tuner tv kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:49

ultimateharry

Team Slayer:-)

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden hier ook een topic geopend over het feit dat op mijn samsung tv alleen de zenders NL 1, 2, 3 en belgie 1 en 2 kon weergeven.
Andere zenders werden niet gevonden.

Op de een of andere manier is het probleem tijdelijk verholpen geweest na wat gedraai aan de coax kabel.
Nu is het probleem echter terug en ik krijg de andere zenders met geen mogelijkheid gevonden, zowel automatisch als handmatig.

Ik heb mijn tv bij een huisgenoot aangesloten op de kabel, en hier helaas ook hetzelfde resultaat.
Het is dus zo dat alleen zenders in (een gedeelte van) de UHF3 band gevonden kunnen worden.

Betekent dit dat de tuner kapot is? En zo ja kan dit gemaakt worden tegen een redelijke prijs?

Verwijderd

Als het probleem eerst met rommelen aan de kabel kon worden opgelost dan heb je:
- slechte kabel
- slechte koppelingen
- een tuner die slecht contact maakt intern
- een tuner die los zit op de print
- een probleem elders in de TV met de print of componenten.

Doorgestreepte kun je uitsluiten aangezien je op een andere TV hetzelfde probleem hebt ;)

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 18:47

TdV

Ik had exact hetzelfde met mijn oude samsung tv (55cm); waarschijnlijk zijn inderdaad 2 van de 3 zenderzoek modules stuk. Het hoe wat en waarom weet ik niet maar vervangen v.d. tv lijkt me de beste optie, heb ik ook gedaan.

• ultimateharry

ultimateharry

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 13:54:
Als het probleem eerst met rommelen aan de kabel kon worden opgelost dan heb je:
- slechte kabel
- slechte koppelingen
- een tuner die slecht contact maakt intern
- een tuner die los zit op de print
- een probleem elders in de TV met de print of componenten.

Doorgestreepte kun je uitsluiten aangezien je op een andere TV hetzelfde probleem hebt ;)
Nee, ik heb dus de tv zelf op een andere aansluiting geprobeerd. Dit zal dus betekenen dat een van de laatste drie oorzaken de echte oorzaak is.

Heeft het zin om de tv open te maken en het zelf proberen te fixen? Ik ben geen electrotechneut ofzo, maar ook weer niet twee linkerhanden

• Reksie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 14:24
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Aiwa tv

je kan de televisie het beste naar de winkel brengen, die kunnen eventueel zo'n tuner voor je bestellen (wel prijzig).

In mijn geval was de tuner niet meer leverbaar en de televisie was niet meer te maken. Daarom mocht ik van aiwa een nieuwe televisie voor de nieuwprijs van mijn oude uitzoeken. Meteen maar geld bijgelegt om een leukere te kopen :)

Dus ik zou de tv wegbrengen en hopen dat je ook zoiets meemaakt :)
en je bonnetje snel gaan zoeken

• ultimateharry

ultimateharry

Topicstarter
Hij is al meer dan drie jaar oud, er zit geen garantie meer op :(
Wie weet kunnen ze hem voor een zacht prijsje fixen, zal eens informeren.

• Reksie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 14:24
ja van mij viel ook niet meer onder de garantie was ook een jaar of 2 / 3 oud

punt was dat het niet te maken viel :)

hoop dat je ook zoveel geluk hebt, of dat ze de tv kunnen maken natuurlijk

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ik heb tijden een TV met een defecte tuner gehad.

Aangezien ik mn video op de stereo heb, gebruik ik die al tijden als tuner. Veel beter geluid dan mn TV, en van de defecte tuner heb ik nooit last gehad.

en TV kijken EN een ander kanaal opnemen heb ik nooit gedaan dus die beperking boeide niet
Pagina: 1