Toon posts:

Instabiele en trage pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie kan me helpen met mijn probleem.

het opstarten van mijn pc duurt ontzettend lang.
daarna is alles ook nog erg traag.de laatste keer dat ik er achter heb gezeten was er niks aan de hand qua snelheid,ik moest hem alleen resetten omdat er een blauw scherm in beeld had.

nu wil ik windows er weer nieuw opzetten en heb de c schijf geformatteerd.
maar nu blijft de pc erg traag hij is al aan het installeren.
nu alles er op staat wil hij niet meer op starten en is hij nog steeds erg traag.
hij geeft aan dat de windows wordt gestart en daarna springt hij gewoon op blauw beeld en geeft hij af en toe een zandlopertje in beeld.
ik begrijp er niks van

kan het dan zijn dat er wat met de hardware aan de hand is??

heb het nog nooit eerder mee gemaakt.

ik heb een amd athlon xp 2400+
ddr geheugen 768 mb pc3200

wie heeft er een idee wat er aan de hand is????

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Hoe hoog is het cpu gebruik?
En als dat heel hoog is, welk programma gebruikt dat dan?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Je kan je niks herinneren van wat er precies op dat blauwe scherm stond?
job schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:37:
Hoe hoog is het cpu gebruik?
En als dat heel hoog is, welk programma gebruikt dat dan?
Dat kan hij denk ik niet eens zien.

TS, al veilige modus geprobeerd?

[ Voor 66% gewijzigd door DeMoN op 01-02-2006 16:38 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
in veilige modus kom ik ook niet veel verder ,ik kan dan wel gebruiker kiezen maar meer ook niet.
ik kan gelukkig wel in taakbeheer komen.het rare daar aan is dat dat de donkere blauwe balk die ik heb geselecteerd op een procesnaam,die knippert steeds.

de cpu gebruik is 100%

de waarden verschillen heel erg.
taskmgr.exe heeft vaak een hoge waarde
svchost.exe heeft vaak een hoge waarde
wuauclt.exe heeft vaak een hoge waarde

hoop dat jullie hier wat aan hebben.

ik heb trouwens als software windows media center

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
SP1 of SP2 geinstalleerd??

ik zou iniedere geval auto update ff uitzetten en proberen te starten zonder netwerkverbinding..
en een mem + hdd scan laten draaien..

daarnaast zou je kunnen kijken of het mogelijk is om recovery van windows te starten..

XP cd in machine. bij setup op R drukken (repair)..
je krijgt een grote DOS box.. gebruik daar chkdsk kijken wat hier uit komt...

http://www.microsoft.com/...ecovery_console_cmds.mspx

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het even proberen.
het zal wel lang gaan duren want gewoon windows installatie deed hij er al ruim 1 dag over.

maar al vast bedankt voor de reactie

Verwijderd

Topicstarter
dit is het resultaat van de chkdsk:

het volume lijkt in orde te zijn en is niet gecontroleerd
gebruik /p om het volume toct te controleren. moet ik dat trouwens doen???

18386360 kb totale schijfruimte
16046144 kb beschikbaar

4096 bytes per cluster
4596590 clusters in totaal op schijf
4011536 beschikbare clusters op schijf

maar hoe kan ik nou mijn auto update uitzetten als ik al niet gewoon kan opstarten??
een hoe kan ik mem + hdd scan laten draaien zonder dat iegewoon opstart??

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 17:16 ]

• Outerspace
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:12:
een hoe kan ik mem + hdd scan laten draaien zonder dat iegewoon opstart??
Je geheugen checken kan met Memtest en je harde schijf kan je testen met een diagnosetool die je kan vinden in de OM FAQ: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik de geheugen wil testen dan moet ik wel eerst het programma op de pc installeren.
aangezien dat ik niet zo ver kom dat ik op de bereaublad kom is dat helaas geen optie.

maar bedankt voor het reageren.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de late reactie,ik heb trouwens service pack 2 er op staan

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:50:
maar als ik de geheugen wil testen dan moet ik wel eerst het programma op de pc installeren.
aangezien dat ik niet zo ver kom dat ik op de bereaublad kom is dat helaas geen optie.

maar bedankt voor het reageren.
Je moet het programmatje gewoon even downloaden en uitpakken op je floppydisk. Dan is hij gewoon bootable en kan je hem gewoon gebruiken.

Trouwens er zijn meerdere repair cd'tjes te vinden met allerlei tooltjes erop bijv: http://www.ultimatebootcd.com/

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 01-02-2006 18:35 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

staan je instellingen in bios wel goed? daar kan namelijk een hoop foutgaan

Verwijderd

Topicstarter
aan de instellingen van de bios heb ik nooit gezeten,dan kan het toch niet zomaar veranderd zijn??

voor de rest ga ik maar even kijken voor de cdtjes en zo,proberen of dat wat oplevert.

nu hoorde ik ook iemand zeggen dat de cash geheugen van mijn processor kapot kan zijn,wat is jullie mening daar over en is dat eventueel zelf te testen??

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:33:
[...]

Trouwens er zijn meerdere repair cd'tjes te vinden met allerlei tooltjes erop bijv: http://www.ultimatebootcd.com/
ik heb er niet veel verstand van maar ben bang dat ik wat verkeerd ga doen.als ik de cd er in doe,wat moet ik verder doen,kan iemand dat uitleggen welke programma ik moet gebruiken om hem hopelijk weer goed te krijgen.?

ik ben nou de geheugen aan het testen,dus ben benieuwd wat daar uit komt en dan zet ik het hier wel weer neer.

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:09:
[...]

ik heb er niet veel verstand van maar ben bang dat ik wat verkeerd ga doen.als ik de cd er in doe,wat moet ik verder doen,kan iemand dat uitleggen welke programma ik moet gebruiken om hem hopelijk weer goed te krijgen.?
Het ligt eraan aan wel bestandstype jij hem hebt gedownload. Met de .iso kan je hem gewoon branden met Nero en dan maakt hij hem meteen bootable. Met die exe kan je hem (volgens mij) gewoon uitpakken in een mapje op de harde schijf en dat uitgepakt op je cdrom zetten. (Dat laatste weet ik niet zeker, ik heb alleen de .iso gebruikt).

Verwijderd

Topicstarter
ik bweet wel hoe ik het kan branden maar wat ik bedoel is als ik de cd ga gebruiken op miin pc,welke programma en zo moet ik eerst laten draaien?

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:30:
ik bweet wel hoe ik het kan branden maar wat ik bedoel is als ik de cd ga gebruiken op miin pc,welke programma en zo moet ik eerst laten draaien?
Volgens mij staat Memtest er wel op. Voor je harde schijf is er ook een tool:
Fujitsu: Fujitsu ATA Diagnostics Tool
IBM/Hitachi: Drive Fitness Test
Maxtor/Quantum: Powermax
Samsung: Shdiag
Seagate: Seatools
Western Digital: Data Lifeguard

Dus kijk even wat voor schijf je erin hebt zitten en test hem dan met een van de tooltjes die je kan vinden op die CD-ROM.

Pagina: 1