Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] notificatie van nieuwe reply voor het posten

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Topicstarter
Een feature request wat ook enigsinds een oplossing zou zijn voor de discussie in Oude tijden herleven: Lees de draad voor je blaat, een berichtje wanneer je een reply submit, terwijl er ondertussen al door iemand anders een reply is ingestuurd.

Deze feature heb ik gevonden in onder andere SMF. Wanneer je wilt reageren op een topic, en ondertussen heeft een andere poster al gereplied, kom je terug op de editor. Er wordt gemeld dat er, in de tijd dat jij je berichtje aan het inkloppen was, door iemand een reply is geplaatst, en of je eventueel je reactie wilt herzien/aanpassen. Gezien de drukte van sommige topics in o.a. de HK, zou de mogelijkheid deze feature per HG of subforum aan/uit te zetten erg wenselijk zijn.

Eventueel is het gebruik van AJAX hiervoor handig. Op het moment dat je op de "Verstuur bericht" knop drukt, wordt even gecheckt op nieuwe replies. Nieuwe replies gevonden, dan even een alertboxje oid met de melding, en de vraag of je de reactie wilt herzien.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 09:59
Natuurlijk kan je onder het reply form ook zien of er al nieuwe berichten zijn (als je een klein beetje moeite wil doen). Is je functie handig? Ja, vooral voor de niet zo goed oplettende gebruiker. Is het nodig? Niet per se.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

TRON schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:11:
Natuurlijk kan je onder het reply form ook zien of er al nieuwe berichten zijn (als je een klein beetje moeite wil doen). Is je functie handig? Ja, vooral voor de niet zo goed oplettende gebruiker. Is het nodig? Niet per se.
Volgens mij begrijp jij de featurerequest niet goed.
De featurerequest gaat over het feit dat je soms post en dat er intussen al 3 keer hetzelfde is gezegd, vanaf het moment dat jij op de 'reply' knopt drukte, en 'verstuur bericht'.

Ik vind het wel een geinige featurerequest, al vraag ik me wel af hoe vaak zoiets nou eigenlijk voorkomt.
2e vraag is of dit wel in 1 keer goed werkt met AJAX, vorige probeersel was niet echt een succes in FireFox geloof ik :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit kun je vrij eenvoudig maken met templates natuurlijk. Stuur de lastmessagedate door bij het POSTen naar het insert_message form; en controleer deze om de zoveel tijd met een custom XML actie. Zodra deze verandert kun je daar 'iets' leuks mee doen bij de user die nu aan het tikken is. In theorie zou je zelfs kunnen weergeven wie er op dit moment nog meer een reply aan het tikken zijn; en hoelang ze daar mee bezig zijn

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 09:59
moto-moi schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:53:
[...]

Volgens mij begrijp jij de featurerequest niet goed.
De featurerequest gaat over het feit dat je soms post en dat er intussen al 3 keer hetzelfde is gezegd, vanaf het moment dat jij op de 'reply' knopt drukte, en 'verstuur bericht'.

Ik vind het wel een geinige featurerequest, al vraag ik me wel af hoe vaak zoiets nou eigenlijk voorkomt.
2e vraag is of dit wel in 1 keer goed werkt met AJAX, vorige probeersel was niet echt een succes in FireFox geloof ik :+
Volgens mij begrijp jij mij wel goed en heb ik het inderdaad niet goed begrepen :o

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

zit idd op SMF en is een geweldige feature. ware het niet dat je onder je postform bij SMF de topic van boven naar onder terug kunt lezen. je krijgt in SMF de vraag of je wil posten of niet omdat er iemand anders tussendoor heeft gereageerd. als je dan niet post knal je terug naar je postform en kun je die nieuwe replies eronder ff lezen, misschien iets wijzigen aan je post en herposten. hier bij tweakers zie ik de topic niet als ik aan het posten ben. of komt dat omdat ik geen abbo heb? wil zo'n functie echt lekker werken dan moet je meteen de topic erbij kunnen zien.

ook mooi vind ik de functie -als je de topic lezen kunt op dezelfde page als waar je post- ; als je iemand quote, er ff op reageert. dan ff naar onder scrollen, naar de volgende post waar je op reageren wilt, weer quoten, ff reageren. dat werkt echt lekker.

maar goed, al met al lijkt het me best moeilijk omdat snel en foutloos te implementeren.

Aunt bunny is coming to get me!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

crisp

Devver

Pixelated

iH8: kijk eens in je voorkeuren naar de optie "Toon laatste berichten?" onder Instellingen berichten plaatsen ;)

Intentionally left blank

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

crisp schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:08:
iH8: kijk eens in je voorkeuren naar de optie "Toon laatste berichten?" onder Instellingen berichten plaatsen ;)
:o * iH8 schaamt

pfew.... dat scheelt. gelukkig post ik hier niet zoveel anders had ik nu de haren uit m'n hoofd getrokken. maar ok, dan is die functie toch helemaal niet zo ver weg... toch? crisp? toch? ;)

:9~

[ Voor 4% gewijzigd door iH8 op 02-02-2006 16:29 ]

Aunt bunny is coming to get me!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk niet dat de tijd die het kost om hier mbv ajax iets voor te gaan ontwikkelen opweegt tegen de zwaarte en voorkomendheid van dit 'probleem'...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.