Toon posts:

Maxtor schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een maxtor 160 GB HDD.

ik heb donderdag me pc opnieuw geinstalleerd, alles leek goed te gaan, maar nu geeft ie op eens aan dat ik al 50 GB heb gebruikt, terwijl dat echt onmogelijk is, ook al installeer ik alles wat ik er normaal op heb, dan gebruik ik nog niet eens 25 GB.

weet iemand waar dit aan kan liggen??

alvast bedankt :)

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 22:53
Installeer het gratis programmatje TreeSize, dan kun je zo zien waar je lieve gb'tjes gebleven zijn!

En lees de FAQ is door.

Erm, het ontbreekt een beetje aan eigen initiatief! Google eens zou ik zeggen komop zeg!

[ Voor 63% gewijzigd door enveekaa op 04-02-2006 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb je een link voor me waar ik die vandaan kan halen?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:27:
heb je een link voor me waar ik die vandaan kan halen?
Google :?

http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

Sjonge :| lekker voorkauwen enzo :{

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 04-02-2006 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor :?

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 13:03

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Partition Magic should also do the trick ;)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
ik check nu met dat proggie ff, en daar gebruikt ie bijna 30 GB :?
ik snap er echt helemaal niks van, tijd voor een nieuwe pc...

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 15:34

Ray

ik denk eerder tijd voor een computer cursus :)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is, dat ie hem wel herkent als 152 GB, maar hij gebruikt gewoon dik 20 GB meer, en waar die die laat, ik snap er niks van :?

Verwijderd

is het niet dat hij hem maar als 131 gb herkent ofzo ;) standaard windhoos bugje :)

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:35:
ik denk eerder tijd voor een computer cursus :)
waar slaat dat nou weer op?

deze pc heb k zelf gebouwd, ben al best lang aan het kloten met pc's, gewoon alles btje uitzoeken, en als k ergens niet uitkomt moet k maar een computer cursus gaan volgen??

als je niks nuttigs te zeggen heb, hou dan liever je mond

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:37:
is het niet dat hij hem maar als 131 gb herkent ofzo ;) standaard windhoos bugje :)
nee want hij pakt hem in windows gewoon als 152 GB

• TeXiCiTy
Sorrie ik las beetje scheef.
Lijkt me inderdaad sterk dat windows XP alleen al 50GB trekt?
Heb je install gedaan na format of over de oude heen?
Kijk anders eens met verkenner ofso naar "hidden files"
Misschien heeft ie nog heel veel vieze recovery en swap gedoe staan?

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
nee, k heb nu wel een aantal dingen erop staan, en met dat ene proggie treesize zegt ie dat ie maar 28 GB gebruikt heb, maar windows zelf zegt meer dan 50 GB.

ik heb ook al in configuratie scherm gekeken naar systeem beheer, maar kon daar ook niks vinden dat ie iets niet geformateerd had.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19
Hoe heb je die partitie gemaakt waarop windows staat? Misschien gebruik je een enorme clustersize ofzo ?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb um gewoon op de c schijf gegooid, verder geen partitie aangemaakt of iets dergelijks.

• TeXiCiTy
http://ghisler.com/
Als je met total commander je dirs afgaat met spatie (dat is selecteren en grootte laten zien) kom je dan opmerkelijke waardes tegen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
De "Tijd voor een computercursus" slaat op zijn minst op net zo veel als "Tijd voor een nieuwe computer", maargoed. :P
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:48:
nee, heb um gewoon op de c schijf gegooid, verder geen partitie aangemaakt of iets dergelijks.
Lijkt me toch dat je wel een partitie hebt. :P Heb je de schijf tijdens de windows XP setup (euh, tja, ga maar even van winXP uit als je zelf niet vermeld welk OS je hebt...) geformateerd? Of heb je niet geformateerd tijdens de installatie?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• 0siris
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:48:
Iets of iemand *MOET* ooit een partitie hebben aangemaakt. De installer die bij windows zit, kan dit, maar je hebt ook legio andere tools die dit kunnen. Aan je verhaal te zien heeft de installer van windows dit voor je gedaan, ok. Dan zit er weinig anders op dan je directorystructuur uitdiepen, bijv. met het genoemde TreeSize. Post daar eens een overzichtje van, dan kunnen we je verder helpen. Wat voor soort partitie is het trouwens? (rechtermuisknop op "Deze computer", kies "beheren", ga naar schijfbeheer, maak een screenshot en upload die ergens)
<edit> en post ook eens een overzichtje van wat TreeSize allemaal vindt op je c-schijf (hoeft niet meer dan een dir of 3 diep denk ik)

[ Voor 10% gewijzigd door 0siris op 04-02-2006 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:54:
[...]

Iets of iemand *MOET* ooit een partitie hebben aangemaakt. De installer die bij windows zit, kan dit, maar je hebt ook legio andere tools die dit kunnen. Aan je verhaal te zien heeft de installer van windows dit voor je gedaan, ok. Dan zit er weinig anders op dan je directorystructuur uitdiepen, bijv. met het genoemde TreeSize. Post daar eens een overzichtje van, dan kunnen we je verder helpen. Wat voor soort partitie is het trouwens? (rechtermuisknop op "Deze computer", kies "beheren", ga naar schijfbeheer, maak een screenshot en upload die ergens)
ik zal ff screenshot maken.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Partitie al omgezet naar NTFS?
Servicepack2 erop?

Hiermee zou het in 99% van de gevallen opgelost moeten zijn...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• 0siris
Ik zou heeeeel graag willen weten wat volgens jou SP2 fixt aan genoemd probleem :?

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:59:
Partitie al omgezet naar NTFS?
Servicepack2 erop?

Hiermee zou het in 99% van de gevallen opgelost moeten zijn...
partitie is sowieso NTFS, en SP2 staat er ook al op

• 0siris
even briljant meukopruimtooltje tussendoor.
<edit>Treesize rapportje wordt nog steeds gewaardeerd!

[ Voor 20% gewijzigd door 0siris op 04-02-2006 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
helpt ook niet :(

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:02:
[...]

partitie is sowieso NTFS, en SP2 staat er ook al op
En heb je nu tijdens de installatie wel of niet geformateerd. :? Als je dit niet doet verbaast het me niets dat er nog iets opstaat. (Iets dat misschien wel verborgen is waardoor je het niet direct ziet ...)

Verwijderd

Topicstarter
tijdens de installatie heb ik de C schijf volledig geformateerd

• Xander
Owkee...

- Prullenbak eens geleegd? (geen idee wat er in moet zitten, maar even standaard checklist)
- Norton gedoe met een protected recycled bin geinstalleerd staan? Zoja: Die ook legen.
- chkdsk een keer gedaan?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 15:34

Ray

XanderH schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:53:
[...]

De "Tijd voor een computercursus" slaat op zijn minst op net zo veel als "Tijd voor een nieuwe computer", maargoed. :P
zo wat hij ook bedoeld btw. Als het even tegenzit tijd voor een nieuwe pc roepen lokt toch een reactie uit :) afin wat ik bedoel is dat ik niet het idee heb dat het aan je hardware ligt dus er zal toch ergens iets zijn. Hou er trouwens rekening mee dat een 160 gb hd maar iets van 149 werkelijk is... dat verklaart wellicht ook weer een stukje (heb hier zelf een maxtor van 200gb die ook maar 189 effectief is)

Verwijderd

Topicstarter
uhm, mijnes is 152 GB in werkelijkheid, heb k vermeld hoor.
en dit is niet de 1e keer dat het tegenzit, mijn pc is niet zo nieuw meer, dus is het tijd voor een nieuwe.

norton staat er trouwens niet op, vind k alleen maar troep.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 22:53
Heb je TreeSize al geprobeerd?
Pagina: 1