[feature]Zoeken binnen meerder delen van een topic

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:01

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Graag zou ik een feature-request willen indienen. Het is namelijk zo dat steeds meer topics meerdere delen beslaan. Binnen deze delen wordt er vaak naar dingen gevraagd die al in eerdere delen behandeld zijn. Er wordt dan ook vaak weer verwezen naar de search van de oudere delen, maar sommige mensen vinden het heel veel gedoe om 10 vorige topics één voor één weer te openen en te doorzoeken.

Om dit probleem op te lossen zou het mij handig lijken om de mogelijkheid te hebben om binnen alle delen van een bepaald topic te zoeken. Dit moet opzich eenvoudig te realiseren zijn als we ons allemaal aan dezelfde topictitle syntax houden (bv [Deel x] achter elk topicdeel). Bij de "quicksearch" zou dan bijvoorbeeld de optie "zoeken in alle delen" kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:12

ripexx

bibs

Volgens mij is het technisch niet wenslijk om dit te doen. Want je wil niet afhankelijk zijn van de topic titel. Als er iets veranderd werkt het hele systeem niet meer. Vanuit beheerders en programmeer oogpunt is dat gewoon niet wenselijk. Maar wie weet zien de devvers er wel een uitdaging is. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het probleem is dat de verschillende 'grote topic deel [X]'-topics geen enkele relatie met elkaar hebben. Eigenlijk zouden al deze topics gewoon 1 groot topic moeten zijn; dan ben je van het hele probleem af. Er is echter voor gekozen om dat niet te doen om de overzichtelijkheid te bewaren; en om de zoveel tijd een samenvatting (=topicstart) te updaten. Is het verder geen idee om in de ts van een groot topic een link op te nemen zoals de volgende:

Zoeken in WOW topics

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Het probleem is dat de verschillende 'grote topic deel [X]'-topics geen enkele relatie met elkaar hebben.
Al duizenden keren gesuggereerd, maar dat is natuurlijk op zich technisch gezien te realiseren. En ja, ik snap ook dat dat een gedoe is, maar het zóú wel kúnnen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:07
Wellicht is er iets te maken dat een modje aan kan klikken of het topic een voorgaand topic heeft en zo handmatig grote-x-topics aan elkaar kan linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

JHS schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:13:
Al duizenden keren gesuggereerd, maar dat is natuurlijk op zich technisch gezien te realiseren. En ja, ik snap ook dat dat een gedoe is, maar het zóú wel kúnnen.
Als we een stel kaboutjes in een 1U kast opsluiten en in Redbus dumpen is het misschien mogelijk ja 8)7

Het punt is dat er volgens de database geen enkele koppeling bestaat tussen twee topics, dat jij het toevallig herkent als twee soortgelijke topics is natuurlijk best knap, maar voor een computer bestaat, behalve een 90% overeenkomst niet met 100% zekerheid te zeggen dat twee topics bij elkaar horen :)

Nu was ACM laatst wel met een stuk code bezig om omega ongeveer zoiets te laten doen, maar daar weet ik verder vrij weinig vanaf :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

moto-moi: Het punt is dat er volgens de database geen enkele koppeling bestaat tussen twee topics,
Ik had het dan ook over het realiseren van zo'n koppeling. Dat is toch niet zo godsonmogelijk 8)7 .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

JHS schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:28:
[...]
Ik had het dan ook over het realiseren van zo'n koppeling. Dat is toch niet zo godsonmogelijk 8)7 .
En wie mag die koppelingen bij gaan houden? We hebben het oiver computers he, om dan alles handmatig in te gaan zitten voeren is vrij arbeidsintensief, en ik weet tig leukere dingen om te doen als je mod bent hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Tja, je kan een soort tag meegeven in de titel. [deel 1], [deel 2] ofzo, en dat die herkent wordt....
Maar dan moet elke topictitel wel hetzelfde zijn, en de user mag steeds het deel in de tag verhogen bij een nieuw topic.
Maar dan krijg je ook users dat dat weer niet doen, en zo blijft het nog inconsistent enzo...

Lijkt mijzelf naar eigen mening een leuk idee, maar kan veel problemen veroorzaken en is gewoon lastig om in orde te houden.
Zoeken gaat prima met Omage in meerdere topics... gewoon duidelijk je zoek-query specificeren, en je zoekt dan ook alleen in de benodigde delen van de topicreeks...

[ Voor 61% gewijzigd door AW_Bos op 06-02-2006 00:24 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

moto-moi schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:14:
[...]En wie mag die koppelingen bij gaan houden? We hebben het oiver computers he, om dan alles handmatig in te gaan zitten voeren is vrij arbeidsintensief, en ik weet tig leukere dingen om te doen als je mod bent hoor :P
JHS schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:13:
[...]En ja, ik snap ook dat dat een gedoe is, maar het zóú wel kúnnen.
Deze discussie is alleen al zó vaak gevoerd, en ik snap dan ook wel dat het er niet gaat komen, en waarom.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

JHS schreef op maandag 06 februari 2006 @ 06:46:
Deze discussie is alleen al zó vaak gevoerd, en ik snap dan ook wel dat het er niet gaat komen, en waarom.
Jij roept dat het mogelijk moet zijn, en ik leg uit waarom ik dat anders zie. Ik zou nu graag jouw uitleg willen zien waarom jij denkt dat het wel kan, misschien zie ik iets over het hoofd ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Degene die de nieuwe reeks van een topic start kan toch gewoon het topicid van de vorige invullen? Het lijkt me niet handig dat een moderator dat doet maar degene die een nieuw topic start weet wel wat het vorige topic is.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

moto-moi: Wat P_de_B zegt bijvoorbeeld. Maar bovendien zijn er m.u.v. de HK toch niet zoveel snellopende grote topics en valt die arbeidsintensiviteit toch wel mee? In de HK zijn dat soort koppelingen toch minder nuttig...

Maar nogmaals: ik zei dat het mogelijk was, door een koppeling tussen topics in de software / database mogelijk te maken, en ik zei dat ik begrijp dat het enigzins arbeidsintensief is, en het dus niet wordt ingevoerd. Maar dat maakt het niet minder mógelijk.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

ripexx schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:28:
Volgens mij is het technisch niet wenslijk om dit te doen. Want je wil niet afhankelijk zijn van de topic titel. Als er iets veranderd werkt het hele systeem niet meer. Vanuit beheerders en programmeer oogpunt is dat gewoon niet wenselijk. Maar wie weet zien de devvers er wel een uitdaging is. :)
Je kan toch op een bepaalde manier de topic-id's aan elkaar koppelen? Alleen wel een nadeel wat ik nu al inzie is bijvoorbeeld bij de World of Warcraft topics waar je nu meer dan 65 delen al van hebt dus heb je al snel een parsetime > 15 seconden dus wordt de search afgekapt :)
Spider.007 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:40:
Het probleem is dat de verschillende 'grote topic deel [X]'-topics geen enkele relatie met elkaar hebben. Eigenlijk zouden al deze topics gewoon 1 groot topic moeten zijn; dan ben je van het hele probleem af. Er is echter voor gekozen om dat niet te doen om de overzichtelijkheid te bewaren; en om de zoveel tijd een samenvatting (=topicstart) te updaten. Is het verder geen idee om in de ts van een groot topic een link op te nemen zoals de volgende:

Zoeken in WOW topics
Is het niet handig om een apart topic te maken die alle links van de vorige delen bevat? Want als je in deel 6 kijkt, en deel 8 bestaat al, moet je eerst naar eind deel 6, dan eind deel 7 want daar staat de topic url van deel 8 in...

En is het niet mogelijk een soort van ander type topic te maken, die iedereen kan bewerken, maar waar de veranderingen moet de forum-moderator goedkeuren? Of meer zoals bij een Wiki dat je precies kan zien wie veranderingen heeft gedaan en degene die zinloze veranderingen / alles vern**kt gewoon deze optie ontnemen?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

webfreakz.nl schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:04:
En is het niet mogelijk een soort van ander type topic te maken, die iedereen kan bewerken, maar waar de veranderingen moet de forum-moderator goedkeuren? Of meer zoals bij een Wiki dat je precies kan zien wie veranderingen heeft gedaan en degene die zinloze veranderingen / alles vern**kt gewoon deze optie ontnemen?
wiki is er, wordt online gezet zodra de merge is geweest i.v.m. koppeling van userid's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

moto-moi schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:24:
[...]

wiki is er, wordt online gezet zodra de merge is geweest i.v.m. koppeling van userid's.
Ja maar ik bedoelde meer een wiki-style dat je kan zie wie er welke aanpassing aan een topic heeft gedaan (de ''''virtuele''''''startpost dus).

Dit dus :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Ik weet wat je bedoelt, maar de kans dat dat ooit in React komt is zeer klein, daar is het pakket gewoon niet voor bedoelt, wiki style editting (en eventueel een wiki gedeelte koppelen aan een topic dmv. een frame, of hoe dat ook moge heten) kan alleen in een wiki en zodra de merge is gebeurt gaat dat ook (weer) mogelijk zijn op onze servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

Inmiddels zijn topicreeksen technisch geimplementeerd. Voor het zoeken binnen een topicreeks is een meer recentere FR die meer toegespitst is op de huidige implementatie van de topicreeksen: [feat] Zoeken en bladeren door topicreeksen

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.