[UPC] Digitale Kabel blokkerig(artifact)

Pagina: 1
Acties:
  • 968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91846

Topicstarter
Nou, ik heb dus sinds vorige week Digitale Kabel van UPC, en aangezien ik vorige week ook een hele mooie LCD-TV heb gekocht van Samsung, leek me dat wel mooi. Nou het is echt om te huilen gewoon, ik heb echt zoveel last van artifacts, niet normaal, dus dat het beeld blokkerig is, alsof het heel slecht gecomprimeerd beeld is, zo ziet het er ongeveer uit.

UPC aan de lijn gehad, die beweerde de eerste 2 telefoontjes dat het gewoon glashelder beeld moet zijn aka dvd kwaliteit. 3e telefoontje werd mij verteld dat helaas 1 tot 2% hier helaas last van heeft, en dus pech gehad, wacht maar totdat het gemaakt is.(upc kennende kan ik dat dus vergeten) Nou ben ik benieuwd, heeft hier iemand ook last van toevallig? of iemand die dit ook had en toch heeft weten op te lossen?

Wat ik heb gedaan tot nu toe:

- Nieuwe COAX kabel van Hirsch aangesloten
- Update gekregen van UPC voor de mediabox
- Splitters ertussen uit gehaald, en rechtstreeks me mediabox in met de COAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Kijk anders ook even hier

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14565

praat je over slechte compressie of digitale ruis?

Ik heb ook een Samsung TV met UPC digital en het beeld is idd. wat blokkerig, maar over het algemeen wel beter dan het analoge signaal al scheelt het niet echt veel.

Digitale ruis heb ik veel last vast van (korte storingen in beeld en geluid), zoveel dat het echt storend is. Ik moet er bijzeggen dat ik de mediabox niet aan de hoofdaansluiting heb zitten, dus dat ga ik nog eens proberen. Blijft het een probleem dan mag UPC z'n spul weer komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 14565 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 09:29:
praat je over slechte compressie of digitale ruis?

Ik heb ook een Samsung TV met UPC digital en het beeld is idd. wat blokkerig, maar over het algemeen wel beter dan het analoge signaal al scheelt het niet echt veel.

Digitale ruis heb ik veel last vast van (korte storingen in beeld en geluid), zoveel dat het echt storend is. Ik moet er bijzeggen dat ik de mediabox niet aan de hoofdaansluiting heb zitten, dus dat ga ik nog eens proberen. Blijft het een probleem dan mag UPC z'n spul weer komen ophalen.
Nou, wat blokkerig is op z'n zachts uitgedrukt, als ik switch tussen analoog en digitaal, dan is analoog ongeveer 2 x zo mooi denk ik. het vreemde is, Canal + heeft wel dvd kwaliteit beeld...

Vind het gewoon niet kunnen, maar zou het misschien iets van samsung zijn dan?zou wel lekker kut zijn, aangezien ik toch echt dacht dat ik met m'n LE32M61B toch wel een ver boven gemiddeld 32" scherm had...

Oh ja, ik heb het echt over slechte compressie, digitale ruis valt reuze mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 91846 op 03-02-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Misschien is een switch naar satelliet een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
misschien wel ja, maar ja...kep net een week digitale tv (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb je hier ook last van als je een analoge TV aansluit, of is het alleen zichtbaar als je er met je neus op zit? Bedenk ook dat de meeste digitale decoders een analoog signaal uitgeven en dat dat soms niet helemaal lekker samengaat met digitale televisies.
Op het moment dat je veel ruis in je signaal hebt of als het signaal overstuurd (te veel versterkt) is, zal het decoderen minder goed gaan en krijg je (extreem veel) blokjes, hangend beeld en ghosting effecten. In het analoge signaal zie je de storing een stuk minder, misschien wel wat sneeuw (bij ruis) of diagonale strepen (bij oversturen).
Dus:
1) controleer of je kabel goed is (en nee een merk alleen is geen teken van kwaliteit), dus: 1 connector goed sluitend (klemt goed), afgeschermde connector ed, geen ranzige zelfklus aansluiting,
2) is de AOP (hoofdaansluiting) goed, dus: niet loshangend, connectoren goed ed
3) heb je een versterker: is deze goed aangesloten en staat deze goed afgesteld (dus: niet te veel, niet te weinig)
4) neem contact op met UPC, het kan zijn dat de versterker(s) in het kabelnet slecht afgesteld zijn (al is het vaak moeilijk om dat duidelijk te maken bij zo'n supportmedewerker), meestal helpt het om te zeggen dat zowel je analoge als je digitale signaal erg veel storing vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91846 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 09:44:
Nou, wat blokkerig is op z'n zachts uitgedrukt, als ik switch tussen analoog en digitaal, dan is analoog ongeveer 2 x zo mooi denk ik. het vreemde is, Canal + heeft wel dvd kwaliteit beeld...

Vind het gewoon niet kunnen, maar zou het misschien iets van samsung zijn dan?zou wel lekker kut zijn, aangezien ik toch echt dacht dat ik met m'n LE32M61B toch wel een ver boven gemiddeld 32" scherm had...

Oh ja, ik heb het echt over slechte compressie, digitale ruis valt reuze mee.
tja, soms heb ik ook het idee dat mijn Samsung LE26R51B iets te goed is voor de huidige kwaliteit TV aanbod :P

Canal+ is bij mij ook van goede kwaliteit, maar da's ook wel logisch dat ze die zenders meer bandbreedte geven, daar betaal je immers ook grof geld voor. Helaas gaat dat ten koste van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Denk dat het probleem is dat upc die kanalen teveel comprimeerd ik heb bij al die digitale tv het gevoel alsof ik naar een 1 schijf vcd rip aan het kijken ben van een film. Behalve inderdaad canal + en de andere filmkanalen hier is het beeld wel vaak schitterend. Dit zal in de toekomst denk ik wel verbeteren. Zo niet neem je een schotel die hebben nu iig beter beeld dan digitale tv via de kabel.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:37
Anoniem: 14565 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:25:
[...]

tja, soms heb ik ook het idee dat mijn Samsung LE26R51B iets te goed is voor de huidige kwaliteit TV aanbod :P

Canal+ is bij mij ook van goede kwaliteit, maar da's ook wel logisch dat ze die zenders meer bandbreedte geven, daar betaal je immers ook grof geld voor. Helaas gaat dat ten koste van de rest.
Ze moeten gewoon alle zenders zo goed mogenlijk digitaal doorgeven!!
Daar betaal je toch ook voor?
Dus waarom dan genoegen nemen met een "blokkerig" beeld??
Dan ga je er dus nog op achteruit vergeleken met goed analoog!

Maar hier bij Multikabel (Den Helder) zie ik hetzelfde:
NL 1,2,3 analoog zien er prima uit terwijl de digitale versie vol zit met blokjes/artifacten. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 01-06 17:37

voodooless

Sound is no voodoo!

Zolang je geen vreemde onderbrekingen in je beeld heb heb je blijkbaar een prima signaal. Je kunt vast ook de error rate of signaalsterte op je kastje zien om te kijken of het goed is.

Maar jongens, lets face it: digitale TV is lang niet dat wat men beloofd: beeldkwaliteit is, zeker bij de nederlandse zenders, uitermate belabberd! Niks DVD kwaliteit! Het komt niet eens in de buurt ervan. Kijk naar deDuitsers, die doen het al een stuk beter, maar ook dat kan veel beter.

Oorzaken:
1. Veel spul wordt nog steeds analoog naar de kabelaar gebracht, of ergens ertussenin (slecht) omzet. Kwalteitsverlies is dan ook meteen duidelijk. Beeld is niet erg scherp, en er zit bakken met ruis in, wat het voor de compressie nog lastiger maakt om er een degelijk beeld van te maken
2. Er wordt nog steeds beperkt gerbuik gemaakt van de beschikbaare bandbreedte op de kabel. Bitrates liggen vaak beduidend onder dat wat mogelijk is. Dit is ook weer per zender en programma anders.
3. Veel te weinig aandacht van de zenders/omroepen en politiek.

Verdere irritaties: Breedbeelduitzendingen die nog netjes de zwarte balkjes encoden. Heel irri, kost je alleen maar looze data en resolutie gaat verloren. Men moest zich schamen!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cactusman schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:34:
Zo niet neem je een schotel die hebben nu iig beter beeld dan digitale tv via de kabel.
Dat is voor mij iig geen oplossing, ik wil niet zo'n ding aan mijn huis hebben hangen.
The_Doman schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:34:
Ze moeten gewoon alle zenders zo goed mogenlijk digitaal doorgeven!!
Daar betaal je toch ook voor?
Dus waarom dan genoegen nemen met een "blokkerig" beeld??
Dan ga je er dus nog op achteruit vergeleken met goed analoog!

Maar hier bij Multikabel (Den Helder) zie ik hetzelfde:
NL 1,2,3 analoog zien er prima uit terwijl de digitale versie vol zit met blokjes/artifacten. :r
vooralsnog betaal ik nergens voor, als het nu al echt een goed product zou zijn zouden ze het nooit zo goedkoop aanbieden. Het probleem is dat er teveel zenders worden doorgegeven die allemaal bandbreedte opsnoepen, dus daar moet aan gewerkt worden. Ze willen natuurlijk eerste iedereen van digitale TV voorzien en dan het analoge signaal eruit gooien en dan mag iedereen voor die extra mediabox voor de 2e TV gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 14565 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:43:
Het probleem is dat er teveel zenders worden doorgegeven die allemaal bandbreedte opsnoepen, dus daar moet aan gewerkt worden.
Er is echt plek zat hoor, het wordt alleen niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

deepspace schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:39:
Zolang je geen vreemde onderbrekingen in je beeld heb heb je blijkbaar een prima signaal. Je kunt vast ook de error rate of signaalsterte op je kastje zien om te kijken of het goed is.

Maar jongens, lets face it: digitale TV is lang niet dat wat men beloofd: beeldkwaliteit is, zeker bij de nederlandse zenders, uitermate belabberd! Niks DVD kwaliteit! Het komt niet eens in de buurt ervan. Kijk naar deDuitsers, die doen het al een stuk beter, maar ook dat kan veel beter.

Oorzaken:
1. Veel spul wordt nog steeds analoog naar de kabelaar gebracht, of ergens ertussenin (slecht) omzet. Kwalteitsverlies is dan ook meteen duidelijk. Beeld is niet erg scherp, en er zit bakken met ruis in, wat het voor de compressie nog lastiger maakt om er een degelijk beeld van te maken
2. Er wordt nog steeds beperkt gerbuik gemaakt van de beschikbaare bandbreedte op de kabel. Bitrates liggen vaak beduidend onder dat wat mogelijk is. Dit is ook weer per zender en programma anders.
3. Veel te weinig aandacht van de zenders/omroepen en politiek.

Verdere irritaties: Breedbeelduitzendingen die nog netjes de zwarte balkjes encoden. Heel irri, kost je alleen maar looze data en resolutie gaat verloren. Men moest zich schamen!
Mwoah ik vind het hier allemaal erg meevallen hoor.

Bovendien heb ik bij de BBC wel echt breedbeeld dus gewoon in de wide stand zonder balken, hoef niet te zoomen.

Zelfde geld voor NED 1,2,3. Het kan dus wel.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 16:37
deepspace schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:53:
[...]
Er is echt plek zat hoor, het wordt alleen niet gebruikt.
Precies,
Voor het digitale kabelsignaal gebruiken ze een ander frequentiegebied dan voor het analoge signaal.
Inplaats van voor maximale kwaliteit te gaan probeert men gewoon zoveel mogenlijk zenders bij elkaar te proppen!
Het resultaat is er naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus als ik dit allemaal zo hoor, hebben die gasten van UPC me gewoon even een oor zitten aannaaien, want hun beweren dus dat het echt dvd kwaliteit beeld moet zijn. En dan ook ALLE zenders. Vind het wel balen, want analoog is echt mooier vooralsnog. Oftewel, het zaakje weer terugsturen denk ik, en toch over satelliet gaan nadenken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91846 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:03:
Dus als ik dit allemaal zo hoor, hebben die gasten van UPC me gewoon even een oor zitten aannaaien, want hun beweren dus dat het echt dvd kwaliteit beeld moet zijn. En dan ook ALLE zenders. Vind het wel balen, want analoog is echt mooier vooralsnog. Oftewel, het zaakje weer terugsturen denk ik, en toch over satelliet gaan nadenken... :(
het is ook bijna te mooi om waar te zijn:

een product van UPC dat DVD kwaliteit pretendeert, gratis mediabox, 6 maanden gratis in gebruik en daarna nog geen 2 euro extra per maand? Ik kon het me haast ook niet voorstellen :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

De demo op hun site klopt dus toch aardig, veel blokjes...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

Hoe hoog is je ber?
Als die boven de nul uit komt kan je foutjes krijgen.. komt die boven de 200 dan is het blokfestijn, boven de 1000 meer zwart dan beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, alle kabelaar zijn hier hetzelfde. Zijn ze natuurlijk ook niet helmeaal zelf schuld.

Maar het is wel misleidend. Zo staat er op de TVHome webiste(Essent):
Voortaan kijken naar alle tv-programma's in DVD-kwaliteit
Maar als je dan verder gaat zoeken (letterlijk):
TV Home benadert de kwaliteit van DVD en CD
De kwaliteit van de uitzending hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit waarin de programmaleverancier dit programma aan TV Home doorgeeft.
En schnumi: praat het niet beter dan het is, want dat is het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

job schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:08:
Hoe hoog is je ber?
Als die boven de nul uit komt kan je foutjes krijgen.. komt die boven de 200 dan is het blokfestijn, boven de 1000 meer zwart dan beeld.
:? Ber wat bedoel je daarmee, even in normale taal. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

deepspace schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:08:
Tja, alle kabelaar zijn hier hetzelfde. Zijn ze natuurlijk ook niet helmeaal zelf schuld.

Maar het is wel misleidend. Zo staat er op de TVHome webiste(Essent):

[...]

Maar als je dan verder gaat zoeken (letterlijk):

[...]

[...]

En schnumi: praat het niet beter dan het is, want dat is het echt niet.
Euh ik praat het ook niet beter dan het is want ik ben gewoon tevreden. Het is geen DVD signaal maar dat had ik van te voren wel verwacht.

Het is bij mij gewoon een stuk beter als analoog. Scherper enz. Ik ben dus gewoon tevreden en nee ik ben geen UPC hoer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

schnumi schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:15:
Euh ik praat het ook niet beter dan het is want ik ben gewoon tevreden. Het is geen DVD signaal maar dat had ik van te voren wel verwacht.
Tja, ik had het ook verwacht, maar daar gaat het niet om. Het is niet zo goed als de mensen van UPC, essent of een andere kabelaar het over doen komen. Daar gaat het om!
Het is bij mij gewoon een stuk beter als analoog. Scherper enz.
Tja, als je tevreden bent is dat mooi natuurlijk. Het is soms ook beter, maar bij lange na niet altijd. En dat je geen UPC hoer bent, snap ik ook wel :P

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 03-02-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tsja dat ze het zo voor doen komen is inderdaad verkeerd vooral voor normale mensen die niet op zulke fora komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

schnumi schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:14:
[...]
:? Ber wat bedoel je daarmee, even in normale taal. :)
bit error rate.
Kan je in elke digitale decoder terug vinden.
Een goed signaal heeft een ber van 0 (nul fouten)
Hoe meer fouten, hoe moeilijker het voor de decoder wordt om de fouten te herstellen dmv foutcorrectie.
Hoe slechter je signaal hoe meer meer fouten er binnen komen.

Ik heb al genoeg mensen gezien die eventjes een digitale decoder kopen en deze aansluiten en tot de conclusie komen dat het niet werkt. Tja, de bekabeling en dus het signaal wat je decoder krijgt moet wel goed zijn.

Over de kwaliteit.
Ik heb hier tvhome, en het signaal is retestrak :p.
Ned 1 kan je best dvd kwaliteit noemen (helemaal omdat je genoeg dvd's hebt met prut beeld).
De zenders die essent ontvangt via de schotel (veel buitenlandse dingen) zijn iets minder van kwaliteit maar nog zeker beter dan analoog.
De enige zender die me tegenvalt is motor tv, het lijkt erop alsof er een of gare ntsc -> pal conversie op los gelaten is. Al is het beeld van motor tv beter dan een jaar geleden.
Zenders die gebruik maken van oud beeld materiaal zijn uiteraard ook niet geweldig. tcm zendt alleen oude films uit. jaren 60/70. Hallmark veel bagger uit de jaren 80.
espn classic veel sport uit begin jaren 90.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 03-02-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

MotorsTV was hier op de schotel ook altijd al slecht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Echt, als je die demo gaat kijken, staat er ook echt met koeieletters, ALLE ZENDERS IN DVD-KWALITEIT. Nou laat me niet lachen! Straks maar even kijken of ik dit kan opzeggen, ben al stiekem beetje aan het kijken voor satelliet, maar ik woon in een flat, en zit niet met me balkon op het zuid oosten volgens mij, dus dat kan een probleem zijn. Verdomme wat balen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Het is misleiding dat ben ik met je eens maar als hier vaker komt dan weet je dat je die kwaliteit gewoon niet krijgt. Het zal hooguit een stuk beter zijn als analoog maar nog lang geen dvd kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Het hangt ook wat af van de mpg decoder in je ontvanger, wilt best wel wat schelen tussen goedkoopste en de wat duurdere ontvangers en je heb ook nog de bekabeling.

Zowie kan je het beste digitaak tv neme via de satelliet, vooral het progesief materiaal is erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:32:
Het hangt ook wat af van de mpg decoder in je ontvanger, wilt best wel wat schelen tussen goedkoopste en de wat duurdere ontvangers en je heb ook nog de bekabeling.

Zowie kan je het beste digitaak tv neme via de satelliet, vooral het progesief materiaal is erg mooi.
Tsja je krijgt gewoon een ontvanger van UPC dus dat heb je zelf niet in de hand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
schnumi schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:34:
[...]

Tsja je krijgt gewoon een ontvanger van UPC dus dat heb je zelf niet in de hand. :)
Dat betekent niet dat er geen alternatieven mogelijk zouden zijn. Al is het wel de vraag of er voor receivers als de Dbox-2 Kabel of de Dreambox 500-c(able) al geschikte firmware is die de UPC smartcard ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigfoot op 06-02-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Yep dan moet je het forum van www.chelloo.com in de gaten houden daar zijn mensen wel bezig met dat soort dingen.

Voorlopig is er volgens mij nog geen echt alternatief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
job schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:11:
[...]

Ik heb al genoeg mensen gezien die eventjes een digitale decoder kopen en deze aansluiten en tot de conclusie komen dat het niet werkt. Tja, de bekabeling en dus het signaal wat je decoder krijgt moet wel goed zijn.
jij snapt m.
echt, mensen die de box net aangesloten hebben en dan meteen beginnen te bl*ten over het O ZO BLOKKERIGE BEELD, en dat de aanbieder een flutproduct aanbiedt, komop zeg
probeer eens de box rechtstreeks met een niet te lange coax 12 kabel op het binnenkomende signaal (WCD of aop) dus ZONDER splitters etc. wedden dat het beeld dan retestrak is ?
ik heb verscheidene mensen met blokerig beeld, slecht geluid etc gesproken, alle problemen nagenoeg opgelost.
zelf hebben we op de afdeling ook een aantal mediaboxen, en het beeld is ook daadwerkelijk superstrak, het doet ZEKER NIET onder voor de kwaliteit van mijn schotelontvanger thuis!

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53

Mad_Demon

de dokter

ase- schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:16:
[...]

jij snapt m.
echt, mensen die de box net aangesloten hebben en dan meteen beginnen te bl*ten over het O ZO BLOKKERIGE BEELD, en dat de aanbieder een flutproduct aanbiedt, komop zeg
probeer eens de box rechtstreeks met een niet te lange coax 12 kabel op het binnenkomende signaal (WCD of aop) dus ZONDER splitters etc. wedden dat het beeld dan retestrak is ?
ik heb verscheidene mensen met blokerig beeld, slecht geluid etc gesproken, alle problemen nagenoeg opgelost.
zelf hebben we op de afdeling ook een aantal mediaboxen, en het beeld is ook daadwerkelijk superstrak, het doet ZEKER NIET onder voor de kwaliteit van mijn schotelontvanger thuis!
Ik heb met de komst van de nieuwe breedbeeld tv de bekabeling volledig vervangen door Hirschmann componenten. De kwaliteit van de gewone kanalen t.o.v. de filmkanalen is betreurenswaardig. Non-digital kijken we altijd gewoon analoog, omdat dat beeld beter is dan het digitale aanbod. Artefacts, blokjes. In de winkel viel de lage compressie mij al op.
Het kan wel degelijk, heb dit weekend I, Robot op ik Film.1 gekeken en het was net zo scherp als DVD. Maar de gewone (goedkopere?) zenders zijn een stuk minder goed.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ase- schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:16:
Wedden van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 13:57

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

sja, het ligt ook aan de zender he, daar hoor ik niemand over.

Bij bijvoorbeeld National Geograhpic zie ik altijd mpeg blokjes, gewoon omdat die zender veel opnamen blijkbaar in deze kwaliteit gebruikt. Canal plus (of Film 1) heeft altijd perfect beeld

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Kan door de uitzending zelf komen maar meestal bepaalt de provider gewoon dat een dure betaalde filmzender meer bandbreedte (bitrate) krijgt dan zo'n biologie-kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

National Geograhpic (, Discovery en Animal Planet ook) heeft zelfs op de analoge kabel blokjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Laatst online: 31-05 00:36
Laatst was op tv dat het signaal anoloog ontvangen word door upc en dat hun het een soort van digitaliseren.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 22:44
Jammer dat je niet ergens de bitrate kunt uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

104831

Ik heb het nu ook 1,5 maand en zit er over te denken het weer de deur uit te doen, Is zeer matig product en komt echt niet in de buurt van DVD kwaliteit, heb al een extra versterker gekregen van UPC maar dat mocht ook niet baten. De decoder is al verschillende keren vastgelopen (moet dan de spanning er even af halen om hem weer tot leven te wekken). Het geluid valt af en toe weg en behalve de slechte beeld kwaliteit heb je ook nog eens van die blokstoring die om de zoveel tijd door beeld vliegt. Kortom ik ga de mogelijkheid van sat tv ook maar eens bekijken want dit is niks.
Pagina: 1