[iPod] Harman Kardon Drive + Play*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.966 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Zijn er al meer mensen die ervaringen met deze nieuwe interface hebben voor de ipod in de auto?

Ik bezit de 60gb photo ipod en wilde deze in mijn auto (Audi A3) integreren. Toen heb ik de Blaupunkt San Diego gekocht, welke ‘ipod ready’ zou moeten zijn. Een interface kabel van 100 euro zou de oplossing moeten zijn. Ik zou dan mijn ipod via de radio kunnen bedienen. Niets was echter minder waar. De radio zag de ipod als een cd-wisselaar, waarbij ik slechts de mogelijkheid had om 6 verschillende playlists af te spelen. Dus ik kon geen enkel willekeurig nummer afspelen. Ben daarna terug gegaan naar de winkel en de verkoper was het met me eens dat dit voor geen meter werkte en hij zou iets anders voor me zoeken. Affin daar heeft tie nu ruim 2 maanden over gedaan. Gisteren kwam hij met de Harman Kardon ‘drive + play’.
http://www.harmankardon.com/drive-1/default2.aspx

Dit bestaat uit een apart lcd schermpje (die mijn ipod scherm gaat weergeven) en een ronde draaiknop met buttons die de bediening op bijna dezelfde manier gaat doen als de draaischijf op mijn ipod. Echter lcd-scherm is niet demontabel en dus diefstal gevoelig. Daarnaast heb ik natuurlijk ook al een pda en ik heb geen zin in een klokkenwinkel op mijn ‘dash’. Dus nu heb ik hem onder asbak laten monteren, uit het zicht. De draaiknop komt naast mijn handrem op het middenconsole. Ipod kan ik dan in mijn dashboardkastje leggen waar hij wordt voorzien van stroom.

Hebben andere tweakers al ervaring met dit systeem?

Verder kreeg ik een gratis inbouw en een korting van 30 euro. Het systeem kost 199 euro (adviesprijs). Morgen bouwen ze het in. Ik zal nog laten weten hoe het me bevalt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met dit product maar zeker wel interesse. Heb je misschien evt wat eigen foto's van je inbouw? En is die bedienings knop nou ook beetje van kwaliteit. Ik bedoel, zijn de knopjes beetje goed gemaakt niet dat het nou na een bepaalde tijd gaat rammelen enzo, Het blijft wel in de auto ingebouwt en als iets gaat rammelen dan is het wel een in auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49
Even een kleine titel edit gedaan :P.

[ Voor 13% gewijzigd door leon1e op 02-02-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:37:
Ik heb geen ervaring met dit product maar zeker wel interesse. Heb je misschien evt wat eigen foto's van je inbouw? En is die bedienings knop nou ook beetje van kwaliteit. Ik bedoel, zijn de knopjes beetje goed gemaakt niet dat het nou na een bepaalde tijd gaat rammelen enzo, Het blijft wel in de auto ingebouwt en als iets gaat rammelen dan is het wel een in auto.
Allereerst is het natuurlijk van Harman Kardon, wat een redelijk kwaliteits-merk is. (Wat ook weer niet zaligmakend is). De knop is vrij klein en rond, waardoor er weinig zal kunnen rammelen. Het scherm zag er ook degelijk uit en is in bijna elke positie vast te zetten.
De inbouw wordt vandaag gedaan door een bedrijf in Etten-Leur. Ik wil dan wel eventueel wat foto's maken van het weekend en hier posten.

Review's die ik heb gelezen, waren over het algemeen toch wel positief.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
leon1e schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:29:
Even een kleine titel edit gedaan :P.
Wat heb je dan verandert? Ik zie geen verschil... :?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Auto net opgehaald. Eerste indruk is goed. :)
Mooi en netjes ingebouwd. Handige bediening alleen heb ik af en toe de neiging om de knop te willen ronddraaien zoals op de ipod ook gaat. Maar dat is een kwestie van gewenning. Ipod reageert ook even snel als rechtstreekse bediening. Helder display wat goed te lezen is.

Ik zal van het weekend nog wat foto's posten. Speficieke vragen mag je me ook stellen, ik weet alleen niet of ik ze kan beantwoorden :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toevallig in de buurt van Leeuwarden woont: bij Dalsheim Apple Reseller gebruiken ze hem om speakersets te demonstreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Wat langer dan beloofd:

Hierbij even de beloofde foto's van de inbouw in mijn Audi A3. Let niet op de stof. Ik leef in die auto.. :P Zelf vind ik het er heel netjes uitzien, zonder extra draden over je 'dash' of wat dan ook.

Onderaan de foto boven mijn armsteun zie je de 'knop' die bijna hetzelfde werkt als de ipod. Zit erg stevig vast en voelt ook degelijk aan.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/W4013EGVS176YT1K/XR542DG9MKWX/JPEG/1140261728/512/2di3

IPOD in handschoenenkastje. Draad is lang genoeg om hem een stuk uit het kastje te halen voor makkelijk aansluiten.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/41627FRW9719Z30X/MHO422Q9E6HC/JPEG/1140261728/512/2di3

Totaal overzicht van mijn dashboard.Hier zie je meteen waarom ik hem niet op mijn dashboard heb gemonteerd. Ik had al een pda, en had geen zin in een extra klokkenwinkel op mijn dash.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/7E77U08FT5O6D1PW/Z84I5BLVDSDZ/JPEG/1140261728/512/2di3

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 18-02-2006 12:54 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
*kick

Dit Harman Kardon apparaat is morgen in de bonus bij de BIJ voor 6 tientjes. Werkt dit apparaat ook met de nieuwste iPods? De lay-out van het scherm doet vermoeden dat dit niet het geval is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou natuurlijk goed kunnen dat hij niet werkt met de nieuwe ipods en dat hij daardoor zo goedkoop is bij de bijenkorf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 17:46
Nee hij is al een tijd in de uitverkoop. Er is nu ook een nieuwe met kleurenschermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je afbeeldingen doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

argro schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:29:
*kick

Dit Harman Kardon apparaat is morgen in de bonus bij de BIJ voor 6 tientjes. Werkt dit apparaat ook met de nieuwste iPods? De lay-out van het scherm doet vermoeden dat dit niet het geval is.
Heb je een linkje?
Ik kan deze niet vinden.
Pagina: 1