Alias instellen voor livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 1.354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 22:06
Heb even een beetje hulp nodig of iemand die mij in de goede richting wijst. Het is zo dat ook ik een webserver achter me livebox heb staan en nu heb ik via verschillende middelen dat bepaalde websites alleen delen bij mij wegtrekken en zoals je begrijpt krijg ik dan mooi de livebox config te zien, voor de rest werkt het prima.
Nu heb ik begrepen dat dit valt te omzeilen met een alias in te stellen?! Waarbij ik mijn publieke adres laten om vertalen naar mijn interne ip adres van mijn webserver. Nu heb ik via verschillende methodes gezocht hoe dit moet, maar ik kom er niet uit. Iemand die mij hier mee kan helpen?

Alvast bedankt

Keep It Real!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

gewoon een portmapping in de firewall aanmeken?

• robbievanderlee
De poorten van mijn firewall in mijn router staan goed ingesteld en sturen alles goed door naar de webserver voor iedereen op het internet. Het punt is echter dat de livebox een loopback heeft. Wat inhoud dat wanneer ik mijn publieke adres in mijn adresbalk invoer of op een of andere manier dat adres word aangesproken, ik dus de config van de livebox voor mijn neus krijg.

Keep It Real!

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem, mijn webserver is prima te benaderen van buitenaf. Heb al gezocht op tweakers/google/wanadoo (ook helpdesk gevraag, maar deze wankers helpen je daar niet mee)

Ik zit een beetje met de handen in het haar aangezien ik een CMS gebruik en deze nu niet te benaderen valt. Alle poorten zijn in principe goed gemapt, want mijn Counter-Strike / WWW en File server zijn buiten prima te benaderen. Alleen kan ik intern niet mijn website bereiken.

Mijn netwerk is als volgt:

livebox (192.168.1.1)

switch

servers -> 192.168.5.10

pc's 192.168.5.100

Heb google geprobeerd, wanadoo en ook op tweakers geloerd, maar niets gevonden.

Wie o wie weet raad?
url?
text uitleg?
mail?

het mag allemaal :)

hartstikke bedankt alvast :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 14:37 ]

• robbievanderlee
*Kickje* Iemand enig idee hoe dit te moeten aanpakken?

Keep It Real!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
@xun1t

Als je nu eens in hetzelfde subnet zou gaan zitten als je livebox :) ???

Dus de livebox op 192.168.5.x of andersom de servers op 192.168.1.x

@Robbie .... ik snap niet precies wat je wil ... licht het eens wat duidelijker toe aub.
Wellicht kun je je behelpen door je host file aan te passen ??

[ Voor 70% gewijzigd door punisher007 op 06-02-2006 16:23 ]

http://blog.bjornhouben.com

• robbievanderlee
Dit is de situatie:
Op mijn server draait een statistieken server voor CSS. Deze genereert een hoevelheid aan webpaginas die publiekelijk te bekijken zijn op http://85.147.58.4 . Deze paginas staan weer geframet in een aantal pagina's van andere websites. Het probleem is echter dat wanneer ik op het bovenstaande ip klik of daar paginas van opvraag (die dus op mijn eigen server staan) ik de pagina van de livebox te zien krijg. Zover ik het heb begrepen komt dit door een loopback in de livebox die dat ip adres opvangt en vervolgens de paginas van de livebox terug stuurd. De enige die hier last van heeft ben ik wanneer ik op websites beland die delen van mijn server aan het opvragen zijn. Zodoende vroeg ik mij af of het mogelijk is om dat ip adres om te laten vertalen naar een intern ip adres die mijn server direct aanspreekt ipv via het internet. Daar kwam uit naar voren dat je dan een alias in je netwerk moet aanmaken, maar nu kan ik daar nergens info over terug vinden. Dus mijn vragen zijn: 1 is het mogelijk? 2 hoe moet het dan?

Nogmaals bedankt

Keep It Real!

• punisher007
En je kan niet gewoon bij jou thuis gewoon http://192.168.5.x (x is adres van de server die het host) intypen ?????

Wat je ook nog zou kunnen proberen is gewoon een dns naam te nemen bij bijvoorbeeld http://www.no-ip.com/ en deze te laten verwijzen naar je serveradres (tevens makkelijker te onthouden dan een ip ..... en altijd hetzelfde adres (ook als je ip verandert).

Verwijderd

Punisher007 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:15:
@xun1t

Als je nu eens in hetzelfde subnet zou gaan zitten als je livebox :) ???

Dus de livebox op 192.168.5.x of andersom de servers op 192.168.1.x
Dat is nou juist het hele probleem:

De livebox heeft zelf ip: 192.168.1.1

Verder heeft een livebox 2 eth aansluitingen en optioneel : bluetooth en wifi.
Deze ranges zitten als volgt:
eth0 192.168.5.0
eth1 192.168.6.0
wifi 192.168.4.0
bt 192.168.3.0

zie:
http://www.npg-cs.com/routing.JPG

Mijn domein draait op www.npg-cs.com en is ook prima te benaderen. Het probleem is alleen:

Als ik dus dat domein gebruik kom ik automatisch op 192.168.1.1 terecht. 192.168.5.15 (waarop mijn webserver draait stuurt mij ook naar de livebox.)

Ik heb eigenlijk vanalles geprobeerd, maar zoals je ziet: extern ---> werkt prima. Maar ik werk met een cms en wil deze site ook vanuit intern benaderen. Maar wat ik ook probeer te bereiken ik kom altijd op de livebox uit.

Voor het gemak even mijn vraag aan wanadoo: (kunnen jullie gelijk zien wat voor prutserig antwoord ze geven ;) :P ) ps. van onder naar boven ..
Ik heb thuis een netwerkje met een webserver. Van buitenaf kan ik mijn site p...
Communicatie Overzicht
Reactie (Marcel van Putten) 06-02-2006 15:56:23
Geachte heer Hendriksen,

Mogelijk staat er in uw HOST file van windows een entry die dit URL naar de Livebox pagina doorverwijst.

Het forwarden van poorten word niet door ons ondersteund, maar u zou eventueel de site www.portforward.com kunnen raadplegen.

Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Klant (Jm Hendriksen) 06-02-2006 14:44:22
het is inmiddels 06-02-06 en ik heb nog geen antwoord.Streven jullie niet naar een antwoord binnen 24 uur?

Klant (Jm Hendriksen) 03-02-2006 21:00:33
Ik heb thuis een netwerkje met een webserver.

Van buitenaf kan ik mijn site prima bereiken maar intern lukt dit echt er niet.

Mijn webserver draait w2k3+iis+php+mysql+perl, alles werkt naar behoren. Sites zijn van buitenaf prima te bereiken.

Hoe stel ik de routering in ?

Mijn server draait @ 192.168.5.15 en mijn home pc draait @ 192.168.5.100.

Ik wil graag als ik de url in type dat ik ook daadwerkelijk op mijn site terechtkom.

Als ik dus nu naar www.tinux.nl ga dan krijg ik de settings van mijn livebox. Ik wil dit echter niet. Ik wil gewoon mijn site voor mijn neus krijgen.

Ik weet dat u geen support levert op websites, deze support vraag ik ook niet. Ik vraag nu support om mijn livebox goed in te kunnen stellen.

Ik hoop dat u voor mij een passend antwoord heeft in de vorm van een oplossing of een doorverwijzing naar waar ik dergelijke informatie wel vinden kan.
Tot zover mijn info..

wie-o-wie?

thnx anyway voor de moeite :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 20:57 ]

• punisher007
Vaag gebeuren die liveboxen .... maar ik neem dan aan dat je die ip toewijzing aan eth etc niet kan wijzigen .. :(

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

De livebox ondersteunt waarschijnlijk geen loopback NAT, maar geeft je de configuratie pagina. De oplossing: verwijs op die websites naar een hostname en niet naar een ip adres (bijvoorbeeld doormiddel van een hostname van dyndns.org). Laat die hostname verwijzen naar je server ip. Binnen je netwerk zet je die hostname in je HOSTS file, en verwijs je naar je locale webserver ip, in plaats van je externe ip.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Nvidiot schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 06:54:
De livebox ondersteunt waarschijnlijk geen loopback NAT, maar geeft je de configuratie pagina. De oplossing: verwijs op die websites naar een hostname en niet naar een ip adres (bijvoorbeeld doormiddel van een hostname van dyndns.org). Laat die hostname verwijzen naar je server ip. Binnen je netwerk zet je die hostname in je HOSTS file, en verwijs je naar je locale webserver ip, in plaats van je externe ip.
Bedoel je dat ik het HOSTS bestand een regel toevoeg met:

npg-cs.com 192.168.5.15

Als dit het geval is: geprobeerd en helpt ook niet :(

Ik heb mijn site bij www.transip.nl geregistreerd en deze doet puur en alleen de DNS verwijzing naar mijn server (85.145.37.66) Van buitenaf werkt het ook prima en is mijn site bereikbaar.

Het plaatje dat ik hierboven heb toegevoegd, werkt met de CHECK IMAGES (van tweakers) ook niet vanuit intern en krijg ik een error. Ik heb de post gewoon doorgezet en zie nu vanaf het werk dat mijn image gewoon werkt. (van intern uit kan ik dus www.npg-cs.com/routing.jpg NIET benaderen.

Eigenlijk word ik ramgek van die livebox en zit ik te denken aan een LINKSYS ADSL2 modem/router + telefonie + wifi (95 euries als ik me niet vergis) om dit hele gedoe gelijk de das om te doen.Liefst los ik het gewoon op en ben ik met hulp van mijn mede-GoT-ers, mijn livedoos te slim af.

Even een kleine note voor Nvidiot: Ik ben redelijk thuis in het computergebeuren, maar routing en netwerken is zeker mijn sterkste kan niet. Zou je je verhaaltje met een voorbeeld willen toelichten?

Danku heren tweakerts!
:)

• robbievanderlee
Zover ik het weet word de HOSTS file alleen aangesproken als de standaard dns server down is of het gebruikte adres niet is terug te vinden, bijv: localhost.

Keep It Real!

• punisher007
Zover ik weet kijkt hij eerst in de local hosts file, vervolgens in je local dns cache en dan pas bij je dns server. Magoed het werkt dus blijkbaar niet.

• punisher007
Ik zag net een update voor de livebox in meuktracker, waardoor hosts in de 1 range komen, wellicht oplossing voor je problemen ??

meuktracker: Wanadoo Livebox 221018

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 17:16
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:14:
[...]
Bedoel je dat ik het HOSTS bestand een regel toevoeg met:

npg-cs.com 192.168.5.15
Werkt 192.168.5.15 intypen in de browser wel dan? Want als je bovenstaande entry hebt gemaakt in de HOSTS file, dan gaat de browser naar dat IP-adres, en heeft je Live-box daar helemaal niets mee te maken.

Edit-> je computers zitten niet in 1 range blijkbaar... dit probleem heeft dus uiteindelijk wel te maken met de livebox :). De bovenstaande update installeren heeft dan idd wel nut.

[ Voor 19% gewijzigd door CrisT op 08-02-2006 13:50 ]

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• robbievanderlee
De ranges zitten allemaal in dezelfde serie (ook na de laatste update). En het trucje met dns toewijzen via www.no-ip.com en dan in de host file de verwijzing aanmaken naar een intern adres had ook nog niet de gewenste resultaten. Iemand nog ideeen>?

Keep It Real!

Verwijderd

Hij doet het thx he he zat een foutje in httpd.conf is ff zoeken en het vaste ip heb geholpen.

mijn dank is groot

Verwijderd

allemaal bedank voor jullie adviezen

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

mmm, volgens mij had dat hier gemoeten? ;)

Wat betekent mijn avatar?

• liquid-motion
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:56:
Hij doet het thx he he zat een foutje in httpd.conf is ff zoeken en het vaste ip heb geholpen.
Het is misschien handig dat je vertelt wat je precies in de httpd.conf hebt aangepast, voor mensen met hetzelfde probleem? :+

Verwijderd

Het antwoord voor mij was geweest, om je site op eigen netwerk te kunnen benaderen:

de proxyserver van wanadoo/orange in je webbrowser invullen en alles werkt! :)
Pagina: 1