Luchtbellen in de wc

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05:14
Wie kan me helpen met een probleem kom er zels niet meer uit.
Ik heb een wc van thermaltake de zgn "tribe".Heb de set al enkele maanden draaien en blijf er continu lucht in houden met name in de koelblok van de cpu(wordt ook als eerste gekoeld)
Als ik de pc uitzet en weer aan knalt de wc alle lucht weer naar de cpu,heb thermaltake al gebeld en die zei dat ik de dop van her reservoir een poosje er van af moest halen,maar het mag niet baten,wat ik ook doe,zels de pc kantelen een paar keer in de week ik krijg de lucht er niet uit
Wie heeft nog een goede suggestie?,ben de wanhoop nabij.

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19
zit je pomp onderin?
heb je ergens een bijvulreservoir bovenin? waar de luchtbellen in de circulatie klem komen te zitten...

Verwijderd

weet niet of je bij dat setje je pomp kort achterelkaar kan aanzetten zo duw je als ware de lucht uit je slangen. Helpt bij mij toch.

Verwijderd

Ik had zelf ook zo'n bel in de langste slang(~65 cm lang recht naar beneden), en het water had niet genoeg snelheid om de bel naar beneden te kunnen drukken.(en door de rest van het systeem heen)
Gelukkig bedacht ik me dat water lucht opneemt, zeker als het een beetje snelheid heeft. In mijn geval was het 6 uur pomp aan weg.

Misschien kun je kast draaien met de pomp aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 23:34 ]

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Sluit je waterkoeling nog niet luchtdicht af, maar laat eerst je setup een paar uur lopen zonder deksels e.d. op je resevoir te schroeven.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• hullemah
Fijn al die suggestie's maar hebt echt alles al gedaan de setup een paar uur laten draaien zonder dop
erop.
Mijn setup ziet er als volgt uit de tribe staat op de kast,dus de reservoir heb ik ook boven in zitten en de pomp er naast,als ik kast kantel(wat ik de laaste tijd wel 3 keer in de week doe),ben ik even de luchtbellen kwijt maar nog geen 10 min later zitten ze weer in het koelblok van de cpu,heb er ook een flowmeter van thermaltake inzitten en die draait goed rond,weet langzamerhand niet wat ik moet doen,ik hoop nog dat iemand wat weet

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:00
Misch wel handig om te weten... sluit niet echt aan op dit topic!! maar weet iemand hoe je zuurstof loos water kan creeren?

Vriend van mij heeft ook een WC draaien maar telkens kleine beltjes in de slang net als in je colla (koolzuur) of bijvoorbeeld warm bad.. zuurstof beletjes hechten aan je huid.... iemand een idee?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
Het zuurstof in het water, in de vorm van de kleine belletjes, zit hem hoogstwaarschijnlijk in het feit dat je systeem niet zuurstof dicht is. Check de leverancier van de slangen, etc. of deze 100% damp-diffusie dicht zijn (mate waarin gas kan toetreden door het materiaal) B).

Lucht (of andere gasvormige substanties) kan je uit je systeem halen door microbelontgassers op je hoogste punt in de installatie te plaatsen (onder ander te verkrijgenbij Flamco), deze pas ik vaak toe in mijn werk bij bijvoorbeeld c.v.-installaties. Let er wel op dat deze dus vochtige gassen "uitspugen" wat je electronica niet zo fijn vind :+ .

We can do it two ways: easy or really easy!

Verwijderd

Demi water is toch zuurstof loos. En anders gooi eerst je water in een water koker (voor je warme thee) en dan een paar keer laten koken of zelfs even de knop vasthouden dat ie blijft koken. Dan ben je al veel rotzooi en vooral lucht kwijt.

Daarna laten afkoelen en voila daar heb je zuurstoofloos water.

Is ook goed voor mijn kamerplanten dus waarom niet voor je koe.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Dit weet ik, eerste vraag vul altijd een wc buiten de kast met al die vreemde ribbels en kanaaltjes in de keolblokken is het fijn om zonder hardware in de buurt de boel een te kunnen kantelen enzo de lucht te laten opstijgen, want die neiging heeft lucht natuurlijk altijd.

Dan zuurstofarm, koken, hoe warmer water hoe minder zuurstof er in opgelost kan worden.
pak voor de grap een glas zeer koud water en laat dit op akmertemp komen je ziet de belletjes ontstaan. Bij 100 grdC is het oplosbaar vermogen zo goed als verdwenen en dat zie je ook aan de hoeveeleid bubels die opstijgen (dat moeten mij koken maar onderweg zie je al belletjes ontstaan begint echt goed op gang te komen rond een graad of 82.) in de wc setup wordt het ook warm dus kunnen belletjes ontstaan. koken en rustig gieten na afkeoling ander "sla" je er ahw weer lucht in, als is dit natuurlijk echt erg weinig.

• hullemah
Misschien ben ik wat vergeten er bij te melden en dat is ik gebruik het groene goedje van thermaltake als koelmiddel is dat de veroorzaker van al dat lucht in het systeem?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:59:
Demi water is toch zuurstof loos. En anders gooi eerst je water in een water koker (voor je warme thee) en dan een paar keer laten koken of zelfs even de knop vasthouden dat ie blijft koken. Dan ben je al veel rotzooi en vooral lucht kwijt.

Daarna laten afkoelen en voila daar heb je zuurstoofloos water.

Is ook goed voor mijn kamerplanten dus waarom niet voor je koe.
Demiwater is water zonder al te veel "verontreiniging", (bijna) geen zouten etc, zovr ik weet neemt water *vrijwel* altijd zeer kleine hoeveelheden zuurstof op, 't is erg weinig maar (kijk maar naar vissen :+) toch 'n beetje. Als je je water gaat koken gaat 't over 't algemeen verdampen en komen er veel bellen, d'r zal dus wel *wat* lucht uitgaan maar dat neemt 't vervolgens ook gewoon weer op als er lucht bij komt (wat volgensmij vrijwel altijd wel gebeurt in je WC).

[ Voor 4% gewijzigd door Leftblank op 03-02-2006 16:35 ]

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2025
Zoek eens op google of hier bij tweakers op airtrap.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
hullemah schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:14:
Misschien ben ik wat vergeten er bij te melden en dat is ik gebruik het groene goedje van thermaltake als koelmiddel is dat de veroorzaker van al dat lucht in het systeem?
Ik neem aan dat je mijn reply niet hebt gelezen... zoja wat is je conclusie? Wordt er ergens lucht aangegezogen, is je slang dampdiffusie dicht? :z

We can do it two ways: easy or really easy!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
hoeft niet

Als je een los rad hebt, zo hoog mogelijk zetten. En dan VOORZICHTIG het slangetje los maken, natuurlijk op het hoogste punt..

[ Voor 65% gewijzigd door Apen-nootjes op 03-02-2006 20:38 ]

• hullemah
Bij mijn weten zuigt hij geen lucht aan,het water kabbeld als het ware in het reservoir,heb het reservoir tot aan de nok gevuld,het peil zakt wel met de paar dagen,heb gisteren de pc nog weer gekanteld en zit nu weer vol met lucht,heb de dop van mijn reservoir open staan,dus volgens mij moet de lucht er uit kunnen,heb geen enig idee of mijn slangen dampdiffusie dicht zijn het zijn de originele groene slangen van thermaltake
Pagina: 1