Nieuwe Samsung TV; geen ned 1,2 en 3

Pagina: 1
Acties:

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 15:08
Gisteren dus gezellig met de ouders meegeweest naar de Makro om een tv uit te zoeken voor in de woonkamer. De oude tv paste niet bij de het nieuwe kastje waar deze op staat, echt zo'n puur esthetisch probleem. Maargoed, de keuze kwam neer op een watson met een brakke ingebouwde dvd-speler, een lcd-tv die mij iets te goedkoop overkwam en een Samsung.
Het is dus de Samsung CW21-M063N geworden. Een mooi tv'tje, simpel, voldeed aan de eisen en natuurlijk een stuk goedkoper dan de lcd-tv.

Maar bij het instellen van het apparaat kwam ik erachter dat de automatische zoekfunctie ned 1,2 en 3 niet gevonden had. Na een hoop geetter op de UPC site om de frequenties van de zenders te achterhalen heb ik geprobeerd ze met de hand in te stellen (zonder success). De oude tv overigens ontving wel ned 1,2 en 3 dus ik sluit problemen met de kabel uit.

Na wat zoeken op GoT kwam ik dit topic tegen. Kan ik hieruit opmaken dat ook de tuner van deze nieuwe tv niet naar behoren werkt ?

Update:
Na wat gehannes en terug in de tijd gaan ben ik erachter gekomen dat het de brakke versterker waarschijnlijk is. De tv is nu automatisch zenders aan het zoeken dus eens kijken of ie ned 1,2 en 3 ook vind.

Update 2:
De tv vind nu wonderbaarlijk alle zenders. Wat heb ik hiervan geleerd ? Koop geen brakke versterkers.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr.B op 05-02-2006 12:06 ]

Maakt soms wel eens een foto ...