserver. Van buitenaf kan ik mijn site p...
Communicatie Overzicht
Reactie (Marcel van Putten) 06-02-2006 15:56:23
Geachte heer Hendriksen,
Mogelijk staat er in uw HOST file van windows een entry die dit URL naar de Livebox pagina doorverwijst.
Het forwarden van poorten word niet door ons ondersteund, maar u zou eventueel de site
www.portforward.com kunnen raadplegen.
Ik hoop dat u hiermee verder komt.
Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Klant (Jm Hendriksen) 06-02-2006 14:44:22
het is inmiddels 06-02-06 en ik heb nog geen antwoord.Streven jullie niet naar een antwoord binnen 24 uur?
Klant (Jm Hendriksen) 03-02-2006 21:00:33
Ik heb thuis een netwerkje met een webserver.
Van buitenaf kan ik mijn site prima bereiken maar intern lukt dit echt er niet.
Mijn webserver draait w2k3+iis+php+mysql+perl, alles werkt naar behoren. Sites zijn van buitenaf prima te bereiken.
Hoe stel ik de routering in ?
Mijn server draait @ 192.168.5.15 en mijn home pc draait @ 192.168.5.100.
Ik wil graag als ik de url in type dat ik ook daadwerkelijk op mijn site terechtkom.
Als ik dus nu naar
www.tinux.nl ga dan krijg ik de settings van mijn livebox. Ik wil dit echter niet. Ik wil gewoon mijn site voor mijn neus krijgen.
Ik weet dat u geen support levert op websites, deze support vraag ik ook niet. Ik vraag nu support om mijn livebox goed in te kunnen stellen.
Ik hoop dat u voor mij een passend antwoord heeft in de vorm van een oplossing of een doorverwijzing naar waar ik dergelijke informatie wel vinden kan.
Tot zover mijn info..
wie-o-wie?
thnx anyway voor de moeite
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 06-02-2006 20:57
]