[NTFS]

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo mensen,

Ik heb net mijn server een nieuwe hdd gegeven, maar kom nu het probleem tegen dat ik niet meer dan 4 ntfs partities kan maken met de disk mangement tool van Windows Server 2003. Ik zou denken dat er meer gemaakt zouden worden?

Kan dat, en hoe doe ik dat?

[ Voor 0% gewijzigd door Dark Wanderer op 01-02-2006 19:54 . Reden: Sorry titel niet compleet!!! ]

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
laat me raden je hebt 4 primary partitions aangemaakt... tja dan mag je er maar 4 maken...

A wise man's life is based around fuck you

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Zwelgje schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:56:
laat me raden je hebt 4 primary partitions aangemaakt... tja dan mag je er maar 4 maken...
Ja dat klopt, kan ik ik wel meer secondary maken dan? En welke zijn dan belangrijk om primary te hebben naast de windows partitie?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Dark Wanderer schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:53:
Hallo mensen,

Ik heb net mijn server een nieuwe hdd gegeven, maar kom nu het probleem tegen dat ik niet meer dan 4 ntfs partities kan maken met de disk mangement tool van Windows Server 2003. Ik zou denken dat er meer gemaakt zouden worden?

Kan dat, en hoe doe ik dat?
Primary partities kunnen er inderdaad maar 4 van op een schijf.
Als je er meer wilt kun je ook logische partities gebruiken in een extended partitie.

Zie ook hier in de faq. :*)

En als je er 5 seconden naar had gekeken dan wist je dat ook :O
Edit:
Laat ik het zo zeggen, volgende keer dat je een probleem hebt, dan ga je eerst alle faq's van alle subfora, die ook maar enigszins relevant zijn, doorspitten.
Vind je daar niks in, dan [search=max 4 partities ntfs]
Als het dan niet lukt, dan start je een topic met een inhoudelijk mededeelzame titel.

Goed plan? Mooi :)

[ Voor 20% gewijzigd door cryforhelp op 01-02-2006 20:01 ]

Verwijderd

Primaire partities zijn eigenlijk alleen bedoeld als boot partitie. Het is mogelijk om op elke primaire partitie een ander besturingssysteem te zetten. Voor data hoor je een extended partition te maken met daarin logische stations zoals al terecht opgemerkt.

Als je overigens zoveel partities wilt is het misschien beter om directories te overwegen.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 21:51 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie het FAQ-linkje dat cryforhelp heeft gegeven :) Daarin staat overigens ook het een en ander over zin en onzin van de hoeveelheid partities ;)

Basic/FAQ stuff, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.